~~The Esikoisesta Haaveilevat~~<3<3 vol.2

Sartsa En mä kirjoituksestasi loukkaantunut. En todellakaan. Mutta niin kun itse totesit, niin ei sitä halua uskoa, että omalle kohdalle kävisi niin, ettei raskaudukkaan. Mä ainakin haluan yrittää pysyä positiivisena. Kaikenmaailman hormonihoitojen miettiminen ei tee oloani positiiviseksi, päinvastoin. Musta on ihanaa, että on tämmöinen palsta missä voi jakaa tuntojaan ja saada vertaistukea muilta samassa tilanteessa olevilta. Testasin noin "ajoissa" (oliko se edes ajoissa), koska r-teteissä sanotaan, että voi testata jo ennen kuin menkat pitäisi alkaa. Lukemattomia kertoja olen lukenut täältä ja muualta, että testit ovat myös näyttäneet oikean vastauksen silloin.

Mukavaa kevättä ja kesänodotusta sulle.
 
Sartsa, etkä poistu takavasemmalle! Sun kirjotukset on helpottanu ainaki mun oloa enemmän kuin uskot, ja varmasti monen muunkin. Sä luot uskoa ja pidät toivoa yllä, ja se jos mikä on meille esikoista yrittäville hyvin tärkeää! Että iso kiitos kuuluu sulle, ettei tässä ihan masennu. :heart:
 
5.5. TOUKOKUU

lillukkainen...................kp 95/19-33........................yk 3



Jessica-87...................kp 85/?................................yk 1



B881............................kp 77/30-40........................yk



Elviir-a..........................kp 64/28-31.........................yk 13
Niiskuneiti25................kp 63/28................................yk 1
yöperhonen-................kp 58/28...............................yk 27




kiharapää....................kp 53/28-40..........................yk 28
FairyTale85..................kp 52/27-29..........................yk 6



Louvre........................kp 48/28-35..........................yk 22





tiuvi.............................kp 6/25-45...........................yk 10
Viu...............................kp 35/28-34...........................yk
Shih.............................kp 35/33................................yk 3
esperanzadora............kp 35/29-31...........................yk 11
AJ10.............................kp 35/?..................................yk 11
Napakissa....................kp 30/28-32..........................yk 2
niiskuliini......................kp 29/28................................yk 1



Raitakissa....................kp 28/28-30...........................yk 8
Dreaming86.................kp 26/28................................yk 4
Yohanna83..................kp 23/28-30...........................yk 6
nöttönen.....................kp 21.......................................yk 2
niuku...........................kp 21/? (kapseli poistettu 09/09)
Taffo82........................kp 20/29..................................yk 3
anu84..........................kp 20/29-32............................yk 25



BloodyEnd...................kp 18/29-31............................yk 29
HH1979.......................kp 18/28-29............................yk 9
Jessie82......................kp 16/24-34............................yk 14
beabee........................kp 16/30-48............since 04(?)/2009
hilppa86......................kp 14/33-35............................yk 3
Manuliina.....................kp 13/25-29............................yk 9
neulainen................... kp 13/26-90 (pillerit jätetty 09/09)
Opaali78......................kp 13/26-30............................yk 14
katjahei.......................kp 11/27-28............................03/08
TMirre..........................kp 11/28-29............................yk 3
Miipeli..........................kp 15/27-36..........................yk 18
pokemoni....................kp 14/?.......................................yk 1
Anna-79......................kp 10/36-38.............................yk 4
Vaniljainen..................kp 6/32-39...........................yk 6
Hempu86la..................kp 6/31..........................yk 22
HappyFeet...................kp 6/32-34..............since 8/2008
Kilu09 kp 10/28-30 yk 17
EtanaLilli......................kp 5/28-30..........................yk 16

aamuhapan korppu.....kp..........................................yk 12

Plussanneet 2010:

Pettara 6.1. yk 4
Indrina 15.1. yk 1
Lara- 16.1. yk 1
terp 17.1. yk 5
tähtynen 15.2. yk 8
Lavelyn 18.2. yk 5
Pikkis82 18.2.
Eveny 24.2. yk 4
Nallu 24.2. yk 4
Ritu82 6.3. yk 2
Saana07 10.3. yk 8
Tinker Bell 14.3 yk 3
hipsu86 19.3 yk 1
Ingu 23.3 yk 4
miya 25.3 yk 2
Tesmis yk 2
Sinirusko 14.4 yk 18
Tuittu- 24.4 yk5







[/quote]

[/quote]

 
Tässä olis naisille päivityksiä.
Meni vähän myöhäsempään tänään.
Dreaming86 Ei oo tätiä näkynyt. Mahaa kyllä koskee joten eiköhän se sieltä kohta tule. Tää on kuitenkin vasta 2 luomukierto joten kierron pituus on vasta arvailun varassa.

