V
vieras
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja f:[ On kuitenkin aikuisten asia katsoa ettei lapsi käytä niin paljoa rahaa kerralla ettei luokkaretkelle voi antaa mitään.
quote]
just näin!!!
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja f:[ On kuitenkin aikuisten asia katsoa ettei lapsi käytä niin paljoa rahaa kerralla ettei luokkaretkelle voi antaa mitään.
Alkuperäinen kirjoittaja Battimanni:nih..
mä tässä sulattelen asiaa et miksi opettaja antaa lapselle rahaa ja puhutin tuota poikaakin kyllä..
oli retki ja poika ei saanut sinne rahaa mukaan,koska oli maksuton.
lapussa luki että voi ostaa jostain matkamuisto jutusta halutessa jotain mutta me oltiin viimeviikolla reissussa missä poika sai ostaa yli 40e itselleen tavaraa..
nyt sitten opettaja antanut pojalle 7e et saanut sillä ostaa jotain..
minusta opettaja on nyt tehnyt väärin..
Alkuperäinen kirjoittaja Battimanni:Alkuperäinen kirjoittaja oi tapoja:Voi ope parkaa, ajatteli tehdä hyvän työn auttamalla köyhän perheen lasta ettei joudu naurunalaieksi koko luokan silmissä kun on ainut, kenellä ei euroakaan rahaa retkellä mukana ja palkaksi tästä opettaja saa haukut vanhemmilta...
Todellakaan en opettajaa haukkunut vaan asiallisesti keskustelin.
Ja LAPSELLE EN TODELLAKAAN HUUTANUT TAI MUUTA ainostaan puhumalla sanoin ettei aina saa mitä haluaa.
Opettajalle oli kertonut miksei ole saanut rahaa mukaan sen LUULISI RIITTÄVÄN!
Ja opettaja sanoin itsekin puhelimessa ettei tainnut ajatella ihan loppuun saakka..
Kuitenkin tuo 200? juttu siirtyy muutamalla kuukaudella ja poika lopetti kiukuttelunsa,poika siis kiukutteli minulle siitä kun sanoin ettei noi voi ottaa rahaa toiselta.
eipä siinä mitään..tonne ne unohtu nurkkaan ukkelit ja laps lähti siskonsa kans iloiten pihalle kertoon mitä kaikkee siellä oli nähtävänä..
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja f:[ On kuitenkin aikuisten asia katsoa ettei lapsi käytä niin paljoa rahaa kerralla ettei luokkaretkelle voi antaa mitään.
quote]
just näin!!!
Alkuperäinen kirjoittaja mama:Mä kyllä ymmärrän että ärsyttää että opettaja oli antanut rahaa, eikä olis kysymättä vanhemmilta pitäny. Mutta ei kai siitä pidä pienelle lapselle raivota? Opettajalla on kuitenkin auktoriteettia lasta kohtaan, eikä lapsi muutenkaan kehtaa sanoa puolitutulle aikuiselle ei. Mä selvittäisin asian suoraan opettajan kanssa ja puhuisin lapsen kanssa suuttumatta. Ja lähtökohtaisesti en olis lasta rahatta matkaan lähettäny. On kuitenkin aikuisten asia katsoa ettei lapsi käytä niin paljoa rahaa kerralla ettei luokkaretkelle voi antaa mitään.
Alkuperäinen kirjoittaja Battimanni:en nyt sano hurjan herttainen sillä meillä on täällä kotona järkyttävä tappelu!
vaikka on ajatellut hyvää on tehnyt kaikkea muuta kuin sitä!
Alkuperäinen kirjoittaja Battimanni:Alkuperäinen kirjoittaja västäräkki taivasalla:mun äiti oli tollanen battimannin kaltainen äiti ja todella paljon ikäviä muistoja lapsuudesta jäi. siksi mä nään punaista tällaisista avauksista.
Mä taas ymmärrä ihmisiä et AINA PITÄÄ OLLA RAHAA!
meni sitten helvetti hiekkalaatikolle niin pitää olla rahaa kun naapurillakin taatusti taskussa kun se siellä istuu!
Se että retki oli antoisa,hauska ja kiinnostava ei pidä kaatua siihen että ei saanut rahaa mukaan vain ostaakseen jotain nurkaan jäävää tavaraa!
Jos mun lapsille jää siitä trauma ettei aina saa mitä haluaa niin voi voi..
Alkuperäinen kirjoittaja Battimanni:opettajan kanssa keskusteltu puhelimitse ja pistän palautuksena rahan menemään takaisin.
Poika oli kertonut opettajalle ettei saanut rahaa ja syyn miksei.
opettaja oli antanut rahan koska ei ollut ostanut itselleen mitään ja oli säälinyt poikaa kun osa oli ostanut sieltä tavaroita.Sanoi ettei ota takaisin tuota rahaa kun oli sen itse antanut.mutta pistän kuoren menemään että saan mielenrauhan.
mukana oli siis ollut muitankin ilman rahaa tiedä sitten onko niille antanut samanlailla.
