Tekeekö muut aviomiehet näin

• Viestiketjun aloittaja alkaa riitää
  • Ensimmäinen viesti
alkaa riitää
Ollaan oltu naimisissa 7vuotta, meillä on 6-vuotias lapsi.

Aina kun ollaan koko perheenä liikkeellä, ihan vaikka ruokakaupassa, ostoskeskuksessa, kadulla tms. mies pitää monen metrin "hajuraon" minuun ja lapseen, joka yleensä kulkee minun vieressäni. Jättäytyy taakse tai sivulle, puhuu omaa puheluaan tai katselee omia juttujaan mutta ei kommunikoi minun kanssa oma-aloitteisesti.

Minä olen maininnut tästä että tämä loukkaa minua mutta sama meno jatkuu. Onko muilla tällaista?

"vaimoke"
No oma mies on joskus kyllä raivostuttava kun näplää sitä luuriaan, mutta tokenee kyllä kun potkin vähän persuksille ja vihjailen että vois herrakin noukkia niitä kamoja kärryyn eikä odottaa että minä teen kaiken.

Mutta onhan toi aika tavallista av(i)omies käytöstä, vielä pahempana versiot jotka pelaa kauppareissun ajan vain pelikoneella tai istuu autossa kun vaimo hoitaa ostokset :D työkaverin mies on kuin intiaanipäällikkö; seisoo keskellä kauppaa kädet puuskassa kun rouva hoitelee ostokset.. oli kyse sitten ruokaostoksista tai miehen vaateostoksista.

No itse olen todennut ettei miehiä yleisesti yhtään kiinnosta ruokaostokset, jos niistä vaimoke muutenkin lähinnä päättää. Kyllä täälläkin tuo saattaa kaupassa kokonaan kadota jonnekkin ihan muualle, kun menee katselemaan jotain mikä itseä kiinnostaa sensijaan että seisoisi koko kauppareissun ajan rinnallani tuijottamassa kun valkkaan ennaltapäätetyt tuotteet kärryihin. En pistä pahakseni.

"pin"
Ei tee ainakaan sen vertaa että pitäisin merkille. Varmaan joskus on jonkin mailin katsonut sama kuin minäkin, mutta ihan yhdessä liikuskellaan ja jutellaan noin pääsääntöisesti kaupassa ja molemmat lappaa ruokaa kärryihin.

Ei tod
Meillä taas mies tekee lähes kaikki ruokaostokset. Itse saatan käydä lähikaupassa hakemassa maidon tms. Joskus mennään yhdessä kauppaan esim viikonloppuina ja silloinkin mies shoppailee ihan aktiivisesti.

et joo
Meillä mies kävelee niin helvetin kovaa, että jään jälkeen monesti. Sitten hän valittaa, että reippaasti nyt. Koitan sanoa monesti, että jos menen reippaasti sinun tahtia sen on mulle pikakävelyä.

nanniikka
Yleensä mennessä ja tullessa, ku ei tarvi"keskittyä" kuleksitaan yhdessä lähekkäin ja jutellaan. Sit ku ollaa kaupassa tehdään omat ostoksemme ja tavataan kassalla. Me siis syömme eri ruokia.

Ei siis ole tavallista jos mies autolta lähtien käyttäytyy ku ei tuntis teitä..

vieras*
Meillä mies usein työntää niitä kärryjä ja minä säntäilen ympäriinsä etsimässä mitä sitä pitikään ostaa, maitojen, lihojen, leipien ja perunoiden lisäksi. Lopputuloksena usein eksytään toisistamme ja sitten soitetaan missä muuten juuri nyt olet... :)

feminh
Minua ainakin ärsyttäisi moinen käytös. Olettaisin, että mies häpeää minua ja koittaa esittää ettei ole samassa seurueessa.

