terveisiä neuvolasta :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Peikkiksen neuvola (3 kk) oli tänään. Jätkä koittaa jo pungertaa itseään vatsalleen ja neuvolassa veikattiin että varmaan aika ajoissa lähtee liikkeelle :| . Toivottavasti on väärässä, mun puolestani sais vielä köllötellä iät ja ajat :D.

Joo ja pituus että paino.... no juu, iso jätkä tuo on edelleen :D.

Pituutta oli 68,7 cm ja painoa 8095 g. Ei siis ihme että kädet välillä väsyy... :D

Vautsi vau!
Meidän pian 8 kk. täyttävä neiti oli 69,5 senttinen ja painoa oli 9250 grammaa.
Ei ole enää kaukana. :D

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Aikas kiva luomupuntti sinulla :heart: Saa varmasti käsivarsien allit kyytiä. :D

Mieti mikä haba mulla on kohta :D . Sit mä kuljen tuolla kaduilla kulmat kurtussa ja uhittelen että täältä pesee jos ette äänestä mua :saint:

Munkin esikoinen on suunnilleen samaa kokoa, eikä ollut mitenkään erityisen iso mun mielestä :) Olihan se pyöreä, mutta kun pituuttakin oli niin paljon. Nyt on ekalla ja ihan "normaalikokoinen".

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Munkin esikoinen on suunnilleen samaa kokoa, eikä ollut mitenkään erityisen iso mun mielestä :) Olihan se pyöreä, mutta kun pituuttakin oli niin paljon. Nyt on ekalla ja ihan "normaalikokoinen".

Siis oli 3 kk iässä samaa kokoa :D Tulipas selkeästi taas.

Alkuperäinen kirjoittaja yst:
Sanotaanko neuvolassa jotain, kun on niin isokokoinen? Siis puututaanko siihen jotenkin? Eb kysy pahalla!

Ei puututa. Kasvu ja painonnousu menee toki ihan omilla käyrillään, mutta molemmat nousee tasaisen kauniisti. Itse asiassa tuo paino on jopa vähän liian vähän suhteessa pituuteen :D .

En tiedä sitten josko jossain vaiheessa jotain tehdään. Jos vaikka koitetaan hidastaa pituuskasvua jollain hormoonilla tai jotain. Mä en tiedä.

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Aikas kiva luomupuntti sinulla :heart: Saa varmasti käsivarsien allit kyytiä. :D

Mieti mikä haba mulla on kohta :D . Sit mä kuljen tuolla kaduilla kulmat kurtussa ja uhittelen että täältä pesee jos ette äänestä mua :saint:

:D Sinulla on oma vaaliavustaja... ootko ajatellut tuunata vaunuihin jonkun semmosen plakaatin, että äänestäkää äitiä! Mein 11 v käski meinaan laittaa rattaisiin semmosen, ku näki, että jollain oli autos vaalimainos oves :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Livenä Peikkis on ihan pieni. Mää tiedän =)

Mun pikkuiseni, eli Niksu 2 v 8 kk, mitattiin & punnittiin eilen rokotetutkimuksessa...101,5 cm ja 17,5 kg. Vaviskaa, kääpiöt B)

Niin onhan se pieni kuitenkin...sellainen isopieni :heart:

Osuva tuo viimeinen kommentti...siitä taitaa tulla koko meidään perheen slogani B)

Alkuperäinen kirjoittaja yst:
Sanotaanko neuvolassa jotain, kun on niin isokokoinen? Siis puututaanko siihen jotenkin? Eb kysy pahalla!

Ei puututa. Kasvu ja painonnousu menee toki ihan omilla käyrillään, mutta molemmat nousee tasaisen kauniisti. Itse asiassa tuo paino on jopa vähän liian vähän suhteessa pituuteen :D .

En tiedä sitten josko jossain vaiheessa jotain tehdään. Jos vaikka koitetaan hidastaa pituuskasvua jollain hormoonilla tai jotain. Mä en tiedä.

