Terveyskeskukseen ei tunnu saavan millään aikaa papa-kokeeseen ja lääkärille.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hhhh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hhhh

Vieras
Syksyllä täytyi uusia e-pilleriresepti, silloin ei saanut aikoja lääkärille niin uusivat reseptin ja sanoivat että keväällä käydä lääkärin tarkastuksessa ja papa-kokeessa. Soitin terveyskeskuksen, tälle kuulle ei ole aikoja, huhtikuulle vain kiireellisiä, kehoittivat soittamaan toukokuussa. Huonolla tuurilla en saa silloinkaan aikaa! Minulla on ollut aiemmin solumuutoksia, joten siksikin haluaisin säännöllisesti päästä. Meidän kunnassa neuvolaan kuuluu vain alle 21-vuotiaat näissä asioissa. Miten muissa paikoissa onnistuu nämä asiat? Kun olin alle 21, ei ollut mitää, ongelmaa saada aikaa.

Ei onnistu työterveyden eikä terveyskeskuksen kautta. Siksi käyn aina yksityisellä. Kyllähän se pännii kun itselläkin on ollut solumuutoksia ja oli taas ja siltikin pitää itse maksaa koko lysti.

Onpas kummallista kun ei mitään aikaa tarjota. On kyllä meidän hyvinvointiyhteiskunta rapisemassa ja todella pahasti. :(

Meilläpäin kiireettömiä aikoja joutuu odottamaan sen 4-5 vk, mutta usein jonkun ajan edes saa.

[QUOTE="vierailija";29705348]Ei onnistu työterveyden eikä terveyskeskuksen kautta. Siksi käyn aina yksityisellä. Kyllähän se pännii kun itselläkin on ollut solumuutoksia ja oli taas ja siltikin pitää itse maksaa koko lysti.[/QUOTE]

Paljonko tuo on sinulle maksanut yksityisellä? Tutkimus, kolposkopia, koepala, oletan?

Yritän itsekin juuri saada aikaa tarkistukseen saman syyn vuoksi ja tiukassa on. Työterveydestä sanottiin ettei kuulu heille ja terveyskeskuksessa on ajat tiukassa.

Mietin että yksityiseltä koitan seuraavaksi, tosin ei sinnekään kovin nopeasti näin pikkukaupungissa pääse, kun kävijöitä on paljon.
Pelottaa vaan kun ei tiedä että tuleeko joku 500-700e lasku, siihen mulla ei olisi varaa. :(

Soitapa sinne ajanvaraukseen uudestaan ja luet heille hiukan lakia siitä, kuinka sinun KUULUU saada aika. Vaikka menisi sitten kesäkuulle niin jokin aika on saatava.

Paljonko tuo on sinulle maksanut yksityisellä? Tutkimus, kolposkopia, koepala, oletan?

Yritän itsekin juuri saada aikaa tarkistukseen saman syyn vuoksi ja tiukassa on. Työterveydestä sanottiin ettei kuulu heille ja terveyskeskuksessa on ajat tiukassa.

Mietin että yksityiseltä koitan seuraavaksi, tosin ei sinnekään kovin nopeasti näin pikkukaupungissa pääse, kun kävijöitä on paljon.
Pelottaa vaan kun ei tiedä että tuleeko joku 500-700e lasku, siihen mulla ei olisi varaa. :(
Tutkimus ja papa on ollut noin 150 e yksityisellä. Kun sitten ilmeni taasen solumuutoksia sain sairaalaan lähetteen eli kolposkopia ja koepala siellä.

Tuommoinen menettely on laiton, 3kk:n sisään pitää aika järjestyä eikä sitä carten tarvi edellyttäää useita soittoja. Ota yhteys ylilääkäriin/potilasasiamieheen.

Soitan toukokuussa heti ensimmäisenä arkipäivänä ja heti kun kello on kahdeksan, harmi ettei se välttämättä riitä kun soittaessa kertovat ajan jolloin sairaanhoitaja soittaa takaisin. Pitää varmaan alkaa keksimään oireita..

Mäki yritin saada tänään lääkäri aikaa; aikoja ei valitettavasti ole, seuraavat menee jonnekki toukokuulle, soittelen sitte. Tarvittaessa mee päivystykseen. Ja mulla oireiden kanssa tarttis nopeammin ajan, mut en kuitenkaan niin kipeä koe olevani, et pitäs päivystykseen mennä. Täytyypä oottaa vielä uusia kohtauksia, ja marssia sit suoraan sinne päivystykseen. Harmi ku en vielä oo kesälomalla vanhempainvapaan jälkeen, ni voisin mennä työterveyteen, siellä asiat toimii.

Oon kyllä aina saanut ajan viikon sisään papakokeeseen omalta terveyskeskuslääkäriltä ja kyllä siihen mun mielestä pitääkin oikeus olla...ei voi vaatia menemään kalliille yksityiselle gynelle yhden papakokeen takia. Tosin viimeksi kun kävin, lääkäri sanoi että riittää kun viiden vuoden välein käy papassa, no mä en todellakaan käy niin harvoin, kahden vuoden välein yleensä...saa nähdä suostuuko ne seuraavalla kerralla ottamaan, joukkopapaan tulee aika taas kun täytän 35, mutta sitten tulis 3 vuoden tauko.

[QUOTE="vieras.";29707441]yks vinkki muuten, jos ne ei anna aikaa puhelimitse, niin mee paikanpäälle ja varmasti löytyy yllättäen aika. Mulle on käynyt näin.[/QUOTE]

Tai liioittelet vaivojasi, niin johan aika irtoaa.

Minäkin ehdotan, että kyselet sieltä edes sinne papakokeeseen pääsyä, muista mainita, että sinulla on ollut niitä solumuutoksia. Jos siinä jotain häikkää on, niin se lääkäriaikakin löytynee.

Tai sitten käyt yksityisellä siinä papassa ja jos jotain löytyy, niin pyydät lähetteen julkiselle puolelle, jos eivät sitä itse ehdota. Itse olen muissa vaivoissa käynyt yksityisellä, ei se edes paljoa enempää tullut maksamaan kuin mitä ensin terveyskeskuslääkärimaksu ja sen jälkeen polimaksu sinne gynelle vikkojen päähän. Yksityiselle sain ajan haluaamani aikaan seuraavalle päivälle ja sieltä lähetteen keskussairaalaan kiireissä luokassa.

Yhteistyössä