~~The Esikoisesta Haaveilevat~~<3<3 vol.2

Sartsa83
beabee jos ei pysy, mä ammun sen. ;) :p :hug:

Bloody tiedän että susta tuntuu tuolta, mutta usko pois, kyllä sutkin on tarkoitettu äidiksi. Usko ja toivo loppuu jossakin vaiheessa. Joskus se on hyväkin asia, ainakin hetkeksi aikaa... mites niihin hoitoihin hakeutuminen? Mikäs se teidän tilanne nyt olikaan? Niin paljon jo tullut uusiakin juttuja esille etten meinaa pysyä enää kärryissä, kenen tarina oli kenenkä. Eikös sullakin ollu jotain endometrioosi epäilystä tai jotai vai mitenkä se meni? Oonko ihan hakoteillä? ... Kaikki on tänä päivänä mahdollista ja lääketiede on niin pitkällä että kaikkeen löytyy apu! Kaverin mies sai hormonihoitoa kun todettiin hänen siittiönsä toimimattomiksi ja ekasta inseminaatiokerrasta hormonihoitoineen päivineen, he raskautuivat ja saivat pienen pojan viime vuoden elokuussa.

Bloody, vaikka tuntuisi kuinka pahalta, älä heitä kirvestä kaivoon!!!! :hug: :heart: :heart: :heart: Saat kaiken mahdollisen tuen!!
 
pokemoni sinulla on kieltämättä rankan kuuloinen viikko takana :hug:
HH tule sitten takaisin kun jaksat taas höpistä näistä asioista koita jaksaa :/

Täällä alkoi menkat eli onneksi ei tämän pidemmälle venynyt kp 1/38 jos joku voisi päivittää listaan kun en ite osaa.. heheh varmasti auttoi kun näin unta teroluteista viime yönä :D eli ei masenna ollenkaan vaan olen iloinen että nyt pääsee kunnolla hommiin :D :p eli kaikki nännikivut ja alavatsan vihlaisut minulla johtui alkavista menkoista :D

Inger pidän peukkuja sulle :D
 
Sartsa: Ei ole endo epäilyjä, vaikka toisaalta se voisi olla mahdollistakin. Olen nyt miettinyt, että otan kesän rennosti ja keskityn karistamaan liikakiloja. Katsoa sitten syksyllä millä mielellä ollaan liikenteessä. Ehkä jatkan vain painon pudottamista ja hautaan vauvahaaveet. Ihan vaikka senkin takia, että mieheni ei halua/suostu tutkimuksiin menemään, joten aika hankala on mitään alkaa tutkia. Huoh.
 
Sartsa83
Bloody :'( :hug: miksi miehesi on niin vastahakoinen tutkimuksista? Niistä selväisi niin paljon... ja jos miehesi pelkäisi sitä että hänessä olisi jotain, niin se ei silti tarkoita että teitä tuomittaisi kättelyssä lapsettomiksi, sillä miehetkin pystyvät saamaan samaa hormonihoitoa kun naiset, eri syistä. Mutta sitten jos kummassakaan ei ole mitään vikaa niin sitten yleensä sanotaan lääkärissäkin että "emme osaa auttaa teitä kun emme tiedä mikä on ongelmana".. ja sillon puhutaan lapsettomasta pariskunnasta. Voithan sinä ensisijaisesti käydä lääkärissä tutkituttamassa itseäsi. Jos susta ei löydy vikaa, niin sitten täytyy vain toivoa että miehesi jossain vaiheessa tajuaisi tilanteen ja suostuisi siihen. Ikävää tuollainen tilanne. :( :hug:
 
Sateista sunnuntai-iltaa kaikille! Minulla on ollut niin kovasti töitä, että en ole joutanut kirjoittelemaan. Lukemassa olen kuitenkin käynyt teidän kirjoituksia ja ONNEA KAIKILLE PLUSSANNEILLE! Toivottavasti minullekin plussatuulet puhaltaisivat. Täällä siis kp 10 ja pupuilut siis alkavat pikkuhiljaa. :D
 
Sartsa ehkä osittain on pelkoa tuloksista miehellä. Ja sitten vain se, että hän kokisi olonsa vaivautuneeksi puhuttaessa noin intiimeistä asioista, tai jotain vastaavaa? Mies on myös sillä mielellä, että lasta ei yritetä; tulee, jos on tullakseen. Tuntuu toisinaan niin pahalta, kun mies ei suostu näkemään, että meille ei selvästi vain "tule" sitä lasta, vaan se täytyy tehdä...
Tosiaan ehkä syksyllä hakeudun tutkimuksiin; en kesää halua käyttää niistä stressaamiseen. Tarkoitus on viettää iso osa kesästä maalla monen sadan kilometrin päässä eteläsuomessa, joten sekin tässä kiikastaa. Tarkoitus olisi nyt heti ovulaation jälkeen häippästä kaupungista ja suunnata maalle. Ilman miestä. Välimatka tekee hyvää, kun varsinkin minulla nyt hieman kireyttä. Juurikin siksi, ettei mies suostu ymmärtämään haluani mennä tutkimuksiin.
 
Huomenta, olisiko jollain kokemusta....?

Nyt tartteisin tietoa, että kun olette hakeneet lähetettä kunnallisella puolella lapsettomuushoitoihin, niin onko teidän pitänyt käydä etukäteen jo kaikki tutkimukset, ennen kuin lääkäri on kirjoittanut sen lähetteen?

Kun kävin viime viikolla lääkärissä ennen lääkäriä oli otettu jo kaikki verikokeet ja papa ja niissä ei ollut mitään erikoista, niin nyt lääkäri haluaa vielä miehen sperma näytteen ennen kun voi laittaa lähetteen, mutta mitä se sille kuuluu?? kun ongelmana on että mies ei pääse antamaan näytettä kun ehkä vasta parin viikon päästä kun on aina töissä niin se sit venyttää aina lähetteen laittoa ja sinne kun on muutenkin pitkät jonot.. eli pystyykö lääkäri laittamaan sen lähetteen jos haluisi ja sitten jälkikäteen toimitettais se spermatesti tulos sinne.??? tulipas sekavaa toivottavasti joku osaisi vastata..
 
ei ole kokemusta minulla jos jollain muulla olisi :/

täällä vasta kp3/38? ja jo sorruin kuitenkin tilaamaan glearbluen ovulaatiotikut :ashamed: vaikka itelleni vannotin etten ala mitään sellaisia tilaamaan ja stressailemaan niillä, jos en bongaa näillä ovista en tilaa toisia tikkuja ikinä :D

Mitäs muille kuuluu? käyttääkö jotkut ovistikkuja? Tuntuuko ne toimivan?
 
Huomenta! Menkkoja odottelin viikonlopuks, ostin mökille tampoonit ja kaikki mutta turhaan... eli nyt on kp 35, vähän on kuitenkin jotakin menkkoja enteileviä oireita että eiköhän se täti kohta kurvaa paikalle... :|

happynow en oo ikinä käyttänyt ovistikkuja, en edes oikein ymmärrä miten ne toimii ja miten niitä käytetään... Vaikka olishan se periaattessa kiva tietää vähän, että ovuloiko vai ei. :snotty:

Sitten vielä yksi kysymys tähän jos joku voi vastata... Eli alkaako menkat AINA 14 päivää ovulaation jälkeen vai voiko se vaihdella. Eli voinko laskea menkkojen alkaessa, milloin mulla on ollut ovulaatio?
 
Sartsa83
jessie siksi tuo lääkäri haluaa miehesi näytteen siihen, jotta lähete olisi mahdollisimman täydellinen.... mitä enemmän siinä on tietoa teistä, sen helpompaa on tutkimuksen käynnistää ja aloittaa hoidot tarpeen vaatiessa. Näin myös meillä, mutta meille lääkäri tuolloin sanoi että mies voi myös käydä tekemässä sen yksityisellä (maksaa n. 60e) ja ottaa sitten tulokset mukaan ensikäynnillemme. Ja näin me se toteutettiinkin, koska haluttiin sillon saada lähete heti matkaan. Muita tutkimuksia ei tarvinnut meidän ainakaan tehdä ennen lähetteen lähettämistä. Ainoastaan kyseltiin paljon molempien sukuaisioista (sairaudet yms.) ja molempien alkoholi, tupakka ym. käytöt. Perusjutut siis. Mitä enemmän lähetteessä on tietoa, sen helpompi lääkäreiden lapsettomuuspolilla on selvittää missä ongelma voisi olla ja kun te sinne ekan kerran menette, tiedetään jo melkein heti kummassa on vika ja kumpaa pitäisi alkaa hoitamaan. Toki siellä vielä tehdään naiselle alatietutkimus jne., mutta siellä ei tarvi sitten enää alkaa haastattelemaan eikä tekemään ylimääräsiä kokeita. Ainiin joo ja pitihän munkin käydä verikokeissa, jossa otettiin kaikki mahdollinen tieto... kilpirauhasista lähtien. Ja siis kokeet tehtiin ennen lähetteen lähettämistä et saatiin mustakin ensitiedot.. otettiin jopa semmonen verikoe jossa kävi ilmi, ovuloinko ollenkaan.. ja enhän mä ovuloinut.
 
Jotenkin kamalilta ja monimutkaisilta kuulostaa noi kaikki tutkimukset ja hoidot. Pelkään että se on meillekin edessä. Noin vuosi sitten jätettiin ehkäisy pois ja nyt muutama kuukausi ihan "kunnolla" yritetty. Mies koko ajan painostaa mua menemään lääkäriin, mutta en mä vaan saa aikaiseksi soittaa, ajattelen koko ajan että ehkä mä vielä yritän TÄMÄN kierron ja sitten... :ashamed:
 
Bloody:Heps! Tee miehellesi selväksi että jotain on tapahduttava hänenkin osaltaan tai mitään ei välttämättä tapahdu!!!Omakin ukkoni oli tosi vaikeena asiasta,todennäkösesti sen takia että pelkää ettei simpat ui/niitä ei oo niinkun pitäis. Kolaus psyykelle olis,miehiselle "kovan karjun" itsetunnolle jos näin olis. Ainakin näin meillä :LOL: Vielä ei oo siis käyny mutta lähetteet on ja nyt haluaa jo itsekin käydä,mullakin tosin vielä verikokeet ottamatta. :ashamed: Just soitin itseasiassa ja sain huomiseks soittoajan. Saapahan purkaa taas itteensä ja itkee omalääkärille puhelimessa-niin,ja kysyä vieläkö ne verikoelähete on voimassa kun jo meinattiin ukon kanssa antaa olla koko lapsen!!! :headwall: :headwall: :headwall: Mut tuli niin paha kuume taas :p B)
Beabee:soita säkin ja heti,turhaan odottelet!!! :heart: :heart: :heart:
 
olo muuten,oksettaa ja pahasti(ukkokin ihmettelee),selkä KIPEÄ!! ja "puutunut" niinkun edell.raskaudessa eka ja melkein ainut "oire"ja äsken ei meinannut sandaalit mennä jalkaan!!!!!????? :x :x Mitäs tää nyt on,olisko mitään mahkuja? Menkat oli ok,testit näytti ja näyttää haamua............ :headwall: :headwall: Eipä kai. Plussia kaikille tasapuolisesti :heart: :heart: :heart: t.epätoivoinen aamuhapis
 
Nyt sitten _kp 4/28-30 yk 18_. En osaa tuota päivitystä ja alle viivausta ;)

Onnea neulanen plussasta!


pitkästä aikaa laskin tarkan ovispäivän,silloin olen kyllä jalat ylhäällä seinää vasten ainakin 30min sekstailujen jälkeen :D Ja sitten kyllä saa vihdoin luvan onnistua :)


Vappuna tuli taas "ihanat" tunnelmat kun ystävän luona olin. Olivat tavanneet meidän yhteisen lapsuuden ystävän kanssa ja kuulema miettineet että milloin meiltä kuuluu vauva uutisia... Heillähän molemmilla väh. 2 pientä ja toisella vauvakuume päällä. Mies sitten vastasi että kaikki aikanaan.

Joka kerta samat puheet tämän ystävän luona, joillakin kun ei käy mielessä että kaikille niitä lapsia ei niin vain suoda.
 
Jessie82: Ei omakohtaista kokemusta, mutta mun mielestä mies voi ottaa näytteen myös kotona, kunhan se viedään nopsasti testattavaksi, tästä tietenkin pitää sopia lääkärin kanssa

happynow: Hyvä että ostit ovistestejä! itse olen tikuttanut jo kolmessa kierrossa: olen oppinut tuntemaan omaa kiertoani ja tiedän ainakin ovuloivani, vaikka ei tulosta olekaan vielä tullut :(

(.) vatsaoireita ja punertavaa pyyhkiessä... Olen vielä positiivisella tuulella ja vielä toivon oireiden merkitsevän :) koska vasta kp 29/36-38 ja 11 dpo, mutta voihan se olla tätikin :( Katsellaan nyt miten oireet jatkuvat, ennen kuin annan tunteiden viedä ylös tai alas!
 
katjuska1984
Moi kaikille!
Olen uusi palstoilla, mutta äärimmäisen vauvakuumeinen 25-vuotias :D Ensimmäistä kertaa uskaltaudun muiden vauvakuumeisten joukkoon. Itse olen pari-kolme vuotta lapsesta haaveillut, mutta mieheni ei ole vielä ajatukselleni lämmennyt... Kiire alkaa pian tulla, khih.

Juttajanne oli mahtava lukea, mutta haluaisin kysyä noista lyhenteistä... Mitä tarkoittavat kp ja kp_t? Entä kun puhutte "plussanneista?"

Kiitos jo etukäteen :)
 
Katjuska tervetuloa mukaan kuumeilemaan! Toivottavasti saat miehen pian innostumaan.
kp=kiertopäivä--> kiertopäivä 1 on päivä, jolloin kuukautiset alkavat.
yk=yrityskierto
plussanneet=ne, joille testi on näyttänyt plussaa, eli raskautuneet.
dpo=days past ovulation=päivät ovulaation jälkeen.

Tuossa nyt muutama lyhenne yms.

Aamuhapan
: olen kyllä koittanut miehelle puhua, mutta kun tuo piru on melkoinen jääräpää ja on toisinaan kuin seinälle puhuisi. Annan nyt miehelle taukoa kesän ajaksi ja syksyllä taas koitan vähän patistella, jos sitten olisi suopeampi.
Toivottavasti teillä nyt plussaa tupsahtaisi. :)


Plussatuulia! :heart:
 
Bloody:täälläkin puhellaan monesti seinille :wave:
Aamuhapiksen muut tunnelmat:Selkä niin hiton "puutunut"!!! Yöllä oli pakko ottaa särkylääkettä-jotka sitten tuli samantien hissillä ylös..!!? What? Kuten jo kirjotinkin,menkat tuli normisti..Mitä?? Onneks aamulla lekurini soittelee..Niin ja tosta viimekirjotuksestani, oon siis ollut 2 kertaa aiemmin raskaana mutta molemmat enkeleinä,syistä josta en viitsi täällä puhua. :'(
 
Hitto,unohdin taas jotain:ukkeli haki ihan ton r-kiskan testin hetki sitten (meikä kun testannut kaikki "paremmat"pois.. :ashamed: )..näyttää pikku haamua,tosi haaleeta mutta ehkä melkein selkeempää kun noi aiemmat..Sanokaa nyt kullat,onko mitään mahkuja?Menkoista huolimatta???-Hapis
 
Hei kaikille!

Olen 27-vuotias ja minulle on iskenyt hirmuinen vauvakuume (ennenkin kova, mutta nyt siis HIRMUINEN!!). Olemme seurustelleet mieheni kanssa jo kymmenisen vuotta ja nyt on hänkin näyttänyt vihreäävaloa vauvalle. Yrityksen aloitusajankohta on sovittu ensi syksyyn, lokakuulle (miksi miesten kanssa pitää neuvotella tällaisia ihmesopimuksia?!?). Huoh, en jaksaisi kyllä odottaa enää päivääkään ja päässä pyörii vain vauvat :attn: Tuntuu, että jokainen kadulla vastaan tuleva ihminen on raskaana ja haikeana saan vastailla sukulaisten "koskas teille tulee vauva?"-kyselyihin hymyilemällä, että ei vielä. Noh, kuumeillaan nyt vielä sinne syksyyn ja toivotaan, että tärppäisi sitten pian...

Olen jo pitkään lueskellut teidän juttujanne ja nyt alan vihdoin olla perillä kaikista näistä lyhenteistä sun muista =)
 
hapis toivon koko sydämestäni, että haamusi vahvistuisi ja muuttuisi kirkuvanpunaiseksi plussaksi ja, että kaikki raskauden aikana sitten menisi hyvin.

Ella tervetuloa mukaan! Mikähän siinä tosiaan on, että miesten pitää kaikesta vääntää jotain sopimusta; tai siltä ainakin välillä tuntuu. :O

Omia itkuja: Tuntuu taas niin pahalta, kun ei ole omaa pientä ihmettä masussa tai jo sylissä. Mietin äitejä, jotka valittaa, kun lapsi ei tottele ja sitä, kun vauva valvottaa. Itse antaisin vasemman käteni (olen vasenkätinen), jos saisin tuon kokea, mutta ei. En varsinaisesti usko Jumalaan, tai mihinkään vastaavaan, mutta ei voi olla miettimättä, että jos tuolla yläkerrassa joku on... Ja jos se joku siellä näkee, kuinka kipeä kaipuu täälläkin niin monella on, niin miksi meille ei sitä ihmettä suoda. Samaan aikaan narkomaanit synnyttää huumeriippuvaisia lapsia ja toisaalla lapsia jätetään katuojiin ja kaatopaikoille, kun niitä ei haluta. :( Miksei meille anneta mahdollisuutta antaa pienelle ihmeelle kaikki se rakkaus, mikä meillä jo sydämissä huutaa? :'(
 
Sinä,
jota sydämeni niin kovin itkee,
etkö kuule kuinka kaipaan sinua minuun?
Ihme,
jonka toiset tietämättään tuhlaa,
etkö huomaa miten sinut tahdon?
Rakkaus,
jonka tahtoisin antaa minussa kasvaa,
etkö tunne minun tarvettani sinuun?
Miksi
sinä
et
ole
minua varten?

Tullut purettua sydäntä kynän välityksellä paperille. Se ikävä vaan on liian suuri. :(
:'(
 
beabee harmi kun menkat alkoi :(

Tervetuloa uudet kuumeilijat :)

Aamuhapan olen kuullut, että joillan menkat saattaa tulla ihan nomaalisti vielä vaikka olisi raskaana toivottavasti haamu vahvistuu...en edes tiennyt, että r-kioskiltakin saa testejä :)

 

Yhteistyössä