The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
vierailija
Eiks torpassa ole yleensä ainakin tupa. Yleensä myös porstua ja ehkä myös kammari tai useampi. Ja sit jos on edellämainittujen lisäksi sali niin se lienee jo talo?

Elikäs tää on talo. Vaikka seitkytluvun sali onkin olohuone.
Niin, joo... Olohuoneen käyttö kannattais ajatella uudelleen. Muuton yhteydessä on huomattu (toisten kylläkin), et parhaiten onnistuu niin, et just sinne olohuoneeseen kantaa kaikki laatikot KESKELLE, josta ne sit vähitellen järjestelee paikoillee, ei pura mitään ennen siivousta. Ihan ekaksi näin syksyllä tarkistaa lamput, et ei lopu, jos sammuu - nehän sammuu vain syksyllä ja usein yhtaikaa moni(y)
 
vierailija
Onhan sulla mikrokuituluutuja ja ainoa pesuaine sen kans, mitä tarvii:

Ikkunat pysyy pitkään puhtaana, kun pesee tuolla. Vedet täytyy olla lämpimiä ja ne luutut Sinituotteen mikrokuituluutuja sekä lasta. En tarvitse hanskoja tuon kans, vaikka koko päivän lutraisi:)
 
Jep, olohuone on vähän sellainen juttu että...meille se ainakin on turha. Kaikki ovat kuitenkin aina koolla keittiössä joten eiköhän me muuteta olohuone tupakeittiöksi. Ja vanha keittiö jäänee aluksi vierashuoneeksi kun pojat vielä tulevat usein viikonlopuksi ja myöhemmin se voi (tulipesineen) toimia harrastetilana missä voi vaikka olutta panna.

Nii ja toki mulla on mikrokuitupyyhkeitä. Ja lisäksi ostoslistalla imevä höyrypesin. Mäkään en puhdistuasaineista niin piittaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Muistan pinon esitteitä siltä ajalta, kun vanhemmat rakensivat uuden talon. Tasakattoisia tekivät jopa rakennusmestarit:confused:
Sähkö oli silloin niin halpaa, että uima-alllaskin oli yleinen:X3:
Onko sulla rantaa, ---tarkoitan solinaa, huminaa tai kuohuja?

Tässä sentään on loivasti viisto katto. Eikä rantaa vaikkakin osuus yhteisiin joenrantavesiin. Joen uoma näkyy ikkunasta. Ehkä vesiskin sit kun se nousee pelloille.

Mutta ton ajan yleisenä statussymbolina tässä on iso kylmiö. Sekin saa poistua kun rempaaan.
 
vierailija
Tässä sentään on loivasti viisto katto. Eikä rantaa vaikkakin osuus yhteisiin joenrantavesiin. Joen uoma näkyy ikkunasta. Ehkä vesiskin sit kun se nousee pelloille.

Mutta ton ajan yleisenä statussymbolina tässä on iso kylmiö. Sekin saa poistua kun rempaaan.
Joo, niin on ja olipa ärsyttävää palella aina siellä käydessä, kun sukkasillaan saattoi muuten käydä. Sen täytyy olla jäänne siitä, kun vielä monilla oli iso kellari ja syksyllä ostettiin laarit täyteen juureksia ja tehtiin hillot itse? Kellarin raput oli tietysti hankalat monelle (paksukaiselle vaan, kun ei näe eteensä eikä polvet kestä:whistle:). Kompressorihuoneessa kuivatettiin kenkiä yms. Onko sellainenkin? Olis muuten hyä saada se tila steriiliksi vaikkapa tyrniviinintekoon, missä ei tarttis villakoiria eikä varsinkaan ampiaisia, mitkä syksyisin ryömii vesilukkoon:LOL:
 
Joo, niin on ja olipa ärsyttävää palella aina siellä käydessä, kun sukkasillaan saattoi muuten käydä. Sen täytyy olla jäänne siitä, kun vielä monilla oli iso kellari ja syksyllä ostettiin laarit täyteen juureksia ja tehtiin hillot itse? Kellarin raput oli tietysti hankalat monelle (paksukaiselle vaan, kun ei näe eteensä eikä polvet kestä:whistle:). Kompressorihuoneessa kuivatettiin kenkiä yms. Onko sellainenkin? Olis muuten hyä saada se tila steriiliksi vaikkapa tyrniviinintekoon, missä ei tarttis villakoiria eikä varsinkaan ampiaisia, mitkä syksyisin ryömii vesilukkoon:LOL:
Täällä se joku kylmiöön kuuluva mötikkä on autotallin puolella.

Ja todella, säilötty on itse ja paljon. Jokunen iso, lasinen, ruskea säilöntäpurkki tänne on jäänytkin.


Tyrniviini kuulostaa happamalta mutta jos laittaisi puolet jotain muuta. Vaikka luomurusinoita.
 
vierailija
Täällä se joku kylmiöön kuuluva mötikkä on autotallin puolella.

Ja todella, säilötty on itse ja paljon. Jokunen iso, lasinen, ruskea säilöntäpurkki tänne on jäänytkin.


Tyrniviini kuulostaa happamalta mutta jos laittaisi puolet jotain muuta. Vaikka luomurusinoita.
Niin, yhden kerran ostin sellaista, josta pelkkä ajatuskin sai tietyn reaktion, mutta sillä kertaa se oli ihan mahdottoman hyvää ja pitihakea lisääkin:LOL:

Ne marjat lähtee pois sillee, et leikkelee risuja pussiin, laittaa pussin pakkaseen hetkeksi ja sitten ravistelee irti. Poimimiseen on erilaisia välineitä, mutta... Täytyy olla kai arkkupakastin... En tiedä, miten ovat tehneet sen. Taateli käy kai myäs, mutta täytyy olla luomua sekin. Sokeri ei tarvi olla luomua - siitä mulle tulee migreeni, kun siinä on glysiiniä ja glutamiinihappoa. Viinikellarin lämpötila tais olla 11 astetta sopivimmillaan, mut valmistuksessa vedoton paikka täytyy olla eikä saa ylittää missään vaiheessa 25 astetta. Kirjasta Kotiviini, 1979, kirj.Jorma Järvinen, katsoin tuon. Se on ajalta, kun meillä särkyi arkkupakastin, oli pakko laittaa marjat saaviin, ettei mene pilalle(y)

Ei siis ihan ekana kannata sitä hajottaa. Olishan arkkupakastimelle hyvä paikka se kylmiö, jos omistaa sellaisen äänekkään laitteen...(y)
 
vierailija
Täällä se joku kylmiöön kuuluva mötikkä on autotallin puolella.
Varmaan siellä kovan äänen takia? Hurahtelee milloin sattuu ja säikyttelee niitä jotka eivät ole tottuneet ääneen. Kaikenlaiset resonanssit täytyy saada pois - jopa jääkaappi saattaa tehdä sen väärässä paikassa:mad:
Mutta lämpöä siitä tulee kuitenkin, kompressorista.
Katso tuo kun on aika levähtää. Olen löytänyt sen vasta viime aikoina, mutta monelle muulle se on utopiaa. Kirjana mulla - enkä anna pois:love:
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä