The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
vierailija
En katso kenenkään suolia nyt. Ole varovainen noiden kanssa. Täällä voi olla herkkiä ihmisiä noiden kuvien suhteen. Mua ei hetkauta. :D
Eikun se turvotus voi johtua megacolonista. Yleensä kehittyy nopeasti eikä mahda mitään jos ei mene ajoissa. Se voi mennä kuolioon eikä silloin mitään J-pusseja ehdi tekemään, kun on pakko poistaa.
Systeemi rakentuu siihen eikä kukaan sano mitä syödä tai juoda. Fosfaattiahan niissä JUOMISSA on kans ja tietysti turvottaa.
 
Fantzu
Eikun se turvotus voi johtua megacolonista. Yleensä kehittyy nopeasti eikä mahda mitään jos ei mene ajoissa. Se voi mennä kuolioon eikä silloin mitään J-pusseja ehdi tekemään, kun on pakko poistaa.

Systeemi rakentuu siihen eikä kukaan sano mitä syödä tai juoda. Fosfaattiahan niissä JUOMISSA on kans ja tietysti turvottaa.
Kuinka monta vuotta kestää että sellainen tulee?
 
Savolaene tota noinniina... no se o semmone rupusakki perseestä. Silloniik kum mäntii Pieks'mäekkee tyttölöetä... Minnäit tiijän. Elähä sinä hoputa minua. Nii tuota. Lehmät käö ettäälä. Siellä minuv vanahassa kotonanniik kaks kilometriä ajettiil lehmiä iltasella mehtää. Ja kerranniik kum minä mäniv velj'pojan kanssal lehmie – olin kahentoesta vanaha nii... Myö lähettii muantieltä tienhuarasta mänemään semmosta mehtäurroo, nii meijjäv vastaan tulj' semmonen kummaline elukka. Ja se veljen kuluk' ieltä päij ja sano, että: "Eläpäs tule mikä tuolta tulloo." Ja myö kyykistyttiij ja katottii että... no suatana. Kirjassa ja kuvassa tuo on niin ku susj', mut eehän tuo nyt koerakaal lie. Ja myö lähettiin takasij ja juostiin muantiellej ja itkettiij ja kottii.

Ja meijjät laetettii uuvvestaam minuv vanahimmav veljen kanssa ja sanottii, että: "Työ hupsuttelette." Ja myö otettiim pitkät puut ja mäntiij, ja sitä ee näkynä, ei missää. Tuota... lehmät tuotiim poes sieltä. Kellot kuulu sillonniik kum mäntii ens kerra. Ja meillev vua sanottii, että koera se on ollunna. Ja huomisissa päevänä tuli tulj' sellanen sana, että susj' on siellä Pyhitylä. Siel oj järvi vähäm matkan piässä ja taloloeta nii... Sielä on susj' ajana lam... le... nuo lampaat ja vasikat järveej ja tappana niitä ja... sinne hakivap polliisi ja se olj' sanona: "Tappakaa tuo susj' hirveen sukkellaan." Ja ne tappo sen ja siellä olj' susj'. Nii. Eekö sekkii olluna kaoheeta?
 
vierailija
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä