Tekeekö lähihoitaja kaikkein paskasimmat ja paskamaisimmat hommat?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
virotar
[QUOTE="vieras";26421510]Mitään ammattia ei pitäisi vähätellä, ja itse ainakin arvostan suuresti hoitoalan väkeä :) Harmi vaan että aina mukaan mahtuu noita tollukoita, joilla ei ole muuta elämää kun hankkia korkein mahdollinen koulutus.[/QUOTE]

Ilmainen koulutus, jota ei käytetä hyväksi ja samalla parutaan kun on niin paska palkka. Kyllä te olette hassuja :D Arvostan hoitoalaa, mutta en mitään lähihoitajia joiden ammattitaitoon kuuluu pesettäminen ja muu mihin järkeä ei tarvi.
 
"vieras"
Ilmainen koulutus, jota ei käytetä hyväksi ja samalla parutaan kun on niin paska palkka. Kyllä te olette hassuja :D Arvostan hoitoalaa, mutta en mitään lähihoitajia joiden ammattitaitoon kuuluu pesettäminen ja muu mihin järkeä ei tarvi.
niin, se toki on aivan sama kuinka kohtelee dementoitunutta vanhusta peseytymistilanteessa, ei se mummeli kuitenkaan muista että eilen tuli kipattua jääkylmää vettä sen takamukselle. eikä silläkään ole väliä kuinka sen mummon nostaa pyörätuoliin tai saako kihtipotilas lounaaksi silakoita, eihän siitä tule kuin vähän varvas kipeäksi. Turha se on yhtäkään vanhusta yrittää kuntouttaa mitenkään, jätetään ne sänkyyn ja käydään tunkemassa velliä lusikalla naamariin kerran päivässä tapahtuvan vaipanvaihdon jälkeen. Hei, nehän on vanhoja, ei niitten enää tarvitse itse mitään tehdä. Mikä kuntouttava työote??
ihan sama minkä lääkkeen potilaan suuhun laittaa, pilleri kuin pilleri, mitä väliä, voihan ne napit laittaa dosettiin vaikka värien mukaan. Kohta ne vanhukset kuolevat kuitenkin. Jos nyt joku pikku haittavaikutus tulee niin tulkoot.
 
  • Tykkää
Reactions: Irski
"vieras"
Ilmainen koulutus, jota ei käytetä hyväksi ja samalla parutaan kun on niin paska palkka. Kyllä te olette hassuja :D Arvostan hoitoalaa, mutta en mitään lähihoitajia joiden ammattitaitoon kuuluu pesettäminen ja muu mihin järkeä ei tarvi.
Niin.. :) Mitä sitä turhia ajattelemaan niin kauaskantoisesti kuin että lähihoitajat todennäköisesti pesevät ne sinunkin äidin paskat ja kuuntelevat dementikon iltaitkut kun on ikävä kotiin eikä ketään tuttuja ympärillä. Kun kato kiireisillä uraohjuksilla ei ole aikaa niiden omien läheistensä hoitamiseen,saati taitoa. Ainoa mitä kerkeää on käydä silloin tällöin heittämässä kukat äidin laitospöydälle ja sylkeä hoitajien päälle kun äiskällä oli TAAS väärä yöpaita päällä. Lähihoitajat myös hoitavat lapsiasi päiväkodissa ja veljeäsi huumevieroituksessa psykiatrian osastolla. Mitäs jos hoitaisit nuo kaikki hommat itse niin ei tarvitsisi käyttää aikaa turhien pilipali-hoitajien halveksimiseen? :)
 
"Minna"
Ilmainen koulutus, jota ei käytetä hyväksi ja samalla parutaan kun on niin paska palkka. Kyllä te olette hassuja :D Arvostan hoitoalaa, mutta en mitään lähihoitajia joiden ammattitaitoon kuuluu pesettäminen ja muu mihin järkeä ei tarvi.
Kuules järjenjättiläinen. Lähihoitajien opiskeluun kuuluu lääkehoito ja myös lähihoitajat jakavat lääkkeitä dosetteihin.

Sulla ei selvästikään ole mitään tajua lähihoitajan työstä tai sitten vain yrität provota aivan naurettavalla tavalla.
 
potilaan ystävä
tympäisee paskahommista puhuminen hoitoalalla.
oma läheiseneni on tällä hetkellä sairaalahoidossa. tilanne on niin vakava, että mitä ilmeisemmin, myös hänen hygieniastaan joutuu hoitohenkilökunta pitämään huolta.
tällaisella asenteella jos hoidetaan, niin ei hyvä.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja potilaan ystävä;26421647:
tympäisee paskahommista puhuminen hoitoalalla.
oma läheiseneni on tällä hetkellä sairaalahoidossa. tilanne on niin vakava, että mitä ilmeisemmin, myös hänen hygieniastaan joutuu hoitohenkilökunta pitämään huolta.
tällaisella asenteella jos hoidetaan, niin ei hyvä.
tässä(kään) ketjussa eivät hoitajat ole olleet niitä jotka halveeraavat ns paskahommia....

Sitäpaitsi, meistä hoitajistakin hyvin suuri osa on ollut itsekin joskus potilaana ja/tai sairaan ihmisen omaisena. Pääsääntöisesti jokaikinen hoitaja tietää myös omakohtaisesti miltä se tuntuu.
 
kele
Apua, ihanko ammattikoulusta! Se vaati todellisista paneutumista ja rankkaa opiskelua sen toosan jakamisen välissä. Nyt tytöt, pojat ja trollit vähän järkeä. Lähihoitajaksi hakeutuvat ne joilla ei pääkoppa riitä parempaan hoitoalan työhön. Turha siinä on TEHYläsiten itkeä.
Siellä se olet sinäkin joskus hoidettavana ja persees muiden pyyhittävänä. Huuteleppa sitten noin, niin saattaa se paska muhia vielä tovin siellä vaipassas.
 
gastrohoitaja
Vuodeosastolla erikoissairaanhoidossa lähihoitaja tekee ihan samaa potilastyötä kentällä ollessaan, ei vaan tee tipanlaittoja, lääkkeiden laittoa tai jakamista, verituotteiden antamista eikä käy kierroilla lääkäreiden kanssa. Ja sitä paitsi on se potilastyö toki muutakin kuin paskahommaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ööh;26421723:
Eikö se paska-auto tyhjennä ne paskakaivot?

Auto?

No jonkun pitää se auto sinne kaivolle ajaa ja survoa se imuri sinne kaivoon.
Hirveän paskainen mies se ainakin on, joka meille sen auton 2 kertaa vuodessa ajaa :D sellainen vieno tuoksu leijuu ympärillään.....

Jaa niinkuin että roskatkin hakee auto, sitäksää tarkoitit?:xmas:
 
ööh
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;26421805:
Auto?

No jonkun pitää se auto sinne kaivolle ajaa ja survoa se imuri sinne kaivoon.
Hirveän paskainen mies se ainakin on, joka meille sen auton 2 kertaa vuodessa ajaa :D sellainen vieno tuoksu leijuu ympärillään.....

Jaa niinkuin että roskatkin hakee auto, sitäksää tarkoitit?:xmas:
Eli paska-auton kuljettaja ja likakaivon tyhjentäjä on siis ihan sama asia.
 
Jos on hoiturin hommissa, ei eritteiltä voine välttyä- ainakaan osastotyössä.

Samanlaista paskaa se on piltin vaipassa siellä päiväkodilla (ja lähihoitaja siellä paskaduunissa) kuin isoäidin vaipassa hoivaosastolla.
Haisee ja tarttuu, pitää pyyhkiä ja vaihtaa kuiviin :D

Tympii tämmöiset aloitukset, jokaiselle työlle tarvitaan tekijänsä ja se että 'perseen osaa pyyhkiä jokainen' ei tarkoita sitä että lähihoitaja (tai se sairaanhoitajakaan, joka tekee samaa työtä osastolla kuin lähihoitaja) olisi jotenkin vähäisempi ihminen, tai että se vaipanvaihto olisi päätehtävä.

En jaksa nyt ärsyyntyä enempää, menen taas huomenissa töihin vanhusten pyllyjä pyyhkimään, vaihtamaan asentoja ettei synny makuuhaavoja, syöttämään kun eivät itse enää kykene, tulkitsemaan silmistä että syökö puhumaton dementikko nyt enempää vai ei, pitämään kädestä ja laulamaan Rautavaaran häävalssia, silittämään poskea ja pesemään hauraita vartaloita, rasvaan jalat ja puen iltatöinä kutomani villasukat jalkaan.

Viis palkasta, mä tykkään työstäni ja olen onnellinen että löysin näin aikuisiällä oman alani.
 