Sartsa83 Et saa poistua minnekkään takavasemmalle. Musta oli hyvä että kirjotit koska ite kaipaan aina välillä järjen ääntä tässä hommassa.
Stressaan koko ajan kaikesta vauvaan liittyvästä ja sit kiukuttelen miehelle.
Sun avullas tajusin kuinka älytöntä on tehdä testejä liian aikaseen ja stressata kaikesta tästä. Kiitos sartsa :hug:

 
Sartsa83
Dreaming sait mulle kyyneleet silmiin. :hug: Kiitos! :heart: :hug: :'(

Shih Positiivisena pitääkin pysyä ja teillä kaikilla on mahdollisuus onnistua KOSKA tahansa! Mulle ei käynyt niin ja se oli mun osani, mutta ennen kaikkea mä tahdon juuri luoda teille positiivista mieltä ja tsempata teitä jaksamaan yrityksen keskellä. Etenkin niitä joilla tuntuu siltä ettei mistää tuu mitään. Mahtavaa että sulla on positiivinen asenne. Ja juu totta, voi olla että positiivisen tuloksen saa aikaseks ennenkin menkkoja, mutta varmuudella saa kun jättää sen testauksen sinne kun menkat varmasti on myöhässä.

Ja siis siksi tuli olo että parasta ois pysyä poissa, kun tosiaan ite tässä onnellisessa asemassa viimeinkin ja te kultarakkaat yritätte siellä vielä.. :ashamed:

niiskuliini Voi suakin murunen. :heart: :hug: Muistan hyvin tuon ajan.. jatkuvasti ärsyyntyny ja paha mieli siitä kun oman vauvan tahtoisi niin kovasti ja mitään ei tunnu tapahtuvan ja muut vaan ympärillä raskautuu.. kellepä muulle sitä purkais pahaa oloaan kun omalle miehelle. Siks nää palstat onkin niin hyviä purkulähteitä kun sitten ei tarvitse kotona niin kauheasti jankata siitä asiasta.

Hmph, ei kai nyt sentään mun avullani... :ashamed: Kiitos kauniista sanoista. :flower: :heart: :hug:
 
niiskuliini > Voimia sinulle stressailuihin ja miehelle jaksuja sinun kiukuttelujen kanssa. Tiedän niin mitä tuo on. Melkein kaikesta tulee jotenkin mieleen lapsen saaminen, toive raskautumisesta jne. ja aina se saa aikaan kipeän vihlaisun rinta-alassa.

Itsellä on nyt jotenkin tosi raskas kausi menossa. Alkanut luopua jo toivosta tuon raskautumisen suhteen ja tuntuu niin pahalta, kun se iskeytyy vasten kasvoja joka välissä ja joka paikassa. Itselläni ei ole tällä seudulla ketään, jolle asiasta voisin puhua ja vain yksi ystävistäni osaa samaistua tähän tilanteeseen; hänkin kuitenkin asuu satojen kilometrien päässä. Mieheni ei halua asiasta puhua, koska kokee itsensä ajetuksi nurkkaan. Muut ystäväni ovat niin eri elämäntilanteissa, etteivät mitenkään päin ymmärrä tilannettani. Heidän mielessään pyörii festarit, keikkailu, ryyppääminen, seksi ja opiskelut. Itselläni se on vain tuo lapsen haluaminen. Sitten, jos jollekin koittaa puhua, niin aina tulee vain sitä samaa lässytystä "kyllä se lapsi sieltä tulee, kun on sen aika". Tuo lause ei helpota oloa millään tavalla, lähinnä tekee sen entistä pahemmaksi. Lisäksi valtaosa niistä ystävistä, joille olen tästä puhunut ja asiasta itkenyt niin monesti, on sitä mieltä, että minä olen liian nuori äidiksi. Miten sekin määritetään? Sydämessäni olen ollut valmis äidiksi 16 vuotiaasta lähtien, kun sain tietää olevani raskaana.
Hetken olin jo hyvillä mielin kaikesta, enkä stressannut, mutta tietysti tv-sarjassa, jota tietokoneelta olen katsonut tuli nyt raskaus kuvioihin. Se sitten taas iski vasten kasvoja tuon kylmän tosiasian, että itse en tuota ihmettä ole saanut kokea.
Nyt en ole kolmeen päivään saanut itseäni revittyä edes töihin, kun on tuntunut niin pahalta ja ajatus siitä, että menisin sinne lasten keskelle työskentelemään tuntuu yksinkertaisesti ihan liian musertavalta.
Miten kauan tätä vielä voi jaksaa ennen kuin romahtaa ihan täysin? Luhistumispisteessä ollaan... :'(
 
