Terojen aikana raskaaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pamsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pamsu

Vieras
Hei.
Eli voiko Terolut-kuurin aikana jo tulla raskaaksi? Itse sain Terolut-kuurin perjantaina menkkojen säännöllistämiseen 2 tablettia viikon ajan. Ei ole tullut mieleenkään, että raskaus olisi mahdollinen kun aloittaa kuurin.

No mulla on meneillään 3 kk:n kuuri, josta eka kymmenen päivää popsittuna ja nyt sit menkkoja odotellaan tulevaksi. Mulle ainakin gyne sanoi että jos ei vuoto ala pilleritauon aikana, tee raskaustesti....että eiköhän se sitten mahdollista ole kuurinkin ikana tuo raskautuminen. :whistle:

Heippa Taisku!

Mulla just sama tilanne. 10 pv söin Teroja, nyt oon jo pari päivää odotellut menkkoja... tai siis tietenkin sitä ettEI niitä tulisi! Toivotaan, että meillä molemmilla olisi tärpännyt!

hei Jonsku ja muut!

Montako päivää tabujen syönnistä teillä on tavallisesti menkat alkaneet? Ymmärsin, et pitäis startata melkein välittömästi... vai jonkun päivän viiveellä? (siis Terolut-kuurilla olen minäkin)

Minulla oli terot aikoinaan menkkojen säännöllistämiseksi,eka kierto lyhenikin 25pvä,toka oli 36 ja viimonen 45.Olin tullut raskaaksi toisesta tai ensimmäisestä terolut kuurista.Tosin raskaus oli kohdunulkoinen mutta kuitenkin...eli minulla ainakin oli edesauttanut raskaaksi tulemisessa =)

Mulla monien kuukausien terolutinsyönti takana, monilta vuosilta. Mulla se vaan ja ainoastaan pitää yllä keinotekoista vuotoa/kiertoa, eli ovulaatiota ei tule eikä mitään muutakaan luonnollista. Olen jo kauan syönyt 2tbl/pv ja 14pv ajan. 1-11vrk viimeisestä tulee vuoto, tosin lääkärin mukaan viikon sisällä pitää tulla tai lääke on liian mietoa. Nyt ekaa kertaa kuukausiin olen ilman teroja, kp on +37 (en jaksa laskea enää) eikä mitään menkkaoireita ilmassa. Eli raskautumiseen ei ole auttanut luonnollisestikaan.

No mulla alkoi sitten eilen illalla vuoto (pari päivää viimesestä tabletista)...että tuntuu ainakin senpuolesta Terot toimivan. Ajattelin tässä kierrossa tsekata ovistikuilla tilannetta...että pitääkö Terot yllä tosiaan "valekiertoa" vai toimiiko homma ihan "oikeesti". :headwall:

Hei! Liityn jengiin ja tikuttelen minäkin. Mulla myös Terot, ja ekat menkat käynnissä. Viestitellään täällä!
Toivottavasti saadaan kaikki pian plussia!!!! (kunhan ensin ne kaks viivaa ovistestiin...) :ashamed:

Kiitos kaikille vastanneille.
Menkkoja ei näkynyt eikä kuulunut Terojen lopettamisen jälkeen, vajaa viikon odottelin kunnes toissapäivänä tein raskaustestin ihan varmuuden vuoksi. Plussahan sieltä tuli. Voi tietysti olla mahdollista, että olen tullut raskaaksi hieman ennen Terojen aloittamista tai sen jälkeen. Plussaonnea muillekin, siirryn tyuonne toiseen osastoon.

