Tekisitkö ls-ilmoituksen?

• Viestiketjun aloittaja ****
  • Ensimmäinen viesti
Todennäköisesti ollut kaverillaan, kännykkä kiinni - ja kuitenkin tälläinen "juhlaviikonloppu" ollut niin herää väkisin epäilys että mitä tehnyt, onko kuvassa ollut päihteitä tms.....

Mietin
Oletko toinen vanhempi tai tuttava, mikä on suhteesi tähän lapseen ja mistä tiedät, että lähivanhempi ei ole etsinyt tai tehnyt mitään muutakaan lapsen löytymisen eteen

daa
no empä tiedä. ei tuon ikäisen ongelmat katoa sillä että tehdään lastensuojelu ilmoitus. menee pahemmaksi huomion hauksi touhu vaan. kannattaisko mielummin hakeutua johonkin perheneuvontaan ja aloittaa vähä kevyemmältä pohjalta. toki asiaan pitää puuttua ilman muuta. mut tuon ikäänen joka tekee jo tuollaisia katoamistemppuja niin tuskin rauhoittuu sillä lastensuojelu ilmoituksella. villaantuu vaan kun saa kavereille esittää kovista. niinku tekstistä huomaa niin itsellä ei tuon ikäistä ole joten on niin helppo sanoa miten toisten pitäisi tehdä. yritän vaan itse samaistua aikaan jolloin olin tuon ikäinen.

Hyvin luotettavalta taholta oon kuullut, ja kyllä olen se etävanhempi.

Mitä sitä katoamisilmoitusta tekemään, kyllä se kotiin tulee...
Täysi-ikäinen sisarus yritti tehdä katoamisilmoituksen mutta ei ollut "saanut" tehtyä koska on vain sisarus...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ****:

Täysi-ikäinen sisarus yritti tehdä katoamisilmoituksen mutta ei ollut "saanut" tehtyä koska on vain sisarus...
Niin onko lapsi VIELÄ kateissa, vai oliko vain pe-su välisen ajan ja palasi kotiin?
Voisitko vastata?

Blondi

miksi sinä et tehnyt??

Mietin

Äly hoi älä jätä.

Lapsi on kateissa ja sinä suunnittelet ls-ilmon tekoa.

Oletko mitenkään huolissasi lapsesta vai haluatko vain tölväistä ex-puolisoasi?

Sinä olet lapsen vanhempi vaikka et saman katon alla asukkaan ja sinun olisi pitänyt tehdä katoamisilmoitus, eikä voivotella kun lapsen sisko ei sitä saanut tehtyä.

Alkuperäinen kirjoittaja Blondi:

miksi sinä et tehnyt??
Olin juuri saanut tiedon katoamisesta ja kun olin vielä sisaruksen kanssa puhelimessa "karkulainen" kotiutui, en ehtinyt tehdä ilmoitusta.

Mutta nyt minun on poistuttava netin ääreltä töihin. Soittelen tuossa kyllä sosiaalitoimistoon, ei siellä taida muutenkaan asiat kovin ok olla.

En mä lastensuojeluilmoitusta tekisi, mutta pitäisin kyllä melkoisen vuorisaarnan sille lähivanhemmalle, ja jos jotain vastaavaa vielä sattuisi niin sitten olisin yhteydessä sossuun ja lapsen huoltajuutta alettaisiin miettiä uudelleen. Kerran sitä nyt mokaa jokainen teinin vanhempi, muttei se tavaksi saa tulla.

sossu
Ilman muuta teet lastensuojeluun ilmiannon, vaikka senkin takia, että jos niitä tulee jatkossakin, niin on mustaa valkoisella, että touhu jatkunut pidempään. Jos lapsi on ollut lähin hoidettavana, ja hänen kiinnostumisensa on lapsen suhteen tämä, ilman muuta teet ilmoituksen. 14 vuotias on nuori, ei todellakaan aikuinen, joka voi olla viikonlopun teillä tietämättömillä, nyt vanhemmat vastuullisuutta!

Yhteistyössä