Tekisi mieli viedä viikon ikäinen vauva pikkujouluihin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juhlimaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

juhlimaan

Vieras
Miehellä on yksi mukava kaveriporukka joka järkkää pikkujoulut kun meidän nyt just syntyvä (käynnistetään viimeistään huomenna) toinen lapsi on viikon ikäinen.

Aika alkoholittomat pikkujoulut tulee.

Voin hyvin ja tekisi ihan hurjasti mieli lähteä, laittaa vauva kantoliinaan ja mennä. Siis jos oma ja lapsen vointi sallii.

Mies on siis aika viime aikoina tutustunut tuohon porukkaan ja puhuu heistä aika paljon, ja siksi haluaisin kovasti tavata heitä. Meille en nyt todellakaan jaksa heitä kutsua, eivätkä varmaan porukkana tulisikaan.

Täältä varmaan saa paljon näkemyksiä että kannattaako lähteä vai ei... antakaahan tulla!

Kyllä mä varmaan menisin. On tuo meidänki apina kulkenut mukana ihan vauvasta asti joka paikassa. Miks ei ois? Eikai vauvan takia pidä neljänseinän sisään jäädä?

Tosin haluisin kyllä olla varma, ettei siellä oo kaikki ihan kännissä vielä sillon, kun meen sinne vauvan kanssa. Eli mä menisin alkuillasta käymään siellä pariks tunniksi.

[QUOTE="vieras";22600714]No nehän voi tulla kotiin katsomaan vauvaa![/QUOTE]

No mikä ero siinä sitten on, että viekö vauvan katsomaan niitä vai toisinpäin? Pitääkö normaalielämästä jättäytyä kokonaan pois, kun vauva syntyy? En ymmärrä.

Niin kuin sanoit, jos vauvan ja itsesi kunto sallii... Vähän kuulostan ilonpilaajalta, mutta tossa on silti aika monta muttaa ennen sitä. Ihan alkaen siitä käynnistyksestä, siinä voi kestää, synnytyksestä ja vastasyntyneen voinnista nyt puhumattakaan... Toinen juttu on sitten nuo flunssat. Mä en lähtisi.

[QUOTE="vieras";22600766]No kyllähän siinä nyt on suuri ero????[/QUOTE]

Vissiin tosi tosi suuri ero, kun ainoa, mitä osaat vastata, että ero on suuri.

Jos kyseessä on käytännössä alkoholittomat - tai esim ainakin alkupuolelta alkoholittomat - pikkujoulut ja sekä sinun että vauvan vointi on hyvä niin en näe miksette voisi pistäytyä paikalla. Itse käväisin isäni 50-vuotis juhlissa viikon ikäisen vauvan kanssa. Olin paikalla juhlien ensimmäiset pari tuntia, sitten lähdimme kotiin. Se oli oikein toimiva ratkaisu. Juhlissa vauva oli liinassa suojassa. Olin valmis lähtemään heti kun siltä tuntuisi. En missään nimessä olisi viihtynyt 2-3 tuntia pidempään mutta olisi tuntunut hölmöltä olla kotona vain, tietäen muiden juhlivan. Oli kiva päästä näyttämään vauvaa sukulaisille ja kavereille ja oli mullekin kivaa piristystä kuitenkin :)

Kannattaa kuitenkin varmistaa, että juhlat tosiaan olisivat sopivat myös vauvalle, ilmoittaa hänen tulostaan etukäteen ja kartoittaa käytännön järjestelyt. Ja olla valmis lähtemään jos ei sujukaan.

Kyllä mä veisin. Kaveritkin varmaan haluaa nähdä vauvaa mielellään.

Hmm ap kirjoitti näin "Mies on siis aika viime aikoina tutustunut tuohon porukkaan ja puhuu heistä aika paljon, ja siksi haluaisin kovasti tavata heitä."

Eli ap ei ole heitä koskaan nähnyt, eikä he tunne ap:ta, joten eivät ole kavereita ja ymmärsin, että mieskin on vasta tutustumassa heihin. Ei tunne kunnolla, joten tässä tilanteessa en menisi jos ap olisin

Jos kyseessä on käytännössä alkoholittomat - tai esim ainakin alkupuolelta alkoholittomat - pikkujoulut ja sekä sinun että vauvan vointi on hyvä niin en näe miksette voisi pistäytyä paikalla. Itse käväisin isäni 50-vuotis juhlissa viikon ikäisen vauvan kanssa. Olin paikalla juhlien ensimmäiset pari tuntia, sitten lähdimme kotiin. Se oli oikein toimiva ratkaisu. Juhlissa vauva oli liinassa suojassa. Olin valmis lähtemään heti kun siltä tuntuisi. En missään nimessä olisi viihtynyt 2-3 tuntia pidempään mutta olisi tuntunut hölmöltä olla kotona vain, tietäen muiden juhlivan. Oli kiva päästä näyttämään vauvaa sukulaisille ja kavereille ja oli mullekin kivaa piristystä kuitenkin :)

Kannattaa kuitenkin varmistaa, että juhlat tosiaan olisivat sopivat myös vauvalle, ilmoittaa hänen tulostaan etukäteen ja kartoittaa käytännön järjestelyt. Ja olla valmis lähtemään jos ei sujukaan.

Mitä merkitystä sillä on vauva kannalta onko juhlat täysin alkottomat?

Niinpä, ne jotka on sitä mieltä että ei missään nimessä on varmaan niitä joiden mielestä raskausaikana ei voi tehdä mitään, kun raskaus on sairaus ja elämä loppuu tasan siihen kun vauva syntyy! Helkkari, sen kun menet, jos siltä tuntuu, muuten se elämä varmasti loppuu.

[QUOTE="vieras";22600879]Normaalielämässä vastasyntyneet eivät ole aikuisten pikkujouluissa.[/QUOTE]

Minkäslaisia sun normaalielämän pikkujoulut sitten on, kun ne ei sovi vauvoille? (varsinkin jos vauva on koko ajan kantoliinassa äidissä tai isässä kiinni)

[QUOTE="Hmm";22600861]Hmm ap kirjoitti näin "Mies on siis aika viime aikoina tutustunut tuohon porukkaan ja puhuu heistä aika paljon, ja siksi haluaisin kovasti tavata heitä."

Eli ap ei ole heitä koskaan nähnyt, eikä he tunne ap:ta, joten eivät ole kavereita ja ymmärsin, että mieskin on vasta tutustumassa heihin. Ei tunne kunnolla, joten tässä tilanteessa en menisi jos ap olisin[/QUOTE]

Peesi.