Sartsa83
BloodyEnd Mä en tunnekaan teidän tarinaa sen tarkemmin? Olette miehesi kanssa nyt yrittäneet nyt 29 kuukautta? Oletko tikuttanut oviksia tai harkinnut että menisitte tutkituttamaan es. miehen siemennesteen? Entä onko tuo kiertosi suunnilleen aina tuo 29-31? Mä yritin tossa etsiä erästä kirjotustani jossa kirjotin jotenkin vastaavasti kun sä nyt.. ja muistaakseni sen jälkeen ilmoitinkin että ollaan hakeuduttu hoitoihin. En muista ihan tarkkaan miten se meni, mutta sen muistan ainakin että musta tuntui juuri tuolta. Mä aloin monesti itkemään kun näin pieniä lapsia tai isomahaisia naisia. Voi sua rakasta.. :hug: Kannattaa myös käydä juttelemassa jollekin jos kaikki alkaa tuntumaan ylitsepääsemättömiltä. Ja muista: sulla on nämä ihmiset täälä. Se on kurjaa kun ei ole siinä lähellä toista ihmistä joka ymmärtäis tuon tilanteen. Siksi tällaiset palstat ja oma lääkäri ja/tai sairaanhoitaja on semmosia paikkoja jossa on hyvä purkaa sitä ahdistusta jotta se ei patoudu liikaa sisälle.

Tuo on niin ärsyttävää että lässytetään tosta:"Kyllä se sieltä tulee, kun on sen aika". Joo joo, ihan kun sitä ei ite tietäis.. ei sitä tartte jauhaa! :( :headwall: Mä en ala arvostelemaan ikää kun kummityttöni äiti sai esikoisensa (mieheni kummipojan) 15-vuotiaana ja kummityttöni 18-vuotiaana sekä kummipoikamme äiti sai kummipoikamme 17-vuotiaana. Ei se iästä ole kiinni, vaan asenteesta, siitä mihin on valmis ja tietää ettei se ole mitään leikkiä. Saat antaa tommosten puheiden mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Iso jaksuhalitus :hug:
 
Sartsa> Eli 29 kierron ajan omien laskujen mukaan olemme miehen kanssa harrastaneet suojaamatonta seksiä ja koska seksielämä on ollut varsin aktiivista joitain poikkeuksia lukuunottamatta, niin on aina osunut sinne ovulaationkin kohdille. Aktiivisesti yrittämällä yrittänyt nyt reilun vuoden, eikä tulosta. Ja mainittakoon, että en ole koskaan käyttänyt hormonaalista ehkäisyä, joten se ei ainakaan voi olla syynä. Nyt toinen greippimehu kierto menossa ja tämän greippimehun myötä opin myös tunnistamaan oviksen, ilman tikutusta. Lisäksi nyt käytössä omega rasvahapot, foolihappo ja sinkki, joista pitäisi lukemisieni mukaan olla apua.
Itse haluaisin lähteä tutkimuksiin, mutta julkisella puolella jonottaminen ja asioiden hidas edistyminen kammottaa; yksityiseen taas ei ole rahaa. Lisäksi mies on itse hyvin nihkeänä lähtemään mihinkään tutkimuksiin; olen pyytänyt ja koittanut saada ymmärtämään, että sillä saisin itselleni mielenrauhaa. Ehkäpä mies vielä suostuu tuohon siemennesteen tutkituttamiseen.
Kiertoni on ensimmäisistä kuukautisista asti ollut säännöllinen. Ensimmäiset vuodet kierto oli aina tasan 28 vuorokautta, mutta kemiallisen raskauden/keskenmenon jälkeen piteni parilla vuorokaudella. Tuhruttelut nykyään alkavat aikalailla aina kp29 ja itse menkat vuorokauden sisällä tästä. Paria poikkeusta lukuunottamatta kroppa on noilta osin kyllä säännöllinen.
En muista olenko täällä, vai jossain toisessa ketjussa kysynyt siitä, että mikä olisi paras tapa hakeutua tutkimuksiin julkisella puolella? Omalääkäriä ei ole, eli ihanko terveyskeskuslääkärin kautta, vai miten? Kärsin melkoista lääkäri/sairaala yms. kammoa, joten sinne meneminen on itsellä aika nihkeää. Helpottaisi, jos tietäisi etukäteen, miten siinä sitten pitäisi menetellä.
Ilman tätä palstaa ja sitä yhtä ystävää, joka ymmärtää mitä käyn läpi olisin hukkunut omaan kipuuni jo aikoja sitten. Viime aikoina on oikeasti tehnyt mieli yksinkertaisesti lyödä niitä ihmisiä, jotka tyrkyttävät tuota tulee, kun on tullakseen puhetta. Ja myös niitä, jotka hokevat, että olen ihan liian nuori ja, että olen tyhmä kun haluan luopua elämästäni. Pahaltahan se kuulostaa, että haluaisin satuttaa, mutta kun itsellä on niin iso kipu ja suru kannettavana. Tietenkään en ajatuksista ryhdy tekoihin.

Kiitos lohdutuksen sanoista. Ilman teitä palstalaisia olisin jo pimahtanut lopullisesti. :flower:
 
Sartsa: Kiitos kannustavista sanoista. Osasit kirjoittaa mielestäni aika osuvasti. Se on muiden vaikea käsittää, ellei itse koe. Ja naisten ja miesten välinen ero asian käsittelyn suhteen tuntuu olevan aika suuri, tietysti varmasti riippuu yksilöistä, mutta miehet eivät tunnu haluavan puhua asiasta, kun taas naisille se tuntuisi olevan välttämätöntä jotta jaksaa eteenpäin!

BloodyEnd: itse pääsin kunnalliselle puolelle terveyskeskuslääkäriltä. Tosin siellä oli melko nihkeetä ja sai kyllä soitella moneen kertaan, mutta kun lähetteen lopulta sain, niin sit on rullannut ihan kiitettävää vauhtia. vaikka odottavan aika on AINA pitkä! :) Meillä mies kans kyseli kamalasti ennen hoitoja, et mitä ne tarkottaa jne. mut miehen osaltahan ne on ainakin alkuun aika vähäiset. spermanäytteen kun voi antaa kotona ja nainen voi sen viedä. tietysti olis ollut kiva saada mies mukaan, mut meillä minä olin vapaalla ja mies töissä. Rohkeasti vaan otatte yhteyttä! :hug:

on: mulle sais päivittää 5/29-31 ja yk 12. Ehdin jo yhden negankin testaamaan, kun oli niin varma olo, mutta sieltä se täti kurvas. ja tänään on ollut aivan kamala päänsärky clomien takia...
 
Sartsa83
BloodyEnd Paras tapa on hakeutua julkiselle puolelle hoitoihin terveyskeskuslääkärin kautta. Meillä sattu olemaan omalääkäri jonka kautta hakeuduttiin. Mä itkin sydämeni kyllyydestä siellä kun sillon kun sinne mentiin olin niin maassa etten pystyny enää puhumaan lapsista ilman itkua. Lääkäri näki mun ahdistuksen ja pelon siitä että ei saatais omia lapsia, joten hän teki kiireellisen lähetteen lapsettomuuspolille mutta meni siinä silti se 6kk päästä sinne. Sitten ennen sinne menoa tulisi käydä miehen teettämässä se siemennestetutkimus, jolloin kun hoitoihin mennään, heillä on sitten molemmista tieto olemassa ja saadaan mahdollisimman nopeasti käynnistettyä hoito kun tiedetään mitä lähdetään etsimään ja hoitamaan. Ja kumpaa hoidetaan ensisijaisesti vai tarvitseeko molemmat osapuolet hoitoa. Meillä miehessä ei ollut muuta vikaa kun siemennesteen sitkeys, joka saatiin pesemällä sellaiseksi kirkkaaksi vedennäköiseksi nesteeksi.

