terolut ja vuodon alkaminen

montako päivää menee että vuodon pitäis alkaa? nyt neljä päivää ilman eikä vielä oo alkanu.. maha ollu kaks päivää kipeenä,välillä tuntuu että nyt lorahti mut se onki sit valkovuotoa.. :| ärsyttävää odottelua! :kieh:

oletko ottanut yhden vai kaksi teroluttia päivässä? Syötkö ensimmäistä kiertoa?

Mulla kesti yhden terolutin aikaan lähemmäs viikon ennen kuin vuoto alkoi, nyt kun olen kahta syönyt päivässä, niin neljäntenä ottamattomana päivänä on alkanu vuoto..

Alkuperäinen kirjoittaja Arcatha:
oletko ottanut yhden vai kaksi teroluttia päivässä? Syötkö ensimmäistä kiertoa?

Mulla kesti yhden terolutin aikaan lähemmäs viikon ennen kuin vuoto alkoi, nyt kun olen kahta syönyt päivässä, niin neljäntenä ottamattomana päivänä on alkanu vuoto..
juu,eka kiertoa,tai siis menkkojen käynnistämiseksi 10 tablettia,1 päivässä.. kp:t meni jo jossain 64..

mulla meni nyt 30v:na 1-2vkoa ennen kuin vuoto alkoi mutta ihan normaalisti ja aina se kuitenkin alkoi. nuorempana (söin noita n. 20v:na ja 25v:na) kesti 2-4 pv että alkoi vuoto. sama annostus oli kuin sullakin, eli 10tbl/kierto.

Mua kans kiinnostaa että minkälaisia kokemuksia muilla on siitä koska vuoto alkaa. itsellä on 6. päivä vimpan teron nappaisusta. Minulle määrättiin terot menkkojen käynnistämiseksi imetyksen jälkeen 1tbl/pvä 10pvän ajan

Alkuperäinen kirjoittaja Neppi:
Minulle määrättiin terot menkkojen käynnistämiseksi imetyksen jälkeen 1tbl/pvä 10pvän ajan
Tämä ei nyt liity tämän ketjun keskusteluun varsinaisesti, mutta Nepiltä kysyisin, kauanko odottelit imetyksen jälkeen menkkoja alkavaksi, ts. missä vaiheessa lääkäri määräsi sinulle terot?

Itse vielä imetän (tyttö 10kk), ja imetyksen loppu häämöttää, mutta menkkoja ei ole vielä kuulunut. Tässä mietin, että missä vaiheessa, kun siis imetys on täysin loppunut, pitäisi mennä lääkäriin, jos tätiä ei kuulu.

Mua kans kiinnostaa että minkälaisia kokemuksia muilla on siitä koska vuoto alkaa. itsellä on 6. päivä vimpan teron nappaisusta. Minulle määrättiin terot menkkojen käynnistämiseksi imetyksen jälkeen 1tbl/pvä 10pvän ajan
tänään jo 9 päivää lopetuksesta eikä vieläkään vuoda... |O

Imetyksen lopettamista oli vasta reilu 3kk mutta sain terot jotta päästäisiin yrittämään pikkusisarusta tuolle kultapalalle. Yleensä kai rajana on se 6kk mutta riippuu ihan lääkäristä, toiset antaa helpommin kuin toiset.

Voi että miiuska, mistäköhän me löydettäis se täti paikalle, tää on
n i i n inhottavaa kun mitään ei tapahdu!

Imetyksen lopettamista oli vasta reilu 3kk mutta sain terot jotta päästäisiin yrittämään pikkusisarusta tuolle kultapalalle. Yleensä kai rajana on se 6kk mutta riippuu ihan lääkäristä, toiset antaa helpommin kuin toiset.

Voi että miiuska, mistäköhän me löydettäis se täti paikalle, tää on
n i i n inhottavaa kun mitään ei tapahdu!
no sano muuta! :kieh:

Tänään on viikko kasassa viimeisestä pilleristä eikä mitään :kieh: Tyhmänä kuvittelin kun noi pillerit aloitin että tähän mennessä olen jo nauttinut tädin vierailusta ja pääsen suunnittelemaan sitä vauvan"tekoa", mutta ei

Tänään on viikko kasassa viimeisestä pilleristä eikä mitään :kieh: Tyhmänä kuvittelin kun noi pillerit aloitin että tähän mennessä olen jo nauttinut tädin vierailusta ja pääsen suunnittelemaan sitä vauvan"tekoa", mutta ei
kävin aamulla vielä terkkarilla,otti vielä yhen raskaustestin ja katto onko tulehdusta,molemmat negaa.. tietenkin. |O tää on niin rasittavaa kun ei edes lääkkeet auta

hyvät jussin jatkot tai oikeastan jo loput kaikille...

huomasin juuri et kohta saa alkaa peittoja heilutella.. mulla on vaan ongelma. tai oikeastaan tietämättömyyttä.. auttakaa

eli lääkäri määräsi mulle seuraavaksi kolmeksi kuukaudeksi terot 15.-24. kp:lle.. no mut jos nyt sattuisi vahingossa että peittojen heiluttelu tuottaisi tulosta niin miten nuo terot vaikuttaa siihe.. tekeekö terot toisin sanoen aina menkat eli jos olisin raskaana saisin keskenmenon??

toivottavasti joku tajusi sepustuksestani jotain ja osaisi vastata... asia vaivaa kovasti!

Ouska, terojen ei pitäisi aiheuttaa keskenmenoa vaan jos olet raskaana jää kuukautiset tulematta. Olen ymmärtänyt että joillekkin määrätään jopa teroja alkuraskauteen tukemaan omaa keltarauhashormonituotantoa joka on sikiölle tärkeä.

mikä on miiuskan tilanne? mulla nyt vihdoin kp 3 :) toivottavasti säkin oot päässyt jo uuteen kiertoon!
et usko..kp:t jotain 80 varmaan.. kilpirauhaskokeet ok, prolaktiini-tuloksia viel odotellaan,mut niissä tuskin mitään,ei tuu maitoa rinnoista eikä muuta.. keskiviikkona olis sit gyneaika.. onneks sä pääsit uudelle kierrolle! :flower: =)

Mulla vähän toisentyyppinen juttu... eli mä sain tero-kuurin kun kävin lääkärissä "tuhruvuodon" takia. Lääkäri määräsi 1 tabu kierron 15-24 päivinä. Eka kuuri meni ok ja menkat alkoi kun meni n.2pv vikasta tabusta. Toisessa kierrossa menkat(=tuhru) alkoi vaikka vielä 2 tabua oli ottamatta |O |O |O Söin kuurin kuitenkin loppuun ja viikon tuhruilun jälkeen kunnon menkat alkoi. Kertokaas mistä toi voi johtua että vaikka tero kuuri on kesken niin menkat alkaa ?

Mulla kun olin ottanut viimesen pillerin, meni 1-2 päivää ja menkat alkoi. Otin 1 tabl. päivässä. Kunnes tammikuussa söin myös clomit tabletteja, menkat ei sitten alkanutkaan... Yks ilta tuli sitten todella kovia maha "kipupiikkejä" ->sairaalaan ja todettiin että kodussa on kysta joka estaa kuukautisten tulemisen... ja nämä clomi tabut aiheuttivat tämän kystan.. :/ söin 2 tabua päivässä, sitten menkat tulivat.. Minia: mullakin alkoi menkat usein heti seuraavana päivänä viim pilleristä, joten kaippa se johtuu siitä että elimistö on saanut riittävän määrän hormoonia... :)

Yhteistyössä