Terveellistä, mutta HALPAA ruokaa??

Teillä on siis liian suuret menot tuloihin nähden, sillä kyllähän rahat muuten riittäisi.

Ja tässä huushollissa mies, joka syö kuin hevonen, saisi myös kantaa sitä ruokaa kaupasta kotiin kuormajuhdan lailla.

Mutta joo, samapa se mulle vaikka joku söisi kynsiään kuukaudesta toiseen.
 
"Sirkkeli"
Eli elätte yli varojen, ja ruoka on se kohde mistä tinkiä. Jep, tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. Ei 80 eurolla-lapsen vaipat ja ruoat saa kolmeksi viikoksi muuta kuin sitä kaurapuuroa, joten jatka ihmeessä samaan malliin.
 
meil
Minä olen pihistelyn mestari. Teen leivänkin itse (hiiva maksaa 20snt ja jauhot euron pussi, näistä saa 3-4 pss sämpylää).. En ostele jugurtteja yms.valmiita välipaloja, vaan teen itsepoimituista marjoista kiisseliä, joskus rahkaa (rahka on kallista) ja erilaisia piirakoita ja puuroja välipalaksi.. Jatkan jauhelihaa laatikoissa soijalla ja näin 400g jauhelihaa riittää kahteen laatikkoruokaan jne jne.. Ja väitän ettei tuo 80€ riitä kuin MAX kahdeksi viikoksi ja pelko yksinkertaisella eväillä..Tyyliin sitä itsetehtyä sämpylää ja jauheliha keittoa..

Meinasitteko saada ostettua vessapaperia tai shamppoota, hammastahnaa ollenkaan tässä kuussa? Sinuna menisin sossuun tai diakoniaan.
jos meillä olisi noin tiukkaa, säästäisin vessapaperissa. voihan sitä pestäkin. meillä kun vesimaksu kuuluu yhtiövastikkeeseen.
 
P.a.
80 € kolmeksi viikoksi ruokaan tekee 3,80 € per päivä. Silläkö pitäisi ruokkia koko perhe, ostettava vaipat ja muut taloustavarat.

Silakka ja peruna on aika halpaa, kunhan ei uusia perunoita osta. Mutta tiukkaa tekee silläkin ruokavaliolla. Metsästä marjoja ja sieniä lisäksi ja järvestä kaloja onkimaan. Tai sitten sossusta hätäapua. Ei siinä kai muita vaihtehtoja ole.
 
"Vieras"
Teetkö sä ite vauvan ruuat vai onko niin pieni, että korvikkeella menee? Löytyykö teidän läheltä Lidl? Siellä on niin paljon edullisempaa, kun missään muissa kaupoissa. Tuo Citarin euro vinkit oli kyllä hyvä juttu. Nakkisoppa on edullista, tuolla Citarissa oli perunoita euron pussi ja perunoita saa muutenkin halvalla. Leivo ite leipiä ja sämpylöitä. Hernekeitto ei paljoo maksa, kun sen tekee ite. Makaronilaatikko itse tehtynä on myös suht edullinen. Peruna-sipulisekoituksista saa tehtyä jonkunlaisia laatikoita. Osta Citarista jotain leikkeleitä, joita voi pakastaa ja pilko niistä sopivan kokoisia paloja ja pakasta. Sieltä sitten helppo ottaa ja tehdä vaikka pasta. Kierrä kaupat ja etsi, jos löytyisi -30% olevia tuotteita ja pakasta niitä. Mä aina ne etsin ja teen niistä sitten ruuan, kun tarvetta on. Lihat ostan aina alesta ja ison määrän kerralla. Siihen sitten lisukkeet perunat ja pasta ei kauheita maksa.

Kannattasko oikeesti diakonia puolelta kysyä apua? Luulis sieltä saavan ruoka-avustusta.
 
Mä oon aikoinaan laskenu että miehen kanssa pärjättäis n. 90eurolla kuukaudessa.. et ei tuo 80e / 3vko ois paha, jos vaippoihin ei menis.. Minkäikänen vauva ja mitä se sitten syö, jollei samaa ruokaa kuin te? Siinäkin säästäis, kun vauva voisi syödä samaa ruokaa, itsetehtyä puuroa jne, ettei tarvitse ostella mitään kalliita purkkiruokia tai valmismössöjä..?

Ja kestovaipat ois kyl tommosessa tilanteessa ehdottomia, harmi vain kun niitä ei ihan noin vaan varmaan tupsahda nyt teidän hätäänne..

Diakonissa kannattaa käydä, ja leipäjonossa :)
 
Just joo
vessapaperia en oo ostanu ite melki koskaan..kirjasto ja lähikuppila on hyviä paikkoja mistä saa paperia hakee..haha...
Juttelin muuten tutun kahvilayrittäjän kanssa, joka kertoi että vessaan on pakko ostaa paskinlaatuista ja ikävimmän tuntuista paperia ja vielä lukita paperiautomaatit just ap:n kaltaisten ääliöiden vuoksi. Pikkuyrittäjille tekee hirveää hallaa kun asiakkaat on jatkuvasti kiukkuisia siitä että vessasta on paperi loppu, vaikka kuinka koittaisi olla täyttämässä. Mahdollisimman huonolla paperilla varkaat hakeutuu toisiin paikkoihin.
 
Jos sossu ja diakonia tukee perheitä, joilla on ihan hyvät tulot, mutta rahat vaan laitetaan ns. vääriin kohteisiin, niin se on kyllä aika outoa ja väärinkin, sanon minä.

Kertaluontoinen avustaminen on toki ihan jees. Jos jääkaappi on tyhjä, ja rahaa tulossa parin viikon päästä vasta. Mutta ei kai nekään toistuvasti tue?
 
Jos sossu ja diakonia tukee perheitä, joilla on ihan hyvät tulot, mutta rahat vaan laitetaan ns. vääriin kohteisiin, niin se on kyllä aika outoa ja väärinkin, sanon minä.

Kertaluontoinen avustaminen on toki ihan jees. Jos jääkaappi on tyhjä, ja rahaa tulossa parin viikon päästä vasta. Mutta ei kai nekään toistuvasti tue?
Ei sossu tuekaan, ja diakonia onkin mielestäni tarkoitettu satunnaiseen avuntarpeeseen, jos asiat vain menny miten menny tuloista riippumatta..
 

Yhteistyössä