that's it

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Battimanni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kaikilla muilla on varmaankin sitten ollut omaa rahaa ja opettajan on tullut sääli poikaasi.

En minä asiasta myrskyä nostaisi, opettajalle voisin kyllä maksaa tuon 7e takaisin.

Kerta se on ensimmäinen kun kuulen, että opettaja antaa oppilaalleen rahaa :o

Siinä tapauksessa ymmärtäisin asian, jos ope olis perhetuttu tai sukulainen, mutta tässä tapauksessa kuulostaa epäilyttävältä :/

olisin sinuna hyvilläni enkä pahoillani,käsitän kyllä että koet jyrätyksi itsesi mutta lapsellehan se on ollut mukava juttu kun on saanut ostettua jonkun muiston luokkaretkeltä.
maksaisin rahan kyllä takaisin. itse en kyllä olisi laittanut lasta ilman rahaa luokkaretkelle.

Vähän outo juttu. Kyselepäs pojaltasi uudelleen, millainen keskustelu on käyty. Eikö poika ole itse osannut/halunnut kertoa opelle, mikä on tilanne? Mitä poika osti rahoilla?

Jonkun jäätelörahan lainaamisen/antamisen ymmärrän, mutta miksi antaa lapselle kamarahaa, ellei sitä ole kotoa annettu. Ihan eri asia, jos poika olisi kertonut esim. unohtaneensa rahan.

Kysy siltä maikalta.

Kaipa se kersa voi tehdä töillä ton rahan takaisin. Muutama päivä tehtaassa niin sehän on jo kasassa ja voi sitten antaa opettajalle vääryydellä ruinaamansa rahan takaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja Battimanni:
Alkuperäinen kirjoittaja jupu:
Siis opettajahan on ollut hurjan herttainen;). Maksat seitsemän egee takas ja viet "koroiksi" esim.kukkakimpun!

en nyt sano hurjan herttainen sillä meillä on täällä kotona järkyttävä tappelu!
vaikka on ajatellut hyvää on tehnyt kaikkea muuta kuin sitä!

Miten te tommosesta asiasta voitte saada järkyttävän tappelun aikaiseksi? Opettaja on tarkoittanut pelkästään hyvää.

Alkuperäinen kirjoittaja No:
Kaikilla muilla on varmaankin sitten ollut omaa rahaa ja opettajan on tullut sääli poikaasi.

En minä asiasta myrskyä nostaisi, opettajalle voisin kyllä maksaa tuon 7e takaisin.

Muilla oli ollut rahaa ja pojan kanssa puhuttiin aamulla miksi ei saa omaa rahaa mukaan.
minusta opettaja vaikka kuinka säälisi lasta pitäisi kysyä vanhemmalta.
meinaan tuon rahan maksaa mutta meinasin pitäisikö soittaa vai hoitaa kirjeitse?
retki oli kuitenkin antoisa etten olettanut että joku rupeaa poikaani säälimään sen takia kun muilla on rahaa tietämättä miksi hänellä ei ole sitä rahaa mukana:/
niin ja 9 vuotias kyseessä.

Onhan opettaja voinut ajatella, ettei nyt ole ollut vara antaa rahaa mukaan, eikä halunnut soitella sinulle (oisit voinut vaikka nolostua), vaan hoiti asian pois päiväjärjestyksestä noin.

Mun mielestä vaikka kuinka olisi saanut 40e ostaa vähän aiemmin niin kyllä retkille pitääs antaa vähä rahaa mukaan koska yleensä muillakin on rahaa mukana......Mun mielestä opettaja teki kivan jutun ku anto poijalle vähä rahaa.
Ei oo pienelle kiva katsoa vierestä kun muut saa ostaa matkamuistoja mutta itse ei saa.......mieti omalle kohdalle!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja rauhoitu hyvä ihminen:
Siis opettajahan on ollut hurjan herttainen;). Maksat seitsemän egee takas ja viet "koroiksi" esim.kukkakimpun!

Miten te tommosesta asiasta voitte saada järkyttävän tappelun aikaiseksi? Opettaja on tarkoittanut pelkästään hyvää.

Joskus hyvää tarkoittava voi saada ajattelemattomuuttaan pahaa aikaiseksi. Se ei kuitenkaan vähennä opettajan teon arvoa, hän on selvästi ylittänyt virkansa vaatimukset. Teillä on hyvä opettaja, vaikka hän tekisikin virheitä.

