~~The Esikoisesta Haaveilevat~~<3<3

Sartsa83
Ambrosine85 kattele ny vielä hetki ja ota sit yhteys omaan lääkäriin jos menkkoja vaan ei kuulu eikä näy. Saat lääkkeet joilla saat uuden kierron aikaan. Voimia sinne. Tiiän kuinka ihanaa on nähä menkatkin, jos mitään ei kehossa tapahdu ja joutuu vaan oottamaan, ees jotakin. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Sartsa83:
Ambrosine85 kattele ny vielä hetki ja ota sit yhteys omaan lääkäriin jos menkkoja vaan ei kuulu eikä näy. Saat lääkkeet joilla saat uuden kierron aikaan. Voimia sinne. Tiiän kuinka ihanaa on nähä menkatkin, jos mitään ei kehossa tapahdu ja joutuu vaan oottamaan, ees jotakin. :hug:
Totta tuokin, kai se pitäs.. mulla pco ja pitäs joka tapauksessa varailla aikaa ja tsekata onko tää -9kg vaikuttanut mitenkään..

Lääkäri määräs että pitäs marveloneja syödä ton 10kg painon pudotuksen ajan mut arvatkaas vaan kuinka orjallisesti olen tuota ehkäsymääräystä noudattanut :ashamed:

Sartsa83
Ambrosine Siis miks sun piti syödä marveloneja painon pudotuksen ajan? Mikäs juttu siinä on? :eek: Juu, varaile ihmeessä aikaa ja kattokaa mikä sun sisällä on meininki. Kyl kaikki selviää. :) :hug:

Siis en miä oikee tarkkaa tiiä mikä juttu toi kohdunnapukka on, mut lukenu oon, että kun on raskaana se olis menkkoja kohdenkin kiinteä ja kova napukka ja ylhäällä ja ilmeisesti jonku limakerroksen suojaamana (?), mut sit jos ei oo raskaana niin sit olis pehmeämpi ja alhaalla.. Mut kai toikin on yksilöllistä.. :D Et en menis siitä tutkimaan ja tekee diagnoosia, kiinnosti vaan, et tarttuuko sieltä yhtään mitään sormen pintaan, kun toisen sanoo et ennen menkkoja saattaa tarttua ruskeaa vuotoa vaikkei alushhousuissa näkyis mitään :D Mjooh, alkaa vaikuttaa jo siltä, et alan väkisin uskottelee itelleni etten mitenkään vois olla raskaana :D Mut aika hyvin oon sartsa ja miipeli löytäny vaan googlettamalla kohdunnapukka tai kohdunnapukka ja raskaus yms.. Mut yhtä oikeaa vastausta en ole löytän kuitenkaan :)

Voi vitsi sartsa toivon niin kovasti et olisit oikeessa, ettei tuu tekstiä et: PRKL, täti tuli..:D Oioi, toivotaan, et kasvua on tapahtunu kovasti paljon, peukkuja pidän :heart: Ai hei nyt löyty uus juttu, rinnat on alkanu kipeytyy sivuista, tänään töissä huomasin asian..

Lääkäreiden puheista en ihan ymmärtänyt, mutta pco:ssa keskenmeno riski entistä suurempi (jota taas metut jota sain "ehkäsee"). Luulin siis että sain marvelonit siksi. Mutta myöhemmin sitten netistä löysin jonkun viitteen että marvelon mahdolliesti auttaa tueksi pco:n parantumisessa. Eli periaatteessa ois kai hyvä vaan pistää ittensä tälläkin palstalla hetkeksi taustalle ja napsia nappia orjallisesti.

pco:ssahan 5-10% painon pudotus jeesii suurella osalla, ja mulle lääkäri puhu 10kg:sta.
Tosin piti tavoitteellisena sitä että tuo 10 lähtis puolessa vuodessa, mikä mulla on kilon päässä nyt. Ja mennyt se 3:ssa kuukaudessa. En tiedä. PITÄISHÄN sitä varata se aika mutta tuntuu niin kärsimättömältä juosta sinne heti kolmen kuukauden jälkeen :eek:

Huomenna aamulla sit tikutan ovista. Jospa sieltä jo hailakkaa viivaa etes tulis.. :)

