~The esikoisten syntyneetpino~

  • Viestiketjun aloittaja Sartsa83
  • Ensimmäinen viesti
Siili Välillä tosiaan tuntuu että nämä vitutukset menee ihan mahdottomaks.. Mutta on kyllä mahollista se, että vaikka mies on Neelan kanssa jos lähen käymään jossain kavereiden kanssa. Ja mua helpottaa pelkkä sekin, jos vaikka yhtenä päivänä viikossa pääsen kaveria kattomaan vaikka oliskin Neela mukana, koska mä en kavereita kovin usein näe. Kun tässä on pieni välimatka (siihen yhteen ainoaan kunnon ystävään joka on enää jäljellä), ja julkisilla on vähän turhan pitkä matka mennä. Ja kun mulla ei ajokorttiakaan ole vielä. Tuskin tulee koskaan olemaankaa varaa semmosiin :D No ehkä joskus.. Eilen kävinkin sen ystävän luona ja käytiin vaunuttelemassa ja oli kyllä mukava päivä muutenkin. Nyt on ollut itseasiassa aika paljon menoa, eli nyt vaan haluaa olla kotona taas hetken :)

Kiitos neuvoista tuosta selkäkivusta! Nyt kun meitin, niin mä nostelen Neelaa just noin miten ei pitäisi. Täytyy varmaan vähän kiinnittää huomiota siihen, koska nää kivut on aika hirvetä. Tuossa lapaluun alla on sellanen pistokohta, joka alkaa särkeä aina kun istun syöttämässä neelaa. Ja se on kauheeta kipua.. Alaselkä myös tosi kipeä, hyvä kun aamulla edes pääsee sängystä ylös. Särkylääkettä joutunut ottaamaan monta kertaa siihen kun mikään asento tai venyttely tai hieronta ei auta. Mulla laitettiin koulusta yläasteella lähete fysioterapeutille, kun mulla on selässä/hartioissa jotain epäsymmertisyyttä, ja se vaikutta myös jalkoihin. Alkaa lonkat naksua ja särkeä jos pitkiä matkoja kävelee. Jäi vaan silloin käymättä siellä terapeutilla. Pitäis varmaan mennä.. Ja mulla on myös polvet jotenkin ylitaipuneet, tai siis niistäkin oli jotain puhetta joskus muinoin. En tiiä oonko mä "vammautunut" silloin kun harrastin joskus cheerleadingia, kun piti taipua ties mihin solmuihin. :eek: Olkapää/hartia myös särkee aikalailla välillä. Se johtuu luultavasti siitä, kun juurikin tuossa harrastuksessa vuosia sitten tipuin alas kun mua nostettiin, naama edellä eli tietty vedin käden eteen ja siinä meni kyynerpää jotenkin sijoiltaan ja olkapäällekin kävi jotain.. Voiskohan tuohon auttaa joku fysioterpia vai onkohan koko käsi ihan mennyttä jo :D

Meillä taas likka treenailee kokoajan tota mahalleen kääntyilyä, kun se on nyt kerta opittu :D Ja sitähän pitää tehä sitten kokoajan, keskellä yötä välillä huutaa omassa sängyssä kun ei pääse pois mahaltaan :D Ja se väsyttää.. Vaipan vaihtokin on myös oma taistelunsa kun pitää kokoajan käänytyillä ja vääntyillä ;) Noh, kohta ne juoksee karkuun kun yrittää vaippaa vaihtaa :D

Et ole ainut jota ahdistaa työjutut. Mullahan ei ole edes mitään koulutusta tai koulutuspaikkaakaan.. Koskaan en ole vakituisessa työssä ollutkaan :ashamed: Ja kyllä pikkasen ahistaa, sitten kun pitäis mennä töihin, jos ei löydykään paikkaa tai tietty mun kohdalla ennenkaikkea sitä koulutuspaikkaa. Toivottavasti löytyy, ja toivottavasti säkin saat asiat järjestettyä ja jostain työpaikan sitten kun on sen aika :hug:

Omaa. Eilen tein raskaustestin, tai itseasissa 2 ja helpotuksen sanainen; en ole raskaana :) HUH! Oireet vaan jatkuun aika selvinä edelleenkin, mutta luotan tohon testiin. Täytyy vaan seurailla ja odotella menkkoja, josei ala niin sitten uusi testi. Mutta nyt mä olen niin helpottunut!!!

Muuten ei vieläkään kuulu ihmeempiä. Neelan kuikut on vähän rauhoittunut, tosin yöt alkanut olla vähän levottomia. Kai se on kun oppii kokoajan uutta niin ei malta nukkua kunnolla. Muuten menee ihan hyvin nyt (tänään, huomisesta en sitten tiedä :D). Oon paljon pirteämpi kun on päässyt enemmän ulos tästä mökistä. Tänään olisin niin halunnu mennä ulos, mutta enpä pääse rapun edustaa pidemmälle kun on noin saakelisti lunta. Ja tiet aurataan varmaan vasta joskus yöllä :headwall: Ainakin on hyvä syy pitää tänään siivouspäivä, joka on itseasissa pitäny pitää tässä jo muutamana päivänä :)

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!
Jende & Neela 5kk ja 2pvää :heart:
 
Jendde hienoa, ettet ollut raskaana kun se ei kerran toiveissa vielä ollut! Ehkä tuo kuukautisten käynnistyminen pitkän tauon jälkeen vaan sitten aiheuttaa kropassa kaikkea kummaa... Tuohon vitutukseen... Kun kuulostaa että olet siellä uudella paikkakunnalla vähän eristyksissä. Oletko ajatellut mennä johonkin perhekerhoon, vauvajumppaan tms. missä voisit tavata muita äitejä? Jos saisit sieltä teidän paikkakunnalta äitikavereita, jotka on myös päivisin kotona ja voisit niiden kanssa touhuta jotain? Rehellisesti pakko sanoa et kyllä mulla voisi olla pää aika kovilla, jos asuisin jossain kauempana tutuista niin että en tapais ketään kavereita eikä olisi oikein mitään mitä tehdä/missä käydä. Vaikka välillä on ihanaa olla ja rentoutua vaan kotona, niin kyllä mulla alkaa ainakin kiukkukäyrä nousta uhkaavasti ja kaikki pienetkin asiat ottaa päähän jos oon liian monta päivää vaan kotona. Eikös täällä kaksplussallakin ole joku sellainen palsta missä voi hakea lähialueelta mammakavereita muuten? Hienoa, että Neelan kiukut on helpottanut, toivotaan että toi treenausintokin vähän laantuu kohta ja yöt sen myötä rauhoittuu :hug: :hug:

Noista työpaikkajutuista mistä Jendde ja Siili kirjoittelitte... ymmärrän, että ahdistaa! Tosi vaikea just hakea mitään paikkaa, kun liian aikaisin ei voi (tuun sit 5 kuukauden päästä) ja liian myöhään voi olla taas vaikea löytää paikkaa! Mulla on siinä mielessä sama tilanne, että mietin tosi paljon että mitä äitiysloman jälkeen... Joku kolmenkymmenenyhden vuoden työurakriisi meneillään :) Mulla on siis vakipaikka, minne en halua palata. Välillä mietin, että pistäisin oman yrityksen pystyyn ja se voi kyllä toteutuakin, välillä et haluan ihan muulle alalle missä ei tarttis yhtään miettiä töitä työpäivän jälkeen, välillä et jos pystyis tekemään vaan jotain osa-aikatyötä... Huh kun tietäis. Minkä alan koulutusta sä Jendde muuten haluaisit? Mut tsempit teille siilinen ja jendde näihin työ- ja kouluahdistuksiin, toivottavasti ne meidän kaikkien kohdalla päättyy hyvin. Ja varmaan niin :) Siili sä voit ainakin huoletta ajatella että oot ihan oman alasi aatelia, niin eiköhän sulle paikka löydy.

Siili kiitos vinkistä noiden bodyn jatkopalojen suhteen!

Jaahas, nyt täytyy lähteä valmistelemaan meidän pikkujouluja! Pidetään siis perheen kesken "pikkujoulut" tänään, syödään jouluruokaa ja katsellaan linnan juhlia :) Täällä aika sama meininki kuin nyt vähän aikaa jo ollut, Elsi on ihan huippuhauskassa vaiheessa, tosi iloinen koko ajan ja äänessä myös koko ajan, mulla mielialat suurimman osan aikaa hyvät ja välillä tulee todella syvällinen vitutus yhtäkkiä jostain pienestä asiasta... Ei siis kummempia. No, soseista sen verran että ELsi tykkää ihan tosi paljon bataattisoseesta, mitä alettiin maistella nyt pari päivää sitten! Ja pullosta syöminen alkaa onnistua, eli näyttäis siltä että mulle on luvassa vähän helpotusta kun mies pystyy alkaa ruokkimaan Elsiä myös!

Bubunen ja Elsinen 15 viikkoa ja 2 päivää (kait) :heart:
 
Sartsa83
Ekana: testi oli nega, kuten odotinkin. :) Mut menkkoja ei näy. :D ja jendde oireet ne vaan silti jatkuu täälläkin!!! On huonoo oloa ja ties mitä, mitä oli Artustakin, mutta silti kans luotan testiin, koska ko. testillä sain Artustakin positiivisen ja nyt oli nega. Nähtävästi mun kroppa palautuu vanhoihin uomiinsa ja saan odotella menkkoja jopa sen 120päivää. :p Okei, hope not! :/

Ja terpiä kompatakseni; kyllähän sitä itekin raskaana tykkäs olla. Enemmän kuin tarpeeks, mutta ihan hyvä etten nyt vielä odota toista. Jos sitä sitten vaikka alkais odottaa toista, kun Arttu täyttää yhden. :) Arttu ehkä oppis sitten ennen toisen tuloa kävelemään. Potalle on turha hoputtaa, sekin kun tulee luonnostaan omaa tahtia. :)

Sitten pakko kommentoida tähän väliin Siilille, etten ollu tosissani, että haluisin Artun kehittyvän vauhdilla. Haluan Artun kehittyvän just sitä tahtia mitä hän itse haluaa kehittyä. Kyllä sitä sitten siihen puututaan, jos Arttu ei kehity sitä mukaan kuin pitäisi, mutta ollaan huomattu että Arttu kyllä kehittyy ihan kiitettävää tahtia. Enkä siis pahastunu mitään sun kirjotuksesta, ymmärsit vaan mun kirjotukseni väärin. ;)

Niin ja sitten on pakko todeta, että VITUTUSTA on täälläkin! Ja välillä niin rankalla kädellä ettei mitää rajaa! Kaippa se on sitten meidän uusien äitien joku ominaisuus. ;) :p

jendde hehe, huutoo se on meilläkin aina tuon kääntymishomman kanssa, kun joku paikka jää jumiin jonnekin. :D Etenkin kun on masullaan, eikä sitten viitsi/huvita kääntyä selältään eikä jaksa isoa kuukunaansa pidellä pitkään ylhäälläkään, niin sitten alkaa huuto. :p ;)

Toivottavasti Neelallakin siis ilmestynee pian hampeja. :heart: Ja oon täällä terpin kanssa samaa mieltä, että sun pitäs nainen päästä tuulettuun. Nähdä kavereita ja lähteä viihteelle tai ainakin kunnolla pois kotiympyröistä. Ja kuten sanottu: asioista kannattaa puhua. Mulla on välillä samanlaisia fiiliksiä Artun kanssa. Rakastan poikaani, mutta välillä vaan puuduttaa. Se on normaalia ja tulee taatusti kaikille.

Vaipoista: Meille ensinnäkin käy takapuolelle kaikki vaipat. Ei siis tuu mitää ihottumia tms., mutta ite oon mieltyny pampersseihin, koska ne on jotenkin niin pehmosia. Meillä käytetään JO neloskokoa, itseasiassa 4+ (9-20kg), kun tuolla jätkällä on tuo pylly niin leviä ja reidet isot. :D Äitin rakas michelin ukkeli. :heart:

Omaa. Muuten ei kummosempia. Pidettiin tauko soseista, kun ilmeisesti mango teki ihottumaa, joten huomenna jatkan peruna-porkkana linjalla. Mangoo siis kokeilin siten että annoin vähän peruna-porkkanaa ja vähän mangoa päälle. Niin kun pääruoka ja jälkiruoka konsanaan. Ja ihan vaan pari lusikallista. En siis mitään isoja annoksia, vielä.

Muuten mennään ihan päivä kerrallaan. Yöt menee vaihtelevasti ookoo, mutta pääsääntösesti nukutaan ysistä tai kympistä illalla tonne 6-8 aamulla, joskus puol ysiinkin. :) Ja välissä herätään yleensä kerran, noin 2.30 syömään ja sitten jatketaan unia. Joskus tarvii vielä aamusella seiskan aikaan herätä ja juoda maitoa ja sitten saatetaan vielä köllötellä se tunti kaks sängyssä. :) Mutta useinmiten tuosta yösyötöstä nukutaan aamuun. Välillä otan viereen joskus viiden aikaan ja se pari tuntia nukutaan siinä vielä. Jos siis ei omaan sänkyyn rauhoitu.

Sartsa ja Arttu 3kk ja 15päivää :heart:
 
heips!

sartsa ja jendde hyvä, että testit näytti negaa, jos se toka ei ole vielä toivottu. toinen laspi on meille tervetullut ehkä joskus 1,5v. päästä, ei vielä. oli sen verran rankka alku tämänkin kanssa, niin haluan ensin elämän palautuvan hetkiseksi sellaiseksi "seesteiseksi" ennen toisen tuloa. jos siis elämä koskaan lapsiperheessä voi sellaista seesteistä ollakaan! :LOL:

vaipoista Liberot on ollu meillä käytössä from day 1. ja tyytyväinen olen ollut. vaikka tällä hepulla onkin hieman atooppisuutta, niin vaippa-alueella ei ole ollut mitään ihottumaa. :)

veetutuksesta... se taitaa olla ihan yleinen ilmiö ja tosiaan sen saa kyllä sanoa ääneen. mua ainakin ärsyttää sellaset, ketkä esittää että kaikki on ok, koskaan ei väsytä tai uuvuta. onhan toki totta, että toisilla saattaa olla helpompaa kun toisilla, esim. koliikkivaivojen, tukiverkoston tms. takia. mutta silti, kyllä jokaisella varmaan joskus on kärsivällisyys koetuksella, ja se on ihan ok. sitten jos se jatkuu pitkään, niin sitten on vaan pyydettävä apua ja hetki hengähdystaukoa arjesta. niin kun mä tein tossa joku aika sitten. kun ei vaan jaksanut, oli pakko saada vähän "happee". meillä on kyllä ihan huippulapsi, ei valita turhista, ja siksi tulikin vähän huono omatunto että on puhki, kun tietää, että joillain on varmasti rankempaa. mutta ei se silti vie mun väsymystä pois, ja annoin itselleni luvan sanoa sen myös ääneen. äitiys on rankka laji, ja sen tietää vasta kun sen kokee. mut tää ainakin yllätti, vaikka työkseni lasten kanssa olenkin. no niin, sekavaa tekstiä kun nopeesti yrittää kirjottaa, mutta kaipa asia tuli selväksi. :p

ON: meillä käännytään!!!!!!!! :D :D pitkään sitä vähän reenattiinkin, mutta nyt se tapahtui ihan oma-alotteisesti. noh, onhan tuolla ikää torstaina jo 5kk. ;) ei se nyt edelleenkään koko ajan pyöri, mutta osaa sen nyt kuitenkin.
neuvolassa oltiin tänään, paino tasan 7kg (noussut korvikkeella 2vkossa 500g!!!) ja pituutta 65cm. hyvät mitat. :) saatiin myös viimeinen rota-rokote ja taas 2 piikkiä. heppu otti ne vastaan niin reippaasti, että äiti oli niin ylpeä! :D kova nuha tuntuu olevan meillä molemmilla, saa nähdä mitä flunssa ja rokotteet saa yhdessä aikaseks... : / vaunuissa nukkuu nyt, on mennyt jo 2,5h.
puuroja saadaan nyt alotella...mielenkiintoista seurata miten ne vaikuttaa. korvikkeiden alotuksen myötä meidän yöt ovat heitelleet tooooosi paljon. yhtenä yönä heräili tosi tiuhaan ja viime yönä samalla ruokamäärällä nukkui 21.30-05.15. toki voi vaikuttaa kun on vähän kipeenä. tällä viikolla ajateltiin hankkia pojalle tripp trapp-syöttötuoli. :)

sellasta. kiva kun täällä on kirjottelut vähän taas vilkastunut. =)

b & poikanen torstaina 5kk!!! :heart:
 
bambina Tuosta syöttötuolista, kannattaa tsekata myös se Brion vastaava malli noista syöttötuoleista. Samalla lailla kasvaa lapsen mukana mutta mun mielestä se oli vähän paremman näköinen. Hinta varmaan aika lailla samaa luokkaa. Plussana siinä on se jalkalevyn korkeuden säätö ruuveilla eikä niillä lovilla niin kuin Tripp Trapissa kun niihin loviin menee kaikki pöly ja ruoka kivasti. Jostain näin luin ja kyllähän se ihan järkevältä kuulostaa. Me ostettiin kirpparilta sillon ennen Veetin syntymää tosiaan tuommoinen uus Brio ja se on mun silmään jotenkin vaan kivemman näköinen :)

jendde Mä suosittelisin kans samaa kuin muut, että lähde tuulettumaan jonnekin nyt että ei pahene tuo olotila ja ahdistus kotona istumisesta! Ja oot joskus puhunut, että et oikein pääse kavereille kun pitäs mennä vaunujen kans julkisilla pitkä matka. Eikö ne sun kaveris vois tulla käymään siellä teillä kun niiden ois paljon helpompi sitten tulla kun ei tartte lasta ottaa mukaan? Tai tosiaan viet neelan vaikka sun äidin hoitoon ja lähdet kunnolla tuulettumaan :) Mulla on helpottanut kotona tylsistyminen kun oon alkanut käydä tuolla MLL:n äitikerhossa ja meillä oli myös neuvolan puolella sellainen äitiryhmä neljä kertaa ja nyt me aletaan tapaan toisiamme sitten porukalla sen jälkeenkin. Ja sieltä neuvolasta sain myös yhden kaverin, jonka kanssa käytiin tänäänkin vaunuttelemassa. Mut ennen kun oli noita juttuja, niin kyllä muakin ahdisti olla kotona kun elämä oli pelkkää lasta ja sen tarpeiden täyttämistä. Nyt saa jutella sit aikuistenkin kanssa :) Niin ja hieno homma se negatiivinen raskasutesti kerta toinen lapsi ei vielä ole suunnitelmissa :)

Siili ja jendde oli myös miettinyt noita työjuttuja. Meillä on kans työpaikalla nyt melkoinen muutosvaihe menossa kun yhdistyttiin toisen tosi ison saman alan firman kanssa ja sulautuminen tapahtuu ensi vuoden ensimmäinen puoliskon aikana. Eli periaatteessa olen vielä kotona silloin. Mutta tuo sulautuminen tarkoittaa varmasti myös yt-neuvotteluita koska meillä on nyt tuplasti toimihenkilöitä. Siksi mietin että jos ne yt:t on just sillon kun pitäs mennä töihin niin jään vaikka sit kahdeksi kuukaudeksi hoitovapaalle, koska silloinhan on erittäin epätodennäköistä, että saa potkut. Firmat ei uskalla laittaa pihalle äippälomalla olevia, koska niistä tulee niin helposti syrjintäsyytteitä. Muutenkin meidän pitäs ettiä just kesälomien aikaan Veetille hoitopaikka ja voi olla vaikeaa kun kaikki hoitajat pitää kuitenkin lomia. Niin mietittiin, et jos mä oisin kesä- ja heinäkuun hoitovapaalla ja sit elokuun kesälomalla ja mies jäis isäkuukauden pitämään syyskuussa niin ei tarttis viedä Veetiä hoitoon kun lokakuussa ja se ehtis täyttää vuoden. Vaikka tuo kodinhoitotuki on niin mitättömän pieni että eipä sillä paljon lainoja maksella. Mut kesäkuussa tulis kuitenkin molemmille lomarahat niin ne vähän sit tasapainoittais tuloja ja kun mulla jää myös talviloma käyttämättä niin jos sen sais vaikka rahana ja sit siitäkin tulee vähän lomarahoja. Et jotenkin varmasti selviäis sen pari kuukautta.

Meillä Veetikin muka yrittää kovasti kääntyä ja alkoi nyt maanantaina siirtää kättä mahallaan tuonne kyljen viereen, että pääsis kääntymään ja vähän se itteään kyljelle yrittää jo ponnata. Toivottavasti se ei kuitenkaan vielä kovin ala liikkua kun on vielä alle kolmen kuukauden. Vois mun puolesta köllötellä vielä vähän aikaa tuolla lattialla ihan paikaltaankin :) Se on myös hoksannut leikkimatossa olevan peilin jka katteli siitä itteään yks päivä :D

Mut nyt takas Veetin seuraan ja yritän kirjoitella sit lisää piakkoin!

lauru ja Veeti 12vkoa!
 
Sartsa83
bambina juu, nega oli tällä kertaa hyvä juttu. ;) :p No joo, eipä sitä lapsiperheessä koskaa tuu varmaan ihan sellasta seesteistä olemaan, mutta tiedän kyllä mitä meinaat. Sitä vähän tässä itekin oottaa ennen kuin voi tuon toisen pistää "uuniin". ;) Ja kun luultavasti joudutaan sinne hoitoihin menemään uudestaankin. Ellei sit käy ilonen yllätys sillon kun sitä toivoo. ;) Sehän oiski hienoa! Ja sit kun ois vielä tyttö! ;) :heart: Molemmat kun on saatava!!!! ;)

Tuosta helppo/vaikee lapsesta... meillä tuntuu olevan kyllä niin temperamenttinen jätkä (ilmeisesti äidiltään periny tai sitten leijona-merkki tuo sen temperamentin esiin), et toisinaan meinaa mennä hermo kun toinen kiukkuaa IHAN ilman syytä. Jo tuon ikäsenä. Mutta muuten Arttu on kyllä tosi kiltti poju. :heart: Semmonen hymynaama. :D

Omaa. Arttu pyörii selällään jo 180 astetta kerrallaan!!! :D Pyöris varmaan sen 360, mut yleensä tuon 180 jälkeen menee hermot! ;) Ihana tapaus. Kovasti tahtos myös istumaan nousta, mutta eihän tuota nyt saa vielä istuttaa. Mut jopa sitterissä ollessaan kampeaa vatsalihaksilla istumaan, mitä onkin kiva valvoa vaikka onkin kiinni sitterissä, ettei liikaa nousiskelis. :) On ainakin pojalla vatsalihakset kunnossa. ;)

Tänään jatkettiin peruna-porkkana linjalla. Ja maistatutin tooooosi vähäsen myös päärynää. Tykkäs kovasti. :) Ja pp:kin meni vähän paremmin kun anto joukkoon vähän päärynää. :) Mutta näillä mennää. :) Ja velliäkin annetaan aamuin illoin. :)

Sartsa ja Arttu :)
 
Heippis! :wave:

lauru Mun kaverit on näköjään yhtä laiskoja lähtemään tänne kun minä sinne missä ne asuvat.. Kyllähän ne silloin soitteli ja kävi täällä paljon kun oli raskaana (kattomassa sitä ihanaa pikku pallomahaa...:headwall:) ja silloin kun Neela oli just syntynyt. Mutta kunhan tää arki tasaantui niin ei oo paljoa niistä enää kuulunut. Yks "kaveri" soitteli varmaan joka päivä mun raskaana ollessa ja oli olevinaan niin kiinnostunut musta (koskaan en sen kanssa mikää ylin ystävä ole ollukaan) ja tuli kättärillekin meitä kattomaan kun Neela oli syntynyt. Joka ottaa mua päähän nyt aika suunnattomasti, että se änkeytyy sinne silloin niin olevinaan hyvänä ystävänä, kun on tapahtunu mun elämässä sellasta jota ei montaa kertaa koe. Ja kun tuo lapsen syntymä nyt oli mulle aika iso juttu (tietty), ja kuitekaan tota ihmistä ei jälkeenpäin ole kiinnostanu minä tai Neela paskan vertaa.. Sen jälkeen olen häntä kerran nähny, aina löytyy joku tekosyy miksei pääsekään tulemaan tai pystykään nähdä, jos ollaan sovittu. Neelan "kummi"täti on ollut yläasteelta asti mun hyvä ystävä, nyt en ole häntäkää nähny 3:een kuukauteen. Oikeestaan mulla on vaan yks ystävä jäljellä, ja hänellä siis saman ikäinen tyttö kuin Neela on. Tää ystävä asuu n. 15-20km päässä täältä, eli tuo näkeminen tyyliin joka päivä on vähän hankalaa.. Semmonen selitys, jos tuosta nyt mitään tolkkua edes ottaa :D
Mun täytyy varmaan ottaa noista äitikerhoista jotain selville, jos vaikka semmoseen menis sitten. Mutta onneks sentään on mahdollista semmonen, jos mun äiti vaikka ottaa Neelan hoitoon jos lähden jossain käymään :)

Toivottavasti lauru selviää sullakin noi työjutut!

bambina Joo en tiedä seesteisestä, mutta älysin kuitenki mitä tarkotit tuolla :D Mä myös haluan mielellään sen (ainakin) 2v ikäeron lapsille. Kahta pientä vaippaikästä en kyllä jaksais välttämättä, eli onneks oli testi nega! ;)

Vautsi, teilläki kääntyillään nyt sitte :) Ja hienosti kasvetaankin!

Sartsa Juu, täälläkin noi oireet on siis ihan raskauteen viittaavia! Mutta mäkin luotan testiin. Luulen kyllä, että noi johtuu juurikin tosta, että kroppa palautuu ja muutenkin hormoonit varmaan jyllää vieläkin, niin voi tehä tälläsiä oloja. Mulla välillä tuntuu alamahassa ihan kuin "potkuja", siis sellasia mitä oli ne ihan ekat vauvan potkut! Huii.. Jännän tuntusta kun ei tuolla kuitenkaa mitään ole :D Varmaan nekin johtuu jostain lihasten ym. palautumisesta, luulisin siis.

Teillähän nukutaan yöt kivasti! :) :heart:

Omaa. Tänään oli Neltsun 5kk neuvola.

Paino: 7kg
Pituus: 65cm
Pää: 43,1

Tuli toka satsi rokotteita taasen.. Ja hirvee huuto! Mutta rahottui onneks äkkiä sitten. Nyt sitte alotellaan puuroja ja lihasoseita. Tänään annoin jo vähän maistella kalasosetta. Pikkuhiljaa ;)
Neelalla tullut nyt ihan hirvee vaippaihottuma, tai mikä lie. Johtuu luultavasti kukkakaalisoseesta, ties vaikka olis allergia. Kun nyt parina kertana kukkakaalin syönnin jälkeen on vetässy pepun ihan punaseks ja ihon rikki. Ja kukkakaalista tulee ihan erilaista kakkaakin. Nyt siis jätetään se pois kokonaan. Ei se onneks mitään parasta herkkua Neltsulla ollutkaan ;)

Muutenkin menee ihan ok, Neelan kuikut on mukavasti rauhottunut. Pystyn jopa siivota/käydä suihkussa rauhassa ilman että toinen huutaa vieressä. Helpottavaa on :) Oikein iloinen ja nauravainen likka tuo Neela, ja onneks siis suurimman osan ajasta tyytyväinen. Se nauru on muuten niin huvittavaa! :D Ei se paljoo vielä naurele, nyt vasta jonkin aikaa sitten opittu se. Mutta välillä päästää kunnon kikatusta ja hihitystä :D

Nyt siivouksen pariin... :stick:

Jende & Neela
 
Sartsa83
jendde niin ja sullako ei ollut ajokorttia? Sillä vaan, kun kirjotit että tuo ainoa ystävä, jolla on Neelan ikänen tyttö, ilmeisesti juuri tuo Jada, asuu 15-20km päässä, ettette sitten pääse muulla kuin bussilla sinne kulkemaan? Tai he teille? Auto nimittäin meilläkin on kova sana, koska suurin osa ystävistä asuu tosiaan 36-40km päässä meistä. Onneks tuossa lähellä asuu miehen veljen perhe.. joista "en yhtään" kirjottelekaan fb:ssä. :p Sinne tulee joka päivä vaunuteltua, mutta oishan sitä toki kiva muitakin nähdä. Inhottavinta on justiinsa toi, että kaverit kaikkoaa kun saa lapsen. Tuo miehen veljen avopuoliso on kans saman kohtalon kokenut. Hän sai Antonin 17vuotiaana ja kaikki kaverit kaikkos kun hänestä tuli äiti. Vain pari ystävää jäi ja toinen niistä asuu Hämeenlinnassa. Toinen asuu lähempänä, joka on yksi Antonin kummeista, mutta häntä ei siltikään juuri näy. Ainoana olen minä, mutta mä oonkin enemmän tämmönen isosisko kuin varsinainen ystävä. Et me ollaan kuin perhettä.

