enkä minäEn hyväksy tämmöstä...
Mahtavan iso halipusu sullekin mussu :hug::kiss:Kauhian iso pehmohali immeisille! Joulun kunniaksi. Tammikuussa sitten saa vain vittuilua.
Ai, meillä kettuillaan jokaisessa kuussaKauhian iso pehmohali immeisille! Joulun kunniaksi. Tammikuussa sitten saa vain vittuilua.
Mä olen tehnyt kymmeniä; taloja, kirkkoja, mökkejä..:xmas::wave: auttakaa avutonta... Onkos kukaan tehnyt piparkakkutaloa? Onko se heleppoa ?
eikös se niin mennyt että parempi kun osat on pikkuisen yli-isoja kuin liian pieniä.Mä olen tehnyt kymmeniä; taloja, kirkkoja, mökkejä..:xmas:
Se on helppoa kunhan muistaa pari perusasiaa: ole tarkka kaavojen kanssa, että seinät ovat suorassa kun leikkaat ne taikinasta. Tarvittaessa "suorista" niitä paistamisen jälkeen raaputtamalla ylimääräisiä kohtia pois.
Kun kokoat talon, raaputa talon alustaan ( siis siihen piparipohjaan..) sivuseinien kiinnityskohdat, niin ei nurkat harita.
ja ole tarkkana sokerin kanssa: kun kiinnität jotain sokerilla se on ja pysyy Eli suunnittele vähän ensin mihin kohtaan kiinnität ja vasta sitten kasta osa sokeriin. Se mikä jää häiritsemään ( esim. ne harittavat nurkat ), on helppo piilottaa vaikka pikeerillä :saint:
Höpö höpö höpö :kiss:Kauhian iso pehmohali immeisille! Joulun kunniaksi. Tammikuussa sitten saa vain vittuilua.
ehdottomasti kannattaa jättää vähän "saumanvaraa" niin ei jää katto liian pieneksieikös se niin mennyt että parempi kun osat on pikkuisen yli-isoja kuin liian pieniä.
Meillä on nyt täällä Carte Dorin triplasuklaata, valkoinen tumma ja vaalea suklaa, ja ainon vanilja mansikka jäätelöäPakko saada jädee, yrittäny taistella vastaa mut ei pysty. Sun vika kepsis :stick:
minen oo voinu syödä oikein koskaan piparkakkutaikinaa :x Mutta raaka sika-nauta on herkkua :attn:ehdottomasti kannattaa jättää vähän "saumanvaraa" niin ei jää katto liian pieneksi
Mä olen viime vuosina tehnyt kaavat itse ja aikamoisia kömmmähdyksiä siellä on sattunut
Niin ja taikinaa kannattaa olla reippaasti, ihan varmuuden varalta ( syömis ja kömmähdys-varat ) :saint:
Mulle ja!Meillä on nyt täällä Carte Dorin triplasuklaata, valkoinen tumma ja vaalea suklaa, ja ainon vanilja mansikka jäätelöä
Mhmh.. mä tyydyn imeskelee puikkoo vaaMeillä on nyt täällä Carte Dorin triplasuklaata, valkoinen tumma ja vaalea suklaa, ja ainon vanilja mansikka jäätelöä
Mulle ja!
Mä voisin...EIKUN... tämä pitää laittaa yksärillä
todellakin...Hello, mä just etsin sitä ketjua.
Toisenlainen tapa tarjota bisseä..
:hug: tervetulemastHello, mä just etsin sitä ketjua.
metis meni vakavakstodellakin...
Kiitos, eilen päädyin reissun jälkeen baariin helsingissä. Kaverit menivät kotiinsa.:hug: tervetulemast
Nonih... saitko mitä olit hakemassaKiitos, eilen päädyin reissun jälkeen baariin helsingissä. Kaverit menivät kotiinsa.
miten alkokin äkillisesti janottaa?Hello, mä just etsin sitä ketjua.
Niin muakinmiten alkokin äkillisesti janottaa?
Sil on isommat.. Se vetää vakavaks...metis meni vakavaks