Painonpudotus ei varmasti tekis pahaa meikällekään.. tai siis ei todellakaan tekis!! Olen 161 cm pätkä ja painan 72 kiloa. 10 kiloa voisin pudottaa :ashamed: ei se vaan oo niin helppoo vaikka kuinka koittaa. Olen neljässä vuodessa kerännyt ton määrän kilooni, eli 10 ylimääräistä kiloa. Työn ja tuskan takana on tässä iässä alkaa niitä pudotteleen... mutta oishan tuo 5 kiloakin jo eteenpäin. Tiiä kuinka kroppa sit innostuis raskautumaan!!

Taas alkanut mieltä kaihertaa nuo hoidot ja tutkimuset joihin mahdollisesti pitäis hakeutua tän kierron jälkeen.. :| Koittanut olla etes miettimättä asiaa.. tiiän että monet käy hoidoissa ja niistä on ollut apua. Jospa sit ois apua meillekin.. =)

Mie en ossaa mitään kohdunnapukkaa katella, saatikka että tietäisin että onko se ylhäällä vaiko alhaalla... :headwall: Tosin ei kait mun nyt sitä tartteis katellakaan kuin ehkä vasta loppukierrosta... :D

Greippimehua on taas uponnut kerran päivässä lasillinen + multivita plus + 2 möllerin kalanmaksaöljytabua (vai mitä ne nyt olikaan).

Paljon tsemppiä ja jaksamista kaikille asian kanssa pakertaville :heart: Yhdessä kuljetaan polkua. Välillä on täti käsipuolessa ja välillä ovistikkuja korissa. Mielenkiintoista aikaa tää joka tapauksessa varmasti meille kaikille on. Itse olen ainakin taas innoissani että josko tässä kierrossa nyt sitten viimein tärppäis!! :whistle:

+++++++++++++++++++++ :heart: :whistle: ++++++++++++++++++++++

Sartsa83
Hempu Toivotaan että olen oikeassa! :D Ja kohdunnupukka/-napukka/-nipukka asiakin selvis. ;) .. google auttaa missä vain. ;) ... oooooooo! Rinnan arkuutta.. hmm.... voi kääääääk mua jännittää sun puolesta! MÄ EN KESTÄ! :LOL: :heart: :headwall: :whistle: :D :hug:

Ambrosine Voimia ja jaksamista. Asiat selviää, kun ottaa asioista selvää. :) :heart: :hug:

voi hempu, kuulostaa niin lupaavalta! ite kun odottelin tätiä, niin yritin tutkiskella "sisintäni", tuleeko sieltä punaista/rusehtavaa tai mitä muuta tahansa tätiin viittaavaa...ei tullut muuta kuin valkkaria. ja se napukka/ nipukka mikä lie...kerran löysin ja oli tosi ylhäällä ja sen jälkeen sitten olikin jo tavoittamattomissa... :) ja tosiaan nännikivusta tämä kaikki lähti liikkeelle! voi että...toivon sulle nyt niiiiiin plussaa, saisin vähän tuttua seuraa tuonne toiselle puolelle... ;) :heart: Koska meinaat testata???? ja mitkäs sun kiertopäivät nyt on?

*muoks* löysinkin kiertopäivät edelliseltä sivulta! ja ne on jo pari päivää yli, nyt tyttö testaamaan!!!! :D

Sartsa83
HH1979 Elä mieti kiloja. Vaikka niistäkin jotkut lääkärit jauhaa niin kummasti sitä vaan tosi tosi lihavatkin naiset on raskautuneet, joten kiloissa se vika ei ainakaan ole jos ei meinaa raskautua!!!! Se on joko omassa päässä, ressailussa tai sitten on jotain fyysisiä esteitä ja sitten tää ikävin: kemiat vaan ei miehen kanssa pelaa siltä osin.. tosin, kyllä silloinkin sitten jossain vaiheessa on raskauduttu, mutta yleensä nämä päätyvät eroon ja raskautuvat uusissa suhteissaan.

