Tenerifa, Playa de las Americas

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Reissuun :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Reissuun :)

Vieras
Me olemme lähdössä ystäväpariskunnan kanssa lomalle 8.1 viikoksi ja nyt kyselisin kokemuksia kyseisestä paikasta? Kaikki miinukset ja plussat??
Hotellina meillä on Coral Beach ja siitäkin olis kiva kuulla jotain...

Ai niin terkut tutuille jotka tunnistaa minut tästä :)

Ollaan tuolla oltu, viimeksi viime kuussa oltiin Teneriffalla, silloin kylläkin Puerto de la cruzissa.

Kivoja paikkoja!! Americasista tykkään kyllä enemmän. Siellä on sitä rantaakin.

Meillä myös sama kohde mietinnässä myöhemmin keväällä, mutta mutta..
Se on ainoa kohden mihin on täältä suoria lentoja keväällä ja minne on vielä paikkoja vapaana. Jotenkin vaan tökkii se, ettei siellä ole mitään muuta kuin se turistikylä. Ois niin kiva nähdä vähän muutakin, kuin pohjoismasia turisteja :|

Ihana paikka on, siistiä ja kaunista. Paljon tekemisen mahdollisuuksia ja paljon rantaa. Tykkäsin myös putiikeista. Los Christianos on kävelymatkan päässä, rantoja pitkin ihana kävellä sinne myös shoppailemaan. Ihanaa matkaa teille, voin myöntää että olen kade! =)

Alkuperäinen kirjoittaja Peppi85:
Ollaan tuolla oltu, viimeksi viime kuussa oltiin Teneriffalla, silloin kylläkin Puerto de la cruzissa.

Mä olen ollu samassa paikassa =0) mutta 18 vuotta sitten...;0D

No joo, onhan noi semmosia kohteita, joissa joka toinen on suomalainen ja joka toinen saksalainen :D Mut eipä se ainakaan meitä haitannut, ei ne turistit niitä maisemia pilannut :whistle: Mukavaa oli :) Teidellä kannattaa käydä, siitä on kuvia tai ainakin kuva mun profiilissakin tällä hetkellä :D

Alkuperäinen kirjoittaja maatuska mahallaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppi85:

Mä olen ollu samassa paikassa =0) mutta 18 vuotta sitten...;0D

Aijaa :) Saatto olla ehkä vähän erinäköistä silloin, en tiiä. Ei kuitenkaan yhtään sen tasaisempaa :D

Me oltiin ko. paikassa tammikuussa-05.
Mukava paikka, mulla jäi vaan mieleen hyytävän kylmä merivesi :|
Käytiin myös siellä Aqua Parkissa niin sielläkään ei ollut lämmitettyjä mitkään altaat, ei edes lastenaltaat.
Kauppoja ei pahemmin ollut, niitä samanlaisia supermarketteja mitä yleensä turistikohteissa onkin pilvin pimein.
Ruokapaikat oli hyviä, ja kaunista oli muuten kaikinpuolin.
Myös se pitkä kävelytie merenrannassa oli ihana :)

Mun on pakko sanoa, että en tykännyt Americasista enää kun siellä viimeeksi kävin (pari kertaa oon siellä lomaillut). Siitäkin on jo...7 v aikaa suunnilleen. Ranta on kyllä ihan kiva, ja on siellä lapsiperheelle tekemistä, mutta mua ahdisti se miten kaikki on rakentunut turismin ympärille eikä siellä ole mitään aitoa. Lisäksi meille tultiin kauppaamaan huumeita ihan avoimesti, keskellä päivää, eikä poliisitkaan reagoineet mitenkään. Afrikan puolelta niitä kauppiaita sinne tuli, samoin kun kellokauppiaita (feikki-Rolexeja myyviä ) jotka oli aika agressiivisiakin osa :/ . Likaistakin siellä oli, joissain paikoissa. Ravintoloista ei meinannut millään saada oikeasti hyvää ruokaa. Ja kallista oli.

Mutta plussat: ranta on kiva ja merivesi aina tarpeeksi lämmintä. Aurinkoa yleensä riittää. Niissä hotelleissa joissa mä olen ollut, on kivasti ohjelmaa (alkaen aamujumpasta ja allasleikeistä, iltakabareehen asti), eli aika ei käy pitkäksi. Autonvuokraus kannattaa, saarella on ihania pieniä kyliä, hienoja kivimuodostelmia ja maisemia, ja Teide on upea (sinnekään tosin ei aina pääse ylös asti ilman lääkärintodistusta, ovat kai saaneet tarpeekseen saksalaisista turistipapoista jotka saa sydärin kesken vuorelle nousun). Tiet on hyvässä kunnossa ja opasteet hyvät, eli liikkuminen on helppoa kunhan ei törmää lammaslaumaan kuten eräät :D . Koska paikassa ei ole muuta kuin turismia, niin kaikki on myös tehty turisteja ajatellen, ja kaikki toimii. Ja on vesipuistot, papukaijapuistot, joka nurkalla jotain lapsia kiinnostavaa. Ja brittipubeissa oli hauska tappaa aikaa =). Eli jos ei ahdistu keinotekoisuudesta ja metelistä, eikä etsi suuria elämyksiä vaan lähinnä aurinkoa ja sen sellaista, niin Americas on hyvä lomakohde. Kävin siellä ekan kerran 14-vuotiaana ja rakastin sitä silloin. Ja onhan se voinut siistiytyä paljon siitä, kun viimeeksi kävin siellä.

Joo siihen me olemmekin varaudutte että turisteja riittää enemmän kun paikallisia ;) Auto on jo etukäteen vuokrattu että saamme kierrellä pitkin saarta ja nähdä sitä "oikeaa" elämää :) Sinne Teide tulivuorelleko pitää olla lääkärintodistus?kun minun mielestä sinne pitää olla vain passista kopio ja sillä haetaan se lupa...korjatkaa jos olen väärässä?

Olemme lomailleet melkeen kaikki paikat ympäri kanarian saaria.
Mutta ehdoton ykkönen 4hengen perheelle on Americas.Loisavat shoppailu mahdollisuudet,ihanat rannat ja lähellä kaikkea :)
Itse suosittelen Parque Cristobal hotellia ( Finnmatkoilla tarjolla ).
Tai sitten Parque Santigo joka on aivan rannalla :)
Tarkoitus olisi muuttaa sinne pysyvästi,työpaikat löydetty asuntoja on tarjolla mutta olisin erittäin kiinnostunut jos joku tietää mistä löydän tokalle luokalle menevälle koulua??

Ihan kiva paikka, olin joskus ammoisina aikoina siellä duunissa. Sori kaikille turisteille,joita jouduin työnpuolesta kiusaamaan.
Mutta aiheeseen: Americas todellinen turisti rysä, viereinen Los christianos oli siihen aikaan todellakin rauhallisempi paikka. Rantaa pitkin oli mukava tallustella kylien väliä.
Ruoka oli todella hyvää. Juomaa sai ylen määrin halvalla.
Teidellä on kylmä ;)
Jos saarelle eksyy karnevaali aikaan, kannattaa siellä ehdottomasti käydä-elämys. Ja ehdottomasti ilman lapsia-väkeä on kaupunki todella täynnä,siis täynnä!

Yhteistyössä