Onneksi oma mieheni osaa käyttäytyä. Kaupassa ja muuallakin kuljetaan vierekkäin ja yhdessä kerätään ostokset. :)

• Tykkää
Reactions: Coeur de Glace
"paula"
Perinteisesti miesten hommat ovat olleet niin raskaita - vaikka osa niistä on kokonaan kadonnut:
http://www.craftmuseum.fi/tseitse/1900/kalenteri/helmi.htm

Lue hänelle ääneen tuo:)

Smoke
[QUOTE="a p";30529653]Kai tuo kauppakäyttäytyminen on sitten normaalia miestoimintaa. Mutta sitä en edelleenkään tajua miksi yhdessä ulkoillessa pitää kävellä erillään :([/QUOTE]

Ehkä sitä hävettää kävellä vieressä.

Vieeras
Meillä mies kävelee niin helvetin kovaa, että jään jälkeen monesti. Sitten hän valittaa, että reippaasti nyt. Koitan sanoa monesti, että jos menen reippaasti sinun tahtia sen on mulle pikakävelyä.
Sama ongelma. Tai ongelma ei oikeastaan ollut se, että mis kävelee kovaa vaan se, ettei hän huomioi muita kuin itsensä. Oli kiva yrittää pysyä perässä kolmen lapsen kanssa. Nyt lapset ovat jo isoja, mutta edelleen on sama ongelma, vaikka ollaan kahden. Monesti pitää huomauttaa, että odota. Etenkin jos mies hermostuu jostain esim kova äänisestä musiikista, niin pitää suurin piirtein mennä juoksujalkaa, että pysyy perässä.

"a p"
[QUOTE="Jeba";30530045]Kysyin omalta aviomieheltä mielipidettä tuollaiseen toimintaan, niin hää oli sitä mieltä että ukko häpeää perhettään yksinkertaisesti.[/QUOTE]

Aika kamalaa, oikeasti. Mutta kaipa se niin on, en minäkään muuta keksi.

No ei tee. Tarjoutuu työntämään kärryjä tai kantamaan koria ja noukkii kamoja niihin siinä, missä minäkin.
Jutellaankin, saatetaan esim. vasta kaupassa pohtia päivän ruokaa tms., ja muksuja vahtaa kauppareissuilla yhtälailla kuin minäkin, vaikka niistä vaan 1/5 on miehen omia, ja sekin on se ainoa joka ei itse vielä liiku metriäkään.

Furaga
Minä nyt miehenä vastaan. Mä nyt en lapseni äidin kanssa asu, mutta ku ollaan kaupassa, työnjako on seuraava että mä työnnän rattaita ja nainen kärryjä. KAssan jälkeen ostokset rattaiden alle, jos ei mahdu niin mä kannan ja nainen työntää rattaita.

Tämmöinen tuli mieleen että onko alkupostaajan mies semmoinen että muualla sit on kylkikyljessä? Jos ei, niin miksi olis sen kummempi julkisesti? Jos on, niin olisko siitä kyse et haluaa omakin tilaa. Millainen tilanne jos olette miehen asioilla jossain kaupassa.
Mua ainaki ärsyttää jos olen ostoksilla ja joku tulee perässä ku varjo.

Miksi menette ylipäätään yhdessä kaupoille jos ette kuitenkaan ole siellä yhdessä. Enkä tarkoita, että koko ajan pitäisi olla kylki-kyljessä-kiinni... Vaan jos toinen ei ole olevinaan edes samassa seurueessa.....
Kuulostaa kyllä perin oudolta.

bbierass
Ei mun mies noin tee. Mutta useinkaan en edes edellytä, että hän lähtee kauppaan mukaan. Kuulostaa, että ap on pakottanut miehensä kauppaan kantojuhdaksi.

Valitetaan, että mies ei tee kaupassa mitään (ota tavaroita kärryyn), mutta sitten toisaalta näitäkin kaupoissa näkee, että mies ottaa jonkin tuotteen, niin nainen käynnistää arvostelun, että miksi sitten otit tuollaisen etkä tätä tällaista. Miksi tuolla rasvaprosentilla ja miksi hylaa ja miksi et tätä merkkiä ja katsoitko yhtään päivämäärää ja sitä rataa. Ehkä mies on oppivainen - antaa naisen vaan hoitaa homma, niin onpahan vähemmän valitettavaa...

Yhteistyössä