Tekeekö muut palstalaiset tätä?

Mulla on tapana lueskella palstaa ja arvailla mielessäni, kuka mistäkin viestistä on tykännyt tai alapeukuttanut.
Usein arvaukseni menevät oikeaan tai johonkin niistä muutamasta tyypistä, joita mielessäni olen veikannut tykkääjiksi.

Se, miksi arvailen helposti nuita johtuu taas siitä, että (osittain) tiedostamattani profiloin jatkuvasti palstan kirjoittajia (rekisteröityneitä ja harmaana samalla nimimerkillä kirjoittelevia).
Joskus huomattu palstailevan kaverin kanssa kun on samalla sohvalla palstailtu, että hän ei osaa sanoa monestakaan palstalaisesta juuri mitään, kun taas minulla on seikkaperäinen analyysi heti kerrottavana. :D

Teen muutenkin elämässäni tuota, eli profiloin ihmisiä ja analysoin ilmiöitä jatkuvasti, huomaan yksityiskohdat tai ihan vaikkapa vaan kauppakeskuksessa kulkiessa jos jossain liikkeessä näkyy jotain kiinnostavaa.
Olen tavallaan tietyt aistit erityisen "hereillä" jatkuvasti, vaikka olenkin aika haahu tavallani.

Teettekö te muut tuota, eli profiloitte palstalaisia ja muutenkin ihmisiä päässänne?
Mietiskelettekö, mitkähän elämäntapahtumat ovat vaikutteet siihen, että siitä jostain (tuntemattomasta) henkilöstä/hahmosta on tullut sellainen? Mikä tarve hänellä on käyttäytyä jollain tavalla jne?
Tai tuota, että luette viestejä ja arvailette, ketkä on tykänneet ja sitten tarkistatte tykkääjät.
 
Kai sitä aina jotenkin profiloi. Mulla ei vaan oo niin monimutkainen se systeemi, on vaan muutamia luokkia joita olen luonut päässäni. Yksi ihminen voi kuulua näistä useaankin.

Esimerkiksi
Enkelihörhöt
Maailmanpoliisit
Ruikuttajat
Miesruikuttajat
Heikkolahjaiset
Uskovaiset
Itsekehujat
Hullut
Katkerat
Fitnesihmiset
Munapäät
Mukavat
Kiinnostavat


Aijai, kuulostaa aika pahalta.
 
Pin
No mun puolesta on nähtävästi jo vastattu, mutta en siis tee yhtään palstalla. Oikeastaan taidan jopa sulkea tuon osan päästäni mielenkiinnon puutteen vuoksi. Tutumpien ihmisten kohdalla taas teen.
 
outo itsekehu.
Aattelin tehdä jonkun "tavallisen" aloituksen tänne, kun on pidemmän aikaa pyörinyt tietyissä aiheissa koko palsta, ja tuli tämmönen asia mieleen.

Semmonen itsekehu siis, vaikka oon kyllä nyt tietoisesti kiinnittänyt huomiota siihen, että puhuisin ja ajattelisin itsestäni nätisti.
Tämä ei kuitenkaan ollut sillä ajatuksella tehty. :D
 
vierailija
Aattelin tehdä jonkun "tavallisen" aloituksen tänne, kun on pidemmän aikaa pyörinyt tietyissä aiheissa koko palsta, ja tuli tämmönen asia mieleen.

Semmonen itsekehu siis, vaikka oon kyllä nyt tietoisesti kiinnittänyt huomiota siihen, että puhuisin ja ajattelisin itsestäni nätisti.
Tämä ei kuitenkaan ollut sillä ajatuksella tehty. :D
Heikosta itsetunnosta kertoo yleensä myös tekijän tarve selittää tekojaan ja motiiveitaan muille. (Psykopaateilla sen sijaan ei ole tarvetta tällaiselle selittelylle, koska heille on yhdentekevää mitä muut ajattelevat ja heidän itsetuntonsa on siis tavallaan hyvä. Tämä suluilla oleva on vertailua varten.)
 
Tyypittely on hauskaa. Se mun tyypittelemä ihmispolo vaan on semmoisessa ennakko-oletusteni vankilassa että sieltä on vaikea päästä pois, kuvittelen jo etukäteen joskus sen ihmisen seuraavat liikkeet. :D

Mutta virkistäviä poikkeuksia mun tekemistä lokeroinneista on, eli se ihminen on tehnyt jotain mikä ei sovi hänen lokeroonsa.
Mä voisin laittaa Peyoten listaan omia lisäyksiä:

-Tupperware-mammat (sisustaa minkä kerkiää, on semmosia perus-Pirkkoja)
- Siitä sofistikoituneempi versio on skräppääjäleidit
 
Eläkeläisnaisten alalajeja...
-rottweilerit/dobermannit. Työpaikalla väistele näitä.
- Espanja/Kanariansaari-tyypit. Puoli vuotta etelässä on pakko viettää, muuten se tätilaji kuolee hypotermiaan. Ruksettuneita, rannekoruja, valkoisia bleisereitä ja valkoisia capreja. Usein blondeja.
-Happamet tädit jotka arvostelee Kanariansaari-tyyppejä mutta salaa kadehtii heitä
 

Yhteistyössä