Teki mieli antaa naapurin mukulalle kurinpalautusta.

Käytin lapset maanantaina hiusten leikauksessa. keskiviikkona naapurin poika 6v oli ulkona keksinyt että leikitään kampaajaa ja yllyttänyt muita leikkaamaan hiuksensa(hakenut sakset kotoa). No meidän neiti oli sitten parannellut kampaajan tekemää hiusten leikkausta.

Pidin pitkän saarnan likalle isovelikin sai osuutensa kun ei ollut kieltänyt/tullut kertomaan.

No tänään käytiin sitten uudestaan kampaajalla ja jotta saatiin siistin näköiseksi oli pakko leikata ihan lyhyeksi.

No tultiin sieltä kampaajalta kotiin niin tämä samainen kakara ilkkui pihalla että "Maijasta" on tullut poikaa yritti saada muitakin tuohon lällättelyyn mukaan. Siinä vaiheessa nousi savu jo korvista. Onneksi poika meni tuon kaverin eteen ja sanoi:" Oletko sinä niin tyhmä ettet tiedä,että tytöilläkin voi olla lyhyet hiukset. Jos viel kiusaat siskoa annan sulle turpiin".

 
ei saa olla yllytyshullu
jos lapsesi noin herkästi vielä tuossa iässä lähtee mukaan tuollaisiin vedätyksiin, niin en antaisi olla itsekseen ulkona. Ties mihin ensi kerralla mukaan lähtee.
Valvo lapsiasi. Aina on niitä jotka vedättää ja haluaa muille hankaluuksia, eivät ne lapset koskaan kovin "mukavia" ole mutta NIITÄ on. Ja nyt tiedät, että lapsesi on altis vaikutteille, toimi jatkossa sen mukaan. ja lyhyt tukka tytöllä on persoonallinen ja kaunis!
 
kyllä mä ainakin meidän pihassa sanon toistenkin lapsille jos tekevät jotain väärää. mm. kiusaavat toisia, tai vievät leluja kädestä tms. ihan hyvin olisit voinut ojentaa poikaa tuossa tilanteessa...muoks. tarkoitan siis tuossa lällätys jutussa, poika meni sitten uhkailemaan turpiin saamisella, vaikka itse olit vieressä ja olisit voinut pojalle sanoa itse saman minkä poika(ilman väkivallalla uhkailulla).Ja mitä tulee tukan leikkuuseen, jos naapurin lapsi ei ollut se jolla sakset kädessä ja leikannut tytön hiukset, ei voi häntä siittä syyllistää. Silmät auki, ja sakset pois lasten käsistä :whistle:
 
heipsan
Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Riikka:
Laitat uuden parturikuitin naapurille ja tilinumerosi liitteeksi.

Eihän naapurit ole kenenkään tukkaa leikanneet. Jos omat kakarat on noin pönttöjä, niin itse täytyy kärsiä.
PEESI.

En tajua miksi toi olisi 6v naapurin vika. Jos oma lapsi on tyhmä ja leikkaa, niin syytä ihan sitä vaan äläkä naapurin mukuloita.
 
vieras
Ymmärrän et harmittaa, ja tuo pojan ilkkuminen vaikuttaa sultä ettei mikään eriryisen kiva ja herttainen lapsonen oo kyseessä..
Mut aika yleistä tuo, kun mä olin pieni niin naapurin pojan kaa leikittiin kampaajaa, ja se leikkas askartelusaksilla multa etuhiukset silleen vinoon pois.. Kampaajareissu ja hiustenkasvatusta siitä seuras, mut en muista et kukaan olis ollu kamalan vihainen ja näin aikuisena juttu naurattaa ja on hauska muisto:)
 
Riikka
Niin jos tyttösi kokonaan itse muokkasi kampaustaan, niin lasku ei ole silloin oikeutettu, mutta vielä jäi mietityttämään mitä kaikkea kuusi vuotias voi tehdä saksilla itsekseen. Voisi tapauksesta nyt ainakin kertoa naapurille, jotta pistävät saksensa varmempaan paikkaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja bambi07:
Alkuperäinen kirjoittaja Riikka:
Laitat uuden parturikuitin naapurille ja tilinumerosi liitteeksi.
no ei mee läpi :/ ymmärrän et vituttaa mut leikkasiko poika hiukset vaiko sun tyttö itse??
Likka leikkasi itse. Poika haki sakset ja keksi että leikitään kampaajaa.
Eikä ollut edes ainut pihan muksuista jolla oli uusi "hius malli".

Onneksi taloudellinen tappio ei ollut kuin 10?.
Eniten mua ärsyttää se, että alkoi heti nimitellä pojaksi
 
heissan
Alkuperäinen kirjoittaja iipa:
Alkuperäinen kirjoittaja bambi07:
Alkuperäinen kirjoittaja Riikka:
Laitat uuden parturikuitin naapurille ja tilinumerosi liitteeksi.
no ei mee läpi :/ ymmärrän et vituttaa mut leikkasiko poika hiukset vaiko sun tyttö itse??
Likka leikkasi itse. Poika haki sakset ja keksi että leikitään kampaajaa.
Eikä ollut edes ainut pihan muksuista jolla oli uusi "hius malli".

Onneksi taloudellinen tappio ei ollut kuin 10?.
Eniten mua ärsyttää se, että alkoi heti nimitellä pojaksi
Siis, sää yrität vääntää tuota asiaa naapurin pojan viaksi, joka vain haki sakset?

Tuliko mieleenkään syyttää ihan vaan omaa mukulaas asiasta?
 
Riikka
Alkuperäinen kirjoittaja iipa:
Alkuperäinen kirjoittaja bambi07:
Alkuperäinen kirjoittaja Riikka:
Laitat uuden parturikuitin naapurille ja tilinumerosi liitteeksi.
no ei mee läpi :/ ymmärrän et vituttaa mut leikkasiko poika hiukset vaiko sun tyttö itse??
Likka leikkasi itse. Poika haki sakset ja keksi että leikitään kampaajaa.
Eikä ollut edes ainut pihan muksuista jolla oli uusi "hius malli".

Onneksi taloudellinen tappio ei ollut kuin 10?.
Eniten mua ärsyttää se, että alkoi heti nimitellä pojaksi
Juu en ajatellutkaan et lasku olisi suuri, mutta juuri siksi jos haluat jollain lailla "rangaista" niin 10 euroa on pieni summa, mutta antaa keskustelun aihetta kotona.
 
öh
Alkuperäinen kirjoittaja heissan:
Alkuperäinen kirjoittaja iipa:
Alkuperäinen kirjoittaja bambi07:
Alkuperäinen kirjoittaja Riikka:
Laitat uuden parturikuitin naapurille ja tilinumerosi liitteeksi.
no ei mee läpi :/ ymmärrän et vituttaa mut leikkasiko poika hiukset vaiko sun tyttö itse??
Likka leikkasi itse. Poika haki sakset ja keksi että leikitään kampaajaa.
Eikä ollut edes ainut pihan muksuista jolla oli uusi "hius malli".

Onneksi taloudellinen tappio ei ollut kuin 10?.
Eniten mua ärsyttää se, että alkoi heti nimitellä pojaksi
Siis, sää yrität vääntää tuota asiaa naapurin pojan viaksi, joka vain haki sakset?

Tuliko mieleenkään syyttää ihan vaan omaa mukulaas asiasta?
No eikös tuo jo aloituksessa korjoittanut pitäneensä saarnat tuosta omille lapsilleen?
 
öh
Alkuperäinen kirjoittaja Riikka:
Alkuperäinen kirjoittaja iipa:
Alkuperäinen kirjoittaja bambi07:
Alkuperäinen kirjoittaja Riikka:
Laitat uuden parturikuitin naapurille ja tilinumerosi liitteeksi.
no ei mee läpi :/ ymmärrän et vituttaa mut leikkasiko poika hiukset vaiko sun tyttö itse??
Likka leikkasi itse. Poika haki sakset ja keksi että leikitään kampaajaa.
Eikä ollut edes ainut pihan muksuista jolla oli uusi "hius malli".

Onneksi taloudellinen tappio ei ollut kuin 10?.
Eniten mua ärsyttää se, että alkoi heti nimitellä pojaksi
Juu en ajatellutkaan et lasku olisi suuri, mutta juuri siksi jos haluat jollain lailla "rangaista" niin 10 euroa on pieni summa, mutta antaa keskustelun aihetta kotona.
No ehkei se oleellinen juttu ollutkaan se kampaajalasku vaan se että lapsen tukka meni pilalle. Kyllä mua ainakin ottais todella päähän jos oma likka menisi jonkun yllytyksestä katkaisemaan pitkän tukkansa ja jos tuo yllyttäjä vielä kampaajareissun jälkeen olisi pilkkaamassa niin en sillekään kovin lempeitä ajatuksia soisi.

Itse kertoisin kyllä tuosta naapurin vanhemmille, voivats itten itse jutella alspensa kanssa.

 
vieras
kyllä mun mielestä 6v pojan pitäis kans jo tietää ettei tuollasta tehdä. Sehän ne sakset oli hakenu. Minkä ikäinen se sun tyttös on? Mutta on tuo hienoa kuitenkin että isoveli puolusti siskoaan loppupeleissä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kyllä mun mielestä 6v pojan pitäis kans jo tietää ettei tuollasta tehdä. Sehän ne sakset oli hakenu. Minkä ikäinen se sun tyttös on? Mutta on tuo hienoa kuitenkin että isoveli puolusti siskoaan loppupeleissä.
Tyttö on 5v. Ja tuo naapurin poika täyttää kohta 7v.

Pojan vanhemmille on asiasta puhuttu. Pihan muksuista useammalla ( 2 poikaa ja 3 tyttöä) joilla uusi hius malli. Ja jokaisen vanhemmat on kyllä käyneet asiasta keskustelemassa pojan vanhempien kanssa, mutta poika kieltää hakeneensa sakset tai yllytyneensä joten vanhemmat eivät usko et heidän kullannuppunsa sellaista tekisi.
Eniten mua tosiaankin alkoi ärsyttämään se lällättely.
Ja mun mielestä oli parempi vaihtoehto, että isoveli kävi puolustamassa, kun itse olisin varmaan sanonut tosi pahasti ja katunut sitä myöhemmin.
 
sääliksi käy lasta
Alkuperäinen kirjoittaja iipa:
Ja mun mielestä oli parempi vaihtoehto, että isoveli kävi puolustamassa, kun itse olisin varmaan sanonut tosi pahasti ja katunut sitä myöhemmin.
Sulla on kyllä ihan täysi oikeus sanoa pahasti. Oppiipa tuo patologinen valehtelija että maailmassa saa joskus nenilleen kun tekee typeryyksiä.

 
hmm
hänen velvollisuus ei ole lapsena, olla lapsenvahti ja puolustaa sisartaan joka sodassa. Missä on sinun vanhemmuutesi? Ja kuten jo mainittu, jos lapsi on noin altis vaikutteille ja yllytettävissä niin katso paremmin perään..
 

Yhteistyössä