Alkuperäinen kirjoittaja Battimanni:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Battimanni:en nyt sano hurjan herttainen sillä meillä on täällä kotona järkyttävä tappelu!
Järkyttävä tappelu = rauhallista keskustelua? Vai kenen kanssa tappelit.
Poika huusi ja paiskoi tavaroita mulle.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:Alkuperäinen kirjoittaja Ope oon:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No nyt kyllä lapsi muistaa "kivan luokkaretken" ikuisesti ihan ilman matkamuistojakin jos kerran 7 euron takia tuli kauhea tappelu. Surullista!
Täytyy lopettaa kun en kestä näitä sääliviä kommentteja. Mitä surullista siinä sitten on?
Kun on itsellä vaikeahko 9-vuotias, niin tietää kyllä, että räyhätä pitää toisinaan. Minä olen ainakin ylpeä siitä, että jaksan räyhätä. Rakastan lastani enkä luovuta ennen kuin joku tolkku on touhuissa.
Olen tosiaan opettaja ja törmään jatkuvasti vanhempiin, jotka ovat täysin avuttomia omien 13-15-vuotiaittensa kanssa. Miksiköhän? Lasten kasvatus vaatii kovaa viitseliäisyyttä ja kamalaa sinnikkyyttä. Voi tuntua helpommalta antaa mennä vaan ja ei sen niin väliä, mutta kyllä sen sitten saa nähdä, miten käy. Usein. Valitettavasti.
Niin että jos mä antaisin sun lapselle leluauton lahjaksi ja se olisi sun mielestä tolkutonta niin mä saisin kuulla kunniani ja samoin lapsesi?? Ei kai kenenkään kasvatukset tuollaiseen voi kaatua, oli kyse sitten 7 ? tai jostain lelusta.
no samaa tässä ihmettelen. huh, enpä olis uskonu että moista onkaan. pitää vissiin olla tarkkana ettei vaan anna karkkia/lelua ikinä kaverin lapselle ettei vaan vahingossa tee narkkaria kaverin lapsesta. siinähän sitä oliski taakkaa kannettavaksi.
Alkuperäinen kirjoittaja Lilli:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:Alkuperäinen kirjoittaja Ope oon:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No nyt kyllä lapsi muistaa "kivan luokkaretken" ikuisesti ihan ilman matkamuistojakin jos kerran 7 euron takia tuli kauhea tappelu. Surullista!
Täytyy lopettaa kun en kestä näitä sääliviä kommentteja. Mitä surullista siinä sitten on?
Kun on itsellä vaikeahko 9-vuotias, niin tietää kyllä, että räyhätä pitää toisinaan. Minä olen ainakin ylpeä siitä, että jaksan räyhätä. Rakastan lastani enkä luovuta ennen kuin joku tolkku on touhuissa.
Olen tosiaan opettaja ja törmään jatkuvasti vanhempiin, jotka ovat täysin avuttomia omien 13-15-vuotiaittensa kanssa. Miksiköhän? Lasten kasvatus vaatii kovaa viitseliäisyyttä ja kamalaa sinnikkyyttä. Voi tuntua helpommalta antaa mennä vaan ja ei sen niin väliä, mutta kyllä sen sitten saa nähdä, miten käy. Usein. Valitettavasti.
Niin että jos mä antaisin sun lapselle leluauton lahjaksi ja se olisi sun mielestä tolkutonta niin mä saisin kuulla kunniani ja samoin lapsesi?? Ei kai kenenkään kasvatukset tuollaiseen voi kaatua, oli kyse sitten 7 ? tai jostain lelusta.
no samaa tässä ihmettelen. huh, enpä olis uskonu että moista onkaan. pitää vissiin olla tarkkana ettei vaan anna karkkia/lelua ikinä kaverin lapselle ettei vaan vahingossa tee narkkaria kaverin lapsesta. siinähän sitä oliski taakkaa kannettavaksi.
Opettaja ei kai antanut sitä rahaa. Opettaja lainasi sen. Vanhemman pitää maksaa se takaisin, eli opettaja antoi rahan vanhemman puolesta. Siinäpä ongelma. Jos lahjaksi saa, niin sitten kiitos ja kumarrus.
Alkuperäinen kirjoittaja Lilli:Opettaja ei kai antanut sitä rahaa. Opettaja lainasi sen. Vanhemman pitää maksaa se takaisin, eli opettaja antoi rahan vanhemman puolesta. Siinäpä ongelma. Jos lahjaksi saa, niin sitten kiitos ja kumarrus.
Alkuperäinen kirjoittaja Battimanni:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Battimanni:en nyt sano hurjan herttainen sillä meillä on täällä kotona järkyttävä tappelu!
Järkyttävä tappelu = rauhallista keskustelua? Vai kenen kanssa tappelit.
Poika huusi ja paiskoi tavaroita mulle.
Alkuperäinen kirjoittaja sivusta:Alkuperäinen kirjoittaja Lilli:Opettaja ei kai antanut sitä rahaa. Opettaja lainasi sen. Vanhemman pitää maksaa se takaisin, eli opettaja antoi rahan vanhemman puolesta. Siinäpä ongelma. Jos lahjaksi saa, niin sitten kiitos ja kumarrus.
Battimanni tuossa sanoi, että ope oli sanonut, ettei ota rahaa takaisin, mutta hän aikoo sen siitä huolimatta maksaa.
Alkuperäinen kirjoittaja sivusta:Alkuperäinen kirjoittaja Lilli:Opettaja ei kai antanut sitä rahaa. Opettaja lainasi sen. Vanhemman pitää maksaa se takaisin, eli opettaja antoi rahan vanhemman puolesta. Siinäpä ongelma. Jos lahjaksi saa, niin sitten kiitos ja kumarrus.
Battimanni tuossa sanoi, että ope oli sanonut, ettei ota rahaa takaisin, mutta hän aikoo sen siitä huolimatta maksaa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Battimanni:Alkuperäinen kirjoittaja :/:Mun mielestä vaikka kuinka olisi saanut 40e ostaa vähän aiemmin niin kyllä retkille pitääs antaa vähä rahaa mukaan koska yleensä muillakin on rahaa mukana......Mun mielestä opettaja teki kivan jutun ku anto poijalle vähä rahaa.
Ei oo pienelle kiva katsoa vierestä kun muut saa ostaa matkamuistoja mutta itse ei saa.......mieti omalle kohdalle!!!!!
Mietin omalle kohdalle että ostaa tavaraa mikä jää tohon pyöriin kuten noi 13? dinosaurukset mitkä jaksoi kiinnostaa 4 päivää!
Elämä on karua aina ei saa mitä haluaa yksin kertaisesti.
tiedän jo valmiiksi että noi jää tohon lojuun käyttämättöminä ja niistä oli yks rikki heti kättelyssä kun kaatoi sen paketin tohon.
Retki oli ollut antoisa ja tuskin olisi muistanut että toiset on sieltä mitään edes ostanut niitä yli 7? matkamuisto juttuja.
ihn törkee mutsi. joo meillä ei todellakaan saa kaikkea mitä haluaa, mutta ikinä en laittas lasta luokkaretkelle ilman rahaa. miten helvetissä te saatte tollasen metelin aikaseks 7? takiame ollaan köyhä perhe ja tarkkoja pitää rahan kanssa olla, mutta en todellakaan tajua tollasta diktaattorimaista nipotusta ihan pikku jutusta. olisit nyt antanut lapsen nauttia kivasta päivästään. mitäs luulet lapselle jäävän tästä luokkaretkestä mieleen. no sehän se jää mieleen, että äiti taas sai paskahalvauksen kun meni kotiin. luuletko että lapset suhun pitää yhteyttä kun pois kotoa aikuisina pääsevät.
Alkuperäinen kirjoittaja j:Mä ymmärrän kyllä Battimannin kannan ja opettajakin oli selkeästi sen ymmärtänyt puhelinkeskustelun aikana. Mutta, kuten joku tuolla sanoikin, tuon ikäiselle lapselle ope on yleensä ehdoton auktoriteetti ja lapsi ei varmastikaan kehtaa olla ottamatta sitä rahaa vastaan. Eikä lapsi ole aiemmin ollut tuollaisessa tilanteessa, niin hänellä ei myöskään voinut olla tietoa siitä, miten hänen olisi pitänyt tuossa tilanteessa toimia. Nyt sinä olet keskustellut lapsesi kanssa ja hän tietää, miten toimia vastaavanlaisissa tilanteissa vastedes. Sen sijaan se on mielestäni kyllä tässä tilanteessa kohtuutonta, että siirrät sitä sovittua 200e hankintaa useilla kuukausilla eteenpäin!
Alkuperäinen kirjoittaja chef:Mä soittaisin opettajalle, kysyisin miksi on rahaa antanut ja selittäisin miksi minä en rahaa antanut. Lisäksi kertoisin mitä saiitä seurasi, kun atoi rahaa ja että toivon ettei se enää toistu.
Ja se ois sitten sillä selvä.
Ja toki siis maksaisin sen 7? takaisin.
Alkuperäinen kirjoittaja Battimanni:nih..
mä tässä sulattelen asiaa et miksi opettaja antaa lapselle rahaa ja puhutin tuota poikaakin kyllä..
oli retki ja poika ei saanut sinne rahaa mukaan,koska oli maksuton.
lapussa luki että voi ostaa jostain matkamuisto jutusta halutessa jotain mutta me oltiin viimeviikolla reissussa missä poika sai ostaa yli 40e itselleen tavaraa..
nyt sitten opettaja antanut pojalle 7e et saanut sillä ostaa jotain..
minusta opettaja on nyt tehnyt väärin..