Juu anna noiden kusipäitten elää ihan omaa elämäänsä äläkä kuuntele heitä. Heille itselleen lapsenteko ei ole vielä ajankohtainen joten he eivät ymmärrä sua. Anna niiden heittää tuota typerää läppää.

Juu ja nuilla mitä nyt kokeiletkin.. greippimehu, sinkki, foolihappo on usein ollut apuja yrityksessä. Itse käytin greippimehua ja raskaus monimultivitamiini tabletteja. (multitabsin). Mutta eivät ne tosiaan yksistään auttaneet MUN kohdalla.

Kyllä miehesikin vielä ymmärtää sun ahdinkoas... se saattaa tulla häneltä yllättäenkin. Miehet yleensä kypsyttelevät näitä asioita kauemmin kuin naiset.

Sun kroppas toiminta ainakin kuulostais ihan normaalilta. Mutta kaikkihan on yleensä hyvä siinä vaiheessa tarkistaa kun yritystä on virallisesti takana jo vuosi. Ja kun ei kerta hormonaalista ehkäisyäkään ole ollu käytössä niin raskaudelle ei pitäs olla mitään estettä. Onko tiedossa, onko mies koskaan sairastanut virtsatientulehdusta tai satuttanut esim. kiveksiään joskus pahasti? Myös alkoholin ja tupakan käytöllä on joissakin tapauksissa merkityksensä. Anteeksi kun kyselen näin paljon, mutta koska ite tosiaan kävi noita juttuja läpi niin on sillä lailla aina kiinnostunut selvittämään jos jollain ei meinaa yrityksistä huolimatta onnistua raskautuminen. Ei sun pakko ole kertoa jos tuntuu luonnottomalta, mutta jos haluat, niin olis mukava yrittää auttaa.. ainakin tällä tavoin, keskustelemalla. :hug:
 
Sartsa83
espe- Kiitos. :hug: :heart: Mukavaa että sain sullekin hyvän mielen sanoillani. :) Se on pääasia mun kirjotuksissani, vaikka kirjotankin välillä ihan sekavasti. :p Isot tsemppihalit sinnekin! :hug:

Mulleki clomit teki ihan jäätävää päänsärkyä. Onko sulla nyt muuta käytössä kun clomit?
 
Voi Sartsa, vaikutat aivan ihanalta persoonalta :heart: Ja niinhän te kaikki muutkin.
Toivotaan niiskuliini että sulla käy parempi onni tässä kierrossa kun mulla. Huomasin hetki sitten meinaa vessassa, että pientä ruskeahkoa tuhrua oli tullut, eli menkkoja enteilee uhkaavasti.. Vattassakin tuntuu että täti jyrää paikalle lähiaikoina. Katsotaan miten käy... Ei kiinnittyminen varmaa tässä vaiheessa kiertoa voi olla, eli 26/28, vai mitä mieltä olette? eli luultavasti se oli vaan menkkojen enteily-tuhrua... :'(
 
Sartsa83
Dreaming Itse sinä olet ihana ihminen ja tunnut muutenkin mahtavalta persoonalta. :) :heart:

Niin kun tätä kautta tutustunut muihinkin... varsinkin tuon hempun kanssa on kyllä ihan käsittämätön yhteys. :heart:

No juu, kiinnittyminen tapahtuu yleensä noin 7 päivää ovulaation jälkeen, joten kiinnittyminen olisi pitänyt kohdallasi tapahtua aiemmin. Valitettavasti se vaikuttas menkoilta. :/ :( :'( :hug:

niiskuliini Onko muuta oireilua nyt kuin mahakipuilu? :)
 
neulanen ja Bloodyend Kiva kun joku edes tietää (en väitä etteikö muillakin olis omia murheita) miltä tuntuu tää pään seinään hakkaaminen kun paikat ei pelitä.
:heart: Voih ja onnea teille jotka olette saavuttaneet sen mitä kaipasittekin. Oli kyse naimisiin menosta tai sitten raskautumisesta!
++++++++ :whistle: Muille hirrrrrveän kamalasti plussa tuulta.

ON: Mulla on taas epätoivo huipussaan. Eilen soitti se gyne sieltä yksityiseltä ja kerroin ettei teroista ollut mulle mitään tehoa, ainakaan näillä näkyvin... Noh.... laittoi mulle sitten lähetteen menemään OYSin lapsettomuuspuolelle. Tai alustavasti kiireellisenä huone 2seen (hormoonipuoli)... Kesän aikana pitäisi tulla kutsu sinne. Meinasi että siltä käsin on paras ratkaisu lähtä tätä mun soppaa lähtä purkamaan. Ilmeisesti sillä prkleen kapselilla on ollu muhun tosi huono vaikutus kun ei enää pienet määrät hormoonia riitä käynnistämään mun elimistöä. Kivahan se sillain on sille puolen päästä kun ajattelee rahan menoa mutta kun se on vaan niin hirveän kaukainen asia mulle vielä tässä vaiheessa. Se kesän aikana voi maximissaan tarkoittaa jopa ½ vuotta. Tän kuun lopussa pitäis syödä yksi terokuuri vielä ihan vaan "varan vuoksi". Gyne ei alkanut mulle määräämään tässä vaiheessa mitään muuta lääkitystä kun ei vielä ole ollut aika sille kilpparikontrollille... Sekin olis tuossa 19.5... Ja perjantainen menen sitten sinne TKhon... vien näytille kaikki ne paperit mitä sieltä yksityiseltä tuli ja toivon että siellä osattaisiin ottaa mut nyt vakavasti eikä vain hymyillen pyöriteltäis päätä... Toivon että ne sieltä nyt määräis mulle jotain troppia :ashamed:
 
Sartsa En todellakaan tarkoittanut sanoa sulle pahasti. Jotenkin on tässä viime päivinä vaan ollut yleinen ketutus päällä ja pinna on kireä kun viulun kieli. Saattaa siksi johtua, että kirjoitan kärkkäästi. En stressaa kylläkään tästä vauva hommasta, vaan lähinnä *ituttaa kaikki mahdollinen :D Mistä lie johtunee.. Toki ottaa myös päähän, että kierto venyy näköjään eikä säännöllisyydestä oo tietoakaan :| Raskaanakaan en tietenkään taas ole.
 
Sartsa83
niuku Toivotaan että saisit muuta apua kuin terot. Ja toivotaan että saat pikapuolin kutsun julkiselle puolelle. *peukut pystyssä*

Shih Mä ymmärrän. Trust me. Mä todellakin ymmärrän. :) Kuulostaa että mä ymmärrän kaikkia, mutta niin se on.. kun on ite käyny kaiken mahdollisen läpi, niin tuntee ja tietää niin monia eri puolia tossa yrityksessä. Tuo vitutus kuuluu tuohon... ei varsinaisesti välttämättä vituta juuri vauva homma, mutta sen ympärillä kaikki vituttaa.. Mä itse kans puran ärtyneisyyrttä siten että kirjotan/sanon tosi kärkkäästi asioista ja se saattaa joskus loukata jota kuta. Sitten aina perä päästä kirjotan että "ei ollut todellakaa tarkotus sanoa noin.. nyt vaan ketuttaa niin vietävästi". :D Mun pisin kierto kesti n. 120 päivää (sen muistan ettei 4 kuukauteen tullu kuukautisia), jonka jälkeen sitten painelinkin paniikissa lääkärille joka kirjotti mulle terolut kuurin. P***anv***t siitäkään mitää apua ollu.. tuli ne sit johonkin väliin, mutta näin jälkeenpäin.. joo, ymmärrettävää ettei menkkoja näkyny kun en ovuloikaan.. se sillontällönen vuoto vaan oli sitä kun siellä oli kuollu munasolu joka sitten tipahti pihalle.. aina kun ne eivät tulleet ulos. Mä pidän peukkuja sulle että se täti edes sieltä tulis jos nyt et satu tässä yllättäen plussaamaan. ;) :hug:
 
6.5. TOUKOKUU

lillukkainen...................kp 96/19-33........................yk 3



Jessica-87...................kp 86/?................................yk 1



B881............................kp 78/30-40........................yk



Elviir-a..........................kp 65/28-31.........................yk 13
Niiskuneiti25................kp 64/28................................yk 1
yöperhonen-................kp 59/28...............................yk 27




kiharapää....................kp 54/28-40..........................yk 28
FairyTale85..................kp 53/27-29..........................yk 6



Louvre........................kp 49/28-35..........................yk 22





tiuvi.............................kp 7/25-45...........................yk 10
Viu...............................kp 36/28-34...........................yk
Shih.............................kp 36/33................................yk 3
AJ10.............................kp 36/?..................................yk 11
Napakissa....................kp 31/28-32..........................yk 2




