The Esikoisesta Haaveilevat VOL 14

(kopsaan tän toisesta ketjusta)
Täällä kp 26 ja menkkaturvotuskivut hävinneet. Kp 25 oli ikävää turvotuksen tunnetta masussa, mutta nyt hävinnyt :/

Olen tässä myös miettinyt noita ovistestejä. Kertaakaan en ole vielä tikkuun pissinyt ovulaation toivossa, mutta kaipa sitäkin joutuu vielä kohta kokeilemaan.
Olisin konkareilta kysässyt, että minkälaiset ovuaatiotestit on käyttäjäkokemuksienne mukaan hyviä ja mitkä taas huonoja. Tiedän ,että Clearblue on hyvä , mutta kun se on niin pirun kallis. Onko muita hyviä vaihtoehtoja? Mites tuo pregcheck???
 

THE ESIKOISESTA HAAVEILEVAT KE 20.3.2013



Iia-Maria...................................kp 63/28-31........................yk 4
Milam...................26..................kp 44/?...............................yk 1
slallu.....................25................kp 36/31-41......................yk 5
Meri__...................19................kp 35/28............................yk 4
Fiinaliina...............23................kp 34/33...........................yk 7
Miwwi....................22...............kp 30/34-37.....................yk 12



sar1ta....................22................kp 29/27-29....................yk 1
ralliruutu...............23.................kp 28/29.........................yk 6
Paloma84............28............ .....kp 27/28-35.............TJOT/yk 1
Lullaby89..............23.................kp 26/31-36...................yk 17
Taru81..................31..................kp 22/25-31..................yk 3+2
jonnamo...............20.................kp 22/30-33...................yk 1
Alexandra89.........23.................kp 21/28-30.....................yk 3



Lilja87...................26.................kp 17/30-44?............TJOT/yk 7
*Stiina..................24................kp 15/25-35......................yk 11
Avianna.................25............... kp 10/27-100................yk 9/2v



Fireweed..............23.................kp 9/27-30.......................yk 5
Henrietta-............. 26................kp 7/34............................yk 6
Fuksia...................27................kp 6/30-37.......................yk 4
marjaana87...........25................kp 3/30-32.......................yk 6
Kali85...................28.................kp 3/30-34.......................yk 9
miranenn...............23................kp 2/29....................yk 16/yv 3



ODOTUKSEN ODOTTAJAT




HAAMUJENGI/RKTT


TAUSTALLA KUUMEILEE

Ansku-89
StellaI
tuttikeiju
kultsipallo
jjennaa-
miss_piggy
Leonella
Hydrangea
pantera
Enna_
maimai83
pilkesilmäkulmassa
Kaiku<3
Marpa
pienestäkii
tada
Hey
Laola






PLUSSANNEET :heart::heart::heart:

Tästä pinosta plussanneet odotuspuolella:
Esikoishaaveista plussanneet


2012
Jeela 12.1.2012
Apina25 29.1.2012 yk 2
Chiba 09.02.2012 yv 2
Sanja 25.2.2012 yk 8 (km)
nellielli 27.2.2012 yk 10
fisukisu 1.3.2012 yk 2
Ampparsson 8.3.2012 yk 6 (km)
mirkkunen_ 26.3.2012 yk 2
Laola 6.4.2012 yk 3 (km)
yöperhonen- 19.4.2012
Tessu84 18.5.2012 yk 14/15
enni. 7.6.2012 yk 2
moulinrouge 11.6.2012 yk 2
Heidukka 18.6.2012 yk 7
Amore 20.6.2012 yk 3
lenkkari 29.6.2012 yk 10
Marpa 18.8.2012 yk 7 (km)
iitahoo 22.8.2012 yk 2
emppuli83 7.10.2012 yk 3(4)
Babyfever1 14.10.2012 yk 12
Naapurin tyttö 16.10.2012 yv 10 (km)
Piimis 17.10.2012 yk 4
Ninni_90 26.10.2012 yk 3
eläväinen 15.11.2012 yk 3
taru81 22.11.2012 yk 3 (tm)
ensimmäinen 24.11 yk 2
niiu 23.11 yk 4
Lemondrop 21.12. yk 1?
Dana 22.12 yk 17

2013
Kali85 2.1.13 yk 6 (km)
miss_piggy 11.1.2013 yk 8 (kkm)
buffy 15.1.13 yk 9
Vilijonkka 25.1.2013 yk 10
Luna85 1.2.2013 yk 10
Miuyy 1.2.2013 yk 4
pecanpie 6.2.2013 yk 2
Sanja 16.2.2013
mommytobe? 8.3.2013 yk 2


 
Viimeksi muokattu:
Mitäs miranenn tähän aamuun kuuluu? Niin kun edelliset sanoivat vielä ei ole toivo mennyt! :hug: Jaksuja! Katselinkin, että olit laittanut itsellesi kp2.. suurempi :hug: vielä siis!

