~~The Esikoisesta Haaveilevat~~<3<3 vol.2

täällä vietetty kivaa synttäripäivää :) miekkonen vei mut syömään ja voi että ku oliki hyvää ruokaa :) meinaspa hyvä päivä pilaantua äsken ku koirat karkas takapihalta... soittein jo hätäkeskukseenki ja ilmottelin karkureista.. onneks autoetsintöjen jälkeen molemmat löyty ehjinnahoin:) :heart: lähelle moottoritietä ne oli jo kerenny kyllä... onneks selvittiin vaan säikähdyksellä.!!!

Moikka kaikille!!

Mahtuisko mukaan viel yksi kuumeilija :) Mä olen 25 vuotias nainen nakkilasta ja miehen kanssa ollaan vauvaa yritetty nyt kutakuinkin vuosi.Mulla kesällä todettiin pco eli monirakkulaiset munasarjat eikä ovulaatiota todennäköisesti tapahdu.Laihdutettavaa ois,mutta vielä en ole saaut clomifenä siihen,että ovulaation sais tapahtumaan,mutta nyt 22.2 olis taas gynis.Mitähän tietoja te haluatte,jos huolitte mut listalle :)

tervetuloa pikkuprinsessa

Itselläni kanssa todettu tuo pco ja sain avuksi metut painonpudotuksen tueksi.
Painoa lähti 10kiloa, kuukautiset säännöllistyi ja ovulaatiokin löydettu tuntemuksin ja jopa testillä =)

Muita oireita: nyt on oikeasti alkanut oireita ilmenemään. viikon verran ollut todella heikko olo vaikka ruokailut kunnossa. Ruokien välissä ei ole ollut päivisin kun max 4tunnin taukoja joka ihan normaalia.
Vähintään kerran päivässä jos töissä hengailen tupakkapaikalla tulee hemmetin paha olo. Etoo ja oksettaa ja huippaa.
Muuten sitten kokoajan hirveä väsy, vilu ja iltasin nukkumaan mennessä tukkoinen nenä :D
Pahinta ehkä oli se, että oon aina rakastanu suklaata ja viikonloppuna se maistui tavattoman pahalta! En oo koskaan ennen joutunut suklaata pois sylkemään. Noh "onneks" taas maistuu.
Mitäs näitä muita.. vessassa saa juosta

Mä itse oon tosiaan stressaamisen lopettanut tästä projektista muutama viikko sitten. Ovis tuli ja vasta loppumetreillä testasin tikulla positiivisen. En siis oireistakaan jaksa stressata, mikäli 7:n päivään mennessä ei täti-oloa ole, niin varmaan testailen. Ei tää homma stressaamalla ainakaan tärppää B)
Lähinnä ajattelin keskittyä toisen kymppikilon poissaantiin tässä kevään aikana

Kirpsakkaa viikonjatkoa kaikille :flower:

Moi taas!

Kiitos tervetulotoivotksesta :)

Ambrosine siis mitkä sait avuks painon pudottamisessa?Metut?mitä ne on? :ashamed: mä en oikee oo käryilä näistä lyhenteistä :) Mun pitäis painoa saada tosi paljon pois...kaiken kaikkiaan on pudotettavaa sellanen reilu 40kg,mutta js nyt eka sais ainaki 15-20 kiloa niin ois super onnellinen =)

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1552665

pahoittelut mainostamisesta, mutta tuossa Pikkuprinsessalle linkki suht aktiiviseen keskusteluun :) Kannattaa ennen seuraavaa gynekäyntiä lukasta tekstejä esim tuolta läpi niin osaat piinata piparitohtoria ihan olantakaa :hug:

