Terveydenhoitoalan ihmisiä paikalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Morkkista pukkaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Morkkista pukkaa

Vieras
Tällä palstalla lienee terveydenhoitoalan ihmisiä(lääkäriä, sairaanhoitajaa), jotka osaisivat auttaa minua. En kaipaa mitään moraalisaarnoja, on ihan tarpeeksi paha morkkis ilmankin. Ja provon huutelijat voivat painua huit helvettiin, tämä on ihan tosi juttu ja hiukan pelottaakin tautien puolesta, toiko "tuliaisia" kotiin vai ei.

Eli tuli törttöiltyä työmatkalla Tallinnassa vajaa pari viikkoa sitten ja tuli harrastettua seksiä kännipäissäni, lienee maksullinen nainen ns.ammatiltaan, tai vähintäänkin sivuammatiltaan. Itse en seksistä maksanut, mutta oletan että tyttö maksullinen nainen oli silti. Toisaalta mitä väliä sillä nyt on, tuntemattoman kanssa tuli joka tapauksessa suojaamatonta seksiä harrastettua, oli sitten huora tai ei.

Itse yhdyntä tapahtui ns.suojaseksin kanssa, eli kondomin kanssa....mutta typeryyksissäni tuli annettua muutaman lipaisun verran suuseksiä naiselle suojaamattomana ja lisäksi nainen otti minulta suihin ilman ehkäisyä muutamaan otteeseen. Aamulla hiffasin stten, että tuli mokattua pahemman kerran ja ei oikein mennyt homma ns.nappiin tällä kertaa.

Vahingosta on nyt muutaman päivän vajaa 2 viikkoa aikaa ja alapäässä ei ole mitään sukupuolitaudin oireita havaittu. Sen sijaan kurkkuun tuli angiinan tapainen kipu n. viikon jälkeen ja nielussa on valkoisia rakkuloita vieläkin, vaikka angiinan oireet muuten on pois lähteneet(nieleminen ei enään satu...yms) ja ilman antibiottia tosissaan on lähtenyt muut oireet pois pl. nielussa olevat rakkulat.

Miten mahtaa olla, tarttuuko HIV suuseksissä? Pikaisen googlettamisen pohjalta sain käsityksen, että HIV ei tarttuisi ollenkaan / käytännössä ollenkaan suuseksin välityksellä. Varsinkin, kun mitään eritteitä ei kaiketi omaan suuhuni ainakaan tullut naisesta oletettavasti. Tosin tuli oltua sen verran humalassa, että nyt ihan satavarma en asiasta ole.

Kävin tänään klamydia & tippuri virtsanäytteen otattamassa ja HIV testeissä ja tämän viikon maanantaina kävin nielusta näytteen otattamassa anginan todentamista varten. Itse epäilen, että mulla on angina ainoastaan, mutta nopean googlettamisen tuloksena huomasin, että joku muu antibiotilla hoituva sukupuolitauti suussa saattaa olla myös, oireet viittaavat vahvasti kanssa johonkin sukupuolitautiin. Jos oikein ymmärsin, niin viikon päästä selviää onko minulla klamydia tai tippuri. Kuppa taitaa n. 2 vk päästä vasta selvitä onko sitä.

Mutta miten luotettava on vajaa 2 vk vahingosta otettu HIV-testi?

Tippuri voi aiheuttaa nielutulehduksen. Eikä näy tavallisessa nieluviljelyssä.
Hiv-vastaineet on positiiviset vasta tyyliin 3kk kuluttua.. Rna testi hieman nopeammin mutta siihenki menee kolmisen viikkoa.

[QUOTE="Vieras";28834542]Tippuri voi aiheuttaa nielutulehduksen. Eikä näy tavallisessa nieluviljelyssä.
Hiv-vastaineet on positiiviset vasta tyyliin 3kk kuluttua.. Rna testi hieman nopeammin mutta siihenki menee kolmisen viikkoa.[/QUOTE]

Ok, mutta tippuri lienee näkyvän virtsanäytteestä, jos sellainen on nyt itselläni?

Mitä lukaisin googlesta, niin 100% luotettava tulos on HIV testi 3 kk päästä, mutta jo reilu 2-4 vk päästä saa suhteellisen luotettavaa osviittaa, onko se HIV itsellä vai ei.

Tulee nimittäin aika perkeleen tuskainen 3kk odotusaika, mielenterveys tossa menee jos mitään välituloksia ei saa. Siittäkin huolimatta, että suuseksissä HIV:n leviäminen pitäisi olla lähes olematonta.

Tietysti nämä ns.kevyemmät taudit eivät nekään ole mitenkään tervetulleita, mutta jos sellainen nyt napsahtaa niin antibiotilla siittä selviää. Ja toimii samalla napautuksena itselle, kuinka typerä oli kännissä. Mutta HIV peikko se rupeaa pelottamaan jo ihan oikeasti.

[QUOTE="Vieras";28834628]Jos käytit kortsua niin et ehkä saanu sitä tippuria sinne pippeliin -> ei näy virtsanäytteessä. Se saattaa silti siellä iurkussa majailla.[/QUOTE]

Se onkin tässä jännä, että nimenomaan pyysin KAIKKIA mahdollisia testejä, niin minut laitettiin vain nielu & virtsa testeihin jä jätettiin kokonaan mm. suun limakalvot testaamatta vaikka sitä myös pyysin ja yritin tuoda esille sitä, että nimenomaan se suojaamaton seksi tapahtui suuseksissä.