Hui, kuulostaa kyllä huimalta, mut tiiän mitä tarkotat. Mullakin on tuntunu semmosia muljahduksia kuin ensimmäiset potkut oli, mutta raskaana en ole. :D Tänään alko ne menkatkin sitten. Alkopa vielä niin, etten aluksi ees huomannu ja niin lakanakin sai osumaa. :/

Juu, meillä ollaan alettu nukkuun yöt ihan hyvin. Välillä ainakin. :)

Noni, Neelakin on jo iso tyttö. :) Mä toisaalta ootan tota että pääsis kunnolla alotteleen noi soseet. Niin kun "luvan" kanssa. Onhan meillä jo lupa, mutta iän puolesta. Mut siihenkään ei oo kun se kaks viikkoo. :) JEEEEE!!! :D Jotenkin helpottaa kun tietää et sitten maidon juonti vähenee ja täten myös tuo "ylipaino" maidon takia alkaa laskeen.. eli painoo ei tulis enää niin kamalaa tahtia. Alkaa nimittäin olkapäät paikkuun ja kädet irtoileen kun kantaa tuota ukkelia kopassa alakertaan missä säilytetään vaunuja ja takas ylös.. saati sitten turvaistuimessa autoon. Välillä jätän sen istuimen autoon ja kannan vaan pojan sylissäni sinne ja köytän vasta autolla toisen kiinni istuimeen.

Omaa. Mä nyt huijasin tänään Arttua. Tai no huijasin ja huijasin, mutta tein siitä peruna-porkkana soseesta velliä. Se meni vähän paremmin kuin itse sose. Maissivellihän meillä on ihan pop. Ollaan annettu nyt enempi velliä ja vähempi maitoo. Ja kohta sitäkin voi antaa ihan semmosenaan. :) Ja maissivelli on hyvin sopinukin Artun masulle. :)

Sartsa ja Arttu :heart:
 
Siili joo olen valmis, ostetaan vaan se ihana kahvila sieltä Tallinnasta! Ja muutetaan sinne kapeille kujille johonkin vanhaan vaaleanpunaiseen kivitaloon :) :) Mä oon kyllä oppinut tekemään työtäni ottamatta siitä kovinkaan paljon stressiä, vaikka ajoittain sitä on mahdoton välttää. Enemmän mua harmittaa se, että työpaikkani omistajassa on tiettyjä sellaisia puolia jotka tekevät mun työn hankalaksi. Siitä varmaan sitten tulee ajatus, että kun työpäivää joutuu kuitenkin venyttämään kotiinkin, niin voisihan sitä tehdä itselleen yrittäjänä ja sitten ei tarvitsisi harmitella omistajan tekemisiä. Tai jos harmittaa niin saa syyttää itseään :D Ja sit toisaalta, juuri tuo että työt venyy kotiinkin on se miksi mietin jotain ihan muuta. Mä en ole niin työorientoitunut, että tarvitsisin (enää nykyään) työhaasteita tai olisin kovin kunnianhimoinen... Perhe tulee ekana, ja siksi mietinkin että voisihan se olla kiva sekin että työt jäisi aina töihin. Mulla taitaa olla jonkunmoinen työkriisi tosiaan, mitä musta tulee isona..? :) :) Nyt kun olen tuota neuvolan tätien+kätilöjen työtä katsellut, niin vähän harmittaa etten lähtenyt aikanaan opiskelemaan kätilöksi.

Toivon tosi paljon, että Venla välttyy pahemmilta rokotusvaivoilta!!! Ehkä toinen satsi menis helpommalla..? Meillä saadaan se toka satsi just joulun alla (viimeksi ei mekään saatu sitä, kun ei oltu vielä ensimmäisestäkään toivuttu ja neuvolan täti oli sitä mieltä että Elsin vatsa voisi vähän hengähtää) ja vähän nyt jo pelottaa muakin että millaiset oireet siitä tulee.

Näinkin FB:ssa niitä Venlan matsikuvia. Ihana pikkuinen :heart: :heart: Meillä Elsi on myös hurjan kiinnostunut ihmisistä, valoista ym. ja aina ihan innoissaan kun ollaan jossain liikenteessä. Samaten pystyyn ja liikkeelle pitäisi päästä koko ajan! Olen tehnyt soseet itse, porkkanalla ja bataatilla mennään vieläkin. Elsi aukoo suutaan ihan innoissaan ja syö, mutta en ole pitänyt kiirettä seuraavaan makuun tutustumisen kanssa.

Jendde toivottavasti Neelan rokotusitkut loppuu pian! Voi pientä, kurjaa että tuli niin paljon vaivaa hänellekin niistä. Eikö suppo/särkylääke auttanut, koititko? :( Tosi kiva, että Neelan kiukut on rauhoittunut ja mitat kuulosti hyviltä! Toivottavasti löydät sieltä jonkun mukavan perhe tms. kerhon ja tutustut uusiin äitikavereihin ketkä asuis vähän lähempänä. Varmaan ainakin MLL:n paikallistoimisto tai seurakunta vois järjestää jotain toimintaa siellä?

Bambina hienoa, että nyt oli tullut taas kivasti painoa lisää! Ja ihan hyvän kokoinenhan poika on. Teillähän näyttäis olevan ihan samat mitat Neelan kanssa? :) Mä luulen, että Elsi on varmaan kanssa aika samoissa lukemissa tuon ikäisenä.

Jaaha, nyt alkaa kuulua itkuhälyttimestä ähinää... Nopeasti siis omat kuulumiset ennen kuin käsky käy ja muutamat kommentit mitä ajattelin jää nyt kirjoittamatta. Täällä mennään aika samoilla kuin viimeksikin, mukava vaihe meneillään. Päiväunet sujuu aika hyvin, Elsi on iloinen ja kehittyy kovaa vauhtia, äiti vois nukkua vähän enemmän öisin. Hiukan näyttää siltä, että nuo soseet alkaa pidentää yösyöttöväliä, viime yönä eka pätkä tais olla 3,5 tuntia vaikka sitten aamun puolella syötiinkin taas tosi tiuhaan. Ostettiin ELsille hypoallergic nanoa, kun mun mielestä vastike tekee vatsavaivaa ja nyt toivottavasti sen avulla saatais kunnolla tuo pullosyöttökin toimimaan niin mullakin olis vähän paremmat mahdollisuudet käydä yksin jossain joskus. Tai vaikka miehen syöttää ELsiä aamusta että mä voisin nukkua hiukan pidempään. Pääsin kyllä vihdoin kampaajalle eilen, ja että teki hyvää! Pieni asia, mutta mieli virkistyi ihan huimasti!

Elsi on oppinut oikein kunnolla nauramaan, ja nauraa hekottaa monta kertaa päivässä kun hänen kanssa pelleilee. Se on aivan ihanaa!!! Ja pystyyn pitäisi päästä, en tiedä mihin tuon tytön liikkeelle lähtö halujen kanssa joudutaan kun nyt istualtaankin koittaa vielä kammeta seisaalleen eikä istuakaan kauheasti vielä pitäis. No, onneksi tykkää kölliä sylissä imetystyynyn päällä, et siinä sentään makuuasento kelpaa.

Nyt pitää mennä, halaukset kaikille :hug:

Bubunen ja Elsi reilu 3,5 kk. :heart:
 
Sartsa Juu ei oo ajokorttia. Auto olis kyllä pihassa mut milläs taidoilla sillä ajelee.. Tuolla mun ystävällä on kyllä auto käytössä aina välillä, mutta yleensä päivisin ei kun hänenkin mies käy päivät töissä autolla. Et vähän hankala homma. Ja kumpaakaa meistä paljoa kiinnoistais lähtee julkisilla kulkee tota matkaa.. Jos mä sinne lähtisin, niin eka täytyis mennä yhellä bussilla, sit junalla ja sen jälkeen vielä bussilla tai jos huono tuuri käy niin kahdella eri bussilla..:headwall:

Tämmönen on kyllä tosi ikävää kun kaverit vaan häviää heti kun lapsi syntyy, varsinkin jos on näin nuori kun minä esimerkiks.. Eniten siinä ärsyttää se, että kyllä ne kaikki on raskausajan niin kiinnostuneita siihen asti kunnes lapsi syntyy. Ja sit ei enää kiinnostakaan :(

Varmasti alkaa olla raskasta kannella poikaa kun on niin painava! Mulla tekee tiukkaa jo toi 7-kilonen likka. Tai siis on tehnyt jo pitkään :D Mäkin oottelen, että sais kunnolla aloteltua noi lihasoseet ja puurot. Ensin kuitenkin totuteltava vain toiseen ja mä alotin lihoista. Ootan vaan sitä, kun saa annettua aamupuurot sun muut, niin alkais omakin päivärytmi vähän tasaantumaan kun nyt se vähän on mitä on.. :D

Siili Täytyy sit varmaan jollain terpeutilla käydä :)

Mä en oikeestaan tiedä mitä mä haluaisin lähteä opiskelee.. Olin aikasemmin sosiaali- ja terveys alalla koulussa, mutta lopetin jo 2 kertaa. Vaikka nimenomaan sen alan töihin haluisinkin. Mulla vaan ei motivaatio riittänyt silloin siihen opiskeluun. Täytyy kattoo jos joskus vielä menee sitä opiskelemaan. Täytyy vaan olla se motiavaatio ja kunnolla, nyt mulla ei todellakaan sellaista ole, niin että pystyisin ens haussa hakea johonkin kouluun. Se olis iha yhtä tyhjän kanssa.. Sit parin-kolmen vuoden päästä kattoa uudelleen sitä asiaa :)

Toivotaan ettei Venlalle tule mitää oiretta rotasta! Mutta aivan ihanan söpöliini teidän pikku jääkiekko-tyttö :) :heart:

Bubunen Suppoja olen antanu eilen illalla ja tänään aamulla. Nyt annan vielä kohta yhden, kun lämpö oli äsken 37.4. Ettei lähe mihkään taivaisiin nousemaan tosta. Yöllä ei supot paljoa auttanut, korkeintaan tunnin piti kivut veks.. Muuten sitten itkettiin ja huudettiin onnettomana ;( Jos ens yö olis sitten parempi!

Kyllä varmasti MLL:llä on jotain toimintaan täälläkin. Täytyy ottaa selvää :) Koska olis tosi helpottavaa päästäkin joskus johonkin muualle kuin kauppaan :D

Voi ihanaa, teilläkin naureskellaan jo! :heart: :) Tosi kiva että yösyöttövälit on vähän pidentynyt! Varmasti helpottaa sua paljon kun saa vähän pidempiä pätkiä nukutuksi.

Omaa. Neelalla siis tuli hirveet vaivat rokotteista, eli nyt kuunnellaan huutoa sitten. Itekin varmaan kipeeks tulossa, kurkku kipeenä nimittäin ja nokka tukossa. Kaiken kukkuraksi Neelan vaippaihottuma paheni taas, eli nyt huutaa sitten sitäki. Annan olla ilman vaippaa nyt mahollisimman paljon, jos se helpottaa. Tosi pahan näköinen, varmaan aika kipeetä ottaa Neltsulla :( Voi mun pikkuista. Vaivaa siis riittää, mutta jaksaa neiti hymyilläkin välillä :)

Jende & Neela
 
Sartsa83
Siili heheheh, niimpä. Viimeks onniteltiin viivoista, nyt viivattomuudesta. :D Ja eläs ny, kaikki erehtynee joskus. :) :hug:

Ai säkin tunnet niitä muljahduksia? :D Okei, ei olla sitten hulluja tai mitää. Ilmeisesti synnyttäneet tuntevat moisia tuntemuksia ja jep, kyllä ymmärsin mitä tarkotit. ;)

Halaukset bubunen :heart:

jendde ymmärrän täysin, ettei halua lähtee kulkeen julkisella muksun kanssa. Sun pitäs päästä autokouluun.. mut teilläkään ei varmaan pahemmin ylimäärästä ole minkä laittas ajokorttiin? :/

Miksiköhän ihmiset on tommosia? Ensin ollaan niin kaveria ja sitten kun toisen elämäntilanne muuttuu, ne kaikkoavat jonnekin? :( On se vaan niin väärin!

Heh, uskon! Seiskakilonenkaan pitkälti kanneltuna ei ole mitää kevyttä kanniskeltavaa. ;) Kerro sitten miten noi lihasoseet uppoo Neelalle. :)

Voi pientä Neltsua! Toivottavasti toinen pääsee vaivoista eroon ja pyllykin paranee pian! Eläkä sinä tuu siellä kipeäksi! Lämmintä juomaa ja peiton alle!!! :heart:
 
Sartsa Joo ei oo kauheesti ylimäärästä mistä laittaa ajokorttiin.. Toistaseks nyt kuitenkin pääseen liikkumaan ihan hyvin miehen kyydillä. Vaikka onhan se aina niinkin, et on kiinni siitä jaksaako se työpäivän jälkeen kuskaamaan mua mihinkään. Eli yleensä ei. Ja sit joskus taas ei itteensä huvita lähtee mihinkään. Nyt on vähän semmosta ollut.. |O

Joo samaa mietin! Se on aika loukkaavaa kun ihmiset on tollasia. Tietty ymmärtäähän sen, kun on niin eri elämäntilanteet, mutta se taas ei mee kun järkeen jos puhutaan ja puhutaan, että "tuun käymään sillon ja sillon" tai muuta vastaavaa, mutta kuitenkaan ei ikinä tule. Keksitään tekosyitä miks ei pääse tai sit ei vaan vastata puhelimeen yms. :headwall:

Lihasoseet on tähän mennessä ainakin uponnu tosi hyvin Neelalle :) Oon tota kalasosetta nyt antanut eilen ja tänään. Seuraavana sit varmaan broileri :) Tekis mieli jo syöttää kaikkea kun kaikki on uusia! :D Mutta täytyypi odotella ;)

Kiitos, toivotaan tosiaan että paranee äkkiä toi neiti ja sen peppu. Ei oo kiva kun toisella tollasia kipuja ja vaivoja :( Mutta kyllä se siitä taas! Ja täytyis kyllä iteki varmaan päästä lepäämään.. Mutta mies meni ekana eli en oikee pääse....:stick:

Kiva kun Sartsa säkin oot taas ruvennu enemmän kirjottelee tänne! :hug:
 
ciao!

noista vatsan muljahduksista, mulla on niitä kanssa!!! :D yks ilta niitä tuli tosi paljon ja ihan jo hätäännyin, mutta sitten nopealla, lyhyen matikan laskupäällä osasin päätellä että se onkin jotain muuta... :LOL: mutta välillä tuntui kuin elohiiri olis ollu mahassa! ;)

sit tulee lyhyt mutta ytimekäs valitus. tänään on yhdet pikkujoulut/tuparit ja mä masennuin NIIIIIN täysin kun ei ole mitään mitä laittaa päälle kun kaikki vanhat vaatteet ei enää istu. prkl. oon niin lehmä. :'(

okei. ei mulla tänään muuta. meen pakkaan kamoja kasaan kun poitsu herää kohta ja lähden sit samantien viemään sitä yökylään. vähän jänskättää kun se on ollu nyt hiukka kipee. :(

b & poikanen 5kk 2pvä! :heart:
 
Sartsa83
jendde no täytyyhän sitä nyt pitää yhtä ja itepähän mä tän pinon tänne perustin. :p Oisin mäkin perustaja, jos en kävis kirjottelemassa. :D Hih, oot ihana. :hug:

Voi dääm! Harmittaa sun puolesta ettette pääse enempi näkeen sen sun kaverin kanssa, jolla on Neelan ikänen lapsi. Kun Neelankin ois kiva/hyvä nähdä muita lapsia. :) Voi hitsi, millonkohan me päästäs ajeleen sinne päin käymään. Vaikka ihan päiväkylässä. :) Lähettäs aamusella ja tultas sitten iltapäivällä joskus. Oltas se muutama tunti siinä, saatas rupateltua. :)

No voi sun miesryökälettäs! Ois ollu hirmu kohteliasta kysyy äidiltä, joka on päivät pitkät lapsen kanssa, et "haluisit sä kulta levätä? Mä voin olla tytön kanssa." :/ Hmph!

Katteettomat lupaukset on sieltä ja syvältä!!!! :(

Noni, kiva kuulla. :) Meilläkin uppoo paremmin noi peruna-porkkana soseet, kun ne on Pilttiä tms. valmis sosetta. Äiti kun ei saa siitä ihan niin kökäretöntä (vai miten ton sanois :p ), et se menis pojalle. :D Mut menee siis paremmin nyt soseet. Ja maidontarve on vähentyny ihan järjettömän paljon! :eek: Ennen kun päivässä vedettiin se 2 LITRAA niin nyt se on enää hätinä 750ml, jos aina sitäkään. Eilen tais mennä vähiten. Varmaan alta puol litraa. :eek: No mut, jos toiselle ei maistu niin ei maistu. Hyvin tuo on pärjänny silti. Juo/syö sen, mikä maistuu. Mutta ei Arttu silti kipeekään tunnu olevan. Mut näitähän tulee. Ettei siis maistu ruoka aina.

Parannuspuhalluksia Neeluskalle. :heart:

Nyt tarttee taas rientää........................
 
Sartsa Niin se on varmaa meillä kaikilla nyt, kun arki tasaantunut niin ehtii enemmän tänne kirjotella :) Ja se on tosi kiva. Melkeen tulee samaa tahtia juttua tänne kuin sillon kun oltiin kaikki vielä möhömahoja! :heart:

Joo tulkaa ihmeessa joku kerta käymään!! Täytyy vaan kattoo joku kerta jos on mahollisuus, ja ihan samanlailla mekin voidaan Neltsun kanssa joskus matkata sinnekin päin :)

Meillä myös peruna-porkkana oli suurinta herkkua ennen noihin lihoihin siirtymistä :) Juu ja en mäkään osaa ite tehä soseista kökärettömiä :)D).. Tai no osasin mä, mutta meijän tehosekotin meni rikki samantien kun mä aloin innostua siitä soseiden teosta :headwall: :D

Juu ei sillä väliä taida olla, vaikka ei paljoa maitoo söiskään päivässä. Tai onhan sillä tietty jotain väliä, mutta toi määrä mitä teijän poika nyt syö, kuulostaan ihan normaalilta. Pääasia taitaa olla, että kunhan on tyytyväinen niin kaikki ok. Ja kyllä mä olen sen varaan laskenu, että lapsi kyllä ilmottaa sitten kun sillä on nälkä. Tietty jos ei mitään syö, niin sit huolestua, mutta jos kaikki muuten ok, niin ei hätiä :)

Omaa. Ei kummempaa. Edelleenkään :D Lihasoseet maistuu ja huomen aamulla Neela saa elämänsä ekan aamupuuron :) On muutenkin toi syöminen jotenki lisääntynyt. Tänään syönyt 2 purkillista sosetta (toinen lihaa, toinen hedelmää) ja tähän mennessä 600ml maitoa. Yleensä menee maitoa just 400ml.. Nyt kun se joskus tuolta päikkäreiltään herää, niin luultavasti syö taas 200ml. Ja sit vielä illalla ennen nukkumaan menoa 200ml velliä. Näin se on aika mennyt. Eilen illalla kylläkin söi velliä 2 kertaa sen 200ml, pari tuntia oli väliä siinä :O Olisko joku kasvukausi menossa..

