Tekisitkö työt ennen joulua vai joulun jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Keittiönoita

Vieras
Ja kyse siis duunijutuista, joita ei ole mikään pakko tehdä nyt vaan riittää, kun ne on tammikuun alkupuolille valmiina. Kollegat tuossa puhelinpalaverissa jo ilmoittivat siirtyvänsä joululomille ja mä tässä tahkoan vielä työjuttuja. Monta jouluun liittyvä asiaa olisi vielä tekemättä, joten ryhtyiskö nyt valmistelemaan joulua ja tekis töitä taas sitten joulun jälkeen? Mua stressaa tekemättömät työt, mutta niitä tekemättömiä töitä on niin jouluun kuin duuniinkin liittyen. Ja mua laiskottaa ihan sikana |O

mää tekisin osan molemmista...siis ensin joulua ja sitten työtä jso jää aikaa ja jos kaikki aika menee joulun laittamiseen niin sit vasta alkuvuonna työt loppuun.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Vacca Foeda:
Mä tekisin ennen =) Kun olen semmoinen että tylsät työt alta pois ja tilaa mukavammille.
Niin no...joulusiivous on kyllä paljon tylsempää kuin duunijutut :/

No tätä minä ajattelinki että mikä sulle on se tylsä duuni... Ei siivouskaan kyllä järin hupaisaa hommaa ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Vacca Foeda:
No tätä minä ajattelinki että mikä sulle on se tylsä duuni... Ei siivouskaan kyllä järin hupaisaa hommaa ole.
Toisaalta... just nyt olisi leipomisfiilis. Sellainen mielenhäiriö mulle tulee kerran tai kaksi vuodessa.

Jos voisin, niin aloittaisin loman vaikka heti. Mutta toisaalta, sitten joulun jälkeen on mukava lusmuilla kotona, eli vietän parin viikon loman joulusta alkaen, ja kadehdin niitä, joilla on emmän lomaa ja aloittavan sen ensi viikonlopusta.

Nyt tarkennan, että työjuttuja on paljon mukavampi tehdä kuin kotihommia. Ei tarvtse laiskan liikutella muuta kuin sorminiveliään B) Kotijuttujen tekeminen ei onnistu tästä koneen äärestä vaan pitäisi siirtää ihrainen persus ylös, alakertaan, kauppaan jne

Nyt tarkennan, että työjuttuja on paljon mukavampi tehdä kuin kotihommia. Ei tarvtse laiskan liikutella muuta kuin sorminiveliään B) Kotijuttujen tekeminen ei onnistu tästä koneen äärestä vaan pitäisi siirtää ihrainen persus ylös, alakertaan, kauppaan jne

Jos ne tekemättömät työjutut vaivaavat mieltäsi jouluna?
( Se elokuva oli todella positiivinen pettymys. Suosittelen!)

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Jos ne tekemättömät työjutut vaivaavat mieltäsi jouluna?
( Se elokuva oli todella positiivinen pettymys. Suosittelen!)
Niin, vaikea sanoa vaivaako vai ei. Jos teen nyt kaikki duunijutut, kyllä uusia ehtii tulla vielä niin, että voin halutessani joulunpyhinäkin tehdä töitä. Tykkään työstäni - onah tää nörtteily toiseksi rakkain harrastukseni - mutta en tykkää siirtää aamuisin luitani työpaikalle. Kaikki nää jutut, mitkä nyt on työnalla, voin tehdä etätöinä. Voinhan mä tehdä vähän silloin ja vähän tällöin, mutta nyt pitäs vaan kollegoille ilmolittaa, mitä kaikkea olen valmis tästä tapaninpäivään asti päivystämään. Jos jatkan täyspäiväisesti töitä, muut voivat jäädä täyspäiväisesti joululomalle. Jos päätän olla - edes osa-aikaisesti - joululomalla, jonkun muun pitää ottaa osa päivystysvastuusta. Tätä päätöstä tässä nyt mietin. Aikaa päätöksen tekoon on vielä tunti ja 12 minuuttia =)

Kiitos vinkistä, positiivinen pettymys kuullostaa hyvältä.

Harvemmin ne työt loppuu tekemällä. uutta tulee ennenkuin vanhat ovat poissa.

Sen takia on käytännöllistä, että työ voi joustaa myös yksityiselämän kanssa. Joskus voi tehdä vähemmän töitä ja keskittyä enemmän kotiasioihin (vaikkapa jos tuntee, että jouluvalmisteluja pitää tehdä) ja sitten toisella kerralla panostetaan enemmän työasioihin. Dedis se minulle kertoo, milloin työ pitää olla tehtynä.

Tuli vielä mieleeni, että mä olen jo marraskuun alusta lähtien sanonut, että ei sitten mitään turhia palavereita tai muitakaan kakkanakkeja mulle joulukuuksi, kun pitää keretä joulua valmistelemaan. Olen porukassa ainoa yh ja jos nyt sanon, että menkää te ukot vaan joululomalle, eipä mulla tässä muutakaan tekemistä ennen joulua olekaan kuin duunit, niin ...mureneeko "uskottavuuteni"?

Päivystää joudun joka tapauksessa, koska osa töistäni on sellaisia, että kukaan muukaan ei voi niissä päivystää. Ja päivystän niissä myös jouluna. Jos nyt päättäisin jäädä joululomalle, mulla olisi monta päivää aikaa kaikessa rauhassa valmistella joulua. Siinä sivussa hoitaisin omat päivystykseni ja varsinaiset duunit tekisin jouluna tai joulun jälkeen. Jos taas sitoudun päivystämään muidenkin juttuja - ja päivystäminen on paljon mukavampaa kuin jääkaapin pesu :D - voi käydä niin, että mitään joulua en ehdi valmistelemaankaan. Siis pahimmassa tapauksessa. Kello käy... mieluitenhan mä lakkauttaisin koko joulun, mutta jotain täytyy tässä vajaassa tunnissa vielä päättää.

Tuli vielä mieleeni, että mä olen jo marraskuun alusta lähtien sanonut, että ei sitten mitään turhia palavereita tai muitakaan kakkanakkeja mulle joulukuuksi, kun pitää keretä joulua valmistelemaan. Olen porukassa ainoa yh ja jos nyt sanon, että menkää te ukot vaan joululomalle, eipä mulla tässä muutakaan tekemistä ennen joulua olekaan kuin duunit, niin ...mureneeko "uskottavuuteni"?

Murenee :)
Jos kerran näin olet jo kollegoille puhunut, hoida vain ne omat työasiasi. "Ukot" tuskin hoitavat kotonaan jouluvalmisteluja. ( Anteeksi asenteellisuuteni, mutta naiset monesti omivat jouluvalmistelut itselleen).

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Murenee :)
Jos kerran näin olet jo kollegoille puhunut, hoida vain ne omat työasiasi. "Ukot" tuskin hoitavat kotonaan jouluvalmisteluja. ( Anteeksi asenteellisuuteni, mutta naiset monesti omivat jouluvalmistelut itselleen).
Saat anteeksi asenteellisuutesi... mä monesti ukoille perjantai-iltaisin tai pyhäpäivien aattoina kuittailen, että onks kotona menossa viikkosiivous, kun herrat viihtyy vielä niin hyvin toimistolla :D

Kyllä mä taidan ilmoittaa, että meikäläisenkin loma alkoi nyt ja päivystän vain oman osuuteni.