Mutta sinä olet aivan hyvä tuommoisena. Jos itse tunnet itsesi takia tarpeelliseks laihuttaa, niin sitten tee se, mutta muuten: älä. Ja elä hoitoja pelkää: mieki lähin hoitoihin ja tässä nyt sitten oon iloisena pistelly itteeni ja ottanu inseminaatioita vastaan. Tuurilla siis mennään näissäkin, mutta kun tiedetään syy mitä hoidetaan, mahdollisuudet on paremmat. :) :heart:

Tsemppiä taas itsellesikin siellä! :heart: :hug:

ps. ite tällä hetkellä terkkarin mukaan 166,5cm (oikeasti 170cm) ja painoa on ollu nyt 76-78 (jopa 80:n tienoilla) kg. Joten: olen takapuolesta erittäin pyöreä ja leveä, mutta vyötäröni on hoikka ja siihen lääkärit aina kiinnittää huomiota. Painoindeksien mukaa pitäs laihuttaa, mutta mä keskityn pitää itestäni huolta, joten se saa toistaseks riittää kun en rahallisesti pysty käymään salilla jossa oon jäsenenä vielä toistaseks. *huokaa*

Kiitos ihana Sartsaseni =) :heart: Ei mulla kuitenkaan onneksi niiiiiin paljon ole ylimääräisiä kiloja että ne ratkaisevasti vaikuttais raskaaksi tulemiseen. Toki oman terveyden kannalta olis hyvä jokunen kilo pudottaa. Kun syön terveellisemmin niin jaksan sit paremmin ja oon ihan täynnä virtaa!!! Olen lopettanut stressaamisen. En yleensäkään stressaa mistään asioista, joten olen järkeillyt pienessä päässäni että vauva tulee jos on tullakseen ja koitan kaikin tavoin asiaa auttaa.... =)

hempu Nyt testaamaan!!!!! Täällä ootellaan plussauutisia!!! :whistle:

Täytyykin varmaan kierron loppuvaiheessa alkaa ettiin nipukoita ja napukoita.. aina sitä oppii uutta täällä :LOL:

Kaikesta huolimatta en oikein pysty vieläkään juttelemaan omille ystävilleni tästä vauva-projektista. He ovat raskaana ja elämä pyörii heidän raskautensa ympärillä. Itsellä ei ole omasta tilanteesta heille juuri kerrottavaa.. Tyydynkin siis sanomaan vaan että en ole raskaana ja puhun jostain muusta. Koville ottaa, liiankin koville!! Mutta yritän ajatella positiivisesti ja heittää kateuden ja katkeruuden menemään!! Vielä minäkin saan iloita raskaudestani joku päivä!!

Hus pois tädit meistä ja plussatikut tilalle!!! =) :whistle: +++++

Hih, voi että te ootte niin ihania kaikki :heart:

bambina No joo, kun kp 17-18 on tapahtunu näköjään ovulaatio mun taulukon mukaan, et se on nippanappa et onko ne myöhässä, mut en tiiä miten hyvin aamulämpöihin voi sit luottaa ovulaation metsästykses.. Mut tosiaan tuon normi kierron mukaan ne olis 2 päivää myöhässä :) No mulla taas napukka on ihan normaalissa kohassa missä se on aina ollu, et senkin puolesta vähän arveluttaa, et josko se täti kuitenki tulee ja rinnat tosiaan vasta tänään alko kipeytyy sivuilta, nänneissä ei mitään outoa :D Mut noh, noita oireita ja ei oireita saa vaikka kuinka jos alkaa keksimällä keksii, et pitää vaan seuraa, et tuleeko tätiä vai ei :D Testata meinasin tuossa lauantaiaamuna :) Käydään pe avokin kaa kaupassa töiden jälkee ja samalla haetaan apteekista testit :) Mutta katotaan ;) Kiitos paljon tsempistä :heart: :heart: Miltäs nyt on itestäs tuntunu? :) Muuta kun tietysti huippuonnelliselta :D

Sartsa äläs, hyvä sanoo aina jos ei jotaa tiiä niin, et GOOGLETA :D Se toimii aina :D Yritä nyt vaan kestää, miäkii yritän :D :D Vaikka hermostuttaakii ihan tosi paljon :D :D Ja hei, ihan just niinkun ite sanoit tuolla kun ite olet tyytyväinen ittees se on tärkeintä, siä olet just passeli tuollasena raksupoksu :heart: :heart: :heart: :heart: Ihan niinkun te kaikki muutkin :) :heart: :heart:

