Tekstiviesteistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei varmaan oikeaa tapaa olekkaan jos tuttu voi olla etten sanoi hei ollenkaan vaan menen suoraan asiaan.Jos ihan ventovieras niin silloin tottakai Hei Moi tai muu vastaavaa

häh? mitä ihmettä, eiks aikuinen osaa luottaa omaan päähän edes tekstiviestin aloituksesta. laitat sen perkeleen hei-sanan joka huutomerkillä tai pilkulla tai jätät koko sanan pois. huhuh.

Jos nyt ottaa analogian kirjeen kirjoittamiseen, niin Suomessa oli ennen muinoin ( kun vielä kirjeitä kirjoitettiin ) tapana laittaa alkuun "Hei, se-ja-se!". Englannissa kirje aloitetaan "Dear se-ja-se, " eli siitä ehkä tuli ap : n mieleen tuo hei pilkku?

Mä en ny tajua miks ois mitään virallista tapaa :D meen suoraan asiaan enkä koskaan moikkaa alussa. Siinähä se näkkee et mie sen viestin pistän ni mitä sitä erikseen moikkaamaan :D ja sit riippuu toki kelle laitan, sit moikkaan jos laitan esim. huutis-myyjälle (eli ihmiselle jota en tunne) ja sit loppuun pistän nimeni

Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
Mä en ny tajua miks ois mitään virallista tapaa :D meen suoraan asiaan enkä koskaan moikkaa alussa. Siinähä se näkkee et mie sen viestin pistän ni mitä sitä erikseen moikkaamaan :D ja sit riippuu toki kelle laitan, sit moikkaan jos laitan esim. huutis-myyjälle (eli ihmiselle jota en tunne) ja sit loppuun pistän nimeni

jos soitat johonki viralliseen paikkaan, niin etkö tervehdi sillonkaan vaan meet heti asiaan?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja miracle:

jos soitat johonki viralliseen paikkaan, niin etkö tervehdi sillonkaan vaan meet heti asiaan?

.

Yhteistyössä