terveisiä neuvolasta....veikkaus paljonko painoa lisää 3:ssa päivässä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Neuvola meni tällä kertaa ihan hyvin. Ja vaikka täti oli edelleen huolissaan (kohonnut verenpaine, valtava turvotus ja huima painonnousu), niin kuitenkin vauvan sykkeet oli hyvät, vauva liikkui hyvin ja protskuja oli edelleen yhdellä plussalla.

Ja nyt mä oikeesti ymmärrän ihan eri tavalla terskariakin. Tosissaan mun parasta hän ajattelee ja olis ihan mun ja vauvan parhaaksi toivonut että oltais käynnistetty. Vinkkasi vielä että ens tiistaina Tyksissä kannattaa jo ilmoittaa ettei lähde yhtenä kappaleena pois...jos sinne asti täytyy mennä.

Mutta siis: Mä olin viimeksi tiistaina neuvolassa ja nyt tänään. Villi arvaus: paljonko oli noussut paino?

Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
paljonko sulla on viikkoja? miten sä noin usein käyt neuvolassa?
mut veikkaus että 2kg? :)

`Tässä loppuvaiheessa pitää kuulemma käydä kahdesti viikossa. Ja mulla siis tänään 39+4.

Ei ihan, 1,6 kg kuitenkin |O :headwall:

Hmm, turvotusta ja verenpainetta ja huimausta ja proteiineja pissassa, etkä sä oo sairaalassa! Nuohan on raskausmyrkytyksen oireita kaikki. Miksi ne ei laita sua käynnistykseen?

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:

`Tässä loppuvaiheessa pitää kuulemma käydä kahdesti viikossa. Ja mulla siis tänään 39+4.

paljonko sulla on nyt painoo tullu? ku sulla on niin hurja se turvotus :/
mä muistan sen ku kuopus synty ja äidin kans puhuin puhelimessa samana päivänä,niin hehkutin hirveesti ku sormet tuntu niin ihanan ohuilta :D

Alkuperäinen kirjoittaja :-0:
Hmm, turvotusta ja verenpainetta ja huimausta ja proteiineja pissassa, etkä sä oo sairaalassa! Nuohan on raskausmyrkytyksen oireita kaikki. Miksi ne ei laita sua käynnistykseen?

No kun ei ole raskausmyrkytystä. Tai ilmeisesti jopa lievä saattaa olla, verikokeissa oli lievää nousua.

Verenpaine ei ole "tarpeeksi huono" ja vauva voi mainiosti, kuten äitinsäkin. Nyt sain ohjeeksi kytätä itseäni oikein tarkkaan viikonlopun ja HETI Tyksiin jos olo huononee.

Ja tosiaan vinkattiin että tiukkana täytyy ens tiistaina olla kontrollissa sairaalassa.

paljonko sulla on nyt painoo tullu? ku sulla on niin hurja se turvotus :/
mä muistan sen ku kuopus synty ja äidin kans puhuin puhelimessa samana päivänä,niin hehkutin hirveesti ku sormet tuntu niin ihanan ohuilta :D

Melkein 20 kg on tullut painoa ja lähtöpainokin oli hurja. En tosiaan ymmärrä miksi turvottaa, mutta nyt on jalat sellaiset ettei edes polvilumpio enää tunnu...

Alkuperäinen kirjoittaja :-0:

No kun ei ole raskausmyrkytystä. Tai ilmeisesti jopa lievä saattaa olla, verikokeissa oli lievää nousua.

Verenpaine ei ole "tarpeeksi huono" ja vauva voi mainiosti, kuten äitinsäkin. Nyt sain ohjeeksi kytätä itseäni oikein tarkkaan viikonlopun ja HETI Tyksiin jos olo huononee.

Ja tosiaan vinkattiin että tiukkana täytyy ens tiistaina olla kontrollissa sairaalassa.

Ok! No toivottavasti syntyy viikonloppuna ihan luonnostaan.

Mulla oli kanssa esikoisesta ihan hirmuset turvotukset! Mä ravasin synnärilläki useaan otteeseen ja kerran just raskausmyrkytys epäilyksen takia. Eivät kuitenkaan käynnistäneet ennen ku rv42+3. Vauva synty sitte seuraavana päivänä.
Justiinsa siksi eivät käynnistäneet koska mä ja vauva voitiin kumpikin hyvin ja hienosti kaikki sitten menikin!
Ja siittä turvotuksesta vielä. Mä ja mies istuttiin kotona rapuilla kun olin synnäriltä kotiutunu. Siinä se aikansa katteli ja tokas yhtä-äkkiä et hei sullahan on varpaat ja virnisti päälle :D

Alkuperäinen kirjoittaja Paalinarutukka:
Mulla oli kanssa esikoisesta ihan hirmuset turvotukset! Mä ravasin synnärilläki useaan otteeseen ja kerran just raskausmyrkytys epäilyksen takia. Eivät kuitenkaan käynnistäneet ennen ku rv42+3. Vauva synty sitte seuraavana päivänä.
Justiinsa siksi eivät käynnistäneet koska mä ja vauva voitiin kumpikin hyvin ja hienosti kaikki sitten menikin!
Ja siittä turvotuksesta vielä. Mä ja mies istuttiin kotona rapuilla kun olin synnäriltä kotiutunu. Siinä se aikansa katteli ja tokas yhtä-äkkiä et hei sullahan on varpaat ja virnisti päälle :D

Meillä myös mies katselee silmät lautasina mun jalkoja ja tuntee vahvaa myötätuntoa. Sano just että mulla on pelkästään jaloissa 10 kg nestettä :laugh: .