Mä jo odotin täällä lahjontajuttua tms.

Minkä ikäinen poika? Otapas nyt opettajaan yhteyttä ja jutelkaa ensin. Onko raha tosiaan tullut opettajalta vai joltain kaverilta? Onko opettaja oma-aloitteisesti antanut vai poika mankunut, ettei hänellä ole rahaa? Onko annettu vai lainattu?

Mikäli opettaja on omista rahoistaan antanut, en ymmärrä sinun huutamistasi! Ei ole helppoa opella, teit niin tai näin aina parjataan.

Minulla on itselläni lapsia ja niistä hankalin =) on juuri tuonikäinen. Voin hyvin kuvitella että laittaisin hänet retkelle ilman rahaa (jos koulun retki on siis ilmainen, kuten kuuluu olla; sieltä saa ruuat ja muut). Mielestäni olet oikeassa eikä opella ole oikeutta sotkeutua asiaan. On lapsia, joita joutuu kasvattamaan vähän tiukemmin jos haluaa niistä kunnon ihmisiä. Ja teoilla pitää olla seuraukset. Ei yhdeksänvuotias ole vauva. Joten nuo säälittelijät jääkööt omaan arvoonsa. Selvitä asia open kanssa, ettei ope tee toiste enää noin.

niin tosiaan: MITÄ se poika sillä rahalla osti? Munkin ja limsan kahvilasta, kun kaikki muutkin söivät? Sehän ois tosi kiltisti tehty. Vai jotain muistoesinettä sieltä matkamuistomyymälästä?

Kyllä kallistuisin sille, että opettaja tarkoittanut hyvää:) Ja olisin omalleni antanut rahaa mukaan vaikka olisi vasta saanutkin jotain :) Noi retkehän on kivoja tyly olis ollu ilman rahaa.

Alkuperäinen kirjoittaja No:

just näin. pari euroa olisit voinut mukaan antaa. kurjaahan se on jos ainoana ei ollut mitään saanut ostaa. opettaja hyvää hyvyyttään anoti nuo rahat, vaikka se ei hänen paikkansa ollutkaan siihen puuttua ostaakos un poika sieltä jotain vai ei. älä nosta meteliä jos opettaja vain halusi olla kiva. mutta minäkin kyllä lähettäisin pojan mukana rahat takaisin

Opettajalla ei ole siihen oikeutta. Voihan olla että lapsi oisi tehny jotain tyhää ja siitä rangaistukseksi jääny ilman luokkaretki rahaa.
Maksaisin rahan opettajalle takaisin

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Joskus hyvää tarkoittava voi saada ajattelemattomuuttaan pahaa aikaiseksi. Se ei kuitenkaan vähennä opettajan teon arvoa, hän on selvästi ylittänyt virkansa vaatimukset. Teillä on hyvä opettaja, vaikka hän tekisikin virheitä.

Nyt en kyllä tajua. Sekö on hyvä ope, joka jakelee rahaa miten sattuu? Eikös 9-vuotiaalle pidä opettaa, että raha on rahaa eikä mitään ilmaisjakelua? Jos huoltaja on laittanut lapsen retkelle ilman rahaa, ei opettajan kuulu siihen puuttua. Opettaja katsoo, että kaikki saavat ruokaa jne. ja lainaa ehkä rahan, jos se on unohtunut, mutta ei opettaja kävele huoltajan yli kasvatusasioissa.

Jos huoltaja on laittanut lapsensa tietoisesti matkaan ilman rahaa, niin ei opettajan kuulu siihen puuttua.

Luulisin, että meidän 9v olisi aika surkea näky luokkaretkellä jos muu luokka pääsee ostoksille ja hän ei.

Eihän täällä mammatkaan hyväksy edellisen viikon lahjomisia esim. äitienpäivälahjaksi.

Mun mielestä opettaja teki ihan oikein ja sinä väärin kun et rahaa antanut retkelle mukaan. Kyllä joillan elämä menee pienestä sekaisin, olisit tyytyväinen. Ja varmasti lapsi muistaa pitkään tollasen jutun että muilla on rahaa ja itsellä ei...

yliragoitkohan nyt vähän. kuulostat aika kontrollifriikiltä jos sun lapselle ei saa antaa mitään kysymättä sulta lupaa. ja mä luulin olevani tarkka. mistä ihmeestä te nyt kotona tappelette? pilasit sitten pojan kiva päivän alkamalla räyhäämään ihan turhasta

Yhteistyössä