Mun on pakko sanoa, että en tykännyt Americasista enää kun siellä viimeeksi kävin (pari kertaa oon siellä lomaillut). Siitäkin on jo...7 v aikaa suunnilleen. Ranta on kyllä ihan kiva, ja on siellä lapsiperheelle tekemistä, mutta mua ahdisti se miten kaikki on rakentunut turismin ympärille eikä siellä ole mitään aitoa. Lisäksi meille tultiin kauppaamaan huumeita ihan avoimesti, keskellä päivää, eikä poliisitkaan reagoineet mitenkään. Afrikan puolelta niitä kauppiaita sinne tuli, samoin kun kellokauppiaita (feikki-Rolexeja myyviä ) jotka oli aika agressiivisiakin osa :/ . Likaistakin siellä oli, joissain paikoissa. Ravintoloista ei meinannut millään saada oikeasti hyvää ruokaa. Ja kallista oli.
Mutta plussat: ranta on kiva ja merivesi aina tarpeeksi lämmintä. Aurinkoa yleensä riittää. Niissä hotelleissa joissa mä olen ollut, on kivasti ohjelmaa (alkaen aamujumpasta ja allasleikeistä, iltakabareehen asti), eli aika ei käy pitkäksi. Autonvuokraus kannattaa, saarella on ihania pieniä kyliä, hienoja kivimuodostelmia ja maisemia, ja Teide on upea (sinnekään tosin ei aina pääse ylös asti ilman lääkärintodistusta, ovat kai saaneet tarpeekseen saksalaisista turistipapoista jotka saa sydärin kesken vuorelle nousun). Tiet on hyvässä kunnossa ja opasteet hyvät, eli liikkuminen on helppoa kunhan ei törmää lammaslaumaan kuten eräät

. Koska paikassa ei ole muuta kuin turismia, niin kaikki on myös tehty turisteja ajatellen, ja kaikki toimii. Ja on vesipuistot, papukaijapuistot, joka nurkalla jotain lapsia kiinnostavaa. Ja brittipubeissa oli hauska tappaa aikaa =). Eli jos ei ahdistu keinotekoisuudesta ja metelistä, eikä etsi suuria elämyksiä vaan lähinnä aurinkoa ja sen sellaista, niin Americas on hyvä lomakohde. Kävin siellä ekan kerran 14-vuotiaana ja rakastin sitä silloin. Ja onhan se voinut siistiytyä paljon siitä, kun viimeeksi kävin siellä.