Testaa kielitaitosi HS:n äidinkielen ylioppilaskokeessa

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Turkilmas
[QUOTE="Sirkkeli";26380067]Vedinköhän pohjat...

Sait kokeessa pisteitä 24.

Kaikista vastaajista 15 prosenttia sai huonommat pisteet kuin sinä.

Arvosanasi on approbatur.

Mä vähän luulen, että ne jotka tuosta saa huonon, niin ei kehtaa kertoa :D[/QUOTE]

Mä sain 26 pistettä ja arvosanaksi sillä B:n :D. Ei mennyt ihan putkeen siis. Lukiossa kirjoitin äidinkielestä E:n.
 
Nolottaa, sain vain 48 pistettä. Pahinta oli, että ainakin kaksi virheistä oli sellaisia, että tuijotin korjausta aivan suu auki. Ikinä en ollut kuullutkaan, että noin voisi olla. Pari virhettä voi mennä väsymyksen piikkiin, sillä tein testin myöhään eilen.

Muutenhan tuo olisi todella hyvä tulos, mutta kyllä äidinkielenopettajan pitäisi pystyä parempaan...
 
"Pikkuinen Jättiläinen"
Sait kokeessa pisteitä 30.

Kaikista vastaajista 46 prosenttia sai huonommat pisteet kuin sinä.
Arvosanasi on cum laude approbatur .
Sama ja tunnustan tehneeni tuon ihan ajatuksella. En edes huomannut, että sana aggressiivinen on kirjoitettu väärin (ja taidan varmaan kirjoittaa sen aina väärin, ehkä nyt muistan?) :D

Väitän, että tässä vaikuttaa se miten pitkä aika on siitä kun on koulunsa lopettanut. Säännötkin on muuttunut aika monessa jutussa.. En siis tarkoita, että itse olisin saanut tämän parempia pisteitä nuorempanakaan, vaan lähinnä sitä jos joku vielä minua vanhempi vastailee tuohon eikä työssään ole tarvinnut juuri miettiä oikeinkirjotuksiin liittyviä juttuja niin äkkiäkös nuo unohtuu eikä pysy muutoksissa mukana.
 
iu
Eximia cum laude approbatur.

Ai yht'äkkiä on nykyään jo väärin - ei ole pitkäkään aika, kun vielä kelpasi heittomerkittömän version rinnalla oikeana kirjoitustapana. :( Muutama muu virhe tuli pelkästä huolimattomuudesta (niin kuin varmasta aikoinaan oikeissa kirjoituksissakin).
 
Laittakaa pisteet tänne myös, muuten ei keskinäinen vertailu suju (ja sehän se on aina tärkeintä, eikö niin?) :D Minulla siis eilen 48 pistettä ja laudatur. Tänään ei taida enää laudatur irrota noin huonoilla pisteillä. Tai no, mistä sen tietää...

"Arvosana annetaan suhteessa muiden vastaajien vastauksiin. Pisterajat vaihtelevat sen mukaan, miten muut vastaajat ovat vastanneet. Samalla pistemäärällä voi saada eri päivinä erilaisen arvosanan."
 
[QUOTE="Pikkuinen Jättiläinen";26381128]Sama ja tunnustan tehneeni tuon ihan ajatuksella. En edes huomannut, että sana aggressiivinen on kirjoitettu väärin (ja taidan varmaan kirjoittaa sen aina väärin, ehkä nyt muistan?) :D

Väitän, että tässä vaikuttaa se miten pitkä aika on siitä kun on koulunsa lopettanut. Säännötkin on muuttunut aika monessa jutussa.. En siis tarkoita, että itse olisin saanut tämän parempia pisteitä nuorempanakaan, vaan lähinnä sitä jos joku vielä minua vanhempi vastailee tuohon eikä työssään ole tarvinnut juuri miettiä oikeinkirjotuksiin liittyviä juttuja niin äkkiäkös nuo unohtuu eikä pysy muutoksissa mukana.[/QUOTE]

Mä tein ton piruuttani uudestaan, tällä kerralla tosissaan ajatellen ja sain huimat 2 pistettä enemmän, 32 eli C :D
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26382441]Sait kokeessa pisteitä 30.

Kaikista vastaajista 46 prosenttia sai huonommat pisteet kuin sinä.

Arvosanasi on cum laude approbatur .[/QUOTE]

Sain cumun silloinkin kun kirjoitin ylioppilaaksi 11 vuotta sitten. Olen ollut aina huono äidinkielessä.
 
Tönt
Sait kokeessa pisteitä 21.

Kaikista vastaajista 7 prosenttia sai huonommat pisteet kuin sinä.

Arvosanasi on approbatur.

:LOL: mutta mun äidinkieli ei ookkaan suomi joten.. :saint: :D
 

Yhteistyössä