Terveisiä 1v6kk neuvolasta

Alkuperäinen kirjoittaja sussiunaa:
Alkuperäinen kirjoittaja La vida es un destino:
Meillä tyttö oli 8960g ja 72cm :heart: pieni, pikkuruinen :heart:
oi :heart:
Onks ollu ihan "normaalin" kokonen syntyessään?
Syntyi vk35 ja painoi 3430g ja oli 50cm pitkä. Mulla oli raskausajan diabetes ja olin synnyttämässä tyttöä viikon, eli kunnon suppareita ja avautumisvaihetta kesti viikon :D eli jouduttiin lopulta käynnistämään.. ei tätä kyllä kysytty, mutta kerroinpa kumminkin :whistle:
:D välillä voi mennä vähän asian vierestä, ei se mitään.
Hui siulla olikin pitkä taival tuo synnytys. puistattaa ihan. Oma kesti sellaset 6h 20min ja oli ihan riittävä miulle.

Mut teil on kyl pikkunen tyttö :) mie oon pitäny meijän tyttöä pienenä muiden tuon ikästen rinnalla ku on pienin meijän ystäväpiiristä.
Voi tirppahan tuo on, mutta terve tyttö ja kasvaa omilla käyrillään tasaisesti. Huvittavaa on , kun tytöllä on kaksi samanikäistä serkkua joilta hän saa pieneksi käyneet vaatteet :heart: niin ja vanhemmatkin on aika lyhkäsiä :whistle:
:) vaatteet kiertoon, sehän on mukava. Mekin ollaan lyhkäsiä tai ainakin mie ja tytöstä ei viel tiedä.
Mut jos yhtään meihin tulee niin ei mikään hongankolistaja tule :D

Alkuperäinen kirjoittaja Peppi85:
Meillä oli kuukausi sitten. Mitat 79,5cm ja 10,2kg. Aika samankokoisia siis meidän pojat viiviliina :wave: Mitä teille muuten kuuluu? Joko on enterorokko helpottanut ja näpyt (jos niitä pelkiksi näpyiksi voi sanoa) lähteneet? (Huomasin joku aika sit sun aloituksen ja kuvat :| ).
Helpottanut on. Nyt kuivat ruvet jäljellä.
On muutes samankokosia vaikka (muistanko oikein) teidän poitsu oli aika iso syntyessään..

no ei ne kuumeet niin haittaa, parempi vaan, että välillä makaaki tuo touhuilija. sattu vaan meillä ikävästi, että oli tämä 2kk ikänenki rokotekuumeessa yhtä aikaa ja mies tuli kanssa kipeäksi...onneksi murkku oli jo paranemisvaiheessa ja minä sain vaan nuhan. toka vanhin ainoana terveenä viime aikoina...semmosta se välillä on. tullu leivottua aika paljon ku oltu kotona..

Alkuperäinen kirjoittaja airiin:
no ei ne kuumeet niin haittaa, parempi vaan, että välillä makaaki tuo touhuilija. sattu vaan meillä ikävästi, että oli tämä 2kk ikänenki rokotekuumeessa yhtä aikaa ja mies tuli kanssa kipeäksi...onneksi murkku oli jo paranemisvaiheessa ja minä sain vaan nuhan. toka vanhin ainoana terveenä viime aikoina...semmosta se välillä on. tullu leivottua aika paljon ku oltu kotona..
Kurja juttu. Mut eihän niille mitään voi. Levätä saa ainakin :)

miulle muuten sanottiin tänään neuvolassa et jos tyttö sairastus niin neuvolasta saa kolmepäivän sairaslomalapun töihin vietäväks. Mie en tienny tuota.

Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Saako kaikki 4 v rokotteet?

meillä pikkulikka ollut 1½v 88cm ja 11950g :heart:
näin mie käsitin. :)
teil on pitkä tyttö.
No täytyy mun henkisesti varautua rokotukseen :D

juu se on, nyt kun kohta 4 niin taitaa pituuskasvu himmata hiukan
:) miusta varmaan tuntuu pahemmalta se rokottaminen kun tytöstä se on ihan hirveetä :x en tiiä miks, mut se vaan on.

Meidän poju on 1 vee 5 kk ja mitat 80 cm ja 9,4 kg.
Ollaan juostu jo puoli vuotta punnituksissa....

Paino on kiskonut pahimmillaan -18 käyrää mut pituus ollut ok koko ajan.Nyt vaan 2 cm tullut neljässä kuussa.
Ei hyvä.

Ja influenssa rokote otetaan,selvii kuulemma yhellä piikillä kun viime vuonna otettu jo.

Meille on alle 3 vuotiaille tuo rokote vain?Onks tosi että 4 veet saa sen??
Sit mä haluan sen tuolle tyttelille myös!!

Ja tuo influenssa ei tod suojaa nuhakuumeelta.Vain ja ainoastaa siltä influenssalta johon rokote perustuu.Ja toisina vuosina voi olla että rantautuukin sellainen influenssa johon ei olekaanrokotettu.Sillä nä on ennustuksia vähän,perustuu edellisen vuoden tautikantaan josta ne rakennetaan nuo rokotteet.

Yhteistyössä