Tekeekö neuvola last. suojeluilmon, jos lapsella on säärissä mustelmia?

  • Viestiketjun aloittaja harmaana nyt
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lue nuo aiemmat viestini niin ehkä ymmärrät.. Siis kun mun etuhampaita jouduttiin tsekkailemaan etteivät mene iskun takia kuolioon, ja lapsella tulee mustelmia jalkaan. Kyllä mä itse tiedän ettei ole mistään muusta kuin sattumasta kyse että näin on käynyt, mutta mistä se neuvolatäti sen vois tietää.
Ja vielä kun esikoinen on kyseessä, mistä minä voisin tietää kuinka tarkkaan mustelmat neuvolassa syynätään? Lehtien palstoillakin puidaan sitä miten naapurit on menossa tekemään lastensuojeluilmoitusta heti jos lapsi itkee naapurissa..
meillä ei neuvolassa näe edes lapsen sisarusten tietoja silloin kun lapsi käy neuvolassa. ne ovat nykyisin koneella, jokaisen tiedot erikseen. Joten terveydenhoitaja ei edes saa tietää sinun asioistasi ellei erikseen katso eikä siihen hänellä ole oikeutta.
 
Mä oon käynyt tytän kanssa neuvolassa niin, että sillä oli silmä mustana... :whistle: (Oli päiväkodissa edellisenä päivänä tippunut kiipeilytelineestä ) Valitin siellä samalla käynnillä neuvolatädille väsymystä ja ahdistavaa elämäntilannetta... Eikä meistä mitään ilmoitusta tehty, ei täti edes kysynyt mikä tytön silmään on käynyt, jotain vaan totesi, että rapatessa roiskuu tms... :D
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lue nuo aiemmat viestini niin ehkä ymmärrät.. Siis kun mun etuhampaita jouduttiin tsekkailemaan etteivät mene iskun takia kuolioon, ja lapsella tulee mustelmia jalkaan. Kyllä mä itse tiedän ettei ole mistään muusta kuin sattumasta kyse että näin on käynyt, mutta mistä se neuvolatäti sen vois tietää.
Ja vielä kun esikoinen on kyseessä, mistä minä voisin tietää kuinka tarkkaan mustelmat neuvolassa syynätään? Lehtien palstoillakin puidaan sitä miten naapurit on menossa tekemään lastensuojeluilmoitusta heti jos lapsi itkee naapurissa..
meillä ei neuvolassa näe edes lapsen sisarusten tietoja silloin kun lapsi käy neuvolassa. ne ovat nykyisin koneella, jokaisen tiedot erikseen. Joten terveydenhoitaja ei edes saa tietää sinun asioistasi ellei erikseen katso eikä siihen hänellä ole oikeutta.
Hän kyllä näki mut hammaslääkärin odotusaulassa (täällä on samassa rakennuksessa on neuvolat, hammaslääkäri ja yleislääkärit) suutani pidellen kun menin akuuttiajalla sisään.. Mutta joo, ehkä mä vähän ylireagoin.
 
memmu
Meillä poika vähän isompi eli jo 1,5 vuotta ja kun neuvolassa lääkäri halusi että housut pois niin kommentoi vaan, että näkee että on touhukas poika kun jalat ihan mustelmilla ja naurahti päälle. Kait ne nyt on siihen tottuneet, että lapsilla on jalat mustelmilla kun joka paikassa aina röösäävät.
 
Enpä ole ajatellut edes koko asiaa neuvolakäynneillä, meillä vilkas poika! Aina jaloissa mustelmia, päässä kuhmuja... ei sitä kaikkea kerkeä vahtimaan, tarhassakin kaatuu ja sattuu pieniä haavereita..
 
toista mieltä
Riippuu kyllä neuvolasta ja terkasta, miten olet luottamuksen omaan vanhemmuuteesi saanut häneltä eli siis luottaako hän sinuun.
Voithan mennä sinne vuoden päästä kun olet palannut töihin ja itkeä työuupumuksesi. tai kun olet avioeron kynnyksellä ja mietit, miten jaksat elämääsi eteenpäin ja haukut esimiehen, työkaverin, miehesi jne jne niin voi käydä niinkin että neuvolan täti tekee lastensuojeluilmoituksen ja on sitä mieltä, että olet vaaraksi lapsellesi. '

Näinkin on käynyt.
 

Yhteistyössä