Tänne vois huomiselle päivitellä kp4, niin se vaan kierto venähti 39päivään. Tiedä sitten miksi.. Pääasia kun alkoivat, taisivat sitten pelästyä gynen soittoa. Ovista odotellessa! ja täällä jo yk9 alkoi, huhhuh!
 
Viimeksi muokattu:
Gynellä käyty, oli oikein mukava nainen. Munikset ja kohtu ultrattiin, oikealla johtofolli 15mm, eli kuulemma mainion kokoinen näin kp 9. Kohdun limakalvo myös kuulemma hyvä, en muista sitä paksuutta, tuolla papruissa se on. Ei löytyny mitään poikkeavaa mutta valkovuodosta sanoi, että on vähän tulehduksenomaista, mutta jollain pikatestillä ei löytänyt siitä tulehdusta kuitenkaan. Kehotti silti ottamaan maitohappokuurin puikkona.

miranenn ja kali85 pahoittelut tädistä :/
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Miraselle tsemppiä kuukautiskramppeihin, tiedän miltä tuntuvat. Mulla kaks vuotta olleet menkat ihan hirveen hirveen kivuliaat mut mulla onki endoepäily leijunut ilmassa jo sen parisen vuotta.

ON: Mulla vissiin niskat taas ihan täydellisessä jumissa, kun pyörryttää ja tekee pahaa. Aamupalan jälkeen meinas oksu lentää! :O Kävipä sit vaan mielessä, että voihan tämä sitä aamupahoinvointiakin olla :confused: No tuskimpa vaan, eihän se nyt ennen menkkojen poisjäämistä voi alkaa?
mulla kierto heittelee niin paljon, että ihme olis jos ovis olisi osunut kohdilleen. :stick: Tosin ihmeitäkin sattuu. Nyt siis kp 27 menossa.

Huh huh, nyt on pakko mennä vähän maate. Niin huono olo.

Tsemppiä muille!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Helena2013
Mulla on (ilmeisesti?) se parin viikon ovestinin käyttö vaikuttanut atrofiaan. Mulla on nimittäin havaittavissa jonkinlaista valkovuotoa :D Ihan jopa niinkin paljon et housuihin on tullut jonkinlainen valkkaritahra tän päivän aikana. Tää on mulle uutta ja outoa :) Muutenkin tuntuu alapää hieman "märemmältä" kun normaalisti. Seksiä ei olla kyllä oviksen jälkeen kokeiltu, sehän ei siis aiemmin ole onnistunut kun oviksen aikoihin kun muulloin on rutikuivat paikat.
 
miranen :hug: Olen tosi pahoillani, olisin niin toivonut teille sitä plussaa tässä kierrossa.

Meille tuli toukokuun alkuun taas aika hoitojen jatkojen suunnitteluun. Todennäköisesti miehen kivesbiopsia edessä. Mutta pahoin pelkään että varsinaisten uusien hoitojen aloitus menee syksyyn kun on keksitty nuo kesälomat... Eli pitkälle taas menee... Noh, roikunpa täällä silti mukana kun kuitenkin tykkään käydä teidän muiden kuulumisia lukemassa ja välillä jotain kommentoimassakin
 
  • Tykkää
Reactions: tarana ja miranenn
miranenn, voi harmi! :hug:

lullaby, inhottavia noi kaikenmaailman lomat ja pyhät! :D Mäkin pahoin pelkään, että meillä menee nyt pääsiäisen takia eka inssi sivu suun. :( Tsemppiä odotteluun! :hug:

Tuisku, loistavaa, että siellä mennään vauhdilla eteenpäin! Tsemppiä hoitojen aloitukseen. :)

ON: Aina silloin tällöin käyn vielä täälläkin teidän juttuja lukemassa. Omista kuulumisista voin sen verran kertoa, että nyt on neljäs OI-kierto Anazolien avustuksella menossa. Kahdessa ekassa saatiin ovikset aikaiseksi, mutta vasta myöhään (kp 20 ja 25) ja kun kolmanteen kiertoon annos tuplattiin, niin ovista ei tullutkaan. Nyt neljännessä kierrossa taas annos tuplana, mutta myös pidennettynä kp 3-10. Ensi tiistaina on folliultra, jossa katsotaan tilanne. Tarvittaessa jatketaan follien kasvattelua pistoksin. Mukaan lisätään mahdollisesti myös eka inssi, jos se ei nyt vaan esty pääsiäisen takia. Ollaan tähän asti oltu yksityisellä hoidossa, mutta kun hoidot on nyt vaan kallistumaan päin, niin meille laitettiin lähete julkiselle. Sinne olisi ensikäynti toukokuun puolessa välissä.
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Hydrangea kiva kuulla kuulumisiasi ja tsemppiä sinne hoitoihin! :)

miss_piggy, en halua mitenkään masentaa mutta ainakin täällä päin kunnalliselle hoitoon pääsemiseksi (tai edes siihen jonoon) vaaditaan se vuosi yritystä, ja se yritysaika nollaantuu jos on ollut km. :(
Mutta toivotaan, jos siellä pääsisit helpommin!

