The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
onksse sopiva ohjelma lapsille?
On, se vanhempi versio on se elokuva minkä mun lapset näki jo ensimmäisellä luokalla. (y):)
Nykyään tietsikka/pleikkari/xboks pelit on paaaljoon raaempia kuin Tuntematon ikinä ja siinä kuitenkin näytetään todellisuutta..onhan siinä toki muutama raaka kohtaus, mutta sellastahan se sodassa oli.:(
 
..ja toki, jos elokuva tilanteineen herättää kysymyksiä - ja aivan varmasti niin tekeekin - niin ne käydään yhdessä läpi :).

Vapaaehtoisuuteen tuon elokuvan katsominen perustuu mutta kiva on nähdä kuinka innoissaan ovat. Esikoinen on jo parin vuoden ajan omatoimisesti ottanut selkoa Suomen historiasta joten hän ainakin liimautuu elokuvan pariin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
No älä viitti :)...mä ite oon kattonu sen ekaluokkalaisesta lähtien ja pojat nyt ainakin ovat siinä vaiheessa jo, että heitä kiinnostaa kovastikin asia ja ylipäätään historia, joten - miksi hannaamaan? Ja kun turvallisen vanhemman kanssa katsovat niin jos tulee tiukka paikka, niin voivat piiloutua kainalooni...
no jos sää oot kattonu pikkulapsena niin tokihan se sitte sopii lapsille vaikka siinä lentää veri ja suolenpätkät
 
no jos sää oot kattonu pikkulapsena niin tokihan se sitte sopii lapsille vaikka siinä lentää veri ja suolenpätkät
Meillä ainakin pojat kiinnostuivat Suomen historiasta jo alle kouluikäisinä. Heitä kiinnosti kovasti maamme historia ja nimenomaan sota ajat. Halusivat itse katsoa Tuntemattoman ja Talvisodan...ja kun menivät kouluun, yllättivät opettajansa Suomen historian tiioillaan...ei heitä pakotettu katsomaan mitään vaan itse halusivat katsoa ja sitten katottiin yhessä.
 
no jos sää oot kattonu pikkulapsena niin tokihan se sitte sopii lapsille vaikka siinä lentää veri ja suolenpätkät
:D

Ai kaunistellako tilanteita pitäisi? Heitellä aurinkoa ja kukkia ilmaan ja puhua mustelmista ja Bepanthenista?

Kyllä nämä jo tietävät elämän raadollisuudesta ja kuolemasta, joskus telkkariuutisetkin ovat todella raakoja, joten...ja kuten sanoin, tiukassa paikassa voivat maastoutua kainalooni tai laittaa silmät kiinni tai olla katsomatta.
 
  • Tykkää
Reactions: epek ja Elena777
:D

Ai kaunistellako tilanteita pitäisi? Heitellä aurinkoa ja kukkia ilmaan ja puhua mustelmista ja Bepanthenista?

Kyllä nämä jo tietävät elämän raadollisuudesta ja kuolemasta, joskus telkkariuutisetkin ovat todella raakoja, joten...ja kuten sanoin, tiukassa paikassa voivat maastoutua kainalooni tai laittaa silmät kiinni tai olla katsomatta.
eikö laiteta yksintein taaperotkin katsomaan sotaleffojs
 
  • Tykkää
Reactions: 0roosa0
eikö laiteta yksintein taaperotkin katsomaan sotaleffojs
kruttis hanipöö..:love:
Eihän tässä kuitenkaan oo siitä kysymys, että yritettäis aivopestä lapsia kauhuleffoilla ja sen sellasella. Mun poikien tapauksessa historian tuntemus ja Tuntematon teki ainakin aikanaan sen, että pojat mm. leikkivät talvella ulkona talvisotaa puupyssyillä ja olivat mm. Suomi vs Venäjä..ja jostain syystä Suomi voitti sodan joka kerta. Heille ei jäänyt traumoja eikä pelkoja, mutta kunnioitus oman maan sotahistoriaan on suuri :)
 
kruttis hanipöö..:love:
Eihän tässä kuitenkaan oo siitä kysymys, että yritettäis aivopestä lapsia kauhuleffoilla ja sen sellasella. Mun poikien tapauksessa historian tuntemus ja Tuntematon teki ainakin aikanaan sen, että pojat mm. leikkivät talvella ulkona talvisotaa puupyssyillä ja olivat mm. Suomi vs Venäjä..ja jostain syystä Suomi voitti sodan joka kerta. Heille ei jäänyt traumoja eikä pelkoja, mutta kunnioitus oman maan sotahistoriaan on suuri :)
...ja meillä lisäksi siihen omaan perimään ja taustaan. Se että pienestä lähtien kasvaa tietoisuus omiin juuriinsa ja oman maansa arvostukseen ja ylpeyteen ei suinkaan ole huono asia :).
 
vierailija
kruttis hanipöö..:love:
Eihän tässä kuitenkaan oo siitä kysymys, että yritettäis aivopestä lapsia kauhuleffoilla ja sen sellasella. Mun poikien tapauksessa historian tuntemus ja Tuntematon teki ainakin aikanaan sen, että pojat mm. leikkivät talvella ulkona talvisotaa puupyssyillä ja olivat mm. Suomi vs Venäjä..ja jostain syystä Suomi voitti sodan joka kerta. Heille ei jäänyt traumoja eikä pelkoja, mutta kunnioitus oman maan sotahistoriaan on suuri :)
 
  • Tykkää
Reactions: FreezeCat
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä