~~The Esikoisesta Haaveilevat~~<3<3 vol.2

Jaksamista Manuliina, tiedän tasan tarkkaan miltä susta tuntuu. Joinakin kuukausina pettymys on vähän lievempi, jos osaa negaa ja kuukautisia odottaa, mutta kyllä siinä aina muutamat itkut itketään, vaikka normaalisti en itke kovinkaan helposti. Koitahan pärjäillä, kohta se taas helpottaa...

Lavelyn valaisetko vähän tietämätöntä..? Mitä noiden "lugejen" on tarkoitus tehä? Mulla on myös kovin myöhäinen ovulaatio (tällä kertaa kp 23) ja epäilen, että sillä voisi olla jotain tekemistä sen kanssa, ettei raskautuminen onnistu.
 
Musta on tosi tökeröä, että hoitaja ei laittanu sua eteenpäin aikasemmin neulainen!! Luulis nyt, että naisihminen (siis olettaen, että kyseessä oli nainen) ymmärtäis millasta tuskaa on vaan istua kotona ja miettiä itekseen kaikenmaailman diagnooseja ja syitä sille ettei tapahdu mitään. Ja muutenkin toi, että kun kuitenkin tavoitteena on raskautuminen niin on mun mielestä aivan silkkaa ihmisen kiusaamista, että sen pitäis kolme kk kotona oottaa sitä vuodon alkamista! Ymmärrettävämpää se olis, jos kyseessä olisi naishenkilö, jolla ei ole tarkotusta raskautua. Mutta turhauttavaa se kummassakin tapauksessa varmasti on.
Itsellä on aina alkanut toimia kierto heti ehkäisyn lopettamista aika nopeasti, mutta sitten nämä muut asiat on nyt hieman reistailleet. Mutta voin kuvitella, kuinka inhottavaa on odotella.
Gyneä voisin hyvin vaihtaa yksityiseen, mutta toi YTHS:n huokea hinta (6e/20min käynti) on se ratkaiseva asia mun kohdalla, kun opiskelijabudjetilla elellään. Mutta jos tämä lääkäri ei olisi suostunut auttamaan millään tavalla, olisin varmaan mennyt ja varannut ajan yksityiselle. Mun pääparka ei olis varmaan enää montaa kuukautta kestänyt tätä pähkäilyä :D

tiuvi Elikäs, Lugesteron on keltarauhashormonivalmiste, jota käytetään tukemaan omaa progesteronin tuotantoa, jos oma ei tunnu riittävän ja sitten ilmeisesti noissa lapsettomuushoidoissa käytetään kans tukemaan toimintaa riippuen hoitomuodosta. Eli sain nyt noi luget sen takia, kun valitin gynelle, että mulla on lyhyehkö luteaalivaihe, aika ovulaatiosta menkkojen alkuun, ja että mulla on sen lisäksi vielä tuhruttelua pari päivää ennen menkkoja. Nyt sitten lugejen pitäisi pidentää tuota luteaalivaihetta ja estää tuhruttelua ennenaikaisesti. Normaali lh-vaihe on noin 12-16 päivää, joidenkin mielestä jopa 10 päivää on riittävä. Ovulaation lugesteron saattaa jopa estää, jos sitä aletaan käyttää liian aikaisin:/
Myöhäiseen ovulaatioon noilla lugeilla ei kaiketi voi vaikuttaa :( , mutta olen ymmärtänyt, että siihenkin on omat konstinsa, kuten clomifen-niminen lääke, joka stimuloi ovulaatiota.
Mie oon myös näitä palstoja lukemalla saanut tietää, että jotkut on saaneet tietyillä vitamiineilla (erityisesti B6-vitamiini ja muut B-vitamiinit) tai sokerittomuudella (sokeri, näiden lähteiden mukaan, kuulema saattaa häiritä joillain hormonitoimintaa) aikaistettua ovulaatiota. Mutta noi on tommosia kotikonsteja :D Yrittänyttä ei kuitenkaan laiteta ja oon myös sitä mieltä, että suggestion voimaa ei pidä vähätellä :LOL: Mikäs sen parempaa olisikaan, kun se, että jos itse uskoo jonkun asian oikeasti auttavan niin sitten saa samalla elimistönsäkin uskomaan samaa :) Ja voi olla, että itsekin voisin noita vitamiini-juttuja kokeilla, jos vaikka itsekin saisin hilattua tota ovista vähän aikaisemmaksi kuin kp 18 :)

Tulipas taas kirjotettua tarinaa, korjatkaa joku, jos olen ihan höpöjä puhunut :D
 
Neulainen Kiitti! :heart: Oot ihuna! :heart: :heart: Yritän kyllä parhaani mukaan unohtaa koko vauvaruljanssin ja varmasti se osittain onnistuukin kun olen itteeni koko viikon psyykannut!! Aion rentoutua ja jopa nauttia siitä sunnuntain krapulastakin =) =)

Nyt hiukka kiire, pakkausta sun muuta, mutta toivottelen kaikille teille ihanaa viikonloppua ja hyödyntäkäähän ovikset ja toivotaan plussaa kaikille :whistle: :whistle: :whistle: :heart: :heart: :heart:
 
5.2-10 Perrjantai

Cladoceran..................kp 107/39..........................yk 9
Siffis............................kp 102/30...........................yk 7



Windy...........................kp 89/28...........................yk 2
Miipeli...........................kp 76/27-36.....................yk 12
Jessie82.......................kp 65/29-31.....................yk 7
Jempula........................kp 64/28.............................yk 5
kiharapää.....................kp 64/28-40......................yk 26



aaliyah........................kp 57/28-30........................yk ?
tähtynen.....................kp 56/26-35........................yk 6
Agaetis........................kp 56/27-31.........................yk 2




Saana07.....................kp 48/26-28.......................yk 6
milean.........................kp 46/28-34?.....................yk 3




kilu09...........................kp 34/28...........................yk 13
Anna-79.......................kp 31/?.............................yk 1
Ambrosine85................kp 30/30..........................yk 6
Satiini-.........................kp 30/29-32.......................yk 6



tiuvi..............................kp 27/25-39......................yk 7
PikkuPrinsessa.............kp 27/30...........................yk 9
esperanzadora............kp 26/29-31.......................yk 9
butterFly88..................kp 26/?..............................yk
yöperhonen-................kp 24/28.............................yk 25
Sinirusko......................kp 22/28.............................yk 16
Dreaming86.................kp 22/28.............................yk 1



Lavelyn........................kp 19/25-30........................yk 5
Opaali78......................kp 17/26-30........................yk 11
anu84..........................kp 16/29-32........................yk 23
Hempu86la..................kp 15/25-34........................yk 19
HappyFeet...................kp 15/34............................since 8/2008
Louvre.........................kp 15/?...............................yk 20



HH1979........................kp 9/28............................yk 6
Ingu.............................kp 9/28.............................yk 3
Elviir-a..........................kp 8/28-31.......................yk 12
Ritu82..........................kp 7/28-32.......................yk 2
Raitakissa....................kp 6/28-30.......................yk 6
lillukkainen...................kp 6/19-33........................yk 3
neulainen....................kp 5/53-90 (pillerit jätetty 09/09)
EtanaLilli......................kp 5/28-30...........................yk 14
Manuliina.....................kp 2/28-31......................yk 6


Pikkis82.......................kp....................................yk
aamuhapan korppu.....kp....................................yk 12
Jessica-87...................kp....................................yk






Plussanneet 2009:

Niiskuneiti- 25.9.09
Susanna85 23.10.09
Hebbeliini 23.10.09
Pai80 3.11.09
bebek 8.11.09
mekkala 10.11.09
Bambina 12.11.09
Edda 21.11.09
Sartsa83 5.12.09
Siili H 13.12.09
vauvahaaveita 14.12.09
bubunen 18.12.09
Pienminä 24.12.09
LauraAnnika 27.12.09
oola 28.12.09


Plussanneet 2010:

Pettara 6.1.
Taffo82 7.1.
Lara- 9.1.
Indrina 15.1.
terp 17.1.

[/quote]

 
Kirjoittelenpahan minäkin taas pitkästä aikaa. :)

Tsemppiä ja jaksamista kaikille, jotka joutui aloittamaan laskut taas alusta! Paitsi neulaselle: Jee! :)

Lavelyn, mä olen myös lueskellut tässä viimeiset pari kuukautta "luonnollisista tavoista" lisätä hedelmällisyyttä. Tämä kaikki oikeastaan lähti siitä, kun aloitettiin miehen kanssa syödä kalaöljyä (EPA) ja D-vitamiinia luontaistuotesuositusten mukaan (ei siis virallisten terveyssuositusten mukana) - aikaisempaa luontaistuotekokeiluja ei ollut. Seurauksena on ollut se, että molemmat on ollut todella paljon virkeämpiä, mun kynnet on nykyään tosi paksut eikä lohkeile, hiukset on entistäkin paksummat ja kiiltävämmät ja kasvaa hurjaa vauhtia. Sitten aloin uskoa, että ehkä noilla vitamiineilla ja muilla on oikeasti hyviä vaikutuksia.

Luettuania todella laajasti erilaisia tutkimuksia hedelmällisyydestä ja mahdollisia vitamiinien haittavaikutuksia olen päätynyt seuraavan mikstuuraan. B complex -vitamiinia 100mg päivässä + Q10 pillerin (on muuten tehnyt ihosta noin 4 viikon käytön jälkeen todella pehmeän) + Mivi total -vitamiinijuomaa (jossa paljon E-vitamiinia). Lisäksi olen vuoden vaihteessa aloittanut laihdutuksen yhdessä ryhmässä, jonka takia olen ollut "sokerittomana" nyt 4 viikkoa. Eli olen nyt elävä koekaniini. :) Tavoitteena onnistua raskautumisessa ja välttää elimistölle (ja päälle) tosi raskaat lapsettomuushoidot, jotka on pian edessä...

Aikaisemmin mun ovulaatio on ollut noin 18pv ja kuukautiset on alkanut noin 28 pv. Eli luteaalivaihe noin 10 päivää. Tässä kierrossa ostin helskutin kalliin digitaalisen ovulaatiotestin ja ajattelin, että testailen onko B-vitamiinilla ollut vaikutusta (pitäisi vaikuttaa jo ekassa kierrossa). Olen testaillut kp14 eteenpäin nyt jo 5 päivän ajan ja negaa on ollut. Tuntuu, että vahvin viiva oli ekana testauspäivänä. Lueskelin, että B-vitamiini voi aikaistaa ovulaatiota 1-2 päivällä ja ajattelin, että riittäisi, jos testaan 14 päivästä eteenpäin. En ottanut ollenkaan huomioon tuota mun ruokavalion muutosta (ja painon laskua)... Eli nyt odottelen kuukautisia ja laskeskelen sitten siitä taakse päin milloin ovulaatio on mahdollisesti ollut. Pitäisi varmaan tässä mitata aamulämpö vaikka huomenna, niin näkisi onko se "ennen ovulaatiota" vai "ovulaation jälkeen" olevissa lukemissa. Ovulaatio ei ole koskaan tän yrityksen aikana jäänyt väliin, joten sitä en oikein usko.

Lavelyn, tulen sitten kertomaan kun menkat alkaa ja saat vinkkiä siitä olikohan noista jostain vitamiineistä jotain apua. Mä olen myös surffaillut paljon englannin kielisillä sivuilla ja tuntuu, että sieltä löytyy paljon enemmän apuja (onhan noita ihmisiäkin enemmän jotka puhuu äidinkielenä englantia kuin suomea).

Ja jos herra Murphy aikoo iskeä, niin silloin tulisin raskaaksi tästä tai seuraavasta kierrosta. Tiedossa on asunnon myyntiä, rakennusprojektia, mahdollisesti työpaikan vaihto omalta ja miehen osalta. Eli tämä olisi just se hetki kun sitä raskautumista "vähiten" odottaisi. :LOL:
 
Heipparallaa, mulle sais päivittää kp1:n.

Tohon vitamiinikeskusteluun yhtyisin vielä omilla turinoillani. Sain puolivuotta sitten metformiinit insuliiniresistenssin ja pco:n tueksi. Painon pudotus kun moninkerroin vaikeampaa näillä kun normaalisti, eikä se normaalistikaan ole helppoa :)
10kiloa lähti parissa kuukaudessa ja 3-4kk sitten otin vielä d-vitamiinit lisäksi.
Syön d3-vitamiinia 1000µg vuorokaudessa, päälle 2*metformiin 500mg ja toki kalanmaksaöljyä sekä c-vitamiinia.
Näillä pakkasilla mitä on eteläsuomessakin ollut en oo voinut ulkoilla totuttuun tapaan, mutta paino pysynyt alhaalla,eikä ole kivunnut takaisin lähtöpainoon. Vaikuttavat siis oikein tuohon sokerin imeytymiseen nuo metut ja d-vitat.

Plussana vielä se, että pco on alettu voittamaan painon pudotuksen myötä, ja tosiaan, ei tarvinnut aloittaa terolut-kuuria kun d-vitamiinien ansiosta on kuukautiset säännölistyneet (kp 27-30) ja ovuloin.

En jaksa uskoa että pelkällä metulla ja painon pudotuksella on ollut osuus asiaan.

Tosin en syö näitä ravintolisiä vain siksi että toiveessa on se oma nyytti, vaan myös siksi, että olo on paljon parempi.

Juttelin isän vaimon kanssa joka on irlantilainen ja hällä ms-tauti. Tuo 1000µg d3-vitaa on hälle aivan normaali annos, joten uskallan sitä ottaa. Myös lääkärini kanssa juttelin, eikä estellyt. Sanoi vaan että suomessa ollaan edelleen tuolla 1600luvulla monenkin asian kanssa.

Oma olo kohtentunut, sairastellut en ole kertaakaan, ja on ihanaa tietää että kroppa toimii. On menkat, on ovulaatio. Vielä vaan ei ole tärpännyt :)
Plussaa toki tuo se, että vaatekoko pienenee ja iho, hiukset ja kynnet voi hyvin.

Ikinä en ole aikaisemmin osannut ajatella kuinka tärkeää on oikeasti saada kaikki tarvittavat hivenaineet ja vitamiinit, nyt en noista kyllä aio luopua kovin helposti.
Vuorotyöläisenä ainakin koen nuo hyvin tärkeiksi; töissä kun olen ei ole enää henkilöstöravintola auki, eikä kotonakaan tule syötyä aina itsetehtyä ravinteikasta kotiruokaa.

Mä odottelen hyvillä fiiliksillä taas seuraavaa ovulaatiota ja sitä kun saan sen plussan tikkuun. Kyllä se jossain vaiheessa tulee. Lisäks aion nauttia elämästäni ravintolisien ja liikunnan kanssa, ja rakastaa elämää.

Oon niin pitkään stressannut tuota lapsi asiaa, pco:ta ja negatiivisia testejä, että uskon tämän olevan vain parasta mulle itselleni. Tästä syystä en tosiaan enää kovin paljoa palstaile.

Halit ja tsempit kaikille teille ja nauttikaa kun päivät taas pitenee ja valoa riittää.

<3
 
Miekin olen vasta ihan parin kuukauden aikana tajunnut sen, että entäpä jos nämä mun ongelmat juuri tuon luteaalivaiheen ja näiden mun epäsäännöllisen säännöllisten menkkojen kanssa johtuukin jostain semmosesta, mitä minä itse jollain tapaa aiheutan itselleni. Mulla on aina ollut semmonen kuvitelma siitä, että miehän syön ihan normaalisti ja terveellisesti; sitten aloin tässä pari kk sitten oikeesti miettiä, että onkohan se asia oikeasti noin. Pohdintojen jälkeen tulin siihen lopputulokseen, että mun ruokavaliossa on paljon semmosta, mikä vaatisi huomiota. En ole koskaan aikaisemmin syönyt mitään ravintolisiä, olen äärettömän perso makealle ja oon aina ollut tämmönen himourheilija, enkä oo koskaan ottanut sitä huomioon mun ruokavaliossa. Oon aina ollut normaalipainoinen, mutta eipä sillä kauheasti juhlita, jos muuten olen melkein pyrkinyt torpeedoimaan elimistöäni. Ja nyt viimeisten viiden vuoden aikana opiskellessa viikolla ruoka on yleensä ollut sitä, mitä kaapista sattuu löytymään; yleensä jotain kasviksia tai puuroa; aika yksipuolisesti. Nyt sitten syksyllä yrityksen alettua aloin syödä monivitamiineja ja huomasin heti, että mun aiemin äärimmäisen liuskottuvat kynnet tuli heti paljon vahvemmiksi. Ja nyt sitten joulun jälkeen aloitin semmosen sokerittoman kuurin, tai semmosen, että yritän välttää nopeita hiilareita, siis kaikkea, mikä loppujen lopuksi pilkkoutuisi sokereiksi; tällä hetkellä pannassa ovat lisätty sokeri, vehnä, riisi, pasta, peruna, limsat ja alkoholi. Ekat kaksi viikkoa mun elimistö huusi sokeria, mutta nyt mulla on jo parempi olo. Lisäksi olen vähentänyt kofeiinin käyttöä ihan vaan noiden vesiliukoisten vitamiinen takia, etteivät sitten menisi saman tien pois. Olen lisännyt ruokavalioon paljon semmosia aineksia, mitkä sisältää juuri noita B-vitamiineja; siipikarjaa, kananmunia, kalaa, banaania, parsakaalia, pinaattia, kokojyväleipää jne.

Opaali78 Mulla on kyllä b-vitamiinit jo ostettuna ja odottamassa, solgarin B-Complex 50mg, mutta en ole vielä aloittanut. Ajattelin ensin käydä kysymässä tähän mun ongelmaan ratkaisua sieltä gyneltä, joka siis ne luget määräsi loppukierrolle. Alotan B-vitskut sitten heti ensi kierrossa; tässä kierrossa olen keskittynyt lisäämään B-vitamiineja ravinnon kautta, katsotaan mihin se johtaa :) Se on muuten aivan mahtava keskustelu juuri tästä B-vitamiinista ja lyhyestä lh-vaiheesta siellä www.bodyandbump.com:ssa, oot varmaan törmännyt tähän? :) Se antaa ainakin mulle tosi paljon toivoa, varsinkin kun lähes 90 % niistä naisista siellä on löytänyt apunsa näistä vitamiineista.

Ambrosine Osuvasti sanottu tuo, että Suomi on näissä vitamiini-suosituksissa jollain muulla vuosi tuhannella; siltä mustakin tuntuu :D Ja on tosi hienoa, että nämä "avut" on korjannut sun tilannetta; valaa uskoa meihin muihinkin :)

Kävin tänään ostamassa niitä lugesteroneita; toi pakkaus näyttää ihan joltain salmiakki-askilta tai semmoselta rennie-närästyslääkepakkaukselta :D Ensi keskiviikkona pitäisi sitten ruveta noita sinne värkkiin tunkemaan.. Odotukset ei kyllä ole kauhean korkealla, mutta ihan mielenkiinnolla odotan, että mitä mulle tapahtuu noista :D

Hauskaa lauantaita vielä kaikille!

Lavelyn
 
Hienoa, että muutkin on huomannut vitamiinien ja hivenaineiden arvon! Mietiskelin tuossa ennen kuin aloin kirjoittamaan, että toivottavasti ei tule kovin paljon negatiivista kommenttia siitä, että olen ylittänyt noita suosituksia. Hienoa näin! :)

Ambrosine, mun d-vitamiinimäärä 30mikrogrammaa kuulostaa aika pieneltä tohon sun määrään verrattuna. ;)

Lavelyn, en ole just tuolla sivustolla käynyt, mutta jollain vastaavalla koska myös siellä lähes kaikki oli saanut avun lyhyeen luteaalivaiheeseen B-vitamiinien avulla. Siellä tosin oli muutama, joka oli joutunut vähän testailemaan mikä on oikea B-vitamiinimäärä heille. Jollain esim. 100mg oli ollut liikaa, mutta 50mg ongelma oli hävinnyt.

Mä ostin tuossa joulun jälkeen Amazonista kirjan "Overcoming infertility naturally". Sen tekijänä on lapsettomuudesta kärsinyt nainen, joka on lukenut ihan järkyttävän määrän erilaisia tutkimustuloksia kun yritti itse saada lasta ja päätti sitten kirjoittaa havainnoistaan ohuen kirjan. Amazonissa lukijat oli kehunut kirjaa tosi paljon. Siellä kirjassa mainitaan mm. että eräs lääkäri on tutkimuksissaan todennut B6-vitamiinin olevan yhtä tehokas apu kuin lääkärin määräämät lääkkeet (esim. bromocriptine - ei tietoa missä lääkkeessä tätä on) - tosin ilman sivuvaikutuksia. Suosittelen kirjaa - sisältää paljon tietoa aika kootussa muodossa (jos siis tällainen puoli kiinnostaa).

Lavelyn, mäkin muuten olen nyt ollut kokonaan ilman alkoholia yli 4 viikkoa. Hurjaa! :)

Tsemppiä vitamiinipurkkien kanssa!
 
kp 34 ja negaa näyttää :(
alkaispas ne menkat ja 2. kierto, viikko sitten oireet lupaili menkkoja, mutta ei oo näkynyt

Mielenkiintoisia nuo teidän vitamiinimäärät. Täytyy itsekkin ehkä kokeilla. Nyt vain Multivita raskaus & imetys.

 
Tulin juuri ultrasta, siellä sykki pienenpieni sydän!
Ajattelin vaan piipahtaa kertomaan, että en suosittele noita predictor testejä käytettäväksi kenellekkään!
Näytti ihan selvän plussa 9.1. ja se oli sittenkin negatiivinen!
(hedelmöittyminen tapahtunut n.8.1. vasta)

Päivittäjä saa halutessaan vaihtaa mulle plussapäiväksi 16.1. sillon tein digitaalisen testin.

Plussatuulia kaikille!!
Lara- ja vieläniinpieni rv6+3
 
Onnea Lara! :heart: :flower:

Vkonloppu kylpylässä meni oikein hyvin. Perjantaina vedettiin kunnon perseet ja lauantaina sitten makselin siitä järkyllä darralla :LOL: :LOL: Nooh, la otinkin sitten vaan parit siiderit. Lauantaina näin myös ystäviäni kaupungilla. Kävimme syömässä jne. Kuten jo ennalta arvasinkin, niin jututhan pyörivät 85 % raskaana olevan ystäväni vauvajutuissa, joten lähdimme toisen ystäväni kanssa jo hyvissä ajoin hotellille nukkumaan. En jaksa jauhaa enään illanistujaisissa vauvajuttuja kun kuitenkin niitä puhelimessa joudun jauhaan joka päivä sekä systerini kanssa vielä mesellä... Olen itsekäs, tiedän!! :ashamed: :ashamed: Tiedän että ne ovat tärkeitä juttuja ystävälleni ja hänen elämänsä pyörii sen asian ympärillä.

Tänään aloitin tikuttaan ovista. Näytti hailakkaa viivaa.. eiköhän tuo huomiselle siitä jo vahvene. Jospa sitä tässä kierrossa sais jotain aikaiseksikin ettei tulis masentaaa hukkakiertoo niinku edellinen kierto. Pah! Olen taas kasannut itseni uuteen, stressittömään kiertoon! Jospa tässä kierrossa tärppäis vihdoinkin!

Paljon plussatuulia ja hyvää mieltä kaikille +++++++ :whistle: :whistle:
 
Mielenkiintoisia noi vitamiinijutut. Itse syön vaan normaalia multivitaa, pitäisi varmaan hakea se raskausmultivita, siinä on kai enemmän foolihappoa? Eli siis te suosittelette B-vitamiinilisää?

HH Ihanaa jos sait rentouduttua. Joskus saa ja pitääkin olla itsekäs, ja hienoa että älysit ottaa itsellesi aikaa. =)

ON: mä olen vihdoin päässyt siihen tilanteeseen, että en oikeasti stressaa tästä raskautumisesta. Tai siis yritän olla stressaamatta. Se vauva tulee kun on tullakseen, itse yritän päästä kuntoon tästä masennuksesta. Tänään juttelin psykologin kanssa äitiydestä, ja jotenkin pääsin siitä kamalasta ahdistuksesta eroon. Hyvähän mun on tosiaan nyt kierron alussa ajatella näin, kuitenkin sitten taas loppukierrosta stressaan niitä menkkoja yms. Tai en mä stressaa, vaan harmittaa kun kierto on niin epänormaali.
 
9.2-10 Tiistai

Cladoceran..................kp 111/39..........................yk 9
Siffis............................kp 106/30...........................yk 7



Windy...........................kp 93/28...........................yk 2
Miipeli...........................kp 80/27-36.....................yk 12



Jessie82.......................kp 69/29-31.....................yk 7
Jempula........................kp 68/28...........................yk 5
kiharapää.....................kp 68/28-40......................yk 26
aaliyah........................kp 61/28-30........................yk ?
tähtynen.....................kp 60/26-35........................yk 6
Agaetis........................kp 60/27-31.........................yk 2



Saana07.....................kp 52/26-28.......................yk 6
milean.........................kp 50/28-34?.....................yk 3



kilu09...........................kp 38/28...........................yk 13
Anna-79.......................kp 35/?.............................yk 1
Satiini-.........................kp 34/29-32.......................yk 6
tiuvi..............................kp 31/25-39......................yk 7
PikkuPrinsessa.............kp 31/30...........................yk 9
esperanzadora............kp 30/29-31.......................yk 9
butterFly88..................kp 30/?..............................yk



yöperhonen-................kp 28/28.............................yk 25
Sinirusko......................kp 26/28.............................yk 16
Dreaming86.................kp 26/28.............................yk 1
Lavelyn........................kp 23/25-30........................yk 5
Opaali78......................kp 21/26-30........................yk 11
anu84..........................kp 20/29-32........................yk 23



Hempu86la..................kp 19/25-34........................yk 19
HappyFeet...................kp 19/34............................since 8/2008
Louvre.........................kp 19/?...............................yk 20
HH1979.......................kp 13/28..............................yk 6
Ingu.............................kp 13/28.............................yk 3
Elviir-a..........................kp 12/28-31.......................yk 12
Ritu82..........................kp 11/28-32.......................yk 2
Raitakissa....................kp 10/28-30.......................yk 6
lillukkainen..................kp 10/19-33........................yk 3



neulainen....................kp 9/53-90 (pillerit jätetty 09/09)
EtanaLilli......................kp 9/28-30...........................yk 14
Manuliina.....................kp 6/28-31...........................yk
amb.............................kp 4/30.................................yk 7

Pikkis82.......................kp....................................yk
aamuhapan korppu.....kp....................................yk 12
Jessica-87...................kp....................................yk






Plussanneet 2009:

Niiskuneiti- 25.9.09
Susanna85 23.10.09
Hebbeliini 23.10.09
Pai80 3.11.09
bebek 8.11.09
mekkala 10.11.09
Bambina 12.11.09
Edda 21.11.09
Sartsa83 5.12.09
Siili H 13.12.09
vauvahaaveita 14.12.09
bubunen 18.12.09
Pienminä 24.12.09
LauraAnnika 27.12.09
oola 28.12.09


Plussanneet 2010:

Pettara 6.1.
Taffo82 7.1.
Indrina 15.1.
Lara- 16.1.
terp 17.1.



 
Voi YP :hug: ...

Mä oon nyt toistaviikkoa hiilarittomalla dieetillä, tai siis en nyt täysin hiilarittomalla, mutta peruna, pasta, riisi, leivät pois missä on paljon hiilareita.. Kaveri alko tälle dieetille heti ku sai vauvan tuossa 8kk:tta sitten ja on tiputtanut 30kg pois, toki tuohon painoon kuuluu viimeisillään olo.. Antaa itselleen kerran viikossa mahdollisuuden syödä perunaa, tortilloja, pizzaa tms.. Että aika hyvin!! Yritän kanssa ite jos sais sen 10kg pois!
Vois auttaa huomattavasti hedelmöittymiseen, ja jostain luin et sokereiden poisjättäminen voi auttaa myös!!
 
Yöperhonen :hug: voimia uuteen kiertoon! :hug: :heart:

ON: En mää taas käsitä tätä mun kroppaa!!! Tänään ois ovistestin jo pitänyt näyttää vahvempaa viivaa, niin eihän tuo näyttänyt juuri viivaa ollenkaan.. WTF?? :kieh: Pitänee testata iltapäivällä uudelleen. Toissa päivänä tuli pientä rusehtavaa vuotoakin? Mitä lienee sekin ollut?? Mä en kerta kaikkiaan jaksa jos mun kroppa alkaa sekoileen. Kierrot olleet kuiten suht säännölliset ja oviksenkin olen bongannut ajallaan. Perhana!! :kieh: :kieh: Ei kait se ovis vielä ole voinut ollakaan kun ei yhtenäkään muussakaan kuussa ole ollut etuajassa?? Ei voi taas käsittää!!!!! :headwall: Argh!

anu84 VHH-dieetti olis tosi hyvä jos sitä vaan jaksais noudattaa. Itse olen muutaman kilon saanut pois jättämällä herkut vähemmälle ja syömällä ihan normia kotiruokaa. Niin ja olen pienentänyt annoskokoja. Ehkä joskus saan kasattua itteni ja alan myös VHH:lle etes joksikin aikaa.. 10 kiloa tartteis täälläkin tiputtaa painosta. Pitkä ja kivinen tie on kyllä pudottaa etes muutama kilo. Olen jo 30 vee niin tuntuu ettei paino tipu sitten millään!! :headwall:

neulainen: koitetaampa tosiaan taas olla stressittömällä kierrolla!! :heart: Helpommin sanottu kui tehty tosiaankin! Plussatuulia sinnekin päin +++ :whistle:
 
Yllättävän iisisti on lähtenyt tuo dietti nyt alkuun, viimeksi tuossa vuosisitten keväällä aloitin vhh:n niin pystyin hädintuskin olla viikon, mutta nyt jotenki on helpompaa, kun antaa itelleen sen yhen päivän viikossa mahdollisuuden syödä leipää tms.. Ja nesteitä on lähtenyt nyt ihan tajuttomasti!! Ja mä oon aina ollut lihan ystävä, niin on kiva tehdä ulkofileestä kaikkia ruokia ja sit herkullisia salaatteja!! Pikkuhiljaa hyvä tuloo!! B)
 
anu toi kuulotaa tosi hienolta, onnittelut =)

Ite oon miettiny kanssa et jos alottas enempi vielä tota vvh:ta.. tai no, vvh:n aamupuurolla :p Ongelmaks vaan tulee että oon niin huono tekee kaikkea mihin liittyy kimpale lihaa :D grillissä osaan paistaa joo, mutta en mä sitä ala tonne hankeen siirtämään :)

Onneks töissä tulee mentyä aikalailla poikien ruokien mukaan, joka on sitten grillikylkeä tai kanaa :D
 

Yhteistyössä