Tuiskulle myös kovasti tsemppiä hoitoihin!
Samoin lullabylle, toivotaan ettei hirveän pitkiä odotteluja tulisi..

miraselle pahoittelut tädistä, voihan se olla että jotain kiinnittymisyritystä olisi ollut kun sen hailakan plussan sait, senhän voisi tulkita positiiviseksi asiaksi, eikös niin :) :hug:

Me ollaan suunniteltu menevämme tuonne Tampereen Ava-klinikalle (asutaan Tampereen lähiseudulla), kun ei olla oltu ihan tyytyväisiä toimintaan täällä. Tää on kuitenkin niin arka asia, että toivoisi sen hoidon olevan jollakin lailla huomaavaista tai ymmärtäväistä.. Onko kellään kokemuksia kyseisestä paikasta?
Tää kierto nyt katsellaan vielä näin ja sitten varaillaan varmaan aikaa. En tosiaan aio ees ovista nyt tikutella kun ne testitkin loppuivat, vähentää se varmaan stressiä ainakin. Nyt on päivän verran olleet rinnat taas tosi arat, kuten oli viime kierrossakin ainakin viikon, melkein parin viikon ajan, ja tää on ihan uutta mulle, kuten on luomusti ovuloiminenkin, toivon josko asiat liittyisivät toisiinsa ;) Eli vaikka kuinka päättää olla stressaamatta ja "yrittämättä" sitä silti miettii kaikkia tuntemuksiansa. Mä oon jo unohtanut millaista on olla koko ajan pyörittelemättä päässään näitä kiertopäiviä ja kaikenmaailman oireita. Huoh.
 
Avianna, kiitos! :) Avasta ei ole kokemuksia, mutta me ollaan Tampereen Ovumian asiakkaita. :) Ovumia on ehkä hitusen edullisempi kuin Ava. Olen ollut tosi tosi tyytyväinen Ovumian toimintaan ja harmittaa, jos joudutaan vaihtaan sieltä julkiselle. Inssit ehkä pystytään vielä Ovumiassa käymään, mutta IVF-hoitoihin tai vastaaviin ei kyllä rahat riitä. :( Mielestäni Ovumiassa lääkäreiden tieto ja taito on ajantasalla. Tämän lisäksi hoitajat ovat hyvin sydämellisiä ja empaattisia. Monesti siellä vastaanotolla on itku tullut, mutta on ollut ihanaa, kun lääkäri ja hoitajat selvästi ymmärtää ja lohduttaa. Näissä asioissa musta kun on tärkeää, että myös noi yläpään tuntemukset otetaan huomioon. :) Puhelimella hoitajat saa tosi hyvin kiinni ja he neuvovat ongelmatilanteissa tai jos eivät heti osaa vastata, niin soittavat perään kun ovat jututtaneet lääkäriä. Aikoja on tosi helppo saada. Tuolla lapsettomuus-puolella on tällä hetkellä käynnissä kokemusten vaihtoa useammassakin ketjussa Tampereen eri klinikoista, joten käypä lukemassa. Tsemppiä hoitoihin, minne sitten ikinä päädyttekin. :)

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/1129650-taysin-asiakkaat/sivu23.html
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/1339810-tampereen-ava-ovumia-tai-vaestoliitto/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/1624156-tampereen-ava-klinikka-vai-ovumia-kokemuksia/sivu2.html
 
Avianna, lisäämäni piti, että kun yritystä on vuosi takana, niin pääsee myös Taysiin hoitoihin. Siellä useammat käynnit hoituu pelkällä poliklinikkamaksulla 27,50€. Lähetteen voi kirjoittaa vaikka terveyskeskuslääkäri tai yksityinen. Jonot on tällä hetkellä ensikäynnille noin 3 kk.
 
