TEmperamenttinen ja rasittava lapsi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mankell
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Nomena:
Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:

Juu niinhän siinä oli, ja meidän tyttö ainakin ihan prikulleen täyttää ns. vaativan temperamentin kriteerit.

Miten muuten, onko teidän temperamenttisten lastenne nukahtaminen/nukkuminen vaikeaa? Vauva on aina ollut tosi huono nukkuja, mietin että helpottaako tuo ikinä.. :D

Noh, vauvana nukkui päikkäreiksi ihan pikkupätkiä, söi pitkin yötä, heräs aamulla hiivatin aikaisin. Olin aihan rikkipoikki sen vauva-ajan, 8kk ikäisenä pidettiin unikoulu neuvolan ohjeiden mukaan, saatiin yösyöminen ja pätkänukkuminen loppumaan, ja sen koommin on aika hyvin yönsä nukkunut. Iltaisin tietysti protestoidaan.

Toinen lapseni, hellan enkuli, nukkui jo vauvana tuntikausia päivällä ja yölläkin 5-6h unia. On paljon lempeämpi, luottavaisempi, sovittelevampi ja kaikin tavoin helpompi.

Saako pinoutua, jos lapsi on ollut vilkas ja ehtiväinen, sellainen Vaahteramäen Eemeli? Kun selkäsi käänsit, 3 v oli jo neljän metrin korkeudessa männyssä tai leikannut oman tukkansa tai kissan turkin?

Minä pinoudun itse tähän esikoiseni kanssa, tempperamenttisia ollaan kumpikin :ashamed:

Meillä tuo esikoinen on ihan minun näköinen ja luonteinen, kun taas kuopus on ihan isänsä näköinen ja ainakin vielä (7kk) isänsä luonteinen (rauhallinen, tyytyväinen jne.).

Esikoisen kanssa tulee harvase hetki semmosia tahdontaisteluja... Toinen jos ei saa haluamaansa niin tulee "itkupotkuhuutoraivarit"... Muutamat kerrat olleet sellaisia, ettei poikaan saa enää kontaktia, huutaa ja lyö päätänsä lattiaan, seiniin ja semmosta :o Niin ja ikää on nyt 1v10kk.

Meillä on ihan samanlaista kuin Tumpulalla, ihanimmillaan tuo poika hurmaa kenet haluaa, on tosi aurinkoinen ja huumorintajuinen, mut pahimmillaan on sit aika "kauhukakara" :whistle: Hetkessä saattaa muuttua enkelistä piruksi ja päin vastoin. Ikinä ei tiedä, millä tuulella herää ja jos vaikka herää hyvällä tuulella niin saattaa asiat mennä pieleen jo 5min päästä ja koko päivä olla pilalla :o :whistle: