Thaimaahan RV 34-36 Matka varattu ja maksettu jo aikaa sitten, mutta nyt alkoi vähän jännittää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
No tuskin peruminenkaan onnistuu, mutta mitä jos siellä tuleekin jotain? Vauva alkaakin syntymään tms? Millainen synnytysten hoito siellä mahtaa olla ja tuleeko tuhansien eurojen lasku siitä hyvästä?

Lento Thaikkuihin lähtee kun olen RV 33+6 ja takaisin tullaan mun RV 35+2. On kuulemma ihan sallittua matkustaa ja lentää noilla viikoilla, aloin vaan vähän nyt viime tipassa miettimään....

Taatusti sieltäkin löytyy korkeatasoisia yksityissairaaloita.

Mutta matkavakuutus ei korvaa synnytystä (näin mulle vastattiin kun asiasta kyselin). Se korvaa äidin sairaalahoidon ja vauvan sairaalahoidon, mutta ei itse synnytystä. Mitä se sitten ikinä tarkoittaakin.

[QUOTE="Noo";26067433]Minuakin jännittäisi ja paljon.[/QUOTE]

No voi kiitos... Ollaan reissattu paljon mun raskauden aikana ja nyt olisi tonne Thaikkuihin tulossa myös muita ystäviä. Olisihan se kiva kerätä siellä voimia ennen vauva-arkea (tämä on alkuperäinen ajatus ollut meillä), nauttia paratiisimaisesta luonnosta ja irtaantua hetki arjesta ennen synnytystä...

Taatusti sieltäkin löytyy korkeatasoisia yksityissairaaloita.

Mutta matkavakuutus ei korvaa synnytystä (näin mulle vastattiin kun asiasta kyselin). Se korvaa äidin sairaalahoidon ja vauvan sairaalahoidon, mutta ei itse synnytystä. Mitä se sitten ikinä tarkoittaakin.

No tämä on kyllä mukava kuulla. Tuskin tuo pelkkä synnytys nyt triljoonia maksaa :) Tietysti se, että onko miten laadukasta jos vaikka tulee jotain komplikaatioita, mutta eiköhän sitä selviydy!

Aiemmin ei huolettanut, mutta nyt ollut vähän supistuksia yms. jo niin aloin miettimään tätäkin puolta.

Lääkärin todistusta vastaan voit perua matkan ja saat rahasi takaisin. Lääkäri kyllä todistuksen kirjoittaa, taatusti. Itse en menis, todellakaan. Viimeisimmän viikolla 36 syöksysynnyttäjänä alle 2h. Liian suuren riskin otat. Entä jos vauva syntyy ja vuodat, tarvitset verta nopeasti..kaikes menee aikaa. Mä en todellakaan suosittelis leikkimistä lapsen ja omalla hengellä.

[QUOTE="anu";26067469]noilla viikoilla voi iskeä vaikka raskausmyrkytys. onks sulla omaa verenpainemittaria mahdollisuus ottaa mukaan? ja pissaliuksoja vaik neuvolasta pyytää?[/QUOTE]

Matkavakuutus kun on kunnossa, niin voi käydä lääkärissä mittauttamassa verenpaineen ja tarkistamassa että kaikki on muutenkin hyvin :)

Kun mä olin töissä lomakohteessa yksityisellä lääkäriasemalla, niin meillä kävi pystymahaisia turisteja harva se päivä tarkistuttamassa virtsan, verenpaineet, vauvan sykkeen, yms.

En kyllä itse enää noilla viikoilla lähtisi. En olisi edes jaksanut noin viimeisilläni pitkää lentoa, kuumuutta ym. ja mitä sitten jos synnytys alkaa vaikka lennon aikana? Onko tosiaan niin, että noilla viikoilla saa edes lentää noin pitkän lennon?

Alkuperäinen kirjoittaja järkeä;26067517:
Lääkärin todistusta vastaan voit perua matkan ja saat rahasi takaisin. Lääkäri kyllä todistuksen kirjoittaa, taatusti. Itse en menis, todellakaan. Viimeisimmän viikolla 36 syöksysynnyttäjänä alle 2h. Liian suuren riskin otat. Entä jos vauva syntyy ja vuodat, tarvitset verta nopeasti..kaikes menee aikaa. Mä en todellakaan suosittelis leikkimistä lapsen ja omalla hengellä.

Se vaan kun justiinsa toimitin lääkärintodistuksen matkan järjestäjälle terveydentilastani ja siinä todistuksessa kaikki on siis hyvin... Ööh. Mutta tosiaan sen jälkeen kyllä ollut vähän supistuksia, että ehkä vois onnistua. Toisaalta harmittais jättää matka väliin, toisaalta taas jännittää hieman lähtökin. En ole mikään ylihysteerinen mamma enkä sellaiseksi aio ryhtyäkään, mutta silti...

Matkavakuutus kun on kunnossa, niin voi käydä lääkärissä mittauttamassa verenpaineen ja tarkistamassa että kaikki on muutenkin hyvin :)

Kun mä olin töissä lomakohteessa yksityisellä lääkäriasemalla, niin meillä kävi pystymahaisia turisteja harva se päivä tarkistuttamassa virtsan, verenpaineet, vauvan sykkeen, yms.

Hienoa, niin hienoa :) Myös toi etten mä ole ainoa "hullu" joka tällaiseen ryhtyy raskaana! X)

Mä olisin eniten huolissani siitä, että jos synnytys käynnistyy ja joudutaan antamaan verta, niin seulookohan ne sen luovutetun veren siellä yhtä tarkkaan kuin Suomessa... Kaiken kaikkiaan en itse kuuna kullan valkeana lähtisi noilla viikoilla Tamperetta pidemmälle. Olisin yrittänyt saada sen matkan sovittua aiemmille viikoille tai jättänyt väliin kokonaan.

Vielä, et ole lentoyhtiötä kertonut, mutta ainakin Finnairin sivuilta löytyy seuraavaa..

Viimeisen raskauskuukauden aikana ei tule lentää eli lentomatkustaminen sallitaan kunnes 36 raskausviikkoa on täynnä (35 viikkoa + 1–6 päivää) (kansainvälisen ilmakuljetusliiton suositus).

Kun 28 raskausviikkoa on täynnä (27 viikkoa + 6 päivää) vaaditaan lääkärintodistus, joka todistaa, että raskaus on edennyt normaalisti. Ellei raskaudentilassa tapahdu muutoksia, 28. raskausviikon jälkeen tarvitaan vain yksi lääkärintodistus. Todistuksen voi tarvittaessa hankkia jo raskauden kestettyä 27 viikkoa.

http://www.finnair.com/FI/FI/information-services/before-the-flight/special-services-health/pregnant-women-newborn-children

Kun muistelen, että osa ei anna lentää viikon 32 jälkeen mannerten välisiä. Kieltämättä kuulostaa vähä riskaabelilta, varsinkin hygieniataso ym huomioiden.

Ja juu, kannattaa selvittää se mahdollisen synnytyksen hintaki, esim. Yhdysvalloissa se on n. $10.000...

Luulisi löytyvän suht korkeatasoinen sairaala. Mä ottaisin sinuna yhteyttä nyt heti suurlähetystöön ja kysyisin sieltä lähimmän korkeatasoisen sairaalan yht.tiedot yms. Lainaa neuvolastasi verenpainemittari ja pissaliuskat mukaan. Verenvuotoasia onkin sitten asia erikseen. Harvassa maassa on yhtä hyvä seulonta veren suhteen, siksihän matkailijoille suositellaankin hepatiitti-b rokotetta, koska luovutetusta verestä ulkomailla voi saada tartunnan.

Synnytyksen hinta saattaapi olla suht korkea. Todellinen kustannus Suomessakin n. 6000 euroa, joten toivotaan ettet joudu synnyttämään siellä. Tiesithän että lentäminen saattaa käynnistää synnytyksen?

APUA! Älä vaan missään nimessä enään noilla viikoilla lähde :| Tiedätkö mikä siellä päässä on käytäntönä lentoliikenteessä raskaanaolevien suhteen?? Minä en tiennyt kun matkustin itse rv 22-24. Jos on yli kahdeksannen kuun raskaana joudut lentokentällä ongelmiin kun on kotiin lähdön aika.. Itse onneksi pääsin heti neuvolakortista näyttämään kun rupesivat syynäämään asiaa lentokentällä. Itse en ollut selvittänyt muutakuin lentoyhtiön säännöt mutta en heidän käytäntöjä. En ikimaailmassa lähtisi enään noilla viikoilla sinne : / pelkäisin kuollakseni että jotain käy.

En lähtis, pelottaisi liikaa synnytys Thaimaassa, hinta voisi päätä huimata yllättäen, varsinkin jollei halua synnyttää siellä peruspaikass avaan kalliissa yksityisessä.. Lisäksi ruokamyrkytyspelko sun muu..

Yhteistyössä