Heips!
Sartsa Mä pidän peukut pystyssä sen suhteen että alapäässä olis torstaihin mennessä jotain tapahtunut tai sitten se parempi, että olis synnytys jo käynnistynyt ennen sitä torstaita. Nyt on jännät paikat sulla
Muistan niin hyvin itekin kuinka jännää ja kivaa mutta myös tosi pelottavaa se oli kun kättärille lähdettiin
Kun ei ollu supparit vielä alkanu ja jännäili sitä, että mitä ne siellä mulle tekee tai miten tää lähtee etenemään. Mulle tulee välillä iha tippa linssiin kun muistelen tota, kun se oli jotain niin ainutlaatuista! Ota nyt kaikki irti tuosta :heart: Tai noh, eipä varmaan tarvitse tuollasia edes sanoa, kun se taitaa olla ihan itsestäänselvyys
Mä ihan tosissani välillä pillitän ihan hulluna kun muistelen noita jänniä päiviä
Kai se vaan on se, kun ekan lapsen syntymä on täys kaikkea uutta ja jännää. On varmaan seuraavienkin, mutta eka on aina eka :heart: Ihanaaa! Sä pääset kohta synnyttää! Hyvin se menee :hug: Harmin paikka vaan, ettet tänään vielä päässyt toimiin, mutta kohta se torstai jo on! :heart:
Juu, ja laittele mulle viestillä inffoa niin mä ilmottelen sitten tänne jos et itse ehdi
Ja onnea poksumisesta! Tää taitaa olla se viimeinen poksahdus ennen sitä suurinta :heart: Tsemppii nyt hirveesti Sartsa! Sulla on kohta poitsu sylissä ja siitä se ihanuus sitten alkaa :heart: Varmaan on yksikin päivä lisää odotettavaa yhtä tuskaa mutta odotus palkitaan. Onhan tuo jo pieni edistys kun kanava lyhenyt edes vähän. Voin kyllä uskoa miten turhauttavaa voi olla tuo kun menee noin paljon yli lasketun, kun mullakin teki hermojen kanssa tiukkaa ne viimeiset viikot, vaikka syntyikin jo ennen laskettua aikaa. Pidät nyt vaan ittes kasassa ja niinkuin lääkärikin sulle sanoi, niin lepäät kunnolla. Se on tärkeetä tossa vaiheessa. :heart:
synnytyssuppareista oli puhetta.. Ne tosiaan alussa säteilee alaselän puolelle enemmän, mutta tuntuu kyllä sellasena pistävänä kipuna myös alavatsalla. Sitten kun synnytys etenee, niin mulla ainakin tuntui kaikista kivuliaammin alavatsalla, joka säteili reisiin mutta enemmän kylläkin takapuoleen. Sellanen kova paineentunne, joka sekin vain kasvaa synnytyksen edetessä. Mutta se kipu tuntui kyllä selvästi jossain tuolla ihan sisuksissa. Kun tavalliset menkkakivut tuntuu lähinnä alavatsalla, niin nämä supistukset lähtee jostain sellasesta paikasta missä minä en ikinä ennen ollut mitään tuntenu. Jännä selitys, mutta ehkä joku tajusi
Ei niitä suppareita voi oikein mitenkään kuvailla, sen tietää vasta sitten kun kokenut
Siili Sullakin näyttäis suppareita olevan jo aika hyvin
Ei ne välttämättä mitää pelleilysupistuksia ole! Lähtö voi tulla koska vain :heart:
Ymmärrän kyllä paremmin kuin hyvin tuon muiden odotuksen siitä koska se vauva syntyy.. Se oli ärsyttävää! Ihan kun mä en tietyille ihmisille olisi itse ilmoittanut sitten kun sen aika oli. Vaikka eihän ne pahaa tarkoita tietenkään.. Mutta silti. Ärsyttävää on, tiedän! :headwall: Voin kuvitella, että vielä ärsyttävämpää se on siinä tilanteessa jos odotus menee paljonkin yli.. Kun itekin sitä odottaa jokatapauksessa niin paljon. Ja niin kuin sanoit, niin se käy ahdistavaksi kun ihmiset kyselee koko ajan noita "joko,joko"-juttuja.. Koita kestää, kohta sulla on se kauan odotettu vauva! :heart: Iiiiiiisot tsempit loppuodotukseen ja synnytykseen! :hug:
Heh, saas nähdä syntyykö se sitten huomenna
bubunen :hug: :hug: :hug: Ikävä tuo isäsi tilanne. Hyvä että hän silloin lähti silloin takaisin sairaalaan. Aika kummaa kyllä, että noin on päästetty sieltä pois. On varmasti ollut aika turhauttava ja raskas tilanne sinulle ja isällesi myös.. Voimia :hug: En voi edes kuvitella kuinka suuri huoli sulla on isästäsi. Toivottavasti tällä kerralla sieltä sairaalasta ei noin vain päästetä lähtemään, ellei olla ihan varmoja että pärjää sitten sairaalan ulkopuolellakin.
Hui mikä kaatuminen sulla ollut! Onneksi ei käynyt mitään :hug: Johan sulla on nyt ollut kaikenlaista, kun on tuo isäsi juttu vielä kaupan päälle ja viimeiset viikot menossa odotusta.. Mutta onneksi kohta tapahtuu jotain maailman ihaninta kun teidän tyttö syntyy :heart: Tsemppiä synnytykseen ja loppuodotukseen sullekin ja toivotaan että pääsetkin kohta synnyttämään! Limatulppa jo tullut ja kanava lyhentynyt noin hyvin, niin taitaapa alkaa olla jo aikas ajankohtainen juttu se synnytys
bambina Minäkin kaipaan raskausaikaa! Justiinsa tuota vaihetta, kun kaikki oli niin hienoa ja ihanaa ja maha oli vielä kivan kokoinen. Onhan nytkin kaikki hienoa ja ihanaa, mutta ymmärrät varmaan mitä tarkoitan
Loppuraskaudesta kaipaan sitä jännistystä ja sitä fiilistä kun niin kovasti odotti ja ei yhtään tiennyt mitä oli edessä, kun ei koskaan ennen ollut kokenut. Mutta tosiaan, sitä loppuraskauden olotilaa en kaipaa yhtään!