  • Tykkää
Reactions: Tepadj
no kyllähän pyllyt pyyhkii
Alkuperäinen kirjoittaja lähis;26421352:
kyllähän sitä tuli tänää potilaan persettä pyyhittyä, mut so what. kylhän sitä varmaan melkeen jokanen lapsiensa perseitäkin joutuu pyyhkimään... mutta mä saan palkkaa siitä! :D
Se perseen pyyhkiminen ei tod. ole se "paskasin" homma...
 
no se riippuu jo siitä missä se LH on töissä... varmasti yhtäusein LH on ehdasti paskan kanssa tekemisissä kuin sitten ei ole...

itse ainakin henkilökohtaisena avustajana olen käsi päivittäin suolessa ja paskassa hanskoineni... mutta mitäpä tuo, itse työ ei ole paskaa vaan ihan mukavaa...

toisaalta koulu työssä taas hyvin harvoin ollaan paskan kanssa fyysisesti tekemisissä... mutta päivät voivat olla välillä sellaisia.

sanoisin kuitenkin niin että, valitse työ mistä pidät... silloin se paskakaan ei tunnu paskalta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;26421925:
Aika hyvin sanottu!
Kiitos...mä en sano että aina on nautinnollista reissun päällä herää kolmen tunnin yö unien jälkeen hoitelemaan kolmia aamutoimia ja tunkemaan kolmea kertaa kättä toisen suoleen...

mutta oikeesti mitä yhdellä tylsällä asialla on hätänä,jos työ on 90 prosenttisesti nautinnollista ja kivaa mukavaa ja siitä saa hyvän mielen.

Niinkuin sinullakin... tunnut rakastavan työtäsi ylikaiken... nostan sinulle hattua. itsestäni ei olisi silittämään hauraita poskia ja peittelemään palelevia varpaita. siihen ei vain minun pääni kykene. en kykene katsomaan niitä ihania suloisia vanhuksia, joiden toimintakyky on rappeutunut hiljalleen.

ehkä minua vain pelottaa liikaa vanhuus.
 
Pesehän itse muistamaton asiakas, jolla on paskat housuissa ja ei omasta mielestään apua tarvi.. kyllä siinä pikkuisen järkeä ja konsteja tarvitaan.. ja joo, joka alalla on varmasti omat vinkujansa, mun eka ohjaajakin sano, että kyllä hän on sitten kyllästynyt tähän paskanluontiin.. tuli vähä sellanen olo, että joo, olipas kunnioittavaa, satuttiin just pesemään sotaveteraania näes..
Ilmainen koulutus, jota ei käytetä hyväksi ja samalla parutaan kun on niin paska palkka. Kyllä te olette hassuja :D Arvostan hoitoalaa, mutta en mitään lähihoitajia joiden ammattitaitoon kuuluu pesettäminen ja muu mihin järkeä ei tarvi.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja no kyllähän pyllyt pyyhkii;26421905:
Se perseen pyyhkiminen ei tod. ole se "paskasin" homma...
Jep - kyllä se "paskaisin ja paskamaisin" homma on noiden lähihoitajan työstä ja osatojen arjesta mitään tietämättömien ja niitä lähihoitajia arvostamattomien omaisten jatkuvan narinan kuunteleminen jostakin turhanpäiväisestä asiasta... :whistle: Siis tyyliin; "Kun meidän isä ON tottunut perjataisin pitämään sitä siniraidallista paitaa ja tänään piti olla se punainen... Joo okei, papalle olis laitettu tänään se punainen, mutta kun se sattu juuri edellispäivänä oksentamaan sen, eikä se ole tullut vielä pesulasta, eikä ollut muutakaan nyt laittaa päälle, kuin tuo siniraidallinen... Mutta kun meidän Kaarlella PITÄÄ olla torstaisin se punainen paita..."

Mutta joo... Kun perushoitajia ei enää kouluteta (jostain kumman syystä he eivät ole koskaan saaneet tällä palstalla samanlaista ryöpytystä, vaikka ovat vielä työelämässä ja periaatteessa vielä "alempiarvoisesti" koulutettuja entisajan "apuhoitajan" tutkinnosta puhumattakaan), niin kannattasi näiden arvostelijoiden himppasen miettiä, mitä edestään vielä löytävät, kun ovat siinä iässä, kun sitä ulkopuolista apua tarvitsevat.. ;) Tai sitten kannattaa toivoa, että lähtee ns. "saappaat jalassa" ja sen verran nuorena, ettei tarvitse alistua noiden imbesillien lähihoitajien hoidolle... :whistle: :p
 
Ylimielinen suomalainen hoitsu
Eiköhän kaikista paskimmat hommat hoida työkkärin lähettämä "työnharjoittelijat" ja sivarit. Niiden jälkeen sitten aasiasta tulleet hoitajat.
 

Yhteistyössä