Sartsa83
HH-rakas: kaikki elämässä olevat asiat tapahtuu kun niitä vähiten odottaa. Se on vaan niin tieteellinen kuin todistettukin fakta. :) Mä en sitten missään nimessä tahtonut sua mitenkään loukata tai painostaa, vaan halusin omalla tavallani tsempata. Koitin käyttää suhun tiettyä "käsky"-muotoa, mutta toivottavasti et aatellu sitä pahana. Olet tärkeä ja siksi kovasti toivon sulle raskautta ja sitä kautta toivon ettet ressaa asiaa ja koitat olla liikaa murehtimatta. Se on TODELLA TO-DEL-LA vaikeaa.. mä tiiän sen kun ite samaa elin.. mutta kun jaksaa jättää kaikki ns. pois mielestään, se palkitsee niin paremmalla henkisellä ololla kuin piristää muutenkin. Ja todellakin pidä kiinni siitä että säkin raskaudut kun vähiten odotat sitä. Mulla toi kaiken jättäminen tuli jo itestään kun olin vaan niin poikki ton koko yrittämisen kanssa enkä jaksanu enää yhtään pettymystä... se vaan kumpusi sisältä ja silläkin oli tarkotuksensa. :)

Hirmuisesti positiivista mieltä ja voimajaksuhalituksia. :heart: :hug:

HH Mä olen kyllä samaa mieltä Sartsan kanssa. Eli puhelinta käteen, ja soitat teille sen ajan. Sitten lopetat stressaamisen. Ajattele vaikka siltä kantilta, että et haluakaan tulla raskaaksi seuraavaan vuoteen. Tee itsellesi kaikkia suunnitelmia, yritä keskittyä vaan ihan kaikkeen muuhun. Ja kokeile, käy vaikka edes kerran jossain puhumassa. Tai jos et osaa puhua, niin sitten itket. Kyllä ne ammattilaiset ymmärtää, ei sun tartte olla mikään selkokielinen. Puhu niille sun ahdistuksesta liittyen vauvahaaveisiin, ja miettikään yhdessä mikä voisi auttaa :heart:

Mä olen sillä asteella nyt itse, että en jaksa välittää. Ne kipuilut jatkuu yhä alavatsassa, kohta jatkuneet jo viikon. Tämä menee niin sekavaksi, etten jaksa stressata. Mitä jos tämä onkin se ovis? Ajattelin siispä odottaa sen 14 päivää, silloin olisi kasassa kp 60. Sitten menen gynelle.

(huomatkaa, samaa sanoin pari viikkoa sittenkin, että menen gynelle kun on kp 40 kasassa. Sitten se muuttui kp 50, ja nyt kp 60)

Oikeasti, en ole löytänyt hyvää gynea, siksi kai sinne meneminen on niin hankalaa.

Täällä on vietetty iltaa itku silmässä enkä taida olla ainoo näitä iltoja viettävä. Tsemppiä kaikille kohtalotovereille!

HH: Tunnistan jotenkin itseni noista sun jutuista. Mäkin jotenkin "pelkään" et millon seuraava kaveri ilmottaa olevansa raskaana. Ja mikä pahinta, ammattini vuoksi olen parinkymmenen päiväkoti-ikäisen kanssa 8 tuntia päivässä... :/ Toisaalta, niistä saa voimaa ja ne jopa lievittää tätä tuskaa!
Mä koin kyllä jonkinlaisen ahaa-elämyksen tänään: mielessä kävi toi sama tunne josta Sartsa ja neulainen puhuivat. Pitäis vaan yrittää "unohtaa" koko juttu ja antaa elämän viedä niinkun se vie. Tässähän menee elämä sivu suun kun vaan tuskailee yhden asian takia kuukaudesta toiseen. Mutta kun se ei ole niin yksinkertaista. Jos menisin nyt hoitoihin ja vaan "unohtaisin" niin tasan heti seuraavalla kierrolla kyttäisin ovista ja odottelisin menkkoja niinku nytkin. Mut nyt kyllä yritän: yritän ottaa rennosti!
Mun gyne sanoi, että lapsen teko on vähän niinku nukkuminen: Mitä enemmän sitä ajattelee, sitä huonommin se onnistuu.

Miten teidän miehet ottaa tän ainaisen yrittämisen? Vaikuttaako se teillä halukkuuteen...? Välillä tuntuu et ois jo kiva harrastaa seksiä seksin takia, eikä vaan lapsi mielessä :p

Ambrosine ja PikkuPrinsessa: täällä on kans yksi jonka pitäis laihtua muutama kymmenen kiloa ...

Siirsin monella "järkisyyllä" vauvakuumetta (opiskelu, vakkari työpaikka, oma koti jne.), viimeisin "syy" oli, että haluaisin painoni olevan normaali, ennen kuin alan kuumeilemaan! Onneksi minut saatiin järkiin painonhallintaryhmässä ja käskettiin aloittamaan yrittäminen! Eli eikun ottamaan selvää, hankaloittaako ylipainoni raskaaksi tuloa. Kuulemma odotusaikana voi laihtua... :D)))

Alkuperäinen kirjoittaja pikkuhippunen:
Miten teidän miehet ottaa tän ainaisen yrittämisen? Vaikuttaako se teillä halukkuuteen...? Välillä tuntuu et ois jo kiva harrastaa seksiä seksin takia, eikä vaan lapsi mielessä :p
Tämä yksi syy miksi yritän stressata asiasta mahd vähän ja vähän tälläkin palstala oleilen. Oon itseni kanssa huomannut sen että mitä enemmän ylipäätänsä kaksplussan vauvakuumeessa palstailen niin sen enemmän asia häiritsee ja stressaa.
Ovistestejä tosiaan en tee kun korkeintaan seksin jälkeen jos on ovistuntemukset päällä.

Kummasti helpottanu ja seksikin tuntuu taas seksiltä eikä tarkoitukselliselta suoritukselta :)

Alkuperäinen kirjoittaja Anna-79:
Ambrosine ja PikkuPrinsessa: täällä on kans yksi jonka pitäis laihtua muutama kymmenen kiloa ...

Siirsin monella "järkisyyllä" vauvakuumetta (opiskelu, vakkari työpaikka, oma koti jne.), viimeisin "syy" oli, että haluaisin painoni olevan normaali, ennen kuin alan kuumeilemaan! Onneksi minut saatiin järkiin painonhallintaryhmässä ja käskettiin aloittamaan yrittäminen! Eli eikun ottamaan selvää, hankaloittaako ylipainoni raskaaksi tuloa. Kuulemma odotusaikana voi laihtua... :D)))
Kyllähän sitä huhutaan että salamatkustaja ottaa ravintonsa tarpeentullen asunnontarjoajalta. Toki pitäähän sitä muistaa kuitenkin syödä että jaksaa itse hyvin. Mutta ei tosiaan 2:n edestä :D

Täällä ollaan onneks jo päästy uuden kierrosyrityksen pariin.. Hassua, kaverin äiti kerto, että aikoinaan kun oli alkanut kaksosia odottamaan, niin ainoa yhdyntä kerta oli ollu kiertopäivänä 4 ja heti tullu raskaaksi siitä... Aika jännä... itekki aloin miettii että silloin vuonna 2004 kun sen keskenmenon sain niin silloin pupuiltiin kans mun menkkojen aikana.... Mutta eikai ovis ny sillo voi jo olla??? Pitääs melki kokeilla ens kierros tuota.. Mua vaan jotenki niin ällöttää ees ajatus sänkyhommista tädin aikaa.. Mutta mitäpä sitä ei tekis kun vaan sen pienen nyytin omaksi sais!!

Sartsa En tietenkään loukkaantunut :heart: ymmärrän kyllä sun pointin. Koitan tosiaan olla stressaamatta ja miettimättä ollenkaan vauva-asiaa. Uskon raskauden silloin tapahtuvan luonnollisesti. Uskon myös siihen että elämässä kaikki tapahtuu kun niin on tarkoitus. Ehkä tälläkin asialla on oma tarkoituksensa =) Olet kyllä ihana tsemppaava murunen :heart: :flower:

Neulainen Puhelin pitäis kyl ottaa kauniiseen käteen ja soittaa. Katson kuitenkin muutaman stressittömän kierron luomuna ja sit vasta soitan... kiitos ihanista sanoistasi murunen :heart: :heart: :heart: =)

Pikkuhippunen Tiiän etten oo tän asian kanssa yksin. Enkä murehtimisen ja stressaamisenkaan. Me naiset vaan välillä ollaan semmoisia, valitettavasti.. Koitetaan vaan kattoo tulevaisuuteen positiivisesti ja uskoo että meidänkin aika vielä koittaa! :hug:

Jotenkin olen ajatellut asiaa nyt viime päivinä niin että stressi vähenee kun olen tajunnut että valitettavasti en ehdi olla yhtä aikaa raskaana ystävieni kanssa. Tämän tosi asian kun olen sisäistänyt nyt, niin olo on huomattavasti stressittömämpi. En tiedä miksi, mutta kait sen takia etten voi asialle mitään vaikka kuinka haluaisin. Mennyt mikä mennyt. Nyt mietinkin siis vaan omaa mahdollista tulevaa raskauttani ja keskityn siihen. Oli varmasti vaikeasti selitetty, mutta toivottavasti ymmärsitte. Mulla ei oikein taas tää järki kulje ollenkaan.. :p

Plussukka tuulia kaikille jännääjille Muisk! :heart: :heart: :whistle: :whistle: :whistle: =)

Minun tiedot voi poistaa tuolta listan kärkipäästä seuraavan päivityksen yhteydessä. Meillä tilanne se, että odotellaan, odotellaan pääsyä koeputkihedelmöitykseen. Eli luonnollinen raskautuminen on meijän kohdalla mahdottomuus :ashamed:

Hei vaan taas kaikille! :)
Se siitä päätöksestä käydä täällä kirjottelemassa useemmin, jotenkin tuntuu, että mieli on aina enemmän maassa, kun käy täällä lukemassa miten ihmiset painii vauvantekoasioiden kanssa, kun ite tuntuu ihan samalta kun suurimmasta osasta täällä.. Paljon haleja kaikille, etenkin HH:lle, sulla on isoja asioita alotettavana, rohkeesti vaan otat sen askeleen hoitoja kohti, niin toivon mukaan saatte pian sen oman vaavin :heart:

pikkuhippunen meillä mies on joskus tosi turhautunut, kun seksuaalinen halukkuus kasvaa ovulaation tienoilla ja sillon haluaisin pupuilla, miehestä on alkanu tuntumaan, etten haluakkaan seksiä muun takia, kun vauvan ja se on harmi. Eilen just illalla riideltiin asiasta.. :( Niinpä päätin, että tän kierron annan mennä ihan omalla painolla testailematta ovulaatioita tai tuijottamatta limoja ja yrittää panostaa enemmän siihen sponttaaniin ja intiimimpään seksiin.. Toivottavasti onnistuu :)

murppa pahottelut kovasti sinne ja paljon :hug:

ON: Täällä odotellaan syntyväksi avokin siskon lasta, jotta tää kummitäti pääsis hyysää sitä :)

Paljon plussatuulia kaikille ja jaksamista :heart:

27.1-10 Keskiviikko

Cladoceran..................kp 98/39..........................yk 9
Siffis............................kp 93/30...........................yk 7

Windy...........................kp 80/28...........................yk 2
Miipeli...........................kp 67/27-36.....................yk 12

Jessie82......................kp 56/29-31.........................yk 7
Jempula.......................kp 56/28.............................yk 5
kiharapää....................kp 55/28-40......................yk 26
Satiini-.........................kp 51/29-32.......................yk 5

aaliyah........................kp 48/28-30......................yk ?
neulainen.....................kp 47/90 (pillerit jätetty 09/09)
tähtynen......................kp 47/26-35......................yk 6
Agaetis.......................kp 47/27-31.........................yk 2

Saana07......................kp 39/26-28......................yk 6
milean..........................kp 37/28-34?.....................yk 3
Elviir-a..........................kp 30/28-31.......................yk 11
Ritu82...........................kp30/28-32.......................yk 1

Raitakissa....................kp 28/28 - 30....................yk 5
HH1979........................kp 27/27-28......................yk 5
Ingu.............................kp 26/28............................yk 2
EtanaLilli......................kp 25/30...........................yk 13
kilu09...........................kp 25/28...........................yk 13
Anna-79.......................kp 22/?.............................yk 1
Manuliina.....................kp 22/28-31......................yk 5
lillukkainen...................kp 22/19-33.....................yk 2
Ambrosine85................kp 21/30..........................yk 6

tiuvi.............................kp 18/25-39......................yk 7
PikkuPrinsessa............kp 18/30...........................yk 9
esperanzadora............kp 17/29-31.......................yk 9
butterFly88..................kp 17/?...............................yk
yöperhonen-................kp 15/28.............................yk 25
Sinirusko......................kp 13/28.............................yk 16
Lavelyn........................kp 10/25-30........................yk 5

Opaali78......................kp 8/26-30.......................yk 11
anu84..........................kp 7/29-32.......................yk 23
Hempu86la...................kp 6/25-34.....................yk 19
HappyFeet...................kp 6/34............................since 8/2008

Pikkis82.......................kp....................................yk
aamuhapan korppu.....kp....................................yk 12
Jessica-87...................kp....................................yk

Plussanneet 2009:

Niiskuneiti- 25.9.09
Susanna85 23.10.09
Hebbeliini 23.10.09
Pai80 3.11.09
bebek 8.11.09
mekkala 10.11.09
Bambina 12.11.09
Edda 21.11.09
Sartsa83 5.12.09
Siili H 13.12.09
vauvahaaveita 14.12.09
bubunen 18.12.09
Pienminä 24.12.09
LauraAnnika 27.12.09
oola 28.12.09

Plussanneet 2010:

Pettara 6.1.
Taffo82 7.1.
Lara- 9.1.
Indrina 15.1.
terp 17.1.

[/quote]

PikkuPrinsessa Heipsis ja tervetuloa mukaan kuumeilemaan :heart: Jos haluat listalle mukaan niin kerro ihmeessä että mikä kiertopäivä (kp) tällä hetkellä menossa ja kierron pituus (noin) ja monesko yrityskerta, lisään sut sitten listalle.. Kiitos tack! :heart:

Murppa Paljon voimia ja jaksamisia sinne :heart: :hug: Tuuhan ihmeessä kertomaan sitten kuulumisia asian etenemisestä :heart:

Ja kaikille muille taas tsemppiä, kyllä se siitä iloks vielä muuttuu :heart: :hug:

Äh, täällä tihkutellaan tasaisen epätasaisesti. Välillä tulee, välillä ei tule. Ota tästä nyt sit selvä :headwall: Menkkaoloa ei mahassa ole, erilaisia nippailuja vain. Rinnat ei myöskään ole turvonneet tai kipeät. Tulis nyt jo menkat niin pääsis tästäkin miettimisen vaivasta :/ Lauantaina vasta tulee kaks viikkoa oviksesta, kai tätä helvetillistä tiputtelua täytyy kestää siihen asti :(

Tervetuloa uusille, paljon voimia ja plussaa kaikille! :hug: :hug: :hug:

kävin aamulla psykologilla, ja se kehoitti menemistä gynelle tän kierron kanssa. Noh, samassa rakennuksessa on neuvolakin, joten kävin ensin siellä. Taas negatiivinen testi :ashamed:

Ensi viikolla menen gynelle, lupaan.

neulainen kp 47 ja painon tunne alavatsassa säilyy.

Sartsa83
HH1979 :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: Ansaitset olla täydellisen onnellinen. :hug:

Yhteistyössä