Terveisiä 3v neuvolasta!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
94,5cm ja 14,5kg tytön mitat.
Hienosti tyttö tunnisti ruumiinosia nukesta (varpaat, sormet, korvat jne), kunhan oli ensin kommentoinut, että sillä nukella on vaippa väärinpäin (teipit takana ) :D
Puheesta löytyi niin S kun R:kin, ja tyttö juttelee 3:n sanan lauseita.
Palloa heitti ja potkaisi, ja hyppäsi tasajalkaa.
Osasi lajitella punaiset lätkät punaiselle alustalle, ja keltaiset keltaiselle.
Piirsi vaakasuoran viivan mallista, pystysuora viiva meni vaakaan, mutta ei se haitannut.
7 palikan torni tuli kasattua ja tunnistettiin iso kala ja pieni kukka.

Kaikinpuolin kaikki hyvin. :)
 
Taisi teillä olla aikalailla samat tehtävät kuin meillä, niin tutulta kuulostaa. Meidän keskimmäisemme kävi 3v-neuvolassa tiistaina, mittaa oli 93,5 ja painoa noin 15 kg (ei suostunut seisomaan vaa'alla nätisti joten lukema pomppi alle ja yli tuon).

Neiti vietti suurimman osan ajasta lattialla huutamassa, mutta joitain tehtäviä saatiin kuitenkin tehtyä. Vakituinen th on lomalla, ja sijainen ei oikein saanut houkuteltua tyttöä tekemään mitään, vaan meinasi lyödä hanskat tiskiin jo vartin päästä. Tyttö vain reagoi noin uusiin asioihin, ja sanoinkin että yritetään nyt vielä hetki niin eiköhän se siitä. Ei sijainen ilmeisesti ole kuullut hitaastilämpiävistä lapsista mitään...

Lääkärille mennään parin viikon päästä ja omalle th:lle sen jälkeen niin jatketaan tehtäviä :)

Koska teillä on 3v synttärit? Meidän tyttö täyttää huomenna 3v ja lauantaina juhlitaan.
 
Hyvä, että kaikki hyvin. Teillä on iso tyttö. Meidän marraskuun alussa täyttävä kuopus on n. 10kg ja 87cm pitkä. Saa nähä saako vielä jonkun kasvu pyrähdyksen ennen 3-vuoden ikää.
Meillä ei kyl osaa ainakaan vielä piirtää vaaka viivoja, enkä itseasiassa tiedä, osaisko lajitella värin mukaan. Mutta ehtiihän sitä oppia vielä. Tornin osaa kyllä palikoista tehdä. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miä82:
Hyvä, että kaikki hyvin. Teillä on iso tyttö. Meidän marraskuun alussa täyttävä kuopus on n. 10kg ja 87cm pitkä. Saa nähä saako vielä jonkun kasvu pyrähdyksen ennen 3-vuoden ikää.
Meillä ei kyl osaa ainakaan vielä piirtää vaaka viivoja, enkä itseasiassa tiedä, osaisko lajitella värin mukaan. Mutta ehtiihän sitä oppia vielä. Tornin osaa kyllä palikoista tehdä. :)

Tää onkin nyt vuodessa kasvanut ihan huimasti, oikein siis silmällä on huomannut, että onpa tyttö kasvanut.
7,5cm vuodessa pituutta, kun meillä nää lapset on melkeen järestään olleet hitaastikasvavia :D , niin kiva saada poikkeus joukkoon mukaan ;)
 
Kuulostaa kivoilta tehtävät, ei siis liian hankalilta tuon ikäiselle :D
Meillä tyttö kans täyttää marraskuussa 3v. ja 2,5-neuvolassa oli noin 91cm ja 12,2kg, tosin kotivaa'alla mitattuna painoa on 12,8kg mut silti tuli naputusta kun ei ollut painoa tullut :/
Kuitenkin ihan terve ja iloinen tyttö, joten käyrät sikseen :D
Mitattiinko pituus makuullaan vai seisaallaan? Kun meidän tyttö ei halunnut ensin mennä seisomaan vaa'alle, pitkän suostuttelun jälkeen sain sen pariksi minuutiksi siihen ja pituuden mittaukseen kun nostin niin veti hirveet raivarit ja huusi ja potki, oli terkan hankala mittailla kun oli mun 2kk poikakin sylissä :ashamed:
Mutta ehkä sitten ensi kerralla :xmas:
Meidän tyttö vähän 'pelkää' kaikkea uutta mutta kun huomaa sen olevan ihan kivaa tai normaalia niin menee ohi.
Meillä piirretään ympyröitä ja viivoja pystysuoraan, saa nähdä miten sitten kun neuvolassa pyydetään piirtämään :D

 
Meillä tuo kuopus ollut syntymästään asti pieni ja siihen vielä maitoallergia päälle. Ei sitten kasvanutkaan oikein hyvin kun ei suostunut juomaan sitä erikoismaitoakaan. Mutta perässä tullaan. Hyvinvoiva poika kuitenkin. Pieni, siro ja laiha. :)
 
Meillä käytiin 3v. neuvolassa huhtikuussa. Ihan ekaks tyttö päätti alkaa puhumaan suputtamalla, meni hetki ennen kuin päästi ääntäkään..Palikkatornit ja kuvasta nimeämiset meni hyvin, kunhan tyttö malttoi istua paikalleen. Näkötarkastusta piti jatkaa seuraavalla kerralla, kun sen verran oli vauhti päällä :ashamed:
Meillä mitat oli 104cm ja 22kg.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mumpsi:
Meillä käytiin 3v. neuvolassa huhtikuussa. Ihan ekaks tyttö päätti alkaa puhumaan suputtamalla, meni hetki ennen kuin päästi ääntäkään..Palikkatornit ja kuvasta nimeämiset meni hyvin, kunhan tyttö malttoi istua paikalleen. Näkötarkastusta piti jatkaa seuraavalla kerralla, kun sen verran oli vauhti päällä :ashamed:
Meillä mitat oli 104cm ja 22kg.

Meillä oli tuossa n. kk sitten toisen tytön 5v neuvola, ja meillä tää 5v oli mitoiltaan tuon 104cm ja 16kg.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja Mumpsi:
Meillä käytiin 3v. neuvolassa huhtikuussa. Ihan ekaks tyttö päätti alkaa puhumaan suputtamalla, meni hetki ennen kuin päästi ääntäkään..Palikkatornit ja kuvasta nimeämiset meni hyvin, kunhan tyttö malttoi istua paikalleen. Näkötarkastusta piti jatkaa seuraavalla kerralla, kun sen verran oli vauhti päällä :ashamed:
Meillä mitat oli 104cm ja 22kg.

Meillä oli tuossa n. kk sitten toisen tytön 5v neuvola, ja meillä tää 5v oli mitoiltaan tuon 104cm ja 16kg.


Mä meinasin kans kirjottaa et meillä kakkonen oli 4v neuvolas 102cm ja 16kg :)

 

Yhteistyössä