Heissan kaikille,

mä oon ollut jotenkin ihan väsynyt ja mua ei oo kiinnostanut mikään, siksipä mua ei ole täälläkään kovasti näkynyt. Mutta keräilen vähän itseäni ja voimiani ja palaan sitten tänne. Tsemppiä teille kaikille mielettömästi, ootte ihania. :heart: :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Hempu86la:
bambina Kiitos paljon tsempistä :heart: :heart: Miltäs nyt on itestäs tuntunu? :) Muuta kun tietysti huippuonnelliselta :D

hempu
piinavat odottelupäivät! pidän täällä sormet ja varpaat ristissä sun plussan puolesta!! :heart:

No on tuntunut toki onnelliselta, mutta myös hieman epäuskoiselta... :p kun oikeestaan kaikki oireetkin on nyt kadonnu (eipä niitä ollut vielä kun kohtukipu ja nännikipu), jopa niin oudolta että vaikka kuinka itselleni vakuutin etten siihen sortuisi niin tänään tein kaapin pohjalle jääneen raskaustestin. ja ei ollut tuloksesta epäselvyyttä. :D mutta tämä on vain tätä omaa älyttömyyttä. :LOL: täytyy vain sanoa, etten uskalla vielä iloita juuri mistään, sillä jostain syystä pelkään tuota tuulimunaraskautta ihan älyttömästi! :ashamed: siksi en ole asiasta monellekaan puhunut ja ajattelin siihen asti kunnes kuulen sydämen sykkeet, ottaa ihan rauhallisesti ja olla "jalat maassa" -asenteella. eli vaikka on onnellinen olo, myös todella jännittynyt ja peloissaan... nyt siis 5+2 :heart: vielä olisi matkaa...

Sartsa83
HH1979 Ollos hyvänen neiti/rouva mikä lie ootkaan. ;) :D :heart: :hug: mitä sitä kiloilla kun ei ne kilotkaa meillä. :p ... keskitytään vaan raskautuu nii sillä hyvä.. siinä tulee joka tapauksessa raskauskiloja.. voi sit tiputtaa kaikessa rauhassa kun on synnyttäny, vai mitä SuukkoSuulle??? Vai lähtiks sulla hyvin raskauskilot pois heti? :) Kiitos tsempityksestä vaan.. eiköhä me plussailla tuota pikaa jahka tässä nyt hedelmöittyy/on hedelmöittyny itse kukin. ;)
HempuHempupumpampumpiu.. oot sie ihan diudidiu miun stiudigiu (????) *tää sekos.. toimittakaa pikaisesti hoitoon* :LOL: eiku tosissaan juu, eiköhä me olla hyvii tämmösinään kun me ollaan kun nuo miehetki meitä jaksaa katella. ;) Hihiii..
Voi Siilinen paljon :hug: ksia... tule pian takaisin viihyttään meitä. :heart:

Plussaduuuuuliiiii... puuuuhhhhhh++++++++++++++++ :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Sartsa83:
EtanaLilli mites sulla siellä menee? Huomasin että mennää aika käsi kädessä kiertojemme kanssa. Kertoilehan kuulumisias. :)
Eipä tässä kummosempaa, ei oo oikeestaan ollu mitään asiaa.. Käyn kyl päivittäin lueskelemas.. mut mut.. Ovista pikkuhiljaa alan bongailemaan, josko se sieltä kohta tulis.. :D
Varmaan perjantaina kuulen niitten verikokeitten tulokset ja alustavan simppatilanteen..
Ei auta muu kuin päivä kerrallaan talsia eteenpäin, ottaa vastaan sen minkä saa.. Ei kenellekään anneta yhtään sen enempää (paskaa) kun jaksaa kantaa, toivottavasti ;)

:hug: :hug: niitä tarvitseville!!

Ja iiisot tsempitykset testaajille!! Kyllä se sieltä vielä tulee, jos ei nyt ni ehkä jo ens kerralla!!

