Tekemistä 3kk ikäisen vauvan kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Aloittaja"

Vieras
Minulla on maailman kiltein 3kk ikäinen poikavauva. Hän ei turhia kitise ja hymyilee noin 90% valveillaoloajasta, aina tyytyväinen jos vain ennakoin hänen tarpeensa. Kaikenkaikkiaan olen rakastanut tätä aikaa kun olen ollut kotona hänen kanssaan. Nyt kuitenkin kaipaan meille tekemistä, sillä vauva ei sillä lailla ole enää "uusi tuttavuus" joten voisimme hyvin tehdä muutakin kuin olla kotona... Käymme toki melkein joka päivä jossain: kaupungilla, kirppareilla, koirapuistossa, kavereitten luona, vanhalla työpaikallani... mutta SILTI tunnen että tekemistä voisi olla enemmänkin!
Tykkään ruuanlaitosta ja muusta kodinhoidosta, mutta rajansa kaikella :) Leipominenkin on hauskaa, muttakun syöjiä ei ole...
Voisin esim käydä uimassa päivällä, mutta tiedän että yksin se on vaikeaa, kun pitää vauva olla sylissä KOKOAJAN, en voi häntä laskea esim suihkuhuoneessa käsistäni, joten uiminen ei ole vaihtoehto ellen löydä uimariapua.

Mitä te olette puuhanneet äitiyslomalla? Miten olette ns. viihdyttäneet itseänne ja 3kk ikäistä vauvaa? Kaipailen ideoita...

Nauti nyt muutama kuukausi rauhallisesta olosta, kun voit vielä tehdä asioita oman mielesi mukaan. Ei vauvasi kaipaa vielä mitään aktiviteettia :) Monet kyllä aloittavat esim. muskarin, vauva-äiti jumpan tai vauvauinnin juuri tuossa iässä eli voisit tutkia niitä vaihtoehtoja. Monella paikkakunnalla on myös päiväsaikaan jumpparyhmiä äideille, joihin pikkuvauvan voi ottaa mukaan eli ehkä sinullekin löytyy liikuntamahdollisuuksia?

siihen päälle muovitettu frotee ja pyyhe... vauva siihen suihkutiloissa ja pukuhuoneessa... Mutta sun lapsi on vielä pieni,pysähdy,nauti älä suorita.
Kokeile vauvahierontaa,perhekahviloita...nukupäiväunet...nauti esikoisen kanssa ehtii levätäkin.

Onko teidän alueella perheryhmiä, perhekahviloita tai avoimia päiväkoteja missä voisi tavata muita äiitejä? Itse käyn lasten kanssa lähes päivittäin ja olen saanut ihania uusia ystäviä ja aika ei käy pitkäksi. Voit myös alkaa harrastamaan vaikka lenkkeilyä.

Ja ennenkaikkea nauti nyt kun on vielä noin rauhaisaa. Ei aikaakaan ennenkuin pikkuinen alkaa liikkumaan ja touhuamaan ja sitten alkaa ulkoilut ja syömiset ja menemiset ja uhmat ja muut joten sitten ei käy aika enään pitkäksi :D

tunnen että kyllä ehdin kaiken "kiireen" lomassa ottaa ne päikkäritkin ja istua telkkarin ääressä... mutta kun MINUSTA TUNTUU siltä että haluan tehdä enemmän... tottakai on päiviä kun istun vaan sisällä, esim tänään, mutta hulluksihan tulee jos ei mitään tee. Ja tahtoisin vain muilta mammoilta hyviä ideoita mitä TE olette tehneet äitiyslomallanne.

Perhekerhoja järjestää MLL ja seurakunta.
Tulee mieleen, että kun sinulla tuota virtaa piisaa, jaksaisitko ruveta ystäväksi ja ulkoiluttajaksi SPR:n kautta jollekin yksinäiselle vanhukselle tai mielenterveyskuntoutujalle? Vauva olisi mukava lisä tällaisessa toiminnassa.

mutta mitä ovat nämä perhekahvilat? Missä niitä on Helsingissä?

Nyt syksyllä aloitan yhden ryhmän tuola Kaisaniemessä, mutta sekin on kerran viikossa 1h...

Yhteistyössä