Meillä on ihan suht selkeä rytmi jo muodotustunut. Yöllä herätään kerran, joskus siinä 4-5 aikaan. Välillä (mutta harvemmin ) vasta 6-7 aikaan. Syötän kylläkin tytön aina siinä illalla 12 aikaan ennen kuin ite menen nukkumaan. Mutta siis yöllä nukutaan tollanen 4-6h pätkä putkeen. Aamuisin herätään 7-9 aikaan, riippuu ihan miten neiti haluaa
Siinä sitten päivisin touhuillaan jotain pientä, mitä nyt noin pikkusen kanssa voikaan tehdä. Meillä on tommonen koliikkikeinu, niin siinä neiti tykkää hyrräillä.. Viihtyis varmaan koko päivän keinumassa jos vaan antais olla
Mä oon alkanut kirjaamaan ylös kaikki kuinka paljon tyttö syö, nukkuu ja on hereillä minäkin päivinä. Niiden perusteella pystyy sitten aika hyvin kattomaan, että miten noi rytmit lähtee asettumaan. Mitenkäs teillä?
neulainen Oho! Sä olet jo noin pitkälle päässyt raskaudessa! Odotas vaan, kohta se sullakin nyytti sylissä
Noh, ei nyt ihan vielä, mutta sitä vaan tarkoitin että kauhean nopeasti menee tuo odotus aika sitten lopulta
Tsempit sulle päänsärkyjen kanssa! Toivottavasti pian helpottaa :hug:
Tsemppiä myös
laurulle synnytykseen ja loppuviikkoihin! Vaikka eihän sitä koskaan tiedä, vaikka olis enää vain päivistä kyse
Omaa. Meille täällä vain elellään tätä perhe-elämää. Mies kylläkin viihtyy harvinaisen paljon muualla kuin kotona ja sekös v*tuttaa. Ei sillä, ettei sitä kiinnoistais tämä lapsi, vaan siis on hän tosi onnellinen lapsesta ja tykkää olla meidän kanssa täällä. Mutta ärsyttää tämmöset kun täytyy sopia jotain ihme menoja moneksi päiväksi peräkkäin. Mitkä ei siis mitään ihan välttämättömiä ole. Ei tule pieneen mieleenkään että mä voisin tarvita vähän apuakin täällä! Ja olis ihan kiva muutenkin jutella välillä ihan samalla aaltopituudella olevan ihmisen kanssa eikä ainoastaan höpötellä tuolle vauvalle.. Ei sillä, etten vauvan kanssa seurustelusta tykkäisi, mutta kai joku nyt ymmärsi. Anteeksi valitus! :ashamed: Viime- ja edellis viikonloppuina mies oli ainakin yhden yön ties missä. Ärrrrsyttääääää! Ja sitten se ihmettelee miksi mä olen huonolla tuulella. Kun ei hänen mielestä tollaisista pidä a.) valittaa b.) olla vihainen c.) nostaa ylipäätänsä mitään numeroa. Ärrrrg! :headwall: :headwall: Ei voi muuta sanoa kuin että vittulainen nyt sentäs. Tämmöstä tää on ollut jo ennen lapsen syntymääkin.. Nyt kyllä noi hillumiset vähentynyt huomattavasti mutta on niitä silti liikaa.
Neitillä taitaa olla jokin tankkauskausi nyt menossa. Koko ajan pitäis olla tississä kiinni. Yhtenä yönä se oli 5 tuntia mun vieressä tissi suussa kun en viitsinyt poiskaan laittaa. Mä kyllä sain hyvin nukuttua silti. Tänään ollaan syöty 12 kertaa
Välillä ollut pakko antaa lisämaitoa kun toiselle jää selvästi nälkä ja kummatkin tissit imetty jo niin tyhjiksi kuin suinkin pystyy.. Pari kertaa päivässä semmosia 30-50ml satseja lisämaitoa annan, eli hyvin näyttää kuitenkin tuo oma maito riittävän.
Muuten meillä menee tosi hyvin, ei mitään valituksen aihetta. Tyttö on edelleen tyytyväinen ja ihana pikku neitonen. Ei ole vieläkään ikinä mitään itkuraivareita tehnyt. Yöt nukutaan hyvin ja jaksetaan sitten päivisin vähän touhuillakin :heart: Helppo lapsi on. Ei olis parempaa voinut toivoa! Nyt siitä vasta onkin tullut varsinainen hymytyttö! Hymyilee niin paljon ja ihanasti joka kerta kun sille jotain lässyttelee :heart:
Oli muuten hirveä homma näin pitkästä aikaa tulla kirjoittamaan, kun oli niin paljon juttuja tullut että sai miljoonaan kertaan selata läpi!
Täytyy siis tästä lähtien taas ruveta kirjottelee joka päivä tänne ettei tämmösiä romaaneja tarvii laittaa joka kerralla
Mukavat päivänjatkot kaikille ja supparitoivotukset kaikille jotka niitä tarvitsee! :hug:
jende & Neela 6vkoa ja 2pvää :heart: