teksti-tv varoittaa lähitunteina alkavasta ukkosmyrskystä!

  • Viestiketjun aloittaja pelko takapuolessa
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja smur-ffi:
Juu, luvattiin Länteen ja Pohjoiseen :kieh: Mikä vika on Etelä-Suomessa, kun tänne ei voi koskaan tulla kunnon ukkosmyrskyä? Tai edes jonkinmoista ukkosta :kieh:
Taasko mun pitää mennä kastelemaan piha? Viimeksi kun kastelin, seuraavana päivän tuli ukkonen ja sade.

 
oli jo
oli täälä pohjois-pirkanmaalla tuossa kello19.00 aikoihin, melkoinen räiskintä ja kova myrsky, tavarat lenteli pihalla. vettä tuli kun aisaa ja puita käätui tielle. sähköt oli poikki parisen tuntia.
se oli ja meni!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja smur-ffi:
Juu, luvattiin Länteen ja Pohjoiseen :kieh: Mikä vika on Etelä-Suomessa, kun tänne ei voi koskaan tulla kunnon ukkosmyrskyä? Tai edes jonkinmoista ukkosta :kieh:
Hämmästellään edelleen niitä talven lumia ja sitä tulvaa Helsingin keskustassa, että luontoäiti antaa meidän nyt olla rauhassa ettei jouduta shokkiin.
 
mimmi
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mulla näyttää että ukkonen on jo rajojen ulkopuolella. näkyi myös tuo pirkanmaan jyräkkä ja vieläkin on näkyvissä siihen kellon aikaan kuin oli.
Mikä ihmeen Pirkanmaan jyräkkä, ei täällä ainakaan mitään ollut :eek:
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mimmi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mulla näyttää että ukkonen on jo rajojen ulkopuolella. näkyi myös tuo pirkanmaan jyräkkä ja vieläkin on näkyvissä siihen kellon aikaan kuin oli.
Mikä ihmeen Pirkanmaan jyräkkä, ei täällä ainakaan mitään ollut :eek:
No sittepä ei ollunna siellä..piä hyvinäs
 
Alkuperäinen kirjoittaja smur-ffi:
Juu, luvattiin Länteen ja Pohjoiseen :kieh: Mikä vika on Etelä-Suomessa, kun tänne ei voi koskaan tulla kunnon ukkosmyrskyä? Tai edes jonkinmoista ukkosta :kieh:
tai tulis edes pelkkää sadetta jos ei muuta! :kieh: nurmikot palanu ja kukat ym kuivunu ihan keltaseksi tuolla :/
 
mantelisuklaa
Juu, luvattiin taas tänne kohen länsisuomeenkin, mutta eipäs vaan taaskaan tullut meille asti! |O Eli meillä ei ole vielä kertaakaan ollut noita luvattuja ukkosia... :headwall: Aina kiertää ohi... *mur* Eli me nautimme vain näistä hikisitä keleistä! B)
 
mantelisuklaa
Alkuperäinen kirjoittaja mammaliii harmailee:
Satakunnassa ollu kauhee myräkkä, mut ei sitte voinu tulla tännepäi satakuntaa...:kieh:
Asut siekin täällä kaakkoiskulmalla? :whistle: ;) Luin kanssa satikan sivuilta, että täällä on ollu joku mylläkkä, mutta ihme kun en huomannut... :D Tuuli kyllä hirmusesti illan edellä, kun oltiin uimassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
Alkuperäinen kirjoittaja smur-ffi:
Juu, luvattiin Länteen ja Pohjoiseen :kieh: Mikä vika on Etelä-Suomessa, kun tänne ei voi koskaan tulla kunnon ukkosmyrskyä? Tai edes jonkinmoista ukkosta :kieh:
tai tulis edes pelkkää sadetta jos ei muuta! :kieh: nurmikot palanu ja kukat ym kuivunu ihan keltaseksi tuolla :/
kannattaa itse kastella, niin mä teen ja nurmikko on vihreää ;)
 
vieras
ukko höpis tossa että Kotkaan olis luvattu yöllä ukkosta, toivottavsti tulis alkaa olee jo liikaa tää hikoilu, pelkkä koneella istuminen valuttaa jo litra tolkulla hikeä :)

itse en kyl oo mistää luken et tänne olis tulossa!!
 
vieras
Salama silpoi koivun Kankaanpäässä - Tampere säästyi ukkoselta

22.07.2010 - 22:07 (17:42)

lmatieteenlaitos varoittaa Pohjois- ja Länsi-Suomea ukkoskuuroista tänä iltana ja ensi yönä. Ukkoskuurojen yhteydessä esiintyy erittäin voimakkaita ukkospuuskia. Puuskissa tuuli voi puhaltaa jopa 25 metriä sekunnissa.

Ukkonen näyttää menevän Tampereen seudun ohi pohjoispuolelta. Puuskaista tuulta on ollut jo torstaina päivällä ja se jatkunee koko yön. Puuskissa tuuli voi olla 13-16 metriä sekunnissa.

Jos ukkonen iskeekin Tampereen seudulle, se tapahtuu puolenyön tietämissä, ennustaa päivystävä meteorologi.

Suomen länsiosassa sekä Pohjois-Pohjanmaan ja Kainuun maakunnissa sisävesillä liikkuvia varoitetaan voimakkaasta lounaistuulesta.

Satakunnassa tuhoja
Satakunnassa ukkonen aiheutti tuhoja. Puita kaatui teille ja sähkölinjoille ympäri maakuntaa, ainakin Kankaanpäässä, Lavissa, Huittisissa ja Pomarkussa.

Salama pilkkoi koivun Kankaanpään keskustassa.

Kankaapääläinen Hilkka Saarinen kuivaili tuhon saaneen katsojan paikat vapisemaan kuin haavanlehden.

 

Yhteistyössä