NamunenHuomenta ja joulukuuta
Kohta se vuosikin taas vaihtuu
NamunenHuomenta ja joulukuuta
Kohta se vuosikin taas vaihtuu
Uutisaiheet vähissäKäsilaukkua voisi kutsua eräänlaiseksi mustaksi aukoksi, jonka sisällöstä sitä päivittäin kantava nainen ei ole aina itsekään täysin perillä.
- Tää on niin painava, mä en tiedä mikä siellä painaa, kuului monen Ilonan testiin osallistuneen naisen ensimmäinen lause.
- Eikä täällä ole edes kaikkea sitä mitä yleensä, oli toinen yleisimmistä toteamuksista.
Emme avanneet niiden sisältöä, mutta punnitsimme 24:n naisen päivittäin mukana kulkevat käsilaukut ja laskimme keskivertopainon. Joukossa oli kaksi hyvin kevyin kantamuksin varustautunutta (alle kilon painoinen laukku), mutta moni laukkunsa painoa päivitellyt yllättyi punnituksen tuloksesta. Suurin osa laukuista painoi kahdesta kolmeen kiloa.
- Eikö enempää, oli monien kommentti.
Testiryhmän painavin käsilaukku oli 3,3 kiloa, kevyin 500 grammaa. Keskimäärin käsilaukku painoi 24 kappaleen otoksessa tarkalleen 2 kiloa ja 128 grammaa. Vaikka lukemat saattoivat yllättää kookkaimpien laukkujen omistajat, 2-3 kilon kantaminen vastaa esimerkiksi vähintään kahta litran maitopurkkia tai kuutta voirasiaa. Joka päivä, olalla.
Kun kaikkien testihenkilöiden laukkujen painot laskettiin yhteen, tulos oli 51 kiloa.
Huomio hihnaan
Selkäliitto suosittelee kiinnittämään huomiota laukun hihnaan, sillä liian kapea hihna hiertää, varsinkin jos laukussa on reippaasti painoa. Jumituksia voi ehkäistä, jos pyrkii välttämään laukun kantamista aina samalla puolella. Liiton mukaan kassia olisi hyvä vaihtaa vuoropäivänä toiselle puolelle.
http://www.iltalehti.fi/pinnalla/2015112020699487_iq.shtml
IlmeisestiUutisaiheet vähissä
Sitten vaan kertoon miehelle niin hänkin tietää syynHeeeeei! Mun miehellä on varmaan miesmenkat! Mulla alkaa huomenna ja turvottaa. Ja ukon vatsa oli illalla ihan "pinkeä" ja kipeä.
Selittyipä sekin!
Awwwwwsssss.Heeeeei! Mun miehellä on varmaan miesmenkat! Mulla alkaa huomenna ja turvottaa. Ja ukon vatsa oli illalla ihan "pinkeä" ja kipeä.
Selittyipä sekin!
Ei sitä kaapelia voi tutkata etänä, kyllä se on ihan siitä mentävä mihin se on satuttu kaivamaan.No jo nyt on. Ikuunan alta kulki joku Eltellin ukko. Siis niinko ihan tosta nokan alta vaikka plantaasia ois hehtaareittain. Ihme hyypiö.
Me vissiin viimein saadaan toi maan alla kulkeva sähkökaapeli toimimaann...
No ei se kaapeli mene tuosta!Ei sitä kaapelia voi tutkata etänä, kyllä se on ihan siitä mentävä mihin se on satuttu kaivamaan.
sähköyhtiön.Sähköyhtiön piuhojako ne siellä tonkii vai teidän kiinteistöön kuuluvia?
Mitä kautta teille on sitte tullut sähköt jos maakaapeli ei ole pelittäny ja ilmapiuha on ollut käyttämättömänä?sähköyhtiön.
Suoraan sanottuna, sitä mäkin tovi sitten mietin.Mitä kautta teille on sitte tullut sähköt jos maakaapeli ei ole pelittäny ja ilmapiuha on ollut käyttämättömänä?
Siitä jatkui sähköt eteenpäin, mökkinaapurille.No mikä virka sillä rikkinäisellä kaapelilla olis pitäny olla?
Mutta jos se kaapeli on ollut rikki niin naapuri on jo kerennyt tottumaan sähköttömyyteen.Siitä jatkui sähköt eteenpäin, mökkinaapurille.
Jokos on joulukalenteriEihän siinä, eikun pyörimään vähissä vaatteissa
Mä tein kanssa limpun. Ruis-kuminaleipää, oivariiniä ja saariston kermajuustoa.Täällä
Tai siis ei kaikki täällä ole, minä vain
Piti hakea oivariinia että voi tehdä leipää kahvin kanssa