Ja vois tosiaan kyllä tuo neiti alkaa heräillä kauneusuniltaan.. En viiti sitä mennä herättelee kun sitten vaan kuikutaan kun olis halunnu nukkua. Eiköhän se kohta herää kuitenkin, nukkunut jo pari tuntia :)

Jende & Neela

*muoks*

bambina Et sä ole mikään lehmä! :hug: Noita ongelmia on ihan varmasti kaikilla, eli et ole ainut. On mullakin vaikka oon muutenkin niin pieni, mutta eipä mee enää melkeen yhdetkään sellaset farkut jalkaan joita käytin ennen raskautta.. Tai menee ne, mutta ottaa reisistä kiinni :D Ärsyttävää kun saa ostaa kaikki uusiks melkeempä :headwall:
 
Viimeksi muokattu:
Moikka taas. Ekana vähän omaa napaa eli meillä oli eilen 3kk neuvola ja uudet mitat on seuraavat:

pituus 63,3cm (61cm)
paino 6,0353kg (5,715)
päänympärys 40,9cm (40,0)

Pituuskasvu vähän nyt tasoittunut kun ennen tuli sentti viikossa niin nyt tulee enää reilu puoli :) Mutta painoa oli tullut tosi vähän viime kertaan nähden ja saatiinkin siis lupa aloitella kiinteitä ja velliä jos tahdotaan. Eihän se vielä kokeilulla hirveästi sitä ravinnon määrää lisää jos jonkun teelusikallisen antaa. Mutta siitä sitten pikkuhiljaa. Ajattelin että jos porkkanan ottaisin eka testiin kun sitä pystyisi vaikka pakastaan noihin jääpala-astioihin niin ei joka päivä tarttis semmoista minikökkärettä soseuttaa :) Jännittää :)

Meillä Veeti on alkanut nukku iltakorvikkeen annon myötä tosi hyvin öitä. Tänään heräs vasta puoli kuudelta syömään. Toinen kerta kun nukkuu noin pitkälle. Muutoin se on syönyt tuossa ennen kasia kun menee nukkumaan ja sitten 1-3 välillä kerran ja aamuyöstä toisen kerran eli kahdella syötöllä ollaan kyllä muutenkin menty. niin ja me saatiin kans eilen ne ekat pistettävät rokotteet. Veeti vähän itki aina kun pistettiin, mutta rauhoittui heti sen jälkeen. Eikä niistä tullut illallakaan mitään. Meni vaan normaalia aikaisemmin nukkumaan, eli puoli kasilta. Annettiin varalta särkylääkettä yöksi niin ei mitään sitten tullut. Ostettiin semmoista nestemäistä lääkettä eikä suppoja ja ihan hyvin tuon sai annettua. Tuo kun muutenkin ottaa vitamiinitkin nesteenä tosi hyvin ja rotarokotettakin ois halunnut vaan lisää :) Ei tartte niiden suppojen kanssa alkaa säätämään. Ja mun sukulainen joka on farmaseutti sanoi, että niiden lapsi meni aina supoista ripulille niin ei sitä riskiäkään sitten haluttu ottaa.

jendde Toi on kyllä hankalaa jos ei ole autoa eikä korttiakaan. Meiltä on sellainen vajaa kolme kilometriä täältä keskustaan kauppoihin ja jos ei ois autoa niin enhän mä edes kovilla pakkasilla pääsis täältä kauppaan kun ei vois lähteä niin pitkäksi aikaa vaunuttelemaankaan. Tai no on tuossa kilsan päässä pieni lähikauppa. Mutta jotenkin sitä on niin tottunut autoon ja siihen, että pääsee menemään miten haluaa. Varsinkin kun täällä ei ole noita julkisia ollenkaan. Mutta suosittelen kyllä jotain perhekerhoa, tai voisitko kysyä teidän neuvolasta onko siellä mitään esikoisäitien ryhmää? Sitä kautta mäkin tapasin nuo mun mammakaverit kun meillä järjestettiin neuvolan kautta neljä kertaa semmoinen keskusteluilta. Siellä oli vähän jäykkää kun oli outoja ihmisiä, mutta nyt ollaan kaks kertaa kokoonnuttu jonkun kotona niin on ollut heti paljon rennompaa. Ois lapselle seuraa ja sulle itelles. Sama juttu noissa perhekerhoissa. aluksi oli vähän orpo olo kun muut oli käynyt kauemmin mutta nopsaa sitä tulee sitten lapsista juttua ja sit muustakin niin pääsee siihen porukkaan mukaan ja pääsee näkeen muita samassa tilanteessa olevia ihmisiä. Mä oon kyllä tykännyt tosi paljon. Varsinkin kun kummassakin tapauksessa Veeti on niitä nuorimpia lapsia niin saa sit vinkkejä ja neuvoja niiltä joiden lapset on vähän vanhempia :)

bambina Jaan täysin tunteen tuosta, että vaatteet ei mahdu päälle. Masentaa kun vauvamaha oli niin kivan kiintee ja nyt tilalla on vaan ärsyttävää läskiä ja mikään ei näytyä hyvältä kun jokapuoli hyllyy ja tursuaa. Ja mä jotenkin ajattelin että imettäminen sit laihduttais mut ei niin näytä käyvän kun tulee ehkä sit syötyä enemmän herkkuja. No ajattelin taas joulun jälkeen vuoden tauon jälkeen aloittaa jumpan bodyjamilla! Jospa se siitä sitten. Varsinkin kun nuo kovat pakkaset estää ulkoiluakin aika tehokkaasti. Tosin meillä Veeti on vetänyt pihalla kohta 3h unta, sitä ei näytä paljon pakkanen haittaavan :D

Mahtuuko teidän lapset muuten hyvin vielä turvakaukaloihin ja milloin ootte ajatellu ostaa turvaistuimen ja minkälaisen jos ootte jo miettinyt sitä? Kun noi meidän mammaryhmäläiset on saaneet touko/kesäkuussa lapsensa ja monella tuntuu talvivaatteiden kanssa olevan jo se ongelma, että lapsi ei enää mahdu siihen kaukaloon kunnolla vaikka melkeen kaikilla on Gracon iso kaukalo. Meillähän Veeti vielä menee kun on hoikkapoika :) Itse oon miettinyt sitä Gracon jotain mallia, missä sai sitä asentoa väännettyä silleen enemmän makuuasentoon että sopii pienellekin lapselle. Niitä näyttäis olevan vähän väliä tarjouksessa meidän paikallisessa lastentarvikeliikkeessä. Miehen veljellä on sellainen ja ovat tykänneet. Mutta siellä liikkeessä oli kyllä suositeltu jotain Britaxin mallia. Kamalan kalliita vaan noi istuimet : / No me ajateltiin käyttää siihen Veetin rahoja kun käytiin avaan sille oma tili jonne laitetaan lahjarahat ja sit ne rahat kun joskus mahdollisesti on vara laittaa lapsilisiä. Et yritetään säästää ne mutta jos on isompia hankintoja niin sit käytetään niitä.

Mutta joo, pitäs varmaan yrittää tehdä jotain hyödyllistä kun lapsi kerta noin hyvin nukkuu eikä vaan istua koneella :) Hauskaa joulunodotusta kaikille! Ps. miten meinaatte viettää joulun? siis missä ja onko teillä mitään erikoisia jouluperinteitä? :)
 
Sartsa83
jendde juu, tervetuloa vaan tähänkin suuntaan jossain vaiheessa! :) :heart:

Neltsukin vetelee sit ihan hyvin pöperöitä ja maitoa. :) Se tuntus olevan joku kasvupyrähdyksen paikka kun tankkailee kovasti. :)

Omaa. Meillä on Arttu nyt pipinä. Sai tartunnan serkultaan ja isältään. Kuten mäkin. Se on kun pitää pussailla kaikkia. :/ Saa syyttää vaan itteään. Artulla ei onneks ollu ku eilen vaan toissa iltana/yönä ja eilen aamulla kuumetta. Eli eilinen iltapäivä ja tää päivä tähän saakka ollu kuumeetonta. Mut hirvee röhä on päällä. Yskii semmosta röhä yskää ja pärskii. Nenäfriidalla saa hienosti imettyä räkää pois. Itellä on kurkku ihan kökkö. Tuntuu että joku on siellä esteenä ja aamulla meinas yskiessä oksa lentää kun tuntuu että joku ottaa vastaan ja meinasin tukehtua. :/ Tänään mennää uudemman kerran käymään ottaa Artulta labrat.. eilen meinas jo pistää meitä sairaalaan, mutta olin tiukkana ja sanoin et ennemmin sit uudelleen käymään täällä. Niimpä me sitten mennään. En vaan muista oliko yhdeksi nyt sovittu soittoaika vai mennäänkö ihan vastaanotolle. Kaippa me voitas ihan vastaanotolla käydä, jos vaikka lääkäri ois kiltti ja kurkkais mun kurkkuun samalla. Artulle ei tarttekaa enää tehä mitään, kun ei oo enää ns. "hätää". Ainoa mikä huolettaa, on tuo röhä, mutta senkin pitäs mennä itellään ohi. Tietäs vaan millä vois tuon ikäsellä helpottaa sitä röhää.

Soitin tässä välissä neuvolaan ja sieltä sanottiin että Sniffer junior nimistä lääkettä vois käyttää. Se auttaa hengitykseen ja poistattamaan sitä röhää. Eli vissiin irrottaan myös limaa. :) Taidampa kipasta myös apteekissa tänään. :)

Sartsa ja Arttu 4pvää vajaa 4kk :heart:
 
Sartsa Ikävä kuulla, että siellä ollaan sairaita :( Meillä kun Veetillä oli se pikkunuha niin neuvolasta sanoivat että voi kokeilla höyryttää. Eli laittaa joko sauna päälle tai laskea kuumaa vettä pesuhuoneessa niin että sinne tulee kosteutta ja lämpöä ja pitää ovi kiinni ja viedä lapsi sinne hengitteleen. Sehän aukaisee vähän röörejä! :) Et kannattaa ihan noinkin yksinkertaista kikkaa kokeilla lääkkeiden ohella.

Meillä syötiin ensimmäiset maissivellit eilen ja hyvin uppos. Siis sekoitettuna vielä veteen. Mut en oikeen ymmärtänyt että mikähän idea siinä vellissä on kun siinä näytti olevan saman verran energiaa kuin korvikkeessa. Eihän sillä pitäs sit painon nousta? Että kannattaako mun sitä antaa ollenkaan jos tarkoitus on saada toinen vaan lihomaan :)
 
Heippa!

Enpä ole ehtinyt taas paljon kirjoitella, tällä kertaa syynä tuo joulu joka on hiipinyt ihan varkain... On vieläkin vaikka kuinka paljon tehtävää, en mä ymmärrä mihin tää syksy livahti alta pois!

Omanapaisesti aloitan omilla kuulumisilla, enkä varmaan paljon muuta ehdikään. Yritän tulla kommentoimaan pian, luin kyllä kaikkien kuulumiset!