Raitakissa....................kp 29/28-30...........................yk 8
Dreaming86.................kp 27/28................................yk 4
Yohanna83..................kp 24/28-30...........................yk 6
nöttönen.....................kp 22.......................................yk 2
niuku...........................kp 22/? (kapseli poistettu 09/09)
Taffo82........................kp 21/29..................................yk 3
anu84..........................kp 21/29-32............................yk 25



BloodyEnd...................kp 19/29-31............................yk 29
HH1979.......................kp 19/28-29............................yk 9
Jessie82......................kp 17/24-34............................yk 14
beabee........................kp 17/30-48............since 04(?)/2009
hilppa86......................kp 15/33-35............................yk 3
Manuliina.....................kp 14/25-29............................yk 9
neulainen................... kp 14/26-90 (pillerit jätetty 09/09)
Opaali78......................kp 14/26-30............................yk 14
katjahei.......................kp 12/27-28............................03/08
TMirre..........................kp 12/28-29............................yk 3
Miipeli..........................kp 16/27-36..........................yk 18
pokemoni....................kp 15/?.......................................yk 1
Anna-79......................kp 11/36-38.............................yk 4
Vaniljainen..................kp 7/32-39...........................yk 6
Hempu86la..................kp 7/31..........................yk 22
HappyFeet...................kp 7/32-34..............since 8/2008
Kilu09 kp 11/28-30 yk 17
EtanaLilli......................kp 6/28-30..........................yk 16
esperanzadora............kp 6/29-31...........................yk12 niiskuliini......................kp 1/28................................yk 2

aamuhapan korppu.....kp..........................................yk 12

Plussanneet 2010:

Pettara 6.1. yk 4
Indrina 15.1. yk 1
Lara- 16.1. yk 1
terp 17.1. yk 5
tähtynen 15.2. yk 8
Lavelyn 18.2. yk 5
Pikkis82 18.2.
Eveny 24.2. yk 4
Nallu 24.2. yk 4
Ritu82 6.3. yk 2
Saana07 10.3. yk 8
Tinker Bell 14.3 yk 3
hipsu86 19.3 yk 1
Ingu 23.3 yk 4
miya 25.3 yk 2
Tesmis yk 2
Sinirusko 14.4 yk 18
Tuittu- 24.4 yk5







[/quote]

[/quote]

[/quote]

 
Paljon voimia kaikille :heart:
Välillä tuntuu kovin ulkopuoliselta olla täällä (ei silleen pahassa mielessä ), kun itse on vasta aloittanut yrityksen ja vielä ihanan kamalan positiivinen olo kaiken suhteen (saa nähdä kuinka korkeelta sitä tippuu..). Mutta kyllä tuntuu sielussa asti niin pahalta teidän puolesta jotka ootte joutuneet odottamaan nin kauan ja kovasti haluaisin halata kaikille oikein kunnon voimahalit :heart: Vaikken mistään mitään ymmärräkään niin kovasti olen mukana teidän tunnetiloissa!
 
:hug: Kaikille tarvitseville, toivotaan että tästä toukokuusta tulee oikein kunnon plussakuu +++++++++++++ :whistle:

pokemoni Vähän samat fiilikset mulla. Jotenkin vielä huono omatunto,että vingun täällä yk3:sta kun toiset kauan yrittäny.. :ashamed:

ON: Kp 15 menossa ja meinasin tänään alkaa ovista tikuttaa,mut unohdin sen tietty aamulla ja tyytyväisenä pissiä lorotin pönttöön :ashamed: Oon jotenkin niin kevätuupumuksen kourissa,että aamut ja illat menee toinen silmä kiinni :D Lisäksi mulla on kaamee flunssa päällä :snotty:
 
Paljon on tullut uusia viestejä, en oo oikein ehtinyt mitään kirjoitella... :/
Eli kp 17 menossa (listan mukaan) ja mulla saattoi olla ovis eilen tai toissapäivänä, en oo varma. Voiko se tulla tässä vaiheessa jos kierto on nyt ollut jotakin 30-35 päivää? Mä odottelin ovista tulevaks joskus ens viikolla...? No pitää seurailla tapahtuuko silloin mitään.
 
