tein tuossa jokin aika sitten aluteksin siitä kun auto hajosi..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jybis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jybis

Aktiivinen jäsen
18.12.2006
9 237
0
36
nyt olen lähettämässä reklaa sinne autokauppaan.
jos vähän mielipiteitä sais?? :whistle:

Hei.
Ostimme autoliikkeestänne AlfaRomeo 166 2.0 TS v.1999 ,auton hintana oli xx ja annoin vanhan autoni vaihdossa.
Kauppa tehtiin 3.4 ja auton saimme käyttöömme vasta 5.4
xx xxxx myi auton hyväkuntoisena,hyvin ajettuna ja sanoi moottorin olevan hyvässä kunnossa.Auton moottori alkanut nakuttaa ja kun auto vietiin huoltoon,selvisi että koko moottori täytyy vaihtaa.
Se,mikä aiheuttaa tämän reklamaation,on auton ikä ja ajetut kilometrit verrattuna moottorin kuntoon.
Autolla ajetut kilometrit (190 000) eivät vastaa moottorin kuntoa.
Miten menettelemme asian suhteen?Vaadin että korvaatte moottorin (käytetyn vaihtoauton 6kk takuu on ollut voimassa kun vaurio on huomattu) tai että kauppa perutaan.
Kyseinen ostamamme auto on käyttökelvoton,eikä tuon ikäisen/ajeteun auton pitäisi sitä olla.
Olen ollut yhteydessä kuluttajavirastoon ja jos emme asiaa saa keskenämme hoidettua,he ottavat teihin yhteyttä.

Odotamme vastaustanne kirjallisesti,kuluttajaviraston oheistuksesta viikon.

Terveisin xxxx xxxx

ollaan oltu kauppiaaseen yhteydessä ja tää yritti puhuu sitä moottoriremppaa meijän piikkiin,siis että oltais lisätty se siihen meijän rahotusvelkaan!*törkeekö??*

noniiii..rohkeesti vaan :D

kuluttajavirasto sano 6kk :/ mitenhän nyt käy,no jos myyjän knassa ei tuu sopua niin tapelkoon ne sitten..
hitto,äutoo ei enää tähän huusholliin enää tule..jos se on musta kiinni

Kuluttajansuojalain mukainen virhevastuu on 6 kk luki sivuilla..
se olikin virhevastuu,eikä takuu.
anteeksi asiavirhe ;)

Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
kuluttajavirasto sano 6kk :/ mitenhän nyt käy,no jos myyjän knassa ei tuu sopua niin tapelkoon ne sitten..

Lue teidän auton sopimuspaperit niistä ilmenee kaikki.Romeota en ostaisi käytettynä mutta toivotaan teille parasta

Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:

Lue teidän auton sopimuspaperit niistä ilmenee kaikki.Romeota en ostaisi käytettynä mutta toivotaan teille parasta

Joo,nyt jälkiviisaana oon samaa mieltä

just joo! |O
se autokauppias soitti mulle,en vastannu koska kello on jo 23,enkä rupee puhelimessa puhumaan näitä juttuja!
jätti vastaajaan suht hätääntyneen viestin.
hittosoikoon, :|

miten noin paljon ajetun auton pitäisi olla kuin uusi? en ymmärrä, mutta minua ei autot kiinnosta. mutta tuohan on tosi paljon ajettu. lähes 200 000 km. eihän kaikki autot jaksa noin pitkään edes ajaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Rapanhapakko:
Meillä kans kiista meneillään. Autolla ajettu 38000km ja jo hajosi joku hihna (en ymmärrä näistä). Ja 2 kaiutinta pimeenä. Takuu mennyt 5kk sitten umpeen.
Saas nähdä miten käy...

Ainoa hihna mikä mulle tulee mieleen on jakopäänhihna?Sehän täytyy vaihtaa tiettyjen kilometrimäärien jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä kans kiista meneillään. Autolla ajettu 38000km ja jo hajosi joku hihna (en ymmärrä näistä). Ja 2 kaiutinta pimeenä. Takuu mennyt 5kk sitten umpeen.
Saas nähdä miten käy...

Ainoa hihna mikä mulle tulee mieleen on jakopäänhihna?Sehän täytyy vaihtaa tiettyjen kilometrimäärien jälkeen.

ei se jakopäänhihna pitäs noilla kilsoilla vielä mennä jos km:t pitää paikkansa

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
miten noin paljon ajetun auton pitäisi olla kuin uusi? en ymmärrä, mutta minua ei autot kiinnosta. mutta tuohan on tosi paljon ajettu. lähes 200 000 km. eihän kaikki autot jaksa noin pitkään edes ajaa?

Toisien autojen moottorit kestää isompiakin kilometrejä.

Ja kunnon autot kestää 500 000 eikä tunnu juuri missään.

Alkuperäinen kirjoittaja Bellukka:
Saas nähdä miten käy...

Juu,en tiedä mikä siinä on se vaihtoväli.Tuo hihna vaan tuli mieleen.
En tiedä kovinkaan paljoa autoista :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja erin-:

Ja kunnon autot kestää 500 000 eikä tunnu juuri missään.

mein ukon entinen työauto pamahti vasta ku mittarissa oli milli :laugh: se ajo sen kirjaimellisesti loppuun

Alkuperäinen kirjoittaja Bellukka:
Saas nähdä miten käy...

Juu,en tiedä mikä siinä on se vaihtoväli.Tuo hihna vaan tuli mieleen.
En tiedä kovinkaan paljoa autoista :whistle:

en mäkään mut pakosta vähän oppinu tietään ku tuon isännän kanssa elelee :D

Yhteistyössä