Lapsen nukkuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minttutee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minttutee

Vieras
Haluisisn tietää onko muualla samanlaisia nukkumis ongelmia kuin meillä, eli 6v tyttäreni ei suostu nukkumaan omassa huoneessaan, yrittänyt olen! Tarhassakin neuvottiin jo vuosi sitten että kun illalla vaan laittaa omaan huoneeseen ja antaa huutaa niin kyllä se siitä parissa viikossa periksi antaa ja alkaa nukkumaan, no, kokeilin 2kk ja sitten annoin periksi, ei tule mitään. Ja jos sattumalata saankin nukutettua omaan huoneeseen niin muutaman tunnin kuluttua änkeytyy jo viereen. Jos sitten joka kerta alat kiikuttamaan takas niin saat tehdä sen 10 kertaa yössä ja tahtoisi myös itse nukkua.

Onko siis muita joilla tuon ikäinen lapsi ja nukkuu vain samassa huoneessa parhaiten?

Meillä ihan sama homma ja samanikäinen lapsi! Kaikki keinot ollaan kokeiltu ja luovutettu, lapsella on sänky meidän vamhempien sängyn vieressä....jos se joskus vielä siitä siirtyisi omaan huoneeseen...huoh...

On kokeiltu lahjoa, on kokeiltu jopa kiristystä, on ollut yövalon kanssa ja ilman mutta mikään ei ole hyvä. Mies vaan haluaisi neidin nukkumaan omaan huoneeseen, sitä häiritsee jotenkin tämä asia. Kovasti kertoo että pelottaa eikä osaa kertoa että mikä, tai sitten pelon aiheet vaihtuu

Ehkä sitä pelkoa kannattais käsitellä. Pelkoa voi järkeistää lapselle. Huonetta voi tutkia päivällä ja katsella huonetta. Ja sitten voi ottaa pelottavat asiat pois: itse pelkäsin lapsena: avonaisia kaapinovia, sängyn alta tulevia käsiä, pimeää ja sitä että joku koputtaa ikkunaani..tms. Silti nukuin omassa huoneessani, taisin olla just 6.v kun sain oman huoneeni. Yrittäkää yhdessä miehen kanssa löytää jotain, että pelko kaikkoaisi: Kaikki möröt pelkäävät isiä tms..

Onneksi on muitakin joilla sama ongelma, tai no, ei se mulle ole ongelma vaan tuolle isännälle lähinnä. Viime yön neiti nukkuin olohuoneessa, siellä näköjään suostuu nukkumaan, tai sitten tää oli vaan yksi yö kun onnistuu, huoh!
Olen kyll miettinyt ett siirtäisin neidin sängyn takas meidän huoneeseen niin nukkuisi ehkä kumminkin sängyssää eikä ahtautuisi viereen jolloin 140cm sänky käy hieman ahtaaksi.
Mutta millä tuon isännän puhuu ympäri?

Eskariin menevä poika on jo vuosia nukkunut yksin omassa huoneessa, nyt kuitenkin tullut mörköjä ja muuta mieleen öisin ja pelottaa. Yövalo ja vesimuki yöpöydälle auttoi tilanteeseen :) Mielikuvitus ainakin laukkaa öin ja päivin eli liekö siitä johtuvaa kun mitään muutoksia tms. ei ole ollut.
Olisko patja teidän sängyn vieressä hyvä ratkaisu tytölle, kaikki saisi nukkua ?

Eskariin menevä poika on jo vuosia nukkunut yksin omassa huoneessa, nyt kuitenkin tullut mörköjä ja muuta mieleen öisin ja pelottaa. Yövalo ja vesimuki yöpöydälle auttoi tilanteeseen :) Mielikuvitus ainakin laukkaa öin ja päivin eli liekö siitä johtuvaa kun mitään muutoksia tms. ei ole ollut.
Olisko patja teidän sängyn vieressä hyvä ratkaisu tytölle, kaikki saisi nukkua ?

Tuotakin olen kokeillut, mutta kun patjalta näkyy sängyn alle tai jos peitän sen jollain niin sitten ei näy ja sekin pelottaa. ja jostain syystä hänen on nähtävä mun silmät eli oltava samalla tasolla.
Tää alkaa varmaan jo kuullostamaan ihan omituiselta, mutta arki meillä on tälläistä. Omituukisa täynnä kun on aistiyliherkkä, mutt se onkin sitten aihe ihan erikseen

Tuotakin olen kokeillut, mutta kun patjalta näkyy sängyn alle tai jos peitän sen jollain niin sitten ei näy ja sekin pelottaa. ja jostain syystä hänen on nähtävä mun silmät eli oltava samalla tasolla.
Tää alkaa varmaan jo kuullostamaan ihan omituiselta, mutta arki meillä on tälläistä. Omituukisa täynnä kun on aistiyliherkkä, mutt se onkin sitten aihe ihan erikseen

Se on harmi, ettei sopivaa kompromissia löydy jos siis mies ei halua kaikkia samaan huoneeseen? Joo toi aistihomma on mutkikas juttu, pojallani sitäkin tutkittiin. Tsemppiä sinne !

Päätettiin sitten siirtää neidin sänky meidän huoneeseen, kai hän joku päivä sitten tahtoo omaan huoneeseen. ellei tule joku yliauttava neuvolantäti joka päättää ett nyt nukkuu omassa huoneeseen ja sitten taas aloitetaan se huuto konsertti........

Ei ne sinänsä pysty päättämään, mutta kun ne tuijottaa taulukkoja ja kertoo että tämän ikäisen kuuluu nukkua omassa huoneessaan ja jos ei nuku niin sitten on kehityksessä jäljessä tai tunne vammaisia tai.....
Tiedän että haluavat vain auttaa ja muuten ovat kyllä ihania ihmisiä, mutta joskus vaan innostuvat auttamaan liikaa

En minäkään saa nukutuksi ilman miestä kyljessä. Aivan kamalaa jos on kylillä eikä lämmittämässä! :)
Meillä Huoneessa oleva sohva ajaa nukkumispaikan virkaa. On tarkoituksella vähän epämukava sillä olen huomannut ettei pikkuinen aina viitsikkään jäädä siihen vaan kiipeää jossain vaiheessa omaan sänkyyn.

Yhteistyössä