Niin minäkin muistan Sartsa lukeneeni että kiinnittymisvuoto tulee (jos tulee) jo n.viikko oviksesta. Joillakin se voi tulla samoihin aikoihin kuin menkkojen on tapana tulla, mutta mulla alkaa kyllä epäilemättä ne saamarin menkat ihan hetkellä millä hyvänsä :headwall:

Välillä vaan mietin että missä menee vikaan! Yritimme tosiaan jo viime vuonna puolisen vuotta "epävirallisesti", eli tjottailtiin, ja nyt ollaan nelisen kuukautta ihan virallisesti yritetty vauvaa. Oon ollut jo monta vuotta yhtä valmis äidiksi, kuin tälläkin hetkellä, ja saman miehen kanssa olen ollut teinistä lähtien. Voisin luetella tähän sata asiaa miksi minä ja mieheni oltais ansaittu oma nyytti, mutta ei näköjään haikara ole vielä löytänyt meitä...

Anteeks, tiedän että teillä on monella muullakin ihan samoja tunteita, mutta ihan pakko päästää höyryjä ulos, kun ei viitti miehellekään koko ajan masennella. Ottaa niin päähän,hatuttaa, ketuttaa ja vituttaa. Kuvittelin jo vaikka mitä oireita tän kierron aikana! Rinnatki tuli kipeeks siinä kp 22-23/28, mutta sitte kipu lähtikin kp 25/28 paikkeilla... Mitähän sekin sitte mahto olla? Ei ol koskaan ennen rinnat tullu niin kipeeks. Kai mä sitte vaan nukuin oudos asennos tai jotain... Ja kaikki aivastelut, vilunväreet, mielialanvaihtelut, haukottelu.. mikään ei siis ollutkaan raskausoire.

Odotan tässä hyvin hyvin masentuneena että ne hanat sitte aukee, taas...
Ja sori vielä kun tulee näin tympeetä tekstiä :( Toivon teille kaikkea hyvää, ja kiitos jos jaksatte lukea tuntojani. Välillä tuntuu vaan niin rankalta, kun on niin kova halu ja kaipuu saada oma rakas pieni lapsi.. :heart:
nii ja paranemisia sulle Hilppa!! ja totta kai saat pokemoni olla positiivinen, se on täysin oikea asenne!!
 
Sartsa> On miehellä muistaakseni ollut joskus virtsatietulehdus, mutta ei ole ollut paha ja mennyt ohi ihan ilman antibiottejakin. Kiveksiään ei tietääkseni ole koskaan satuttanut, ainakaan minulle ei ole maininnut. Tosin joskus on saanut nasevan potkun kulkusille. :( Ja auta armias, jos siitä potkusta johtuisi ongelmat, niin lähden kyllä nylkemään sen akan, joka miestä potkaisi! :kieh:
Alkoholia ei käytä nykyään kumpikaan pahemmin; mies silloin tällöin jokusen kaljan ottaa, eikä aiemminkaan mikään alkkis ole ollut. Tupakkaa tuo ei ole koskaan edes maistanut ja itse lopetin polttamisen reilu 2v sitten.
Miehellä on lapsena ollut reuma ja käsittääkseni sen hoitojen yhteydessä on käyttänyt jotain hormoneja ja olenkin nyt miettinyt, että voisiko se vaikuttaa asiaan. :S Veikkaan, että mies juuri siksi ei halua tutkimuksiin, kun ei halua vikaa löytyvän. Ymmärrän toki tuon, mutta tämä on itselleni niin hermoja raastavaa, että jos en ala saada vastauksia, niin ihan oikeasti romahdan. Ja miehen ei kuitenkaan tarvitsisi kuin nakata lasti purkkiin ja se on siinä.
Kiitos sartsa neuvoista ja lohdutuksen sanoista. Olet kyllä ollut viimepäivien aikana ihan korvaamaton apu ja tuki. :heart:
Ja onneksi on se yksi ystävä, jolle voi puhua tästä asiasta ilman ongelmia. Sain häneltäkin eilen paljon lohtua ja auttoi jaksamaan, kun ensin olin toisen ystäväni lätinöitä kuunnellut ja hermostunut totaalisesti. Ystävä vaan pokkana selittää ja inttää koko ajan, että toiset parit raskautuu vielä kymmenenkin vuoden yrityksen jälkeen. Pitäisikö tuollaisen lohduttaa jotenkin?


Kaikille tädin kohdanneille iso halaus ja muille plussapuuh! :heart:
 

Yhteistyössä