Tekis mieli laittaa alulle seitsemäs lapsi :)

• Viestiketjun aloittaja "hmm"
  • Ensimmäinen viesti
"juu"
juu mammat vääntävät penskaa toisensa perään just sen takia, että eipä tarvii duuniin mennä. Ei haluta tehä töitä niin väännetään lapsia niin on syy olla kotona

[QUOTE="juu";25868306]juu mammat vääntävät penskaa toisensa perään just sen takia, että eipä tarvii duuniin mennä. Ei haluta tehä töitä niin väännetään lapsia niin on syy olla kotona[/QUOTE]

Minä en tunne yhtään suurperheen äitiä, joka olisi ollut kotiäitinä.
Suuri perhe on taloudellisesti niin vaativa elämäntapavalinta, että todella harva onnistuu sen toteuttamaan vain yhden ihmisen palkalla.
Toki varmaan sellaisiakin arjen supersankareita on... mutta lie aika vähän.

:)

"..."
Äläälä! Kohta sulle huudetaan, että miksi niitä lapsia tekee, jos ei kotona niitä hoida! ;)

T. Kahden äiti, jonka puolesta saapi olla just nii paljon jälkikasvua kuin haluaa

Minä en tunne yhtään suurperheen äitiä, joka olisi ollut kotiäitinä.
Suuri perhe on taloudellisesti niin vaativa elämäntapavalinta, että todella harva onnistuu sen toteuttamaan vain yhden ihmisen palkalla.
Toki varmaan sellaisiakin arjen supersankareita on... mutta lie aika vähän.

• Tykkää
Reactions: Mummeliisa
[QUOTE="...";25868354]Äläälä! Kohta sulle huudetaan, että miksi niitä lapsia tekee, jos ei kotona niitä hoida! ;)

T. Kahden äiti, jonka puolesta saapi olla just nii paljon jälkikasvua kuin haluaa[/QUOTE]

Tää on niin totta. Mulla on ammatti, työpaikka jossa viihdyn ja ihana mies, joka on myös ollut hoitovapailla.

Tuolle "juu":lle sanoisin, että meillä olisi tuplamäärä lapsia, jos noudattaisin tuota hänen teoriaansa.

"vieras"
Koska nautin elämästä lasten kanssa ja suurperheessä.

Koska tiedän että meillä olisi niin henkiset kuin taloudellisetkin resurssit tarjota lapselle hyvä alku elämäänsä.

Koska tiedän että lapsella olisi hyvät oltavat ja hän saisi paljon rakkautta ja hoivaa vaikka meille vanhemmille tapahtuisikin jotain.

Täällä kerran kyseltiin köyhiä palstalaisia ja sinä ilmoittauduit...

[QUOTE="vieras";25868627]Täällä kerran kyseltiin köyhiä palstalaisia ja sinä ilmoittauduit...[/QUOTE]

Meidän tulomme henkeä kohden jaettuna ovatkin suhteellisen pienet.
Ei pienimmät palstalla mutta kaukana siitä mitä moni hyvätuloinen on ilmoittanut.

Kuinka tollasessa pysyy paikat kunnossa? pitääkö tehdä lantiopohjalihasliikkeitä? hienoa muuten, jos jaksaa. mä olen ihan kade, mulla kaksi ja en taida kolmatta uskaltaa, kun pelkäsin kahta edellistäkin. ensimmäistä käynnistettiin viikko ja toinen oli sektio, jossa oli myös dramatiikkaa. Oletko väsynyt? Kuinka tollasessa porukassa riittää aikaa kaikille lapsille?

Kuinka tollasessa pysyy paikat kunnossa? pitääkö tehdä lantiopohjalihasliikkeitä? hienoa muuten, jos jaksaa. mä olen ihan kade, mulla kaksi ja en taida kolmatta uskaltaa, kun pelkäsin kahta edellistäkin. ensimmäistä käynnistettiin viikko ja toinen oli sektio, jossa oli myös dramatiikkaa. Oletko väsynyt? Kuinka tollasessa porukassa riittää aikaa kaikille lapsille?
Kysymykset osoitettu ap:lle?

No aivan sama, kaikille joilla paljon lapsia...kuinkas noi hoitomaksut muuten..olen aina miettinyt, että eikö siinä pidä olla aika hyvä palkka, että on järkee viedä hoitoon esim. neljä lasta?

Kuinka tollasessa pysyy paikat kunnossa? Hyvin ovat pysyneet.
Pitääkö tehdä lantiopohjalihasliikkeitä? Mielestäni jokaisen naisen pitää tehdä.

Hienoa muuten, jos jaksaa. mä olen ihan kade, mulla kaksi ja en taida kolmatta uskaltaa, kun pelkäsin kahta edellistäkin. ensimmäistä käynnistettiin viikko ja toinen oli sektio, jossa oli myös dramatiikkaa.

Oletko väsynyt? En ole.

Kuinka tollasessa porukassa riittää aikaa kaikille lapsille?
Kaikki lapste eivät ole saman ikäisiä vaan minullakin vanhin jo 28-vuotias eli näillä nuorimmilla lapsilla (ja lapsenlapsilla) on jopa ylenpalttisesti läsnäolevia aikuisia antamassa aikaa ja huomiota.

No aivan sama, kaikille joilla paljon lapsia...kuinkas noi hoitomaksut muuten..olen aina miettinyt, että eikö siinä pidä olla aika hyvä palkka, että on järkee viedä hoitoon esim. neljä lasta?
Jos on neljä pikkulasta kannattaa joko puolisoiden vuorotella hoidossa tai palkata kotiin hoitaja/luoda ystävien kanssa hoitorinki.
Me olemme hoitaneet kaikki omamme esikouluikään asti kotona, koska se on ollut meillä toimivin vaihtoehto. Jollain toisella toisessa tilanteessa toisin.

Siitä vaan
Siitä vaan. Muistakaan hoitaa hyvin ja rakkaudella! Mä olen ikionnellinen ettei mun tartte siihen hommaan enää ikinä ryhtyä. Ne kaksi lasta jo on mitkä haluttiin. Onneksi!!!

"jaahas"
[QUOTE="a.p";25867843]Kuka tässä on nyt maailmaa ollu täyttämässä? :O Miksi ihmeessä en saisi haluta? :)[/QUOTE]

No sinä ja kaltaisesi. Miten se voi olla noin vaikea ymmärtää? Jos meidän lapset kuluttavat kymmenen kehitysmaalaisen verran, ja kuitenkin meitä huolettaa nimenomaan sikäläisten villi lisääntyminen silloinkin jos heillä on neljä lasta joista kaksi kuolee ennen lisääntymisikää, niin olisiko asiassa jotain tekopyhää?

Vai oletko sitä mieltä, että kukin hankkikoon ihan mielellään seitsemän lasta?

Saahan sitä haluta, mutta ei pidä lähteä toteuttamaan.

"vieras"
Meillä 6 lasta ja olen ollut koko ajan kotiäitinä, yli 16v.
Ei ole koulutusta enkä ole ottanut siitä paineita. Kaikki aikansa. Olen aina halunnut paljon lapsia ja halunnut ne myös hoitaa itse. Tiukkaa on ollut, mutta lapset eivät ole puutetta nähneet ja emme elä toimeentulotuen varassa.
Pienelläkin rahalla selviää, jos ei aseta vaatimuksiin taloa, jossa kaikille omat huoneet, uusia autoja, muotivaatteita, useita harrastuksia/lapsi jne jne.
Jos jotakuta vaivaa minun kotiäitiys, niin ei voi mitään, ei ole muilta pois. Päinvastoin, meidän lapset eivät ole esim.koulukiusaajia tai kouluhäirikköjä ja eräänkin opettajan mielestä se, että meidän lapset ovat silminnähden hyvinhoidettuja ja onnellisia lapsia, joilla hyvät käytöstavat, johtuvat juuri siitä, että ovat saaneet kasvaa rauhallisessa kotiympäristössä ja ovat saaneet olla lapsia.
Kotiäitinä oleminen oli jo haaveeni lapsena, kun sain kasvaa kodissa, jossa äiti oli kotona.
Kaikille tämä ei sovi ja valitsevat uran ja perheen ja se on sitten heidän asiansa.

Yhteistyössä