Tekispä mieli jättää noi päiväunet pois... (turhis)

02.02.2008
251
0
16
Tuo kohta kolme vee nukkuu edelleen 1,5 tuntia päiväunia, mut nukahtaminen alkaa olla jo niiiiiin rasittavaa kun ei millään nukkuis, ja sit tuo pikkusisko sekoittaa tätäkin projektia...
Ja nuo esikoisen päiväunet "vaikeuttaa" päivän touhuja, kun aina pitäis olla uniksi kotona, ja sit vielä koko aamupäivä vahtia ettei vauva nuku vaunuihin leikkipuistoissa ym, jotta nukkuis sit kotona, jotta saan esikoisenkin nukahtamaan....
Tosi sekava sepustus, I know...
Minä kolkyt vee kysyn Kaksplussan Mitäs Nytläisiltä lupaa jättää oman lapseni päikkärit pois :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Jätä pois vaan.. meiän kuopus lopetti 1½ vuotiaana päikkärit.. tai nukahti se jos ensin tuuppi rattaissa reilun tunnin.. en sitten viittiny enää "pakottaa" päiväunille.. kyllä lapset yölläkin ehtivät nukkumaan.. =)

Mites lapsi sitten jaksaa iltaan asti ilman unia? Jos jaksaa ihan hyvin niin mikäs siinä. Kuitenkin pieni lepo/rauhoittumishetki päivässä olis varmaan paikallaan, vaikka päiväunista luovuttaisiinkin =)

jätä päiväunet pois :) näin itse teemme 2 v 9 kk kanssa; joskus nukutamme päivällä, kun on oikein väsynyt, toisinaan on turha yrittää, sillä nukahtaminen kestäisi melkein tunnin. Isosiskon kanssa teimme samalla tavalla saman ikäisenä. Ja kun tarpeeksi väsynyt, niin lapsi nukahtaa itsestään kirjaa luettaessa tai videoita katsottaessa. Ja aikataulut helpottaa, kun ei tarvitse miettiä nukuttamista :)

Oon pari kertaa kokeillut ilman päikkäreitä, ja jaksaa kyl ihan hyvin iltaan asti. Nukahtaa kyl sit kahdeksalta, mut sehän ei haittaa!!!! :laugh:
En vaan jaksais tota nukutusjuttua..... eli kiitos kun sain luvan jättää päikkärit pois, ainakin silloin tällöin :flower:

Meidän 2v 10kk ei kotipäivinä nuku lainkaan päikkäreitä. Tarhassa on lepohetki ja silloin nukkuu. Tarhassa on kei meno railakkaampaa kuin kotona, joten selvästi silloin tarttee ne päikkärinsä.

Iltaunille mukula käy kotipäivinä noin klo 20 ja tarhapäivinä sitten päikkäreiden ansiosta venyy nukahtaminen klo 21 tuntumaan... välillä jopa pidempään. Yhtenä iltana kello oli puoli yksitoista ennenkuin poju nukahti, kun oli tarhassa nukkunut melkein kahden tunnin unet :o Silloin kyl aattelin, että voisikohan tarhassa vähän rajoittaa päiväunen pituutta. Vielä en ole asiasta siellä puhunut.

Yhteistyössä