Teki mieli antaa naapurin mukulalle kurinpalautusta.

Alkuperäinen kirjoittaja heissan:
Alkuperäinen kirjoittaja iipa:
Alkuperäinen kirjoittaja bambi07:
Alkuperäinen kirjoittaja Riikka:
Laitat uuden parturikuitin naapurille ja tilinumerosi liitteeksi.
no ei mee läpi :/ ymmärrän et vituttaa mut leikkasiko poika hiukset vaiko sun tyttö itse??
Likka leikkasi itse. Poika haki sakset ja keksi että leikitään kampaajaa.
Eikä ollut edes ainut pihan muksuista jolla oli uusi "hius malli".

Onneksi taloudellinen tappio ei ollut kuin 10?.
Eniten mua ärsyttää se, että alkoi heti nimitellä pojaksi
Siis, sää yrität vääntää tuota asiaa naapurin pojan viaksi, joka vain haki sakset?

Tuliko mieleenkään syyttää ihan vaan omaa mukulaas asiasta?
Hmm jos nyt ihan tarkkoja ollaan niin myös yllytys on rikos ja rikokseen yllytyksestä saa rangaistuksen.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Yllytys

Enkä nyt omiani mitenkään puolustele olisivathan likka voinut ihan kotonakin keksiä leikata hiuksiansa. Tosin meillä sakset on piilossa eikä lapset pääse niihin ominpäin käsiksi.

Naapurin poitsu on syyllinen ihan samalla tavalla kuin nuo lapset jotka hiuksensa leikkasi:
A) Hän haki kotoaan "rikos aseen" eli sakset
B ) Yllytti nuorempia leikkaamaan hiuksensa
 
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
hänen velvollisuus ei ole lapsena, olla lapsenvahti ja puolustaa sisartaan joka sodassa. Missä on sinun vanhemmuutesi? Ja kuten jo mainittu, jos lapsi on noin altis vaikutteille ja yllytettävissä niin katso paremmin perään..
Näin.

Mutta juu, 5-vuotiaat vaan vahtimatta vapaaksi rellestämään, ei ne muuten opi ikinä itsenäisiksi. Ja jos se tekee jotain typerää, voi kätevästi pistää jonkun muun syyksi. Vahdi lastasi. :wave:
 
Ihan sairaan tyhmä temppu...siltä viisivuotiaalta tytöltä siis. Mun oma tyttöni on tismalleen samanikäinen, ja mun on oikeastaan mahdoton uskoa että hän tekisi noin - ja jos tekisi, niin HÄN saisi rangaistuksen eikä se joka yllytti. Olen yrittänyt opettaa, toistaiseksi onnistuneesti, ettei pihakavereiden mahdollisiin tyhmyyksiin lähdetä mukaan (ja tähän mennessä hän onkin sanonut ettei hänellä oo lupaa tehdä niin, tai tullut kotiin kertomaan mulle).
Jos häneen ei voisi luottaa, niin olisin hänen kanssaan pihassa aina.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Turpiin?? Millainen äiti antaa lapsensa uhkailla turpiin antamisella, en minä ainakaan :(
Ihmetyttää myös tuollainen :/ On 7v niin pieni ettei välttis itse ymmärrä mitä on tehnyt ne sakset viemällä. Mutta väkivallalla uhkailu EI ole oikein! Joissain ketjuissa olen huomannut asian hyväksymistä, valitettavasti. Kyllä aikuisen ihmisen pitää pystyä omalla auktoriteetillaan hoitamaan tuollaiset tilanteet muutoinkin.
 

Yhteistyössä