Askeleen lähempänä luovuttamista.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kowalski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mutta käytännössä ilmaiseksi tuossa joutuu oman lapsen jollekin antamaan, ja suurella riskillä.

OMAN LAPSEN?
Itketkö sä oikeasti joka kuukausi, kun sun menkat alkaa, että taas meni yksi lapsi? :D
Oma lapsi on sellainen, jonka minä kohdussani kasvatan ja synnytän. Vaihtoehtoisesti sellainen, jonka perheeseemme adoptoimme. Muttei sellainen, jonka alkuun saamisessa on käytetty mun munasolua, mutta joka on hedelmöitetty ihan muun miehen kuin mun mieheni spermalla, ja joka on ennen kaikkea kasvanut ihan toisen naisen kohdussa.

En itke, jos siitä ei synny lasta, mutta tuossahan syntyy. Sinun geenithän hänellä on vaikka kasvaisi presidentin kohdussa.

Miten te jotku pidätte munasolua lapsena?
Itkettekö joka kuukausi menkkojen aikana, että taas menetitte yhden lapsen :headwall:
Alkio voi jo tavallaan olla ns.lapsi, mutta munasolu.. ei.

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
sun mielestäsi siis asiasta pitäs olla aina sama mieltä eikä herätellä muita ajatuksia....outo suhtautuminen sulla....

Kyllä kaikki vaihtoehdot, ikävätkin, on käyty hyvin perusteellisesti läpi siellä klinikalla. Olen keskustellut tuntikausia lääkäreiden, psykologin ja hoitajien kanssa, sekä lukenut sivukaupalla kokemuksia luovuttajien ja vastaanottajien kirjoittamana.

Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Mutta käytännössä ilmaiseksi tuossa joutuu oman lapsen jollekin antamaan, ja suurella riskillä.

OMAN LAPSEN?
Itketkö sä oikeasti joka kuukausi, kun sun menkat alkaa, että taas meni yksi lapsi? :D
Oma lapsi on sellainen, jonka minä kohdussani kasvatan ja synnytän. Vaihtoehtoisesti sellainen, jonka perheeseemme adoptoimme. Muttei sellainen, jonka alkuun saamisessa on käytetty mun munasolua, mutta joka on hedelmöitetty ihan muun miehen kuin mun mieheni spermalla, ja joka on ennen kaikkea kasvanut ihan toisen naisen kohdussa.

En itke, jos siitä ei synny lasta, mutta tuossahan syntyy. Sinun geenithän hänellä on vaikka kasvaisi presidentin kohdussa.

Tässä EHKÄ syntyy lapsi. Todennäköisesti ei synny, sillä läheskään kaikki hoidot eivät onnistu.
Geenit on yksi asia, äitiys on ihan toinen juttu. Kuten jo sanoin: jos mulla olisi identtinen kaksoissisar, ei hänen lapset olisi mun lapsia, vaikka niillä onkin mun eli äitinsä geenit. Eikä se kaksoissisko olisi minä, vaikka geenit on samat.

Mun mielestä jokaisella pitäisi olla oikeus äitiyteen (siis niillä joilla on halua ja kykyä myös hoitaa lapset kunnolla). Moni varmaan adoptoisi, mutta Suomessa adoptiolaki on tiukka, ei saa olla velkaa jne. Näinpä minunkin eräs sukulainen odottaa jo toista lastaan, joka on saanut alkunsa keinohedelmöityksellä.

Mä luulen kyllä että moni ottaisi mieluummin lahjoitetulla munasolulla saadun oman vauvan kuin adoptoisi. Adoptioiden määrät kuitenkin aika vähäisiä Suomessa, eikös niitä ehtoja ole nykyään vähän löysättykin?

Hienoa Q-kuppi että ryhdyit lahjoittajaksi!! :flower: :hug:

Onkohan viisaat ihmiset miettineet asiaa ihan loppuun saakka? Sitä tarkoitan, että kun sun munasolusta nyt syntyy lapsi, se on perimältään kuitenkin omien lastesi puolikas sisarus. Jos nyt tulevaisuudessa käykin niin suuri sattuma, että nämä sisaruspuolet tapaavat, tietämättä toisistaan tietenkin, ja rakastuvat, perustavat perheen..... ja tekevät lapsia. Mahdollisuushan on häviävän pieni, mutta olemassa. Tuo on syy, jonka vuoksi mä aikoinaan luovuin ajatuksesta luovuttaa munasoluja.

Yhteistyössä