Ja tuli fiilis, että HIV testiä sai melkein rukoilla ja sekin on vähän turhan aikaisin otettu. Toisaaltas parempi sekin kuin että se 3kk päästä vasta ensimmäisen kerran otetaan, niin saa ainakin jonkin sortin mielenrauhan viikon päästä todennäköisesti, vaikka tiedetään että voi olla hyvin väärää tulosta näyttävä vielä.

No hyvä alku tietysti tämäkin on, ja eiköhän ne suun limakalvotkin testata kaiketi jossakin vaiheessa sitten.

Tämä aloitus on tosi asiallinen ja hellyttävä, melkeinpä aistin Ap:n katumuksen ja kärsimyksen. Hyvä, että menit noihin testeihin. Hiv tosin näkyy luotettavasti vähintään 3 kk kuluttua. Mietin pitkään, voinko tätä kirjoittaa tälle palstalle, Mutta jos tämä Ap:ta auttaa, niin sitten kirjoitan. Muutama vuosi sitten harrastin kännissä seksiä erään miehen kanssa. Hänellä on HIV. Olin silloin mieleltäni sekaisin, joinkin silloin paljon. Harrastimme sitä kahteen kertaan, paljaaltaan, moneen kertaan ja viikkoja väliä. Mutta minulle ei tullut tartuntaa.

Elämäni on noiden vuosien jälkeen todella paljon muuttunut, joten en voisi enää kuvitellakaan moista toimintaa itseltäni. Ap on toiminut tosi vastuullisesti mennessään heti testeihin. Ikävä kyllä HIViä ei voi todeta heti, vaan pitää odottaa se 3 kk, mikä on tuskallista. Toivottavasti tästä oli apua ja lohtua, ja toivon kaikkea hyvää. Ap vaikuttaa vastuulliselta mieheltä, joten jatkossa ei kannata sekaantua mihinkään tuollaiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja elämä ei ole vielä ohi;28834761:
Tämä aloitus on tosi asiallinen ja hellyttävä, melkeinpä aistin Ap:n katumuksen ja kärsimyksen. Hyvä, että menit noihin testeihin. Hiv tosin näkyy luotettavasti vähintään 3 kk kuluttua. Mietin pitkään, voinko tätä kirjoittaa tälle palstalle, Mutta jos tämä Ap:ta auttaa, niin sitten kirjoitan. Muutama vuosi sitten harrastin kännissä seksiä erään miehen kanssa. Hänellä on HIV. Olin silloin mieleltäni sekaisin, joinkin silloin paljon. Harrastimme sitä kahteen kertaan, paljaaltaan, moneen kertaan ja viikkoja väliä. Mutta minulle ei tullut tartuntaa.

Elämäni on noiden vuosien jälkeen todella paljon muuttunut, joten en voisi enää kuvitellakaan moista toimintaa itseltäni. Ap on toiminut tosi vastuullisesti mennessään heti testeihin. Ikävä kyllä HIViä ei voi todeta heti, vaan pitää odottaa se 3 kk, mikä on tuskallista. Toivottavasti tästä oli apua ja lohtua, ja toivon kaikkea hyvää. Ap vaikuttaa vastuulliselta mieheltä, joten jatkossa ei kannata sekaantua mihinkään tuollaiseen.

Onhan minulla ikää reilusti yli 20 vuotta jo, lähemmäs 30 vuotta.

Nuorempana tuli harrastettua suojaamatonta seksiä kännissä monestikin ja oli tuo testeihin meno...yms ehkäisy asiat ihan päin persettä jos suoraan sanotaan pitkän aikaa. Silloin näitä asioita ei osannut edes katua eikä ajatella pidemmälle ja jotenkin unohtui asiat ajan myötä, kun pikkuhiljaa opetteli ylipäätään ehkäisyä käyttämään ns.oikein ja kunnolla.

Siksi tämä ikävä vahinko vituttaa itseäni, kun tuli kännipäissäni taas "vajottua" niihin nuoruuden tapoihini ja hölmöiltyä. Pitkästä aikaa minulla on ihan oikeasti morkkis.

Ap:lle: sinä olet mokannut, mutta olet myös toiminut vastuullisesti mennessäsi testeihin, HIV-testi on varma vasta, kun on kulunut 3 kk. Lue ajatuksella se, mitä minä kirjoitin. Tein paljon pahemmin. Sinä et voi tehdä enää mitään muuta kuin odottaa, ja itse pitäisin HIV-tartuntaa kohdallasi epätodennäköisenä noin kuin sinä kerroit toimineesi. Minä harrastin paljasta seksiä sairaus- ja kännipäissäni moneen kertaan.

Nyt sun ei, Ap, auta muu kuin kärsiä se morkkis ja odottaa ensin muiden testien tulokset. Ja ottaa lääkkeet huolella, jos tauti on. Ja eikä jakaa sitä eteenpäin. Koita jaksaa ;)

Sen verran täytyy lohduttaa et todnäköisyys hiviin on kyllä todella pieni tossa sun tapauksessa eli sen suhteen kyllä ei kannata yöuniaan menettää seuraavaan 3kk. Käyt testeissä sit ja opit tästä!