Ok :) Mietin vaan, kun tuntuu, että hitaampaan kasvunkehitykseen, painon ja pituuden nousuun, tunnutaan nykyään niin helposti puututtavan, et miten se sit menee jos kasvaa paljon :)

Kurkkasin Niksun neuvolakorttiin, oli 4 kk iässä saman kokoinen kuin Peikkis on nyt :)

Meille ei ainakaan ole missään vaiheessa sanottu mitään siitä, että poika olisi "liian iso". Ikäisekseen pitkä, kyllä, muttei poikkeuksellisen pitkä. Kasvaa tasaisesti ja pituus-painosuhde on hyvä. Sitä, mistä meidän sälli on pituusgeeninsä saanut, en tiedä...mutta Peikkiksen kohdalla siitä ei liene epäselvyyttä :)

:D Sinulla on oma vaaliavustaja... ootko ajatellut tuunata vaunuihin jonkun semmosen plakaatin, että äänestäkää äitiä! Mein 11 v käski meinaan laittaa rattaisiin semmosen, ku näki, että jollain oli autos vaalimainos oves :whistle:

Aivan hemmetin hyvä idea...*suuntaa tänään nokkansa kohti Tiimaria* :flower: :D

Kurkkasin Niksun neuvolakorttiin, oli 4 kk iässä saman kokoinen kuin Peikkis on nyt :)

Meille ei ainakaan ole missään vaiheessa sanottu mitään siitä, että poika olisi "liian iso". Ikäisekseen pitkä, kyllä, muttei poikkeuksellisen pitkä. Kasvaa tasaisesti ja pituus-painosuhde on hyvä. Sitä, mistä meidän sälli on pituusgeeninsä saanut, en tiedä...mutta Peikkiksen kohdalla siitä ei liene epäselvyyttä :)

Hei mut ethän ihan lyhyt kuitenkaan oo? Vai miten mun mielestä sä kuitenkin oot ihan sellainen ei-vaahtosammutin :D.

Ja voihan tuo pituus hypätä jostain isovanhemmiltakin tai jostain... Meillä on molempien suvussakin pitkiä, miehellä isoisoisästä asti :D.

Alkuperäinen kirjoittaja Matami-Mutkula:
No on kyllä hyvän kokonen poika :)

Kohta on sitten vauhtia ja vaarallisia tilanteita kun liikkeelle lähtee :D

Tota mä pelkään :o . Oikeesti, toivottavasti nyt vaan räpiköittis lattialla ihan vaan pitkään ja hartaasti. Kun se on NIIN holtitonta jos kovin pienenä lähtee liikenteeseen.

Peikkiksen neuvola (3 kk) oli tänään. Jätkä koittaa jo pungertaa itseään vatsalleen ja neuvolassa veikattiin että varmaan aika ajoissa lähtee liikkeelle :| . Toivottavasti on väärässä, mun puolestani sais vielä köllötellä iät ja ajat :D.

Pituutta oli 68,7 cm ja painoa 8095 g. Ei siis ihme että kädet välillä väsyy... :D

Että sellanen pikkunen :D Mun poika oli 3kk pari cm lyhyempi ja 300g kevyempi, ei mikään höyhen hänkään :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:

Että sellanen pikkunen :D Mun poika oli 3kk pari cm lyhyempi ja 300g kevyempi, ei mikään höyhen hänkään :whistle:

mun mies sanoi että se tekee kuulemma kerralla kunnolla B)

Alkuperäinen kirjoittaja voi jysäys:
Siis ootte te järjettömiä jos luulette että se kasvu pysyy tuollasena.
Ihme hehkutusta, hoh hoijaa

Ai jaa, mä ressukka olen elänyt vuosia siinä uskossa että ihmiset on aikuisiässäkin eri kokoisia: toiset pitkiä, toiset pätkiä, loput jotain siltä väliltä.
Mun jo lapsena pitkät serkut ainakin on aikuisiässäkin pitkiä, samoin jo vauvana iso veljeni.

Hei mut ethän ihan lyhyt kuitenkaan oo? Vai miten mun mielestä sä kuitenkin oot ihan sellainen ei-vaahtosammutin :D.

Mä oon keskiverto 168 cm ja mies kaiketi 174 cm. Me ollaan meidän perheiden pygmejä :xmas:
...ja mulla oli maanantaina korkkarit :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja voi jysäys:
Siis ootte te järjettömiä jos luulette että se kasvu pysyy tuollasena.
Ihme hehkutusta, hoh hoijaa

Ai jaa, mä ressukka olen elänyt vuosia siinä uskossa että ihmiset on aikuisiässäkin eri kokoisia: toiset pitkiä, toiset pätkiä, loput jotain siltä väliltä.
Mun jo lapsena pitkät serkut ainakin on aikuisiässäkin pitkiä, samoin jo vauvana iso veljeni.

No on on, mutta kun verrataan 2-vuotiasta 3kk vanhaan, niin ollaan pikkasen hakuteillä. Toki tämä 3kuukautinen voi olla 2-vuotiaana keskivertoa kookkaampi, mutta ei 100% varmuudella tule samaa vauhtia kasvamaan kun tähän asti. Vai oletko ikinä törmännyt yli 140 senttiseen kaksivuotiaaseen...

Yhteistyössä