PAMSUlle ONNEA ONNEA! Ihanaa! :flower:

Ja vaikka Pamsu ketjun aloitti ja tietää varmasti jo vastauksen kysymykseensä, niin vastaanpa hänen kysymykseensä, että kyllä terojen aikana voi tulla raskaaksi. Olin tänään gynellä ja kysyin mitä eroa on terolutilla ja primolutilla. Lääkäri kun määräsi teroja ja kaapissa on primolutia ja ajattelin jos sitä vois käyttää ettei tarvitse maksaa turhaan teroista. Ovat samaa ainetta ja vaikuttavat samalla tavalla. ANYWAY lääkäri sanoi, että sen vuoksi usein määrätään teroja, että jos raskaus alkaakin spontaanisti niin niistä ei ole vauvalle haittaa.

en tiedä mitä tulin tänne teidän puolelle kurkkimaan, kun itselläni ei ole koskaan lapsettomuus-ongelmaa ollut. tässä nyt tuli kuitenkin vastaan sellainen juttu, josta minullakin on kokemusta. :whistle:

elikäs tuossa muutama vuosi sitten minulta katosi kuukautiset moneksi kuukaudeksi ja sain sit tk-lekurilta lähetteen naistepolille, missä lekuri määräs hoidoksi 10pv.n Terolut-kuurin. Tiedä sitten luuliko se, että ollaan yrittämässä toista lasta, mutta oikeasti vaan olin huolissani, että mikä kehossa hullusti. No sitten syödessäni sitä kuuria menkat tuli ja meni mutta jatkoin kuurin loppuun kun niin oli käsketty tehdä vaikka vuotoa tuliski. no sit olinki yhtäkkiä raskaana :D ihan mahoton ylläri, eikä todellakaan maailman paras ajoitus, mutta tuloksena on kyllä maailman suloisin pikku poika =)

ps. tämä on ihan asian vierestä, mutta kun nyt tänne aloin kirjoittamaan niin pakko sanoa, että katson teitä lapsettomuus-ongelman ja etenkin hoitojen kanssa taistelevia ylös päin. itku meinaa tulla kun luen teidän juttuja ja kovasti toivon, että teillä kaikilla tärppää! Te jos jotkut ansaitsee saada oman lapsen. :hug:

Lääkäri määräsi mulle Terot clomien jälkeen, koska muita hoitoja ei toistaiseksi jatketa diabeteksestä johtuvan epäsäännöllisen sokeritasapainon vuoksi. Nyt olen siis syöny 10 päivän kuurin Teroja aina kierrolla kp 21-30 ja vuoto on yleensä tullu siin parin päivän sisällä, kerran venyi 4 päivään, mutta vuoto tullut. Nyt kuitenkin menee jo 7 päivä eikä mitään tietoa edes vuodosta. Alavatsassa on jo reilun viikon ollut vihlonta, tosin erilaista kun menkkojen alkaessa ja muutaman todella kovan krampin olen saanut, ihan kuin joku repeäisi tuossa oikealla puolella alavatsaa. Lisäksi rinnat on nyt huomattavasti aremmat ja pinkeämmät ja miehenikin sen huomasi. Muita erikoisia oireita on ollut vilunväristykset ja jatkuva aivastelu sekä jatkuva pissahätä :/ . Tein testin 5 päivää Terojen lopettamisen jälkeen ja näytti negaa, mutta jos ei pian kuulu vuotoa teen uuden testin ja toivon mukaan se olisi sitten plussa =) Olen tässä jo ehtinyt miettiä jos mitäkin erinäisiä ongelmia mitä elimistössäni voisi tapahtua ja lääkäriäkin olen jo yrittänyt tavoitella, mutta en ole kiinni saanut.
Nyt kun vaan saisi pidettyä oman pään kasassa ja pystyisi olemaan hermoilematta. Tsemppiä kaikille Terojen käyttäjille, kyl me kaikki jossain vaihees se plussa saadaan :hug:

trixie mulla meni ihan samalla tavalla. Jouduin alottamaan pitkittyneen kierron takia terot. Mulla tuli noita vihlontoja 5päivää, loppui ja 2päivää ja vuoto alkoí, Eli minulla meni 8päivää terojen lopetuksen jälkeen ennen kuin vihdoin vuoto alkoi. Muita oireita mulla tuli teroista, kuuma-kylmä aaltoja, kamala väsymys, tissit kasvoi, toi mahakipu ja päänsärky.. olikohan muuta. Toivottavasti sulla olis siellä salamatkustaja kyydissä :heart: En tiedä auttoiko yhtään :ashamed:

Yhteistyössä