Tekisitkö toisen lapsen jos koko perheen nettotulot n.2500€/kk?

• Viestiketjun aloittaja toinen vai ei?
  • Ensimmäinen viesti
"lapseton"
Meillä nettotulot noin 4000e enkä oikein voisi kuvitella meidän hommaavan edes sitä ensimmäistä näillä tuloilla. Miten teillä on varaa? Meillä asuminen, auto ja suhteellisen kivuton tavallinen elämä vie jo kaiken tuon, jos siihen lapsen laittaisi, pitäisi keksiä lisätuloja tai luopua olennaisesti monesta jutusta. Tai sehän se lienee tarkoituskin sitten...

toinen vai ei?
[QUOTE="lapseton";28848699]Meillä nettotulot noin 4000e enkä oikein voisi kuvitella meidän hommaavan edes sitä ensimmäistä näillä tuloilla. Miten teillä on varaa? Meillä asuminen, auto ja suhteellisen kivuton tavallinen elämä vie jo kaiken tuon, jos siihen lapsen laittaisi, pitäisi keksiä lisätuloja tai luopua olennaisesti monesta jutusta. Tai sehän se lienee tarkoituskin sitten...[/QUOTE]

No kyllä tällä 2500€/kk vielä yhden lapsen kanssa pärjää mutta kahden kanssa tuskin pärjäisi.

toinen vai ei?
[QUOTE="yhdenäiti";28848720]Halutaan, säästetään koko ajan sitä varten :) meillä asp tili.

Tietysti ikä vaikuttaa, me ollaan vasta päälle 20 eli voidaan hyvin odottaa että nää lapset on tästä tehty, ennen sitä oman talon ostoa. En uskaltaisi ottaa isoa lainaa nyt kun olen itse kotona.[/QUOTE]

Me lähelle nelikymppisiä.

"yhdenäiti"
[QUOTE="lapseton";28848699]Meillä nettotulot noin 4000e enkä oikein voisi kuvitella meidän hommaavan edes sitä ensimmäistä näillä tuloilla. Miten teillä on varaa? Meillä asuminen, auto ja suhteellisen kivuton tavallinen elämä vie jo kaiken tuon, jos siihen lapsen laittaisi, pitäisi keksiä lisätuloja tai luopua olennaisesti monesta jutusta. Tai sehän se lienee tarkoituskin sitten...[/QUOTE]

Niinp, kaikki on suhteellista :D

Meillä on suhteellisen kivuton ja tavallinen elämä näillä tuloilla. Pienet tulot ja pienet menot. Autokin pihasta löytyy, ei kyllä mitään audia - että sen verta on pitänyt luopua..

"vieras"
Jos jokin muu kuin lapset on tärkeämpiä niin varmaan sitä joutuu rahojakin laskemaan. Olen silti aivan varma, ettette te nyt oikeasti vain ymmärrä mikä on tärkeää ja mikä ei. Sama suomeksi: ette tiedä mitä teette. Milläpä sen voisikaan tietää ilman omaa kokemusta ja sitähän ei tule, jos ei halua kokeilla. Sääli sinänsä.

"vieras"
meillä on kaksi lasta ja tulot sen 2500e/kk kunnes veronalle vie ison osan rahasta. Muutetaan juuri isompaan ja halvempaan kolmioon. Toimeentullaan ja ei ole tarvetta kuluttaa rahaa tupakkaan/alkoon/lehtiin. niillä rahoilla saadaan sitten jotain kivaa koko parheelle tai vanhemmille :)

suunnittelua se vähän vaatii mutta ei eloa estä

"mitä"
[QUOTE="vieras";28848745]Jos jokin muu kuin lapset on tärkeämpiä niin varmaan sitä joutuu rahojakin laskemaan. Olen silti aivan varma, ettette te nyt oikeasti vain ymmärrä mikä on tärkeää ja mikä ei. Sama suomeksi: ette tiedä mitä teette. Milläpä sen voisikaan tietää ilman omaa kokemusta ja sitähän ei tule, jos ei halua kokeilla. Sääli sinänsä.[/QUOTE]

Ai että mitenkä? Jos vaan lapsia haluaa niin niitä pitää tehdä, viis siitä miten ne rahat riittää? Saahan valtiolta aina sitten lisää, vai miten?

Yhteistyössä