Tänään oli 4 kk. neuvola... Pikkuinen kirppu meillä kyllä on, mutta kaksi terveydenhoitajaa ja yksi lääkäri on nyt vakuuttanut mulle että kasvaa ihan hyvin. Ja usein kuulemma vain rintamaitoa saavat lapset kasvavat hitaammin, eikä me kyllä miehen kanssa tosiaankaan olla mitään isoja. Elsi on siis nyt 60,2 cm pitkä, 5880 g painava ja pää on 40,6 cm. Pituutta tullut 2 cm n. kolmessa viikossa, painoa vaan 350 g ja päähän sentti. Neuvolan tädin sanoin: " Sinulla on hyvinvoiva, hyvin kehittynyt ja tyytyväinen tyttö, mitäs siis jos et olisi huolissaan" kun mä sanoin että vähän huolestuttaa että kasvaako riittävästi. Lääkäri oli samaa mieltä, joten kai määkin sit...

Muuten Elsi on kehittynyt tosi kivasti! Kääntyilee kovasti, nauraa hekottaa ääneen ihanasti ja tarttuu esineisiin hyvin. Hirmuisen sosiaalinen tapaus on, ja kiinnostunut kaikesta. Nyt saatiin rotavirusrokote, toivottavasti vältytään niiltä hirveiltä vatsavaivoilta joita viimeksi tuli.

Elsin kanssa siis menee tosi kivasti, ei mitään valittamista.

Tuosta vellistä muakin kiinnostaisi... Tietääkö joku mikä idea sillä on, kun siinä tosiaan on sitä energiaa vaan saman verran kuin maidossa? Siis painon nousun kannalta? Vai onko ajatus vaan, että pitää kauemmin kylläisenä, kun ei ole ihan pelkkää nestettä?

Sartsalle voimia nuhantaisteluun!

Bambina höpsis, et ole mikään lehmä! Eikä synnytyksestäkään ole kuitenkaan vielä sullakaan hirveän pitkä aika, joten ole itelles armollinen! Kyllä se vielä siitä.

Tuosta istuinasiasta... Meidänkin kirppu Elsi alkaa olla kohta jo iso turvakaukaloonsa, mutta en ole vielä ajatellut asiaa. Jotain kuitenkin pitäis varmaan tehdä pian, jalat alkaa nyt jo tulla kohta yli ja vöitä saa venyttää kiinni. Ja tosiaan tuo tyttö on varmaan pienimmästä päästä :(

Äh, tää loppui nyt näin lyhyeen. Yritän palata pian, kaikille halaukset :hug:

Bubunen ja Elsi melkein 4 kk. :heart:
 
Heips! Vähän taas jäänyt tänne kirjoittelu.. Ja kauheesti tullut juttuja taas tänne :) Käyn joka päivä kattomassa ja luen teidän kuulumiset mutta aina ei oo aikaa ite kirjotella. Neela kun on taas suurimman osan ajasta kiukkutuulella kokoajan. Iloinen tyttö kuitenkin, muttei viihdy missään noin 2min pidempää aikaa.. Ei edes sylissä :D Ite kun häipyy hetkeks näköpiiristä ni alkaa hirvee huuto. Olisko sitä eroahdistusta sitten..

Hienosti on kaikkien vauvan kasvanut! :) Siilin Venla näköjään myös kova tyttö kasvamaan, meijän neltsu ei nyt 5kk iässäkään painanut noin paljoa :D Se on hyvä että kasvaa!

Turvaistuin Neela ei kauaa enää mahdu tohon kaukaloon. Meillä Brio merkkinen. Isompi saatiin mun äidiltä just ja siihen siirrytään kyllä heti kun vaan painoo riittää, 9kg on raja milloin saa laittaa. En vaan tiiä mahtuuko toi likka niin kauaa olla tossa vanhassa :D

Muuten tänne kuuluu ihan hyvää, paitsi raha-asiat stressaa. Monet illat itkenyt tätä asiaa kun meillä ei riitä raha edes elämiseen ja pakollisiin tarpeisiin.. Neelalla on kyllä kaikki mitä tarvii ja niin pitääkin, mutta kyllä tässä välillä joutuu ite olla syömättä kun ei meillä oikeesti ole varaa edes joka päivä ostaa ruokaa itelle. Yhtäkään joululahjaa ei olla voitu ostaa kenellekään, ei toisillemme miehen kanssa eikä edes Neelalle. Eihän se niistä vielä mitää tajuakkaan, mutta sit isompana.. Mitäs sitten, kun lasten juhlahan tää joulu melkeempä on lahjojen ostalta.. Ei taida meijän lapsella paljon juhlan aihetta olla :'( Tää on niin perseestä ettei mitää järkee!!! Yhen kauppareissun jälkeen saa miettiä että milläs sitä seuraavan kerran ostaa ja mitä, laskee joka ikisen sentin ja euron, että riittää.. Tai no, ei riitä kuitenkaan. Tänään tuli miehen palkka, kaiken jälkeen jäi rahaa muhkeet 200e ja sillä + huomenna tulevalla lapsilisällä tässä pärjättävä aika kauan.. JIPPIIIII!!!!! Itelle ei voi koskaan ostaa mitään, paitsi jollain perkeleen luotolla jossa ei oo mitää järkee. Kaikki raha menee ja riittää just ja just nihkeesti siihen ettei tarvis kokoajan olla nälissään. hienoo.. Meijän jääkaappi varmaan pölyyntyy jo kohta! Mulla on tässä nyt yli viikon ollut tilillä hienot 3e rahaa ja ennen tätä päivää miehellä joku sama summa. Köyhiä kun ollaan. Ja paskan vitut tää Suomi mikään hyvinvointivaltio ole, ainakaan meille (köyhille) suomalaisille! Miehellä kuulema liian isot tulot jonka takia ei voida saada yhtä penniäkään vaikkapa asumistukea.. Juu, aika isoilta näyttää ja tuntuu! Tämmönen pahantuulinen tunteenpurkaus, sorry :(

SuperKiukkuinen jende ja Neela (välillä myös superkiukkuinen hänkin..) :)
 
Viimeksi muokattu:
Sartsa83
lauru meillä Arttu vetää hirveet huudot kun vie höyryhengitteleen. En tiiä miks, mutta se ei meillä toimi. Nyt on lähteny taas toi nuha meneen ohi, kun oon vaan nenäfriidalla imeny limaa pois ja välillä laittanu keittosuolaliuoksen nenään liottaan kuivempaa räkää irti. :) Joten nou hätä enää. :)

Moiiiii Siili!!! :wave: Voi pientä Venlaa. Hyvä jos simmu kuitenkin jo parantunut! :heart:

Olikos teillä kaikilla kiva joulu? Saiko teidän pikkuset rakkaat paljon lahjoja? :)

jendde mä oon ollu tässä nyt viimesen kuukauden ajan ollu vaihtamassa Arttua isompaan istuimeen. Meillä ois olemassa toi, mihin ois saanu jo melkei heti syntymästään saakka laittaa (cracon), kun siinä on semmonen pyöröosa mistä saa säädettyä selkänojan asennon. Mun mielestä se vaan jää turhan ylös, joten en oo uskaltanu siihen vielä laittaa, mut alkaa tuo kuppi-istuin käymään kohta niin pieneks, että Arttu on lähes pakko siirtää siihen ja alkaa sitten kuljettaan kaupunkirattaillakin siinä istuin osassa, kun tähän mennessä on kätevästi saanu kuppi-istuimen kiinni rattaisiin kun menty kaupoille. Tuota ei nimittäin enää kanna rappusia ylös toiseen kerrokseen kun yhteispaino Artulle ja istuimelle tulee varmaan sen 12kg. Selkä on koetuksella!

Meillä on jendde kans vaikeeta raha-asioissa. Siks mies painokin tossa monta ylityötuntia, jotta saatiin vähän "ylimäärästä" käteen. Ja otti pari lyhennysvapaata kuukautta lainanlyhennyksiin, jotta saatiin muut laskut maksettua ja ruokaa kaappiin. Itellä on useesti laskujen jälkeen seuraavaks kuukaudeks rahaa joku 100e, josta sitten ostelen Artulle vaipat yms. Et ei sitä oo täälläkään hirveitä. Nyt tuli veronpalautuksia 400e, joten tuli sitten kummilapsille ja parille lähimmäiselle, miehelle myös ostettua TODELLA pien paketti. Mut semmonen, että jotain pientä joulua sain annetuksi. Artulle ei ostettu meiltä mitään kun Arttu sai ainakin 20 pakettia jo pelkästään muualta. Ihan riittävästi siis. :) Mutta normisti joka kuukaus joudutaan kyllä laskeskeleen pennosia. :/ Ja se on ihan kamalaa!!!

Kela on hyvinkin perseestä kun ajattelee oikeasti perheen tarpeita. Ne kun kattoo kaikki niin pilkun tarkasti niin niiden silmiin perheen pitäs pärjätä tietyllä summalla ja tosiaan, jos joku raha ylittää niiden jonkun riman, niin sitten ei heru minkäänmoista tukea! Sama on sossun kanssa. Sielläkään ei tulla yhtää vastaan. Että tämmönen on meidän Suomen avuntarjonta. Kyllä sitä vaan kaikki muut (en ole rasisti mutta näissä asioissa pistää välillä ärsyttään) muualta tulleet saavat autot ja kaikki Suomen valtiolta ja töihin ei tartte mennäkään. :/

Omaa. Meillä oli tosiaan viime viikolla tiistaina 21.12. 4kk neuvola ja 22.12. keskiviikkona lääkäri. Neuvolassa mitat oli:

Pituus: 68,5cm
Paino: 9740g
Pipo: 46,5cm

Viimesen rota-rokotteenkin Arttu sai ja muuten sitten kaikki oli kunnossa, lukuunottamatta kasvojen ihottumaa, mikä siis johtunee kuolasta, kun tuo hieroo kuolasia käsiään naamaansa. Miten sitäkään estää, kun toinen tekee sitä jatkuvasti, eikä ite pysty vahtiin 24/7, ettei ne kädet mene sinne suuhun eikä sitä kuolaa hierota pitkin naamaa. Siihen nyt sitten laitellaan kortisonivoidetta aina kun ihottumaa on ja muuten rasvaillaan perusvoiteella. Essex on ollut paras voide tähän mennessä.

Lääkärissäkin kaikki oli kunnossa ja lääkäri tosiaan totesi katteltuaan Artun touhuumista, että hän lähtee ennen aikojaan liikkeelle. Enkä toisaalta ihmettele kun Arttu kattelee Anton-serkkuaan (2v) joka mennä viipottaa. Kun käydään siellä joka päivä hengailemassa, jollei olla lähdössä jonnekin muualle. :)

Sartsa ja Arttu 4kk 6pvää :heart:
 
Sartsa Ai teilläkin rahassa tiukkaa, höh : / Kyllä se on tosi ahdistavaa kun joutuu joka pennin perään laskea.. Jospa tää joskus tästä paremmaks muuttuisi. Mä olen aivan samaa mieltä tuossa asiassa, että kauheesti tuntuis muualta suomeen tulevat saavan jos minkämoista apua ja tukea ja vaikka mitä, mutta mitä meille suomalaisille jää.. Ei mitään näköjään kun nekin loput menee johonkin kansanedustajien torkkupeittoihin :stick: en mäkään rasisti ole, kyllähän osa ulkomaailaisista täällä työtäkin tekee ja sillä elättää ittensä ja perheensä, mutta suurinosa taitaa olla sossun asiakkaita. Eikä siinäkään sinällää mitään, kun onhan nekin ihan kunnon ihmisiä vaikka on niitäkin jokalähtöön täällä, ihan kuten mitä suomalaisiakin.. Eli tyhjennetään kaikki rahareijät täällä vaan siks ettei huvita tehä töitä tai sitten johokin muuhun vastaavaan... Me saatais enemmän rahaa sossusta jos mies ei olis töissä, kun mitä nyt saadaan. *muoks* siis se mitä miehen palkka on, on siis vähemmän kuin mitä sossusta saatais yhteensä + muut tuet jos mies olisi työtön. Nyt siis sossusta ei tuu mitään eikä muualtakaan. Silti mies raataa siellä paskassa työpaikassa perse liekeissä joka päivä ja oikeesti tekee ihan paskaa työtä paskalla palkalla. ja paska pomokin vielä. Mutta eipä oo vaihtoehtoja..

Tosi hienosti Arttu kasvaa ja kiva että nuha meni ohi :) :heart:

Hih, kohta teillä siis mennään ja kovaa :D ootan vaan millon tää Neelaki rupee näyttää enemmän noita menohaluja. Onhan niitä nytkin, mutta oottelen innolla kaikkea uutta :) Siinähän saa itelleen kunnon treenit kun saa juosta muksun perässä :D

Omaa. Oon tosi onnellinen kun mulla on kohta asianpesukone :D Saatiin joululahjaks ja nyt oottelen sitä kotiin. Tulee siis ihan just ja mä pääseen testailee sitä ja mun ei tarvii tiskata enää IKINÄ!!! :heart:

Muuten ei kummempaa. Taas tuntuu siltä ku olis raskaana. Mutta enpä kai mä voi olla. Kun on tossa menkatkin olleet vähän aikaa sitte. Noh, saas nähä..

Tänään kävin hakemassa Neltsulle vaatepaketin jonka huusin huutonetistä. Ja tosi hyvä on. Perjantaina haen toisen. 2 suht isoa vaatepakettia siis yhteensä 25 eurolla. Oli pakko ostaa noita isompia kokoja neelalle kun niitä meillä ei hirveesti ollut. Mutta nytpä on :) Ja halvalla.
Ja Neela kuikuttelee mulle siitä hyvästä että kävin hakemassa sille vaatteita :D

Jende & Neela :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Sartsa83
jendde niin, kukapa sitä kuitenkaan työpaikastaan luopuis? :/ Kurja tilanne kaiken kaikkiaan. :( Eikä mitään vastaavaa duunia ois missää? Vai olikos miehes isänsä alaisena? Tai joku tämmönen juttu tässä? Mä en enää muista. :/

Joo toi torkkupeittotouhu vitutti muakin sillon kun se tuli uutisissa. Hemmetti, miten nuo kansanedustajat kyntää kaikkien veronmaksajien rahat! :mad::stick:

Heh, no niimpä. Vaikka toisaalta onkin kivaa oottaa sitä että muksu lähtee liikkeelle, niin mitä se sitten on? :D "Älä mene sinne.", "Älä koske siihen!", "Pois nyt sieltä!!" :LOL:

Hei JEEEEEE!!! Tuosta tiskauksesta oli joskus puhetta. Jippiiiiii, oon ilonen sun puolesta!

O-ou, tulee siis jännät paikat sun loppu kuukautiskiertoon... tullako menkat uudelleen vaiko eikö. IIIIKS! Voi miten ihanaa! Mahtavaa että sait noin halvalla Neelalle paljon vaatteita! :heart: Hih, kuikuttelee. :D Ihana! :heart:

Omaa. Mulla meni itellä tossa hermot mun kuntosalijäsenyyden kanssa... mut ei siit sen enempiä nyt kun Arttu on sylissä. Ja sit meni hermot toho mun joululahjaan mieheltä, ihan siis periaatteesta vaan. Kun siis sain sex and the city -boxin mis on kaikki tuotantokaudet... ilman SUOMENkielisiä tekstityksiä. Ainoa missä ne oli, oli 6. kauden jaksot. Ja sellaisia boxeja on myynnissä, missä on kaikki kaudet suomenkielisinä, joten kaupassa, josta se on ostettu, oli viallinen kappale, VIIMEINEN kappale. ARGH! Noh, lupasivat hyvittää sen uudella, oikealla boxilla tai jotenkin, joten menen huomenna sitten kera Artun shoppaileen. Kattellaan jos Artulle löytys Pingu dvd ja Palomies Sami. ;) Ja Citymarketissa oli Liberot tarjouksessa ja jos sitä vaikka sitä riisivelliäkin haalis varastoon. :)

Mutta oikein hauskaa vuoden vikaa viikkoa! :) Jenddelle erityinen voimahali! :hug: :heart:
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Sartsa Miehellä siis sellanen pomo, että vittuilee sielä kaikille työntekijöille (lukuunottomatta niitä jotka on sen kavereita työn ulkopuolella) ja sitä rataa. Oon mä tainnut täällä mainitakin siitä, kun hyvänä esimerkkinä tästä ihmisestä, antoi kirjallisen varotuksen miehelle kun oli mun mukana ultrassa. Vaikka hyvin tiesi missä ollaan ja mihin aikaan. Aiheeton varoitus siis oli. Ja oli myös sitä mieltä, ettei miehen tarvii olla mukana synnytyksessä yms. "koska se on naisten hommaa". Näitä juttuja löytyy pilvin pimein, ei varmaan riitäis tila teksitille jos rupeisin niitä kertoo! Nyt se on ilmeisen mukava ollut vähän aikaa kuitenkin miestä kohtaan. Mutta ihme tyyppi silti :headwall:
Niin, eihän sitä työpaikasta haluais luopua kuitenkaan. Ei oo oikeen miehelle muutakaan työtä tällä hetkellä. Sillä kun ei tuon alan koulutusta ole ollenkaan jossa nyt on töissä. Ammatilta autoasentaja, ja mä en tiiä miten sen alan töitä on tällä hetkellä tarjolla.. Mutta kyllä mä uskon että tää muuttuu paremmaks jossain vaiheessa. Ja kyllä tässä nihkeillen pärjää joka kuukaus jotenkin. Välillä ahistaa mutta välillä taas ei jaksa kiinnostaa pätkääkään nää rahajutut :D Ei ne siitä vittuuntumalla parane.. Täytyy vaan ottaa rennosti ja joka kuukaus tehään jonkinnäköset laskelmat siitä miten paljon menee rahaa mihinkin, ja mitä jää jäljelle ja sen mukaan sitte elellään. Ja tarvittaessa löytyy kyllä ihmisiä jotka sen parikymppiä pystyy auttamaan jos tiukka paikka tulee. Pääasia mulle kuitenkin on se, että neltsulla on kaikki mitä tarvii! Ja kuhan ei itekään tarvi nälkää nähä. Kiitos tsempeistä murunen!!! :hug::hug: :heart:

:LOL::LOL: Just noin, sitä odottaa että lapsi kasvaa, ja sitten kun se on kasvanut niin toivois vaan että se olis edelleen vauva joka pysyis edes hetken paikoillaan! :D

Jep, jännät paikat.. Toisaalta mulla on jo vauvakuume :D Mutta ei silti vielä toista lasta.. Ikävä raskausaikaa ja kaikkea sitä. Mutta kun tietää, että se vauva kasvaa ihan liian nopeesti isoks, niin ei niitä mitenkään tonneittain kannata tehä.. Ellei sitte oo aikaa juosta miljoonan vaippaikäsen ja muutaman isommankin perässä :D Raskausaika meni kyllä tosi nopeesti ja tuli ikävä sitä mahaa, vaikka ei olis uskonu että tulee! Ja multa pääs hirvee itku kun kuulin että serkun tyttöystävällä on laskettu aika 4.7 ens kesänä.. Jotenkin tuli heti mieleen oma viime kesä kun toi meijän penska synty! Kun toi siis on neelan synttäripäivä. yyhyyyy :heart:

No voihan pylly miten kävi ton sinkkuelämään kanssa.. Höh, ja just sulle sitte piti osua tollanen! : / No mutta hyvä kun saat siitä korvausta kuitenkin. Niin pääset sit kattelee niitä :) Ai cittarissa on vaipat tarkouksessa.. Meille ei ookkaan tullu mitään mainosta näköjään. Mitä ne siellä nyt maksaa sitte? Ei täällä keravalla toimi mikään kun ei ne meille ees mainoksia tuo! :D Mutta onneks sentään teiden auraus onnistuu täällä tosi tehokkaasti. Toisin kun helsingissä, siellä kun ei pääsee eteenpäinkään.. Että näin asiasta kukkaruukkuun :D
 

Yhteistyössä