Terolut kuuri ja ovis???

Hei!

Olen 22-vuotias kaksi vuotiaan tytön äiti ja hänelle toivomme sisarusta mieheni kanssa.

Lopetin pillerit puoli vuotta sitten ja kuukautisia ei sen jälkeen näkynyt. Kävin nyt sitten yksityisellä gynekologilla ja hän teki sisätutkimuksen ja se ok. Sanoi että mulla on hormonit sekaisin ja määräsi terolut-kuurin. Sanoi että syö näitä niin pitkään kun tulet raskaaksi.

Mietin tässä että mulla on aina ollut vähän epäsäännöllinen kierto eli jotain 30-40 päivää ennen pillereiden aloitusta ja mun pitäisi ottaa 10 päivän ajan niitä lääkkeitä kierron 15-24 välillä. Ja joka paikassa lukee että terot estää hedelmöittymisen jos ovis tapahtuu kp 15 jälkeen. Mulla ei kyllä koskaan ole ollut ovista ennen kierron 15 päivää.

Gynekologi ei maininnut asiasta mitään. Kyllä kai nuo terot saa kuukautiset aikaan, mutta estääkö ne sitten aina sen oviksen jos se tapahtuukin myöhemmin?

Mitä mun pitäisi tehdä? Mennä toiselle gynekologille?
 
Hei!

Suosittelen ottamaan lääkäriin uudestaan yhteyttä tai käymään toisella lääkärillä. Itselläni myös Terolut-kuuri raskautumista varten koska kirto liian lyhyt ovulaation myöhäiseen ajankohtaan nähden. Mulle määrättiin teroja aloitettavaksi 3 päivää ovulaation jälkeen ja siitä sitten 12 päivää popsitaan. Eli olen myös ymmärtänyt että on tärkeää, että Terolutit aloitetaan ovulaation jälkeen jotta raskautuminen olisi mahdollista. Voihan olla, että lääkärisi on vain olettanut sun ovulaation olevan aikaisemmin, mistä johtuu tämän ohje. En tiedä, mutta kannattaa selvittää!!
 

Yhteistyössä