Terolut ja raskaus?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pähkäilijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pähkäilijä

Vieras
Hei!

Olen lopettanut ehkäisyn (Nuvaring) kesän alusta ja sen jälkeen kuukautiskiertoni on heitellyt miten sattuu. Sain lääkäriltä tänään kierron epäsäännöllisyyteen Terolut kuurin ja kysyisinkin nyt kokemuksia sen käytöstä muilta? Onko sillä mahdollisesti ollut vaikutuksia ovulaatioon ja raskaaksi tulemiseen?

Aurinkoa :)

Moi!

Itse sain terolutit yli vuoden yrityksen jälkeen syksyllä 04, kun kuukautiset kestivät kerrallaan n.3vkoa, sitten viikon tauko ja taas vuotoa... sitä ennen kokeilin jo cyclabileja 3kk eikä ainakaan ollut apua. Ensimmäisestä liuskasta ei ollut juuri apua, toisen liuskan jälkeen kuukautiset kestivät ""enää"" 12 päivää ja kolmannen liuskan jälkeen tein + testin jouluna. Eli ilmeisesti se kolmas tasoitti kiertoa tarpeeksi. Minulla lapsettomuuden syyksi epäiltiin ovuloimattomuutta, useissa ultrissa ei näkynyt kehittyvää munasolua, tikuilla ei löytynyt ovulaatiota eikä loppukierrossa ollut ultralla mitattuna tarpeeksi kohdun limakalvoa jäljellä, kun se siis vain vuosi koko ajan pois. On mahdollista että meillä tärppäsi siis ekasta ovulaatiosta pillereiden jälkeen... johon vaan valitettavasti meni n.1,5v.

Tsemppiä, terolut on ihan hyvä lääke vuotohäiriöihin! Ja plussaonnea!!!

T: Pupu ja pikkumies rv 37+5