On nää iltaviikot kyl niin perseestä, melkeen yhtä perseestä ku aamuviikot!
Että näin täällä :D

Huomenia =)

Töissäkin alkoi heti jännäämään joko on Hempusta uutisia :D Ei malta odottaa.

Viime kierrossahan selitin kun en uskaltanut täällä "ääneen" sanoa jos oli jotain oireita taikauskon takia.. Nyt on ollu kyllä kieltämättä itellä rennompi olo kun on saanut turhautumiaan purkaa täällä ja paasata ihme oireistä. Meinasin että ei se aiemminkaan oo tärpänny vaikka kuinka oon ollu kertomatta ni aivan sama mitä mä suustani päästän, ei se mun tärppäilyihin vaikuta ;)
Nyt on siis rintamus ollu viikon hellänä.. yleensä päivän tai pari lähellä tädin tuloa. Ja se napukkasysteemi.. en oo oikee tienny mitä bongailla, mutta se kohta jonka oon aiemmin tuntenu tosi alhaalla ja pehmeenä ei enää oo siinä. Siis se on ylempänä niin etten ihan yllä sinne asti :p Näillä mennään ja odotetaan taas vaihteeksi. Tästä eteenpäin lupaan ja vannon ettei mitkään maailman ennakko-oireet saa mua uskomaan että oon raskautunu. :ashamed:

Plussatuulia kaikille :heart: ++++++++++++++

Miipeli,Hempu ja kaikki muut jännäilijät PLUSSAA!!!! :heart: Peukut ja varpaat pystyssä täällä odottelen iloisia uutisia!!! :heart: Ja HH1979,mulla painoa 68 ja lyhyyttä 158 cm,siis todella tarvitsen jakkaraa raapiakseni päätäni,mutta hei,kyllä lyhyilläkin jaloilla yltää maahan!!!! :D Mä olen siis jotakuinkin yhtä pitkä ja yhtä leveä,ihan joka suunnasta katsottuna!Ja toivon siis todella ettei mun ylipaino vaikuta raskaaksi tulemiseen,vaikkakin olisihan se kiva laihtua... :headwall:

Nyt tytöt plussatkaa!!!

Täällä ei edelleenkään tapahdu mitään. Ei siis yhtään mitään. Mun alushousut ei koskaan ole saaneet olla näin puhtaita kuin nyt, siis ihan oikeesti :whistle: Yleensä vuodan kuitenkin jossain vaiheessa pillereidenkin läpi, on valkovuotoa yms. Mutta nyt ei mitään. Ei sitten yhtään mitään. Kp 70 lähenee uhkaavasti, sunnuntaina ajattelin testata vielä r-testillä ja sitten varaan ajan gynelle. Ei tästä tule mitään.

Voi apua, äkkiä tulin taas töistä huutelemaan, hei rakkaat, mikä miuta vaivaa.. Sit rusehtavanvalkosta valkovuotoa ei oo enää eilisen jälkeen jääny sormiin, mutta aamulämmöt oli laskenu eilen ja tänään 37.1:stä 36.8.. Eikä mitään muita oireita, kun se rintojen sivuarkuus tullu, kaikki vatsa ja selkävaivat kadonnu.. Tosin eilen särki päätä koko päivän sillai pienesti ja illalla hiukkasen enemmänkin.. Meinaako tää nyt, et multa jäi vaan täti väliin? Tai että se hyökkää kimppuun kun vähiten odotan.. Enhän miä uskalla kohta enää edes la aamuna testata.. :S Miä sekoaaaaan..:D

Sartsa83
EtanaLilli ymmärrän hyvin miksei susta oo kuulunu. Meitsi vaan tahtoo tietää missä vaiheissa sä menet kun oot samoilla päivillä liikenteessä. :) :heart:

Miipeli +++++++++++++++++++++++ :whistle:

Hempu Elä ny mieti mitää.. ei se välttämätä tarkota mitää vaikkei sinuu satu minnekää ja vaikka lämmötki laskis. Rentoudu, niin kroppaskin rentoutuu ja antaa sulle joko tädin tai plussatestin. :) :heart: :hug:

Yhteistyössä