Mä muuten en suostu noin pitkälle odottamaan käynnistystä. Köytän itseni Tyksiin jos ei muuten suostu...varastan käynnistyspillerin...teen mitä tahansa. Sen verran tukalat nää jalat alkaa olemaan vaikka muuten onkin vointi hyvä mullakin.

Heh, kiskasee ittensä levyksi sinne polille ja ilmottaa että kantakaa sitte ulos, itte en täältä synnyttämättä lähde :D
Mutta tosiaan jos olo on tosi tukala on ihan oikeutettua vaatia käynnistystä! Mä olin niin nuori ja arka sillon vielä esikoista odottaessa etten vaatinut ja aika pitkälle se sitte meni. Tietenki varmaan paljon kiinni synnäristä ja lääkäristä siellä miten toimitaan.

Alkuperäinen kirjoittaja läski:
Mitä sä syöt ja juot??????????????????
otappa vesikannu viereen ja kokeile saada sitä nestettä liikkumaan eli juot vettä ainakin 8 kuppia päivässä yli.

Huoh. Joo.. Mä käsitin että aapee on viimeisillään raskaana? Ja aika selkeet r-myrkytyksen oireet.. Nimimerkillä join 4l vettä/vrk ja söin pelkkiä kasviksia ja ananasta ja 2 päivässä tuli 5kg nestettä kun olin raskaana (myrkytys). Ja 15kg jäi sairaalaan, joillain katsos tulee nestettä ja P-A-L-J-O-N.

otappa vesikannu viereen ja kokeile saada sitä nestettä liikkumaan eli juot vettä ainakin 8 kuppia päivässä yli.

Kaikki temput kokeiltu...ei auta. Eikä vaikuta edes se syönkö suolaista vai en. Siis yhtä pahat turvotukset vetelin mä sitten vaan mansikoita ja herneitä tai syönkö sipsiä.

Ja mitä enemmän juon vettä, sitä enemmän vaan turpoan. Ei tuu pissaa nimeksikään...

Mulla tuli 3,5kg kolmen päivän aikana silloin loppuvaiheessa :kieh:

Mut turkilmas se on sit ihanaa synnytksen jälkeen kun ne nesteet alkaa poistua, ihan uskomattoman kauan saa istua aina pissalla kun sitä vaan tulee ja tulee ja tulee :laugh:

Kaikki temput kokeiltu...ei auta. Eikä vaikuta edes se syönkö suolaista vai en. Siis yhtä pahat turvotukset vetelin mä sitten vaan mansikoita ja herneitä tai syönkö sipsiä.

Ja mitä enemmän juon vettä, sitä enemmän vaan turpoan. Ei tuu pissaa nimeksikään...

Mul oli kans näin :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Mulla tuli 3,5kg kolmen päivän aikana silloin loppuvaiheessa :kieh:

Mut turkilmas se on sit ihanaa synnytksen jälkeen kun ne nesteet alkaa poistua, ihan uskomattoman kauan saa istua aina pissalla kun sitä vaan tulee ja tulee ja tulee :laugh:

Voih, mä oikein odotan että virtsa virtaa :laugh: :laugh: . Nyt se on sitä että on karmea pissahätä, menen pytylle ja päästän liruliru pikku tippoja vaan |O |O .

Mä just mietin että näyttää se varmaan oudolta ens alkuun kun jaloissakin on luita ja ne tuntuu ja jopa näkyy :D

sä kävit siellä TYKS:issä sitten et siellä hermoterkkarilla ?
moon niin aapo tuon nesteenkertymisen kanssa eli siihen ei mitkään ananasmehut ja mansikoiden syönnitkään auta jotka muka pitäis kiihdyttää aineenvaihduntaa ? ? :/

Mulla vähän tuo sama onkelma, että mitä enemmän juon sitä enemmän kertyy neste kroppaan.. koetan myös mansikoita ja ananasta mättää, mut nekin tulee jo korvista. Ja liikkuminen lisää turvotusta, eikä suinkaan saa nesteitä virtaamaan. Ja turvotuksen takia jalat särkee päkiästä pohkeisiin, ja kämmenistä vihloo kyynärtaipeisiin asti oikein ihnaa hermokipua... Ja käskettiin ottaa Panadolia ja nauttia kun vielä saa nukkua, sit vauvan kanssa kun ei enää nukuta! |O

Ja mulla kuopuksen kohdalla oli paras painonnousu viikossa 2kg, et kyllä sulla aika hyvät lukemat jo on!!

Alkuperäinen kirjoittaja Allusmamma:
sä kävit siellä TYKS:issä sitten et siellä hermoterkkarilla ?
moon niin aapo tuon nesteenkertymisen kanssa eli siihen ei mitkään ananasmehut ja mansikoiden syönnitkään auta jotka muka pitäis kiihdyttää aineenvaihduntaa ? ? :/

Ei ku just siellä hermoterkkarilla. Kummasti vaan oma asenne oli nyt eri sen jälkeen kun sain täältä kilokaupalla lokaa niskaani. Otin kylmästi etäisyyttä siihen huolestuneisuuteen ja keskityin vaan faktoihin. Ja ymmärsin myös miten kultainen tuo terskari oikeesti on kun välittää.

Ens tiistaina on tuo Tyksin kontrolli.

Yhteistyössä