Hydrangea, kiitos paljon tiedoista ja kokemuksista! Tuota Ovumiaa me myös on harkittu, Avasta kertoi vaan tuttavapariskunta hyviä kokemuksia, niin siksi on vähän siihen kallistuttu. Mutta emme me vielä varmaksi ole päättäneet mitään. Mehän päästäisiin täällä omassa kunnassakin julkiselle puolelle (yritystä kuitenkin päälle kaksi vuotta), mutta kun olen pelkällä gynekäynnillä siellä saanut niin vähätteleviä kommentteja ja arvosteluja (gyne on vaan todennut että lihottaisit itseäsi muutaman kilon niin kyllä alkaisi kroppa toimimaan normaalisti, ja olisit tyytyväinen jos ne menkat ei niin usein tule - kas kun nyt ihan saman painoisena olen kuitenkin ovuloinut parissa kierrossa?) ettei oikein huvita siihen lähteä, kuten sanoin niin sen verran arka asia on kyseessä että toivoisi vähän ymmärrystä. Toisekseen, jos nyt ilmoittauduttaisiin sinne jonottamaan, kesä kun tuossa tuloillaan on niin aikaisintaan syksyllä mitään vielä tapahtuisi...
Mutta hyvä kuulla tuosta Ovumiastakin miellyttäviä kokemuksia sinulta, pitänee lukaista noita ketjuja ja mietiskellä tässä vielä. Ja edelleen toivoa ihmettä tästä kierrosta.. ;)
 
miss_piggy
Täällä ilmeisesti ei nyt km:n jälkeen nollaannu tuo yrityksen aloittaminen, koska mulla on ikää jo kuitenkin päälle 30v (heinäkuussa täytän 32), joten ilmeisesti jos oikein ymmärsin, niin hoitoihin kyllä pääsee sitten suhteellisen nopeasti kun vaan lääkäriltä hommaa sen lähetteen ensin.
 
Minut voisi siirtää taustailijoihin. Menkat alkoi eilen ihan yllärinä. Eipä tullu meille vauvaa tänä vuonna, mies on sopivasti reissussa oviksen aikaan eli katellaan sitte toukokuussa. Kunnon tauko tekee ehkä hyvääkin. Varmaan palailen myöhemmin keväällä uudelleen kuumeilemaan. Mukavaa kevättä ja tsempit kaikille! :heart:
 
Hienoa miss_piggy jos pääset hoitoihin jo nyt :) Itellä kun oli se toinen km marraskuussa (silloin yritystä n. 1,5 vuotta takana), laski lääkärit kuitenkin että onnistun raskautumaan vaikkakin harvakseltaan, ja sanoivat että jos ei mitään tapahdu ennen toukokuuta nii sitten tutkimuksiin. No nyt ei ehkä onneksi tarvitse
 
Hei kanssasisaret,

tervesiä np-ultrasta. Siellä pikkuinen villisti heilui ja kätilö oli näkevinään pippelin menossa mukana. Näillä viikoilla sukupuolen määrittäminen on aika epävarmaa, mutta kyllä minäki kieltämättä sen pikkupippelin sieltä bongasin, mies samoin :) iso kiva vierähti sydämeltä kun näki, et kaikki oli oireettomuudesta huolimatta hyvin <3 turvotusta ei ollut ja labla-arvot ok:t.

Harmi, että niin monella täti tullut lupaavsta oireista huolimatta kylään :( tsemppihalauksia teille!! Hydralle toivon kovasti, että folliultrasta saisitte hyviä uutisia <3 Miraselle extrapeukut ensi kiertoon, musta tää kierto oli jo niin lupaava, et oisko se the kierto sit toi seuraava :) Miss piggylle pidän peukkuja, et pääsisitte heti tutkimuksiin ja asiat alkais rullaamaan vauhdilla eteenpäin!

Vilijonkka ja nöpö (sillä oli muuten kuvissa oikeesti nöpönenä ;)) 13+0
 
Paskaakin paskempi päivä :'( Tänä iltana saatiin sittne se tieto että siskoni ei selviä syövästä. Loppu on hyvin lähellä, kenties jo tämän yön aikana. Mun sydän itkee verta :'(

Tässä kyyneleiden lomassa päätin et maksimoidaan paska olo ja teen raskaustestin, nyt siis dpo 10. mitäs mieltä olette tästä?

Aijaa.com - 11963714

JOS siskoni selviää huomiseen asti niin menen häntä ehdottomasti katsomaan. Mun tekisi niin mieli tuoda jotakin hyvää häne viimeiseen (viimeisiin) päiviinsä kertomalla että hänestä tulee täti ja hänen kaksi pientä lasta saa serkun.
 
Leonella oon tosi pahoillani siskos puolesta! Ja paljon toivon teille kaikille voimia :heart: :hug:

Mutta tää siun testi on kyllä päivänselvä PLUSSA! Onnea! :) :heart: :flower:


PS. Päivittelen listaa ku oon nukkunu ekaks.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Paloma84

Yhteistyössä