Testamentin tehneet!!!

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
kokemusta on
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja itse:
Tehtiin itse. Kaverit todistajina. Säilöttiin pankin tallelokeroon.
onko itsetehtykin ihan pätevä? Eikö tosiaan tarvi ketään "asiamiestä"?
on jos se on oikein muotoiltu ja on kaksi todistajaa. jos testamentti ei ole oikein muotoiltu/ei ole todistajia niin sillä ei juridisesti ole mitään virkaa..
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja AnniTanniTalleroinen:
Tilitoimisto olis ottanut 300-500 euroa testamentin teosta :eek: Otin selvää onko oma tekemä laillinen ja on , kun on kaksi ulkopuolista todistajaa. Googlettamalla testamentti, löytyy malleja vaik kuin paljon.
huomasin että paikallinen pankki ottaa 200? testamentin teosta, aika kallista sekin. Kannattaako sitä sitten säilyttää pankin lokerossa vai missä?
 
avokaado
Alkuperäinen kirjoittaja kokemusta on:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja itse:
Tehtiin itse. Kaverit todistajina. Säilöttiin pankin tallelokeroon.
onko itsetehtykin ihan pätevä? Eikö tosiaan tarvi ketään "asiamiestä"?
on jos se on oikein muotoiltu ja on kaksi todistajaa. jos testamentti ei ole oikein muotoiltu/ei ole todistajia niin sillä ei juridisesti ole mitään virkaa..
Se ei sinänsä tarvitse olla tietyllä tavalla muotoiltu. mutta sen pitää olla yksiselitteinen eikä siinä kannata antaa määräyksiä jotka on kohtuuttomia, vääriä tai lain vastaisia.
 
meillä on sellainen valmis säästöpankin paperi johon vaan laitetaan omat nimet, siis meidän molempien ja säilytetään pankin tallelokerossa, en muista mitä maksoi jos maksoi kun siitä on